بهترین استراتژیهای سئو در ۲۰۲۴ رازهای افزایش ترافیک ارگانیک!
10 تکنیک طلایی سئو برای افزایش ترافیک سایت در سال 2024 بیزی لوک
هر زمان که مقاله جدیدی ارسال می کنید، مطمئن شوید که 3-4 پیوند از مقالات قدیمی خود را دریافت کنید که به نوعی در موضوعات مشابه یا مرتبط هستند. اگرچه پیوند دستی بهترین راه است، اما WP Plugin Link Whisper وجود دارد که کار را به خوبی انجام می دهد. انواع مختلفی از قطعه های برجسته وجود دارد که عبارتند از Bulleted، Paragraphed، Numbered List، Video و Table. هنگام جستجو در گوگل می توانید ببینید که انواع مختلفی از قطعه های برجسته برای سایت های مختلف دریافت می کنید. شما همچنین می توانید مقالات خود را با استفاده از تکنیک های مختلف بهینه سازی کنید.
افزایش ترافیک ارگانیک برای هر وب سایتی با هدف رشد و دیده شدن پایدار ضروری است. استراتژیهای مختلف، مانند بهینهسازی محتوا برای موتورهای جستجو، استفاده از کانالهای رسانههای اجتماعی و افزایش تجربه کاربر میتواند به طور قابل توجهی دسترسی سایت را بهبود بخشد. در دنیای دیجیتال امروزی، یکی از بزرگترین چالشها برای صاحبان سایتها، افزایش ترافیک ارگانیک و جذب بازدیدکنندگان بدون هزینه است. در این مقاله از پارس اوستا به بررسی راهکارها و ترفندهای موثر برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو و جذب مخاطب هدف خواهیم پرداخت. شما قطعاً باید برای رتبهبندی و افزایش ترافیک ارگانیک سایت خود را بهینه سازی کنید، اما باید برای کلیکها نیز بهینه سازی کنید. بالا رفتن به یک نقطه اصلی در نتایج جستجو، CTR شما را ۲.۸٪ افزایش میدهد و هرچه کلیکهای بیشتری دریافت کنید، میتوانید رتبه بالاتری کسب کنید.
ایجاد URL های آموزنده و کاربرپسند با کلمات کلیدی مرتبط بخشی از بهینه سازی ساختار URL شما است. سازماندهی URL به موتورهای جستجو و کاربران کمک می کند تا بفهمند صفحه وب شما در مورد چیست. یکی از راههای افزایش ترافیک وبسایت که کمتر به آن پرداخته میشود، ایجاد یک ابزار رایگان است. داشتن ابزارهایی مثل ماشینحساب ROI (نرخ بازگشت سرمایه)، طراحی پرسشنامه یا تجزیهوتحلیل وبسایت، میتواند رتبهٔ شما را در موتورهای جستوجو افزایش دهد و ترافیک ارگانیک قابلتوجهی ایجاد کند. برای یافتن کلمات کلیدی طولانی برای استراتژی سئوی خودتون، باید تحقیقات کلمات کلیدی انجام بدید. این تحقیق به شما کمک میکنه کلمات کلیدی مرتبط با سایت و مشتریان خودتون رو پیدا کنید.
در این مطلب دربارۀ جدیدترین تکنیکهای سئو در سال 2024 صحبت کردیم و به ۱۰ مورد از آنها اشاره کردیم. گفتیم که این موارد چه تغییراتی در سئو ایجاد میکنند و چطور باید با آنها رفتار کنید. اگر علاوه بر موارد بالا، نکتۀ دیگری دراینباره شنیدهاید، با ما به اشتراک بگذارید. برای اینکه مخاطبان علاوه بر خواندن محتواهای SGE روی صفحۀ شما کلیک کنند، لازم است علاوه بر ارائۀ محتوای جذاب و کاربردی، به سؤالاتشان پاسخهای کوتاه اما مشخص و واضحی بدهید. البته دقت کنید که این کار را شبیه رباتهای گفتوگومحور مانند ChatGPT انجام ندهید و از ارائۀ تجربۀ انسانی به مخاطبان خود غافل نشوید. کاراکترهای اضافی و فضای خالی را از فایل های CSS و جاوا اسکریپت حذف کنید.
میتونید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Moz یا Google Trends برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با استراتژی سئو استفاده کنید. اگه میخواید کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خودتون رو در نتایج جستجو نشون بدید، باید کلمات کلیدی رو در محتوای سایت، عنوان صفحات، توضیحات متا و موارد دیگر هدف قرار بدید. ابزارهای هوش مصنوعی مثل چت جی پی تی میتونند در حال حاضر برای بهینهسازی کلمات کلیدی متاتگها و محتوای کوتاه به ما کمک کنند تا تجربه کاربری بهتری برای مخاطب رقم بزنیم. PAA یک ویژگی Google SERP است که به جستجوگران سوالات اضافی مرتبط با جستجوی اصلی آنها را نشان می دهد. شما باید برای PAA بهینه سازی کنید زیرا می تواند به شما کمک کند تا با کمک به رتبه بندی برای کلمات کلیدی مرتبط بیشتر، دید بیشتری داشته باشید و همچنین در مکان های بیشتری در SERP ها ظاهر می شود.
این موضوع را به عنوان سئو کار هم بدانید؛ یکی از مهمترین بخش های خدمات سئو سایت، بالا بردن نرخ ترافیک ارگانیک است. داده های شخصی شما برای پشتیبانی از تجربه شما در این وب سایت، برای مدیریت دسترسی به حساب کاربری شما و برای اهداف دیگری که در سیاست حفظ حریم خصوصی ما شرح داده می شود مورد استفاده قرار می گیرد. اتفاق ناخوشایندی که دامن خیلی از سئوکاران تازه وارد و ناشی را می گیرد همین است؛ حذف سایت از نتایج گوگل پس از خرید بک لینک. متاسفانه خیلی ها گرفتار این مشکل شده اند و هیچ راه حلی هم برای برون ... برای پیدا کردن صفحات مرده دارای بک لینک باید از ابزارهای پولی مخصوص سئو استفاده کنید. هنگامی که محدودیتهای آن را درک کردید، در موقعیت بهتری برای پر کردن این شکافها و ایجاد محتوایی فراتر از قابلیتهای هوش مصنوعی خواهید بود.
محتوا در اشکال مختلفی از جمله ویدئو، وبلاگ، اینفوگرافیک، مقاله و کتاب الکترونیکی میتونه وجود داشته باشه. شما باید از انواع این قالب ها استفاده کنید تا مطمئن بشید که محتواتون همیشه تازه و هیجان انگیز هستش. شما فهرستی از عبارتهای جستجو را دریافت خواهید کرد که نشانیهای اینترنتی برای آنها در موقعیتهای 11 تا 20 رتبهبندی شدهاند. برای یافتن سریع صفحاتی که میتوانند از دریافت لینکهای بیشتر سود ببرند، با وارد کردن دامنه خود در بخش Organic Research و روی برگه “Positions” کلیک کنید و مانند تصویر زیر «20-11#» را انتخاب کنید. هر شکاف در کلمات کلیدی اصلی، نشان دهنده فرصتی برای شماست که ترافیک بیشتری دریافت کنید.
نکته مورد توجه اینه که با کمک هوش مصنوعی، ما بهتر از همیشه میتونیم خودمون رو با الگوریتمهای گوگل تطبیق بدیم. اما برای به دست آوردن دقیق ترین اطلاعات در مورد رتبه بندی خود، بهتر است یک پروژه با تمام کلمات کلیدی هدف خود در Position Tracking راه اندازی کنید . راه دیگر برای دیدن اینکه رقبای شما برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند این است که به ابزار Organic Research بروید. برای این کار هم کافیست وارد سایت شوید، URL رقیب خود را تایپ کنید و روی “Search” ضربه بزنید. اصلا بیایید این چنین به قضیه نگاه کنیم که تمام زحمات و تلاش ها و هزینه هایی که برای سایت خود می کنید، همه و همه فقط برای افزایش ترافیک ارگانیک و دیده شدن هرچه بیشتر صفحات مختلف سایتتان است. گاهی هم یک کلمه کلیدی هیچ ارتباطی با موضوع صفحه نداد و حتی در صفحه از آن استفاده نشده است اما گوگل آن صفحه را در کلمه کلیدی مربوطه نمایش می دهد.
وقتی میخواید پروفایل کسب و کار گوگل خودتون رو درست کنید، باید اون رو به طور کامل پر کنید. اطلاعات تماس رو وارد کنید، آدرس خودتون رو تأیید کنید، عکسهایی از کسب و کار، محصولات یا خدمات خود اضافه کنید و هر گونه جزئیات مهمی رو که میتونه فروش تون رو افزایش بده اضافه کنید. هنگامی که استراتژی بازاریابی سئوی خود رو ایجاد می کنید، باید مطمئن بشید که سئوی محلی در لیست شما قرار میگیره. تست طراحی ریسپانسیو تضمین میکنه که وب سایت شما با هر دستگاهی که کاربر استفاده میکنه سازگار هستش. مخاطبان شما چه از گوشی هوشمند، تبلت یا دسکتاپ استفاده کنند، تجربه مثبتی در سایت شما خواهند داشت.
و سئوکاران باید تکنیک های خود را تغییر دهند تا از بسیاری از ویژگی های SERP (نتایج ویژه که فقط پیوندهای آبی استاندارد نیستند) استفاده کنند. بررسی رقیبان یک راه عالی برای جمع آوری بینش هایی است که بر استراتژی SEO شما تأثیر می گذارد. دیدن نتایج ممکنه مدت زمانی طول بکشه، اما مطمئنا ارزش صبر کردن رو داره. ما در میزفا سعی میکنیم این کار رو برای شما آسونتر کنیم و امیدواریم توی این مسیر تونسته باشیم به شما کمکی کنیم. می توانید روی یک عدد در ستون “Backlinks” کلیک کنید تا URL های خاصی را ببینید که دارای پیوندهایی هستند که به صفحه شکسته مربوطه اشاره می کنند.
در اینجا، دیدی ساده از صفحاتی در سایت رقیب خود دارید که بیشترین تغییرات را در ترافیک تخمینی تجربه کرده اند. حالا در قسمت تب بالایی روی گزینه Pages کلیک کنید؛ در این قسمت یک لیست از صفحات سایت وارد شده به شما ارائه داده می شود که بر اساس میزان ترافیک ورودی مرتب شده است. همانطور که مستحضر هستید امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که تکنولوژی، دیجیتال و هوش مصنوعی حرف اول را در جوامع بین الملل می زنند و زندگی تمام افراد را تحت تأثیر قرار داده اند؛ به طوری که زن و مرد، ... در ضمن صفحاتی که از نشانه گذاری اسکیما استفاده کرده باشند و گوگل آنها را شناسایی نموده باشد در ابزار گوگل سرچ کنسول بخش Enhancements نمایش داده می شوند. صفحاتی که از سایت حذف شده اند با عنوان صفحات مرده (Dead pages) شناخته می شوند. ممکن است برخی از این صفحات دارای بک لینک باشند که در این صورت این یک خسارت عظیم است چون آب پیوند آنها هدر می رود و اعتباری را به سایت هدایت نمی کند.
سئوی محلی یکی از اجزای ضروری سئو برای دستیابی به مشتریان محلی ارزشمند هستش. با ایجاد پروفایل کسب و کار گوگل و بهینه سازیش، استراتژی بازاریابی سئو بهتری خواهید داشت و به کاربران علاقه مند بیشتری برای کسب و کار خود خواهید رسید. تاثیر استفاده از کدهای اسکیما روی افزایش ترافیک ارگانیک سایت از این جهت است که ریچ اسنیپت ها از نظر بصری جذاب تر هستند و ظاهری چشم نواز دارند. همین باعث می شود کاربران رغبت بیشتری روی کلیک روی چنین نتایجی داشته باشند. فیچر اسنیپت یا قطعات برجسته همان متنی است که در بالای صفحه گوگل و قبل از سایت ها قرار دارد و به عنوان پاسخی کوتاه به جستجوی کاربر ارائه شده است. فیچر اسنیپت به دلیل قرار گیری در بالای نتایج دیگر و قالب نمایشی متفاوت نسبت به دیگر نتایج تاثیر سریع و قابل توجهی بر رشد ترافیک ارگانیک سایت دارد.
این قسمت نه تنها برای کاربر بلکه برای رباتهای گوگل نیز دارای اهمیت میباشد. همیشه عنوان مقاله خود را مطابق با کلمات کلیدی انتخاب کنید و سعی کنید محتوای مرتبط با آن تولید کنید. شاید فکر کنید لینکسازی طبیعی فقط محدود به بک لینکهایی میشود که به واسطه تولید محتوای غنی به سایت شما دادهاند. اگر سوال و یا نظری در مورد نحوه افزایش ترافیک ارگانیک سایت خودتون داشتید، با تیم پشتیبانی پارس اوستا در ارتباط باشید. هنگام بهکاربردن هوش مصنوعی در سئو، تنها به «بودن در صفحۀ نتایج موتورهای جستوجو» بسنده نکنید؛ بلکه تلاش کنید که در این مسیر از رقبای خود هم بهتر عمل کنید و از آنها پیشی بگیرید.
پس کافیست دامنه وب سایت رقیب را مانند زیر در بخش Organic Research در SemRush وارد کنید. این خرید می تواند خرید یک محصول باشد، یک دوره آموزشی، درخواست خدمات خاص و یا ثبت نام در سمینار. از جدول نتایج مواردی که جایگاه (Position) و تعداد کلیک آنها افت کرده احتمالا مشکل قدیمی شدن محتوا را دارند. در صورت تمایل می توانید تب Pages را انتخاب کنید تا مبنای نمایش صفحات باشد. برای جذاب کردن محتوا می توانید از ذهن خود یا سایت های دیگر کمک بگیرید اما آسان ترین راه استفاده از هوش مصنوعی است. به کمک ChatGPT یا Gemini می توانید عنوانی جالب تر و فریبنده تر از آنچه دارید ایجاد کنید.
همچنین بهعلت لینکسازی مؤثر و استراتژیک، مخاطبان موردنظر به وبسایتتان هدایت میشوند. یکی از مهم ترین مؤلفه های سئو در بازاریابی دیجیتال، زمان بارگذاری سایت شما هستش. وقتی کاربران از سایتتون بازدید می کنند، میخوان که به سرعت به اطلاعات دسترسی پیدا کنند. اگه سایت شما برای بارگذاری مشکل داشته باشه، کاربران وب سایت شما رو برای سایت سریعتر ترک میکنند. این کلمات کلیدی نقطه شروعی برای ایجاد محتوای ارزشمندی که مخاطبان دنبالش هستند به شما میده.
بهینه سازی صفحات به طوری که ما توی این ریچ اسنیپتها نمایش داده بشیم، یکی از تکنیکهای سئو در ۲۰۲۴ محسوب میشه. برای این کار، بایستی سعی کنیم توی محتواهایی که تولید میکنیم، یه سری سوال مشخص رو پاسخ بدیم. این پاسخ ما باید روشن، شستهرفته و دقیق باشه و اطلاعات مرتبطی توی اون اومده باشه. توی سال ۲۰۲۴، فیچرد اسنیپتها تبدیل شدن به یه میدون رقابت خیلی شدید که همه متخصصین سئو دارند برای تصاحبش با هم دیگه میجنگند. به طور کلی ریچ اسنیپت تکنولوژیایه که تقریبا در سال ۲۰۱۵ توی نتایج موتور جستجوی گوگل دیده میشد ولی از ۲۰۱۶ به بعد رشد بسیار زیادی داشت.
هنگامی که افراد با نفوذ به وب سایت شما متصل می شوند، ممکن است ترافیک ارگانیک ایجاد کند و قرار گرفتن در معرض دید را افزایش دهد. اطمینان حاصل کنید که مطالب شما با نیازها و علایق مخاطبان هدف شما صحبت می کند. مطالعات گسترده ای انجام دهید و اطلاعات دقیقی را ارائه دهید که به مشکلات آنها پاسخ دهد یا نیازهای آنها را برآورده کند. محتوای با کیفیت بالا بازدیدکنندگان ارگانیک، اشتراک گذاری اجتماعی و بک لینک ها را تحریک می کند. برای مثال اگر با تاجرباشی همکاری کنید، نویسندگان ما وبلاگهایی مرتبط با زمینهٔ کسبوکار شما ایجاد کرده و در وبسایت منتشر میکنند.
همچنان حرف رفیقمون بیل گیتس که گفت «محتوا پادشاهه»، امروز هم صادقه و یکی از مهمترین ترندهای سئو در ۲۰۲۴ به شمار میره. موتورهای جستجو امروزه خیلی دقیقتر از همیشه بین تولید محتوای ارزشمند و با کیفیت و محتوای بیارزش تمایز قائل میشن و به اولی جایزه میدن و دومی رو یا نادیده میگیرند یا جریمه میکنند. همزمان با ترند قبلی، سئو کردن ویدئو هم توی سال ۲۰۲۴ بیشتر از همیشه اهمیت پیدا کرده. کلمات کلیدی طولانی به دلیل کاهش رقابت و هدف قرار دادن نیازهای خاص کاربران، شانس بیشتری برای جذب کلیک دارند. به جای استفاده از کلمه کلیدی “سئو” میتوانید از عبارت “بهترین تکنیکهای سئو برای کسبوکارهای کوچک” استفاده کنید. این رویکرد به شما امکان میدهد تا مخاطبانی که به دنبال راهحلهای مشخص هستند را هدف قرار دهید.
همچنین مواردی که در محتوای آنها کم است را بیابید و مطمئن شوید که محتوای بهتر از آنها را به روش های مختلف بنویسید. جدا از این موارد، مطمئن شوید که محتوای شما تا حد زیادی بر هدف جستجوی کاربران متمرکز است که قبلاً در این مقاله به آن پرداختم. این واقعا به شکست دادن رقبا کمک می کند، اما بله، هیچ تضمینی وجود ندارد اما این یکی از بهترین راه ها برای شکست دادن رقابت شما در موتورهای جستجو به ویژه در گوگل است. بهبود تجربه کاربری (UX) و طراحی سایت به عنوان دو عامل کلیدی در جذب و نگهداری بازدیدکنندگان، نقش بسیار مهمی در موفقیت آنلاین دارند. یک طراحی سایت کاربرپسند، با ناوبری ساده و ساختار منطقی، به کاربران این امکان را میدهد که به راحتی به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند و تجربهای مثبت از بازدید سایت داشته باشند.
این ابتکار نه تنها پاسخهایی را ارائه میکند، بلکه شامل اعلانهای اضافی نیز میشود تا به کاربران کمک کند تا اطلاعاتی را که به دنبال آن هستند عمیقتر کنند. با استفاده از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner میتوانید حجم جستجوی کلمات کلیدی خاص را تعیین کنید. این ابزار به شما امکان میدهد کلمات کلیدی را بر اساس میانگین جستجوهای ماهانه، از کمترین به بالاترین و بالعکس مرتب کنید. هنگامی که لیست خود را تهیه کردید، پستهایی را که بیشترین ترافیک را به وب سایت شما هدایت میکنند، اولویت بندی کنید. اینها داراییهای ارزشمند شما هستند و بسیار مهم است که آنها را تا حد امکان آموزنده نگه دارید تا مخاطبان خود را حفظ کنید. با این حال، چالش این است که هیچ میانبری برای تسلط بر هنر افزایش ترافیک ارگانیک وجود ندارد.
با استفاده از این تکنولوژی ما به طور مستقیم و از طریق موتورهای جستجو و نه ورود به صفحات سایتها، به پاسخ مد نظرمون میرسیم. همانطور که میدانید، لینک های داخلی پیوندهایی از هر صفحه در وب سایت شما به صفحه دیگری در وب سایت شما هستند. با استفاده از یک استراتژی درست و بهینه می توانید به گوگل بفهمانید که کدام صفحات در سایت شما از اهمیت بالایی برخوردار است و مورد بهتر دیگر این است که سایت برای کاربر بهینه خواهد شد. به این ترتیب اگر کاربر به دنبال مطلب خاصی وارد صفحه ای از سایتتان شود و لینک سازی داخلی را به درستی انجام داده باشید، می تواند به تمام چیزی که می خواهد، برسد. بهینهسازی سرعت سایت، استفاده از طراحی ریسپانسیو و سادهسازی ناوبری از جمله روشهای موثر برای بهبود تجربه کاربری هستند.
هدایت ترافیک ارگانیک به وب سایت شما برای موفقیت شما به عنوان صاحب وب سایت یا شرکت آنلاین بسیار مهم است. ترافیک ارگانیک به کاربرانی اطلاق می شود که وب سایت شما را از طریق نتایج موتورهای جستجو به جای تبلیغات حمایت شده پیدا می کنند. این به ده تاکتیک سئو آزمایش شده و واقعی نگاه می کند که ممکن است به شما کمک کند ترافیک ارگانیک وب سایت خود را افزایش دهید و دید آن را در نتایج موتورهای جستجو افزایش دهید. برای افزایش ترافیک ارگانیک، یک استراتژی سیستماتیک لینکسازی تنظیم کنید. بکلینکها علاوهبر ایجاد اعتبار و اعتماد برای وبسایت، به مخاطبان کمک میکنند تا ازطریق مقالات و وبلاگهای دیگر به سایت شما دسترسی پیدا کنند.
آنها در تولید محتوا مهم هستند زیرا به گوگل کمک میکنند ساختار وبسایت شما و نحوه اتصال صفحات به یکدیگر را درک کند؛ و اقتدار خود را در یک موضوع خاص تأیید کنید. با توجه به این موضوع، یک استراتژی عاقلانه تمرکز بر ایجاد محتوایی است که هوش مصنوعی به راحتی نتواند آن را تکرار کند. این شامل محتوایی است که به سؤالات پیچیده میپردازد یا بینشهایی را ارائه میدهد که مدل زبان بزرگ (LLM) ممکن است برای مطابقت با آنها مشکل داشته باشد. اگر پستهایی با محوریت کلمات کلیدی خاصی ایجاد میکنید، نظارت بر عملکرد آنها ضروری است. یکی از شاخصهای کلیدی موفقیت یک پست، تعداد کلیکهایی است که در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) دریافت میکند.
برای ماندن در صدر نتایج جستجو، وبسایتها باید خود را با سئو معنایی (Semantic SEO) و تغییرات رفتاری کاربران وفق دهند. آیا راهبردهای قدیمی سئو هنوز هم کاربرد دارند یا زمان آن رسیده که یک تغییر اساسی ایجاد کنیم؟ در ادامه به ۵ فکت مهم درباره سئو ۲۰۲۵ اشاره میکنیم که میتواند مسیر موفقیت شما را مشخص کند. ساخت لینک برای افزایش ترافیک ارگانیک بسیار مهم است زیرا به بهبود اعتبار سایت و رتبه بندی موتورهای جستجو کمک میکند. بک لینکهای باکیفیت به عنوان تأییدیه سایتهای معتبر دیگر عمل میکنند و به موتورهای جستجو نشان میدهند که محتوای شما ارزشمند است. استراتژیهای مؤثر ایجاد لینک شامل وبلاگ نویسی مهمان، ایجاد اینفوگرافیک های قابل اشتراک گذاری و ایجاد روابط با اینفلوئنسرها در جایگاه شما است.
هنگامی که کلمات کلیدی مرتبط با مقاله را پیدا کردید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که از آنها در متن خود استفاده کنید. بهتر است کلماتی از این لیست را انتخاب کنید که تعداد کلیک (Clicks) بیشتری دارند. یک سئوکار حرفه ای باید از این فرصت به نفع خود استفاده کند تا باعث افزایش ترافیک ارگانیک سایت خود شود. باید به کمک ابزار کنسول گوگل کلماتی که هر صفحه در آنها رتبه بندی می شود را بررسی کنید. یکی از فاکتورهای مهم در افزایش ترافیک ارگانیک، دریافت بکلینکهای با کیفیت از سایتهای معتبر است. وقتی سایتهای دیگر به محتوای شما لینک میدهند، نه تنها اعتبار سایت شما در نزد گوگل افزایش مییابد، بلکه به کاربران جدیدی نیز دسترسی پیدا میکنید که از طریق این لینکها به سایت شما وارد میشوند.
توی سال ۲۰۲۴، ارزشهای برندهایی که از نظر اجتماعی مسئولیتپذیری دارند فقط ترند نیستند، بلکه یکی از مهمترین مؤلفههای سئو هم به شمار میان. مشتریان به دنبال برندهایی هستند که نشون میدن تعهدات اخلاقی دارند و در قبال اجتماع، خودشون رو مسئول میدونند. نکاتی که در بالا ذکر کردیم، تمام مسیر نیست اما سعی کردیم کاملترین چک لیست باشد؛ اگر شما هم می توانید به این مطلب نکته ای اضافه کنید، در بخش نظرات کاربران با ما به اشتراک بگذارید. خوشه موضوعی گروهی از صفحات است که موضوعات فرعی دقیق تری از یک موضوع اصلی را پوشش می دهد و به هم مرتبط می شوند. لینک شکسته به یافتن لینک هایی اشاره دارد که در سایت خودتان یا سایت های دیگر ایجاد شده اند اما صفحه مقصد بنا به هر دلیلی در دسترس نیست(برای مثال ریدایرکت شده یا ارور 404 دارد).
https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/