تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ بازدید2020-06-27
آموزش تبلیغ پیج در اینستاگرام 6 روش برای افزایش فالوور و فروش فرادرس مجله
افزایش تعداد فالوورها و جلب مشارکت برای پستها میتواند کار دلهرهآوری به نظر برسد، بنابراین پادها به عنوان یک راه جذاب برای افزایش تعداد تعامل پست شما در نظر گرفته میشوند. شناسایی مخاطبان کمک می کند تا انتخاب بهتری برای تم و رنگ پیج داشته باشید. همچنین سبک نگارش محتوا، زمان انتشار (روز و ساعت) و … را تعیین می کند. تبلیغات کشویی، مجموعهای از تصاویر یا ویدیوها هستند که کاربران میتوانند با کشیدن انگشت آنها را ورق بزند.
علاوه بر این، به اشتراکگذاری محتوای ارزشمند، پشتصحنهها یا حتی محتوای اختصاصی برای فالوورهای استوری میتواند باعث شود که آنها احساس خاص بودن کنند و تمایل بیشتری برای تعامل با شما داشته باشند. این تعاملات باعث میشود که الگوریتم اینستاگرام محتوای شما را به افراد بیشتری نمایش دهد. برای موفقیت در تبلیغات اینستاگرامی، باید محتوایی جذاب و پیام واضحی داشته باشید. همچنین، از دکمههای تعاملی تبلیغاتی مانند “خرید کن”، “بیشتر ببینید” یا “ثبتنام کنید” استفاده کنید تا کاربران را به اقدام مورد نظر ترغیب کنید. بازدید اینستاگرام با معیاری به نام Reach مشخص میشود که این معیار تعداد افراد خاصی را نشان میدهد که پستهای اینستاگرام شما را مشاهده کردهاند.
بنابراین این سبک تولید محتوا میتواند روشی عالی برای معرفی خود به مخاطبان و فرصتی برای افزایش فالوور باشد. شما هم میتوانید پس از اینکه تعداد مخاطبین پیجتان کمی افزایش یافت، از دایرکتهای جالب،اسکرین بگیرید و استوری بگذارید. این کار به شما کمک میکند تا علاوه بر تولید محتوای بیشتر و فعالتر، تعامل بیشتری از فالوورهای خود دریافت کنید. در ضمن میتوانید راه ارتباطی در پیج خود قرار دهید تا کاربران بتوانند از طریق راه ارتباطی که قرار دادهاید، محتوای مورد نظر شما را ارسال کنند. همچنین، اگر از اینستاگرام بهعنوان یک ابزار تجاری استفاده میکنید، برقراری ارتباط با مخاطبان نه تنها باعث میشود که محتوای شما بیشتر دیده شود، بلکه به ایجاد اعتماد و وفاداری نیز کمک میکند. پاسخ به سوالات و نظرات کاربران بهویژه در بخش استوری میتواند احساس مشارکت و ارزشمندی را در آنها ایجاد کند.
- این قصه مشترک خیلی از تولیدکنندههای محتوا در اینستاگرام است؛ ولی نگران نباشید. {
- داشتن برنامه برای طی کردن ادامه مسیر مثل چراغی راه را برای شما روشن می کند. |}
- گوگل با توجه به هزینه و کیفیت تبلیغ، جایگاه آن را در نتایج جستجو تعیین میکند. {
- این ابزارها نهتنها به شما کمک میکنند تا پستهای خود را در زمان مناسب منتشر کنید، بلکه امکان برنامهریزی و مشاهده عملکرد محتوا را نیز فراهم میکنند. |}{
- در این قسمت گزینههایی برای قالب تبلیغاتی خود رد اختیار خواهید داشت. |}
- البته، بیشتر افراد برنامه پیشفرض را انتخاب میکنند و گاهی نیز افراد، تبلیغ را در مرورگر باز میکنند.
بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ
هرچقدر تبلیغات مرتبطتر باشه، شانس بیشتری دارین که مخاطبا با اون تعامل کنن. پس زمان بذارین و سعی کنین مخاطب هدفتون رو تا جای ممکن دقیق مشخص کنین. انتخاب هدف مناسب باعث میشه کمپین با اهداف اصلی کسبوکارتون همسو باشه. این کار همچنین بهتون کمک میکنه استراتژی درستی رو برای هر مرحله از تبلیغاتتون در پیش بگیرین و بودجهتون رو بهینه مصرف کنین. تا جایی که امکان دارد از محتواهای کپی استفاده نکنید و خلق محتوا کنید. اما اگر محتوایی را از منابع دیگر قصد دارید استفاده کنید، آن را کمی متفاوت کنید و آدرس منبع را نیز درج کنید.
مثال ۳: یک حساب کاربری آموزشی که میخواهد به افراد در یادگیری یک مهارت خاص کمک کند.
اینستاگرام این امکان را به کاربران خود میدهد تا کسب و کار خود را در اینستاگرام راهاندازی و از این بستر برای گسترش کسب و کار خود و همچنین افزایش آگاهی مردم نسبت به برندشان استفاده کنند. در این میان ترفندها و نکاتی وجود دارد که اگر قصد راهاندازی پیج کاری خود را داشته باشید یا در حال حاضر پیج کاری خود را دارید، میتواند موثر واقع شود. در این مقاله قصد داریم تا در مورد اینکه چگونه بازدید پیج خود را بالا ببریم، صحبت کنیم. یکی از جدیدترین نکات در اموزش بالا بردن بازدید پیج اینستاگرام، استفاده از ترندهایی است که با ریلزها مرتبط هستند. ریلز اینستاگرام قابلیتی نسبتا جدید است که به تازگی محبوبیت زیادی پیدا کرده و با الهام از پلتفرم تیکتاک، به شما امکان میدهد ویدیوهای کوتاه و سرگرمکننده بسازید. محتوای تولید شده توسط کاربر (User-Generated Content) به محتوایی گفته میشود که مخاطبان شما آن را تولید و در اختیار شما قرار میدهند.
در ادامه به بررسی 22 ترفند برای افزایش ویو اینستاگرام میپردازیم که به افزایش ویو اینستاگرام کمک زیادی میکند. اگر در طی روز حداقل یک پست منتشر کنید، کاربران به تدریج به پیج شما علاقمند میشوند. اما اینستاگرام به پیجهایی که ادمین خیلی سریع به فالوورها پاسخ میدهد، علاقه بیشتری دارد. وقتی یک کاربر در کامنتها، سوال میپرسد، اینستا انتظار دارد شما خیلی فوری به او پاسخ دهید. همیشه تا دو ساعت بعد از انتشار هر پست آنلاین باشید تا فوراً به سوالات کاربران پاسخ دهید.
به اطلاعاتی از جمله کاهش یا رشد تعداد فالوورها و تعداد کل تعامل کاربران با پیج را هم خواهید دید. طراحی چینش پستها ظاهر پیج شما را زیبا میکند و این زیبایی میتواند منجر به افزایش بازدید از پیج شما شود. البته این مورد، نکته ضروری نیست و اولویت در محتوایی است که تولید میکنید، اما به دلیل اینکه با دنیایی از کسب و کارها و محتواها سروکار دارند و این طراحی میتواند به نوعی مزیت رقابتی شما باشد. یکی دیگر از ترفندهایی که باعث افزایش بازدید پیج شما میشود، نوشتن بیو مناسب و توضیحات پروفایل کامل است. سعی کنید در بیو پیج خود کسب و کار خود را به صورت مختصر توضیح دهید و هدف خود از راهاندازی این پیج را به مخاطبی که تازه قرار است از پیج شما بازدید کند را نشان دهید. برای کاملتر شدن این بخش نیز میتوانید آدرس سایت یا کانال تلگرام خود را نیز قرار دهید تا بتوانند بیشتر و بهتر شما را بشناسند.
اگر ده درصدی که اینستاگرام پست شما را به آنها نشان میدهد، فالوورهای فیک شما باشند، نرخ تعامل آن صفر میشود و مانع افزایش بازدید پست اینستاگرام شما میشود. پس حتی اگر قرار است محصولی را بفروشید باید محتوایی خلق کنید که برای مخاطبان مفید باشد. مثلا میتوانید در مورد همان محصولی که قرار است در پیج بفروشید، آموزشهای متفاوت قرار بدهید تا مخاطب شما را پیگیری کند و باعث افزایش بازدید پیج اینستاگرام و درنهایت فروش بیشتر شما شود. نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که استیکرها میتوانند به نمایش محتوای شما در نتایج جستجو و حتی بخش اکسپلور اینستاگرام کمک کنند.
{برندها و بلاگرها را در پست خود منشن کنید
|}ممکن است وسوسه شوید که در هر پست، دنبالکنندگان را به خرید محصول یا استفاده از خدمات خود ترغیب کنید. هرگز دنبالکنندگان را مجبور به خرید محصول خود نکنید و تنها از جنبههای مثبت محصولاتتان نگویید. اگر آنها به محصول شما علاقهمند شوند، بدیهی است که دوباره باز خواهند گشت و از برند شما خرید میکنند.
کلمه Reach معیاری است که به صورت تقریبی و حدودی کاربرانی که از پست شما بازدید کرده اند را نشان میدهد و کلمه impression معیاری است که تعداد کل دفعاتی که پست شما دیده شده است را نشان میدهد. شبکه های اجتماعی امروزه نقش بسیار پررنگی در زندگی روزمره ما دارند و هر فرد به نحوی با این شبکه ها در ارتباط است. میتوان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرمهای برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهرهگیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبطترین تبلیغات هدفمند کلیدواژهای را با توجه به کمپینهای فعال کسب و کار به کاربران نمایش میدهد.
از هشتگهای مناسب و مرتبط استفاده کنید، محتوای جذاب و باکیفیت ایجاد کنید، به طور منظم پست بگذارید و با فالوورها تعامل کنید. حتی اگر هر روز هم پست و استوری منتشر کنید، در حالی که بیهدف، بدون منظور و تارگت خاصی صرفا برای پر کردن محتوای پیج خود این کار را انجام دهید، به بازخورد لازم از طرف کاربر نخواهید رسید. دعوت به نظر دادن در محتوای تصویری شما یا کپشن باعث می شود که افراد بیشتر ترغیب به کامنت گذاشتن شوند اما فراموش نکنید با ترفندهایی جذاب مخاطبان را وادار کنید تا برای شما نظرش را بازگو کند.
اما ویدیوهایی که زیرنویس چسبیده دارند، شانس بیشتری برای دیده شدن دارند. در کنار تمرکز بر روی تولید محتوا ویدیوئی اینستاگرام، روی تولید این ویدیوها با زیرنویس تمرکز کنید تا شانس افزایش بازدید پیج اینستاگرام خود را بالا ببرید. از آنجا که در این نوع تبلیغات پولی میتوانید بهطور دقیق هدفگذاری کنید، بهترین زمان برای استفاده از تبلیغات در شبکههای اجتماعی زمانی است که بخواهید گروه مشخصی از مخاطبان را با هدف خاصی افزایش دهید.
هرچه فعالیت شما منسجمتر باشد، هم رفتار فالوورهایتان را بیشتر میشناسید، هم آنها به شما اعتماد بیشتری میکنند. نکته مهم در ساعت طلایی اینستاگرام این است که نمیشود یک نسخه را برای همه پیچید؛ زیرا فالوورهای هر پیج منحصربهفرد هستند. بیدینگ دستی کار پیچیدهای است و به بررسی و بهروزرسانی لحظهای نیاز دارد تا بودجه کمپین هدر نرود. برای آشنایی بیشتر با این نوع از تبلیغات پیشنهاد میکنیم مقاله تبلیغات بنری چیست؟ را مطالعه فرمایید. برای افزایش کارایی، میتوانید از Long Tail Keywords (عباراتی که ۳ تا ۵ کلمه دارند) استفاده کنید تا نرخ تبدیل را افزایش داده و CPC (هزینه به ازای هر کلیک) را کاهش دهید.
بنابراین، تاثیر این تبلیغات در افزایش فروش نباید نادیده گرفته شود. در تصویر بالا، با مشاهده تبلیغات یکتانت در این صفحه از سایت و درج عبارت “مطالب پیشنهادی” بهنظر میرسد این محتواهای تبلیغاتی بخشی از مطالب پیشنهادی خود سایت هستند. زمانی که کلمه کلیدی مرتبط با خواستهتان را در اینترنت جستجو میکنید، ممکن است نتایج جستجو شامل ترکیبی از نتایج ارگانیک و تبلیغات پولی باشد که بهطور برجسته در موتور جستجوی گوگل ظاهر میشوند.
برای دریافت بازدیدهای بیشتر، پستها را با استفاده از این اطلاعات در زمانهای حداکثر مشارکت برنامهریزی کنید. چندین بار انتشار را امتحان کنید تا ببینید کدام دوره بیشترین بازدید را دارد. استفاده از هشتگهای مرتبط با محتوایی که تولید میکنید، میتواند باعث افزایش بازدید پست و در نهایت پیج شما شود. استفادهی به اندازه و درست از هشتگ ایرانی و … میتواند باعث ورود مخاطبان جدید و ورود محتوای شما به اکسپلور شود.
اینستاگرام یکی از قدرتمندترین پلتفرمهای اجتماعی برای اشتراکگذاری محتوای بصری است و کسبوکارها و افراد برای افزایش دسترسی به مخاطبان خود، باید از تکنیکهای مختلفی استفاده کنند. یکی از مهمترین عواملی که بر موفقیت شما در این پلتفرم تأثیرگذار است، میزان بازدید پستها و استوریها است. با استفاده از تکنیکهای بهینهسازی مناسب، میتوان نرخ تعامل، دیده شدن و ویو پستها را به شکل چشمگیری افزایش داد. در این مقاله، به بررسی 15 تکنیک اثبات شده برای افزایش ویو پستها و استوریها در اینستاگرام خواهیم پرداخت که به شما کمک میکند تا محتوای خود را به مخاطبان بیشتری معرفی کنید. وقتی صحبت از تبلیغات در اینستاگرام میشود، باید این را در نظر بگیرید همه صفحات از روشهای مختلف تبلیغات استفاده میکنند اما همه آنها دیده نمیشود!
با فعالیت اصولی و هدفمند در این شبکه اجتماعی ، میتوانید کسب و کار خود را متحول کنید. به همین جهت «فرادرس» فیلم آموزش کسب و کار در اینستاگرام را در ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه و ۷ درس تدوین کرده است. برند شما باید لحن و نگرشی پایدار داشته باشد و همواره تاثیر ثابتی روی افراد بگذارد.
برای مثال برندی با مخاطبان مشابه مییابید و با هم کمپینی را راهاندازی میکنید. به عنوان جایزه، ترکیبی از کالا و خدمات هر دو کسب و کار را پیشنهاد دهید و از کل مخاطبان بخواهید هر دو صفحه کسب و کار را دنبال کنند. با این کار به مخاطبان برند دیگری در اینستاگرام دسترسی پیدا میکنید. اگر بودجهای را برای تبلیغ در شبکههای اجتماعی اختصاص دادهاید، حتما اینستاگرام را جزو گزینههای خود در نظر بگیرید. چراکه 27 درصد از کاربران شبکههای اجتماعی میگویند که محصولات و برندهای جدید را از طریق تبلیغات مییابند. از طرف دیگر، تبلیغات اینستاگرام میتواند به بیش از 1.2 میلیارد نفر یا 20 درصد از جمعیت بالای 13 سال جهان برسد.
جریان به شما کمک میکند تا با بهترین افراد، با تعرفهای مناسب کار کنید. از انتخاب یک اینفلوئنسر خوب گرفته تا مذاکره با او، مراحلی وجود دارد که باید بهدرستی و بادقت طی کنید. این تبلیغات نسبتا گرانتر از بقیه روشها هستند، پس اشتباه در آنها میتواند به بودجتان صدمه بزند. در بخش تنظیمات اینستاگرام، میتوانید آمار مربوط به رشد صفحه خود را مشاهده کنید.
در این راهنمای اموزش بالا بردن بازدید پیج اینستاگرام، سعی کردیم تمامی نکات مهم برای افزایش بازدید اینستاگرام را در اختیار شما قرار دهیم. با به کارگیری تکنیکهای ذکر شده و این 34 ترفند افزایش بازدید پست اینستاگرام، میتوانید به شکلی موثر، بازدید از پستها و استوریهای خود در اینستاگرام را افزایش دهید. یکی دیگر از اقداماتی که باید برای بالا بردن نرخ بازدیدهای پروفایل انجام دهید، تولید محتوای باکیفیت است. وقتی محتواهای شما ارزشمند و با اطلاعات به روز باشد، بخش زیادی از فالوورهایتان فوراً با آن ارتباط برقرار میکنند. اینستاگرام با دریافت سیگنال مثبت از این تعاملات، همان پست را در اکسپلور یا فید سایر کاربران نمایش میدهد.
این افراد از هر روشی، برای افزایش بازدید اینستاگرام مؤثرتر عمل میکنند. نرخ بازگشت سرمایه اینفلوئنسر مارکتینگ (ROI) بیشتر از تمام روشهای دیگر است. یک راه دیگر برای فهمیدن بهترین ساعت برای پستگذاری که باعث افزایش بازدید اینستاگرام میشود، سعیوخطا است. روز و ساعتهای مختلف را تست کنید و ببینید در چه زمانی واکنش بیشتری میگیرید.حواستان باشد الگوی ثابتی در فعالیت نداشته باشید، مثلا همیشه شنبه صبح پست نگذارید.
محتوای با کیفیت، شانس بیشتری برای دریافت پاسخ مثبت از سوی فالوورهای شما دارد که می تواند به پست های شما کمک کند تا در فید دنبال کنندگان شما رتبه و جایگاه بهتری داشته باشند. با داشتن استوری های تعاملی با پیج هایی که در یک حوزه کاری هستید می توانید اقدام به تبلیغ پست یک پیج دیگر و تبلیغ پست خود در استوری دیگری نمایید. سعی کنید در کپشن از نوشتن توضیحات زیاد پرهیز کنید چرا که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی برای سرگرم کردن افراد است و آن ها فرصت و حوصله زیادی برای مطالعه کپشن ندارند. اغلب ساعت فراغت افراد که به بررسی پست های اینستاگرامی می پردازند انتهای شب است. بهترین راهکار برای اینکه تمام افراد در هر موقعیت زمانی و مکانی بتوانند از ویدیو های شما بهره ببرند قرار دادن زیرنویس برای آن ها است. اما برای شناسایی مخاطبان ابزارهای زیادی وجود دارند که بهترین آن ها ابزار اینسایت اینستاگرام است که تنها در اختیار پیج های تجاری قرار داده است.
اینها چند نکته و تکنیک مفید برای فعالیت تجاری در شبکه اجتماعی شما هستند. امروزه با محبوب تر شدن شبکههای اجتماعی، همهی ما با هشتگها آشنا شدهایم. هشتگها فقط یک کلمه نیستند، میتوانند باعث افزایش بازدید شما اینستاگرام شوند و حتی آینده کسب و کار اینستاگرامی شما را تحت تاثیر قرار دهند. اگر از خودتان میپرسید چگونه بازدید پست اینستاگرام را بالا ببریم، استفاده از هشتگها پاسخ مناسبی برای سوالتان خواهد بود. طبق الگوریتم اینستاگرام در نیم ساعت اولی که پست را منتشر میکنید، پست شما را به ده درصد از فالوورهایتان نشان میدهد و اگر تعامل خوبی را از این ده درصد دریافت کردید، پست شما را به بقیه کاربران نشان میدهد.
همچنین، ایجاد محتوای آموزشی کوتاه، نقلقولهای الهامبخش یا ویدیوهای سرگرمکننده میتواند کاربران را تشویق به اشتراکگذاری محتوای شما کند. استوریهای اینستاگرام قابلیتی جادویی برای برقراری ارتباطی صمیمی و لحظهای با مخاطبان است. استوریها 24 ساعت دوام دارند و به همین دلیل، احساس فوریت در مخاطب ایجاد میکنند.
استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات میتوان کمپینهای تبلیغاتی را بر اساس ویژگیهای مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپینهای تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگیهای شخصی، رفتار و علاقهمندیهای مخاطب ایجاد کرد. سه شاخص قبلی در صورتی می توانند برای شما کارآمد باشند که زمان درست انتشار محتوا در پیج را بدانید. اگرچه ممکن است پروفایل به صورت مستقیم بر روی سئو اینستاگرام تاثیر گذار نباشد، اما تاثیر بسیار زیادی در جذب فالوور دارد. برای همین باید تا حد امکان پروفایل صفحه اینستاگرام خود را جذاب کنید تا کاربران شما را فالو کنند. به طور کلی، الگوریتم اینستاگرام به پیجهایی که از انواع مختلف محتوا استفاده کنند، اعتبار بیشتری قائل میشود.
اگر هیچ تبلیغاتی انجام ندادهاید، اما همچنان شاهد افزایش پروفایل ویزیت اینستاگرام هستید، میتواند دلیل کیفیت بالای محتواها و همکاری اینستا با شما باشد. تبلیغات هدفمند اینستاگرام میتواند به افزایش بازدید، جذب فالوورهای جدید و افزایش تعامل کمک کند، به شرطی که به درستی برنامهریزی و اجرا شود. اگر تصور میکنید به محض اینکه محتوای خود را منتشر کردید، کار به اتمام رسیده است، سخت در اشتباهید! باید برای بدست آوردن لایک، به اشتراکگذاری و نظرات فالوورهای خود بعد انتشار هم تلاش کنید.
سئو به معنای بهینهسازی برای موتورهای جستجو است؛ حال آنکه اینستاگرام اصلا موتور جستجو نیست بلکه یک شبکه اجتماعی است. اولین هدفی که شما باید در تنظیم پروفایل خود داشته باشید، جلب توجه کاربر است. بله، برای مدیریت تبلیغات اینستاگرام از Ads Manager فیسبوک باید حساب اینستاگرام رو به صفحه فیسبوک متصل کنید. بسته به هدف، از قالبهای تصویری، ویدئویی، کاروسل یا مجموعهای استفاده کنید تا بهترین تاثیر رو داشته باشین.
با تحلیل این دادهها، شما میتوانید تشخیص دهید که کدام پستها و استوریها بهترین عملکرد را داشتهاند و از این اطلاعات برای بهینهسازی محتوای آینده خود استفاده کنید. برای مثال، از فالوورهای خود بخواهید در کامنتها نظرشان را بنویسند یا پستهای شما را به دوستانشان معرفی کنند. همچنین، پاسخ دادن به کامنتها و دایرکتها نشان میدهد که شما به مخاطبان خود اهمیت میدهید و به تعامل بیشتر کمک میکند. یکی از بهترین راهها برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام، استفاده از ابزارهای تعاملی اینستاگرام مانند نظرسنجیها، سوالات و آزمونها است. این ابزارها باعث میشوند کاربران زمان بیشتری را با استوریهای شما سپری کنند و تعامل بیشتری با محتوای شما داشته باشند. اگر میخواهید در این فضای رقابتی موفق شوید، باید پستهای خود را به صورت منظم منتشر کنید.
یک برنامهی زمانی مشخص برای انتشار محتوا داشته و به آن پایبند باشید. با این کار به الگوریتم اینستاگرام نشان میدهید که پیج شما فعال است و به مرور زمان، پستهای شما در معرض دید تعداد بیشتری از کاربران قرار خواهد گرفت. ریلزهای اینستاگرام نسبت به ویدیوهای معمولی اینستاگرام، 67 درصد توجه بیشتری را جلب میکنند.
زمانی که روی یک هشتگ خاص کلیک میکنید، اینستاگرام مجموعهای از آخرین پستهایی که آن هشتگ را دارند به شما نشان میدهد. بر اساس نظرسنجیهای انجامشده 96 درصد از تبلیغکنندگان آمریکایی در 6 ماه آینده همچنان از تبلیغات در استوری برای افزایش بازدید اینستاگرام استفاده خواهند کرد. داشتن یک برنامه منظم برای تولید محتوای کوتاه ضروری است، زیرا باعث میشود دنبالکنندگان برای رسیدن به اهداف تجاری با شما همراه شوند.
بر طبق تحقیقات انجام شده توسط Hootsuite پست های اسلایدری به طور میانگین 1.01 % برابر بیشتر از پست های معمولی تعامل مخاطبان را به خود جذب می کند. به عنوان مثلا انتشار عکس به صورت ویدئویی، صوتی و یا اسلایدری شاید برای برخی از مخاطبان از جذابیت بیشتری برخوردار باشد تا انتشار یک عکس ساده یا یک ویدئو اسلایدی. بازنشر یک عکس از فردی دیگر یا نداشتن خلاقیت در ایجاد پست سبب می شود مخاطبان شما کم کم دلسرد شوند و نه تنها پست های شما را لایک نکنند بلکه از فالو کردن اکانت شما نیز پشیمان شوند. همچنین از هشتگ های تکراری استفاده نکنید تا تاثیر گذار باشد و طبق مقاله شادوبن اینستاگرام و چگونگی رفع آن استفاده بیش از ۳۰ عدد هشتگ سبب شادوبن میشود، پس در انتخاب و نوشتن هشتگ ها بسیار دقت کنید.
هر زمان که سایت شما در نتایج جستجو دیده شد، لینک وب سایت شما ناخود آگاه به دلیل همان اعتماد انتخاب خواهد شد که این خود دلیلی بر افزایش CTR و افزایش بازدید سایت و در نهایت افزایش فروش خواهد بود. قبلا در مورد تاثیر لینک سازی و لینک سازی داخلی در افزایش CTR و رتبه سایت صحبت کردیم. همانطور که میدانیم، تاثیر لینکها در افزایش اعتبار دامنه و صفحات آن زیاد است و میتواند به شکل چشمگیری باعث افزایش بازدید سایت شود. حال که روشهای سئو اینستاگرام را یاد گرفتیم، اجازه بدهید تاثیرات مهم اینستاگرام در سئو سایت را هم مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم تاثیر اینستاگرام در افزایش رتبه سایت چقدر است.
پلتفرمهای مختلفی مثل اینستاگرام، یوتیوب، توییتر و پینترست برای تبلیغات در دسترس هستند و شما میتوانید بسته به نیاز کسبوکار و مخاطب هدف خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید. تمامی پیجهای کاری و تجاری به آمارهای مربوط به پروفایل ویزیت نیاز دارند. اگرچه امنیت پیج اینستا اهمیت زیادی دارد و نباید اجازه ورود هکرها و افراد ناشناس به پیج داده شود، اما برای یک پیج فروشگاهی عمومی بودن صفحه اهمیت زیادی دارد. به طوری که سایر کاربران بتوانند آزادانه وارد پیج شوند و از محتواها در پست، هایلایت، استوری و … دیدن کنند. شما که این مقاله را میخوانید قطعا یک پیج اینستاگرامی دارید یا به دنبال راه اندازی پیج اینستاگرامی خود هستید که برای گرفتن بازدهی بیشتر از آن به دنبال راهکارهای مطلوب هستید. اجازه بدهید راز اصلی را همین ابتدای مقاله با شما در میان بگذاریم.
اما چه راه هایی برای افزایش بازدید پست و در نتیجه تعامل بیشتر مخاطبان با پست منتشر شده وجود دارد؟ این سوال و نکاتی بیشتر را در ادامه این مطلب خواهید خواند. از جمله ویژگی های مهم اینستاگرام که در اختیار افراد قرار میگیرد و می توانید از آن استفاده کنید؛ بخش insight (داده های مبنی بر رفتار مخاطبان) است. برای مثال کاربران خانم در تهران، در سن بین 19 تا 65 سال که به یوگا و غذای سالم علاقه دارند را انتخاب میکنید. ویژگیهایی که باید برای انتخاب مخاطب هدف درنظر بگیرید در فرست زیر آمده است.
برگزاری کمپین و مسابقه برای شما نیز میتواند مفید باشد و به افزایش بازدید از پیج شما نیز منتهی خواهد شد، البته اگر درست برگزار شود. اگر میخواهید محتوای شما بازدید بالایی داشته باشد، باید همیشه در جریان جدیدترین ترندها باشید. برای مثال، استفاده از فیلترهای محبوب، آهنگهای جدید یا چالشهای ترند میتواند به دیده شدن بیشتر محتوای شما کمک کند.
یکی دیگر از بخشهایی که اینستاگرام در اختیار شما قرار میدهد تا از آن استفاده کنید، رفتار مخاطبان پیج شماست. همچنین در این قسمت مخاطبان شما از نظر جنسیتی، سنی و موقعیتی دسته بندی شدند که میتوانید با استفاده از آنها محتوایی تولید کنید که برای بیشتر مخاطبان شما مناسب و مورد پسند باشد. برای مثال، اگر کاربران سوالاتی درباره یک محصول دارید، بهسرعت و با دقت پاسخ دهید تا آنها احساس کنند که برند شما به آنها اهمیت میدهد. این تعامل بیشتر میتواند به افزایش بازدید استوری اینستاگرام شما نیز کمک کند.
میتوانید با برندهایی همکاری کنید که مخاطبان هدفشان با شما مشابه است اما رقیب محسوب نمیشوند و یکدیگر را در صفحات خود معرفی کنید یا کمپین مشترک راهاندازی کنید. همچنین با انتشار پستهای ارزشمند که توسط کاربران به اشتراک گذاشته شود، پیج خود را تبلیغ میکنید. این پستها باعث میشوند به صفحه اکسپلور نیز راه یابید و مخاطبان بیشتری را جذب کنید.
همچنین، فراموش نکنید که استفاده بیش از حد از هشتگها میتواند تأثیر معکوس داشته باشد. پیشنهاد میشود برای هر پست حداکثر از 10 تا 15 هشتگ مرتبط استفاده کنید. در دنیای شلوغ اینستاگرام، محتوای اورجینال و خلاقانه حرف اول را میزند و کپیبرداری از محتواهای دیگران نه تنها فایدهای ندارد، بلکه باعث میشود در میان انبوهی از محتواهای مشابه گم شوید. کاری را بهصورت معمول انجام نمیدهید، برای اولین بار در لایو به اشتراک بگذارید.
سازندگان IGTV، میتوانند اجازه دهند تا تبلیغات در ویدیوهای آنها نمایش داده شود و از این طریق 55 درصد درآمد تبلیغاتی را دریافت کنند. برای تبلیغات اکسپلور نیازی نیست تا ویدیو یا بنر ویژهای تولید کنید و میتوانید از یکی از پستهای پرطرفدار خود بهره بگیرید. برای مثال در تصویر زیر نمونهای از بنرهای کاپریلا را مشاهده میکنید که مربوط به مطلب «بازاریابی محتوا چیست» در «مجله فرادرس» است. همانطور که در تصویر مشخص است این بنرها حجم کمی را اشغال میکنند و از لحاظ موضوعی کاملا با مطلب مرتبط هستند. می توانید رضایت مشتریان را نیز در استوری نشان دهید.با انجام این کار، علاوه بر تولید محتوای بیشتر، تعامل بالاتری با مخاطبان را تجربه می کنید. الگوریتم اینستاگرام به علاقه مندی کاربران به محتواها توجه می کند.الگوریتم، پست هایی برای کاربران به نمایش درمی آورد که به علاقه او و سابقه سرچ او در اینستاگرام نزدیک باشند.
یکی از عوامل مهم موفقیت در اینستاگرام که باعث افزایش ویو پیج، افزایش ویو استوری و به صورت کلی افزایش بازدید از پیج شما خواهد شد، تداوم است. روزانه حداقل یک پست و یک استوری بگذارید و سعی کنید که اینکار را در هر شرایطی و به هرنحوی که شده انجام دهید. برای مثال، میتوانید یک چالش ساده و مرتبط با حوزه کاری خود ایجاد کنید و از مخاطبان بخواهید با هشتگ خاصی در آن شرکت کنند.
تبلیغ در اینستا