بررسی خودرو mvm 315 2021-12-01

ام‌وی‌ام 315 پلاس، پرآپشن و اقتصادی از مدیران خودرو مجله 777

در ۳۱۵ جدید رینگ‌ها نیز شاهد تغییراتی بوده‌اند و در نمونه فیس‌لیفت این خودرو از رینگ‌های آلومینیومی ۱۵ اینچی با طراحی جدید استفاده شده است. در نمای عقب مدل‌ هاچ‌بک این خودرو تغییرات زیادی نسبت به قبل نداشته و در این بخش از چراغ‌های عقبِ مجهز به لامپ‌های LED و هالوژن و چراغ‌های مه‌شکن بر روی سپر عقب استفاده شده است. در نمای عقب این خودرو از چراغ‌های عقب دو تکه استفاده شده که قسمتی از آن بر روی درب صندوق بار قرار داشته و قسمت دیگر آن بر روی گلگیر سوار شده است. این چراغ‌ها حالت برجسته‌ای دارند که از نظر بصری خیلی بهتر از نمونه‌های قبلی هستند. یکی دیگر از قسمت‌های جالب توجه در طراحی بدنه این خودرو لبه درب صندوق بار آن است که دارای یک برجستگی ملایم بوده که در زیبایی ظاهر این خودرو بی‌تاثیر نیست.

تغییراتی که در 315 پلاس پیاده شده است به نمای داخل خودرو نیز راه یافته است. در نتیجه این خودرو در نمای داخل با استفاده از طراحی کاملا جدید داشبرد به طور کلی متحول شده است. این سبک طراحی پیش‌تر در ام‌وی‌ام X22 به کار گرفته شده بود و حالا در شباهت ظاهری بیشتر به برادر کراس اوور خود یعنی X22، در 315 پلاس نیز به کار رفته است. در نتیجه داشبرد و فرمان سه شاخه اسپرت کاملا جدید مجهز به کلید‌های کنترلی سیستم کروز کنترل و سیستم مولتی مدیا، طراحی بسیار مدرن‌تر و زیباتری دارد که مخصوصا با تریم دو رنگ داخلی جلوه‌ای بسیار دلپذیرتر یافته است. نشانگرهای پشت فرمان از یک نمایشگر LCD به عنوان کامپیوتر سفری و دو نشانگر آنالوگ دوزنقه‌ای برای سرعت لحظه‌ای و دور موتور تشکیل شده است که در جهت خلاف یکدیگر حرکت می‌کنند. درنهایتخودروی ام وی ام ۳۱۵(MVM 315) از طراحی ساده و در عین حال مدرن برخوردار است که آن را به خودرویی ایده‌آل تبدیل می‌کند.

اهل فن معتقدند که سیستم ترمز ۲۰۶ در مقایسه با ام وی ام ۳۱۵ عملکرد بهتری دارد. هر چند این خودروی سواری در دو مدل سدان و هاچ‌بک وارد ایران شد؛ اما در حال حاضر تقریبا پیدا کردن مدل سدان آن مانند یافتن سوزن در انبار کاه است. تا قبل از سال ۱۳۹۵ گروه مدیران خودرو، ام وی ام ۳۱۵ را در دو مدل ساده و اسپرت به‌فروش می‌رساند. طول این خودرو هاچ بک فقط ۴ متر است، اما فضای داخلی بسیار مناسب و جاداری را برای سرنشینان فراهم می‌کند و از این حیث نسبت به پژو ۲۰۶ در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرد.

با ترکیب این ویژگی‌ها، ام‌وی‌ام ۳۱۵ خودرویی مناسب برای خانواده‌ها و جوانانی است که به دنبال خودرویی کاربردی و باکیفیت هستند. خودرو ام وی ام 315 یکی از قدیمی ترین مدل های خودرو در کمپانی چری به حساب می آید. با این حال پس از فیس لیفت سال ۲۰۱۲ طراحی بیرونی این خودرو شامل چراغ ها، سپر، پنجره ها و… دچار تغییراتی شده و ظاهر این خودرو شبیه به خودروهای امروزی و مدرن در آمده است. یکی از معایب mvm 315 که بدون تغییر به نسخه پلاس انتقال یافته، ترمزهای کاسه‌ای عقب هستند که برای خودرویی در این رده قیمتی و با پسوند پلاس عجیب به نظر می‌رسند. ام وی ‌ام ۳۱۵ به نسبت ابعاد بدنه و سگمنتی که در آن قرار دارد، با ۱۲۱۰ کیلوگرم وزن، خودرویی سنگین محسوب می‌شود. به این موضوع موتور نسبتاً ضعیف و تنبل آن را اضافه کنید و خودرویی در اختیار خواهید داشت که از نظر شتاب گیری و کشش در سربالایی‌ها، خیلی عملکرد خوبی از خود نشان نمی‌دهد.

البته این مشکل در رقبای دیگر ام وی ام 315 یعنی پژو 206 و لیفان ایکس 50 نیز وجود دارد. در مجموع مانند سایر خودروهای چینی، ام وی ام 315 نیز نمره قابل قبولی دریافت می‌کند. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم. هنگامی که قطعه ای از این خودرو خراب شود یا به تعمیر افتد شما به سختی می توانید آن قطعه را در بازار پیدا کنید یا در صورت پیدا کردن آن را با قیمت گزاف خریداری خواهید کرد. خودروی ام وی ام ۳۱۵ با وزن ۱۲۱۰ کیلوگرم خودرویی سنگین به حساب می آید و قدرت موتور آن براب حمل چنین باری ضعیف محسوب می شود.

ویرایش جدید این خودرو با ظاهری جدید و تغییراتی فراوان همراه بوده و برای رقابت در بازار هاچ‌بک‌های زیر ۵۰ میلیون تومان بازار، تازه نفس به نظر می‌رسد. بنابراین در این نوشتار به تمام امکانات و قابلیت‌های این خودروی جدید خواهیم پرداخت. ام‌وی‌ام ۳۱۵ در کلاس هاچ‌بک‌ها قرار داشته و مدل لیفت‌بک آن نیز به بازار عرضه می‌شود.

وضعیت ایمنی خودروی ام وی ام 315

برخلاف غربیلک فرمان، پنل کیلومتر شمار پشت آن، دارای طراحی نسبتا اسپرت بوده و جایگاه عقربه های سرعت شمار و دور سنج به صورت شش ضلعی نامنتظم طراحی شده که در ایجاد حس اسپرت تاثیر بسزایی داشته است. به واقع در قیاس با اکثر محصولات حاضر در رده قیمتی زیر پنجاه میلیون تومان نظیر انواع سمند، پژو و تندر 90، mvm315s از طراحی ظاهری تاثیرگذارتر و زیباتری برخوردار است. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند. یکی از موضوعاتی که در طول رانندگی با ام وی ام ۳۱۵ مشاهده می‌کنید، تعویض دنده نه‌چندان راحت است. البته نمونه‌های اتوماتیک آن نیز وجود دارند که این مشکل در آن‌ها وجود ندارد. به همین دلیل برای جابجایی بین دنده‌ها شاید خیلی احساس راحتی نداشته باشید.

علی‌رغم اینکه با یک خودرو هاچ‌بک سروکار داریم، ام وی ام ۳۱۵ در مقایسه با پژو ۲۰۶ کابین و صندوق عقب به‌مراتب بزرگ‌تری دارد. این خودرو که از گیربکس اتوماتیک برخوردار بود، آپشن‌های بیشتری را نیز در خود جای داد. در واقع MVM 315 پلاس را می‌توان فیس لیفت شایسته‌ای از این خودرو چینی محبوب دانست. از نظر فنی، ام‌وی‌ام ۳۱۵ مجهز به موتور ۱.۵ لیتری و گیربکس دستی یا اتوماتیک است که قدرت مناسبی برای حرکت در شرایط شهری و جاده‌های بین‌شهری ارائه می‌دهد. مصرف سوخت این خودرو نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد و می‌تواند گزینه‌ای اقتصادی برای افرادی باشد که به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های سوخت هستند.

در تست های انجام شده، میزان شتاب این خودرو در حدود 14.5 ثانیه برآورد شده است. شتاب ثانویه این خودرو در قیاس با پژو 207، به دلیل سنگین تر بودن ضرایب دنده‌های 4 و 5 در گیربکس 207، آهسته تر بوده و 207 عملکرد بهتری در سبقت گیریها از خود نشان داده است. میزان مصرف سوخت این خودرو در حدود 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر برآورد شده و گنجایش باک سوخت آن برابر 50 لیتر است. صفحه نمایشگر لمسی 7 اینچی، برترین شاخصه مدرن کابینه MVM 315 بوده و یک دکمه چرخان ویژه تنظیم شدت پرتاب جریان هوای سیستم تهویه نیز در زمینه‌ای نقره‌ای رنگ جلب توجه می‌نماید. با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهره‌مند شوید.

کابین زیبا با امکانات قابل قبول

نمایندگی مدیران‌خودرو 777 باید به شما بگوید که خودروی ام وی ام ۳۱۵ (MVM 315) در مجموع از ظاهری ساده و دلنشین برخوردار است که می‌تواند نظر بسیاری را به خود جلب کند. نمای جلوی خودرو با جلوپنجره‌ای کوچک، چراغ‌های کشیده و نوک‌تیز و دریچه‌های مشکی رنگ ورودی هوا بر روی سپر خودرو در عین سادگی، بسیار زیبا هستند. نقطه‌ی قوت طراحی این خودرو در نمای عقب آن است که با وجود تغییراتی نسبت به مدل سدان، همچنان زیبا به نظر می‌رسد، در حالی که بسیاری از همتایان چینی ام وی ام ۳۱۵ (MVM 315) در طراحی عقب خودرو مشتری را ناامید می‌کنند. طراحی ظاهری خودرو ام وی ام 315 با وجود نقد و بررسی هایی که تاکنون شده است، یک طراحی به نسبت جذاب و البته اسپرت و جوان پسندانه می باشد چرا که دارای طراحی مدرن می باشد.

امکانات ایمنی:

این موضوع در احساس راحتی برای راننده در طول نشستن پشت فرمان خودرو اهمیت زیادی دارد. البته سیستم تعلیق نرم خودرو تا حدی روی هندلینگ این خودرو تاثیر منفی گذاشته است که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم. حتما هنگام خرید ام وی ام ۳۱۵ دقت کنید که کدام مدل این خودرو را انتخاب می‌کنید. از نظر مشخصات فنی و پیشرانه آسوده خاطر باشید؛ چراکه یکی از معایب ام وی ام ۳۱۵ در مدل‌های مختلف، ثابت بودن توانایی فنی آن‌هاست. به صورت کلی چهار مدل از این خودرو وارد بازار شده است که سه مدل از آن ها هاشبک و یک مدل صندوق دار است. لوازم یدکی ام وی ام 315 در تهران کاملا در دسترس می باشد و از سراسر کشور می توان قطعه مورد نظر را به صورت اینترنتی سفارش داد.

به همین دلیل، ما در ادامه مقایسه‌ای جامع از این دو خودرو ارائه داده‌ایم تا بتوانید بهترین انتخاب را بر اساس نیازها و سلیقه‌های خود داشته باشید. طراحی نامتقارن داشبرد در مرکز با دو دریچه خروجی سیستم تهویه مطبوع و مانیتور لمسی هشت اینچی سیستم مولتی مدیا تکمیل شده و کنسول میانی به زیبایی به وسط داشبرد متصل می‌شود تا پنل کنترلی سیستم تهویه مطبوع را در دل خود جای دهد. استفاده از تریم تزئیناتی دو رنگ نارنجی مشکلی و متریال متمایز بخش میانی و افقی داشبرد کمک شایانی به افزایش جلوه و زیبای نمای داخلی 315 پلاس کرده است که حالا و در این نسل از همیشه بیشتر است. روکش چرمی صندلی‌‌ها و رودری‌های خودرو با دوخت اسپرت و تریم دو رنگ نارنجی/مشکی نیز در ارائه جلوه بسیار جذاب‌تر نمای داخلی 315 پلاس نقش اساسی ایفا می‌کند.

در واقع به غیر جدید‌ترین تیپ این خودرو، آپشن‌های رفاهی مدل‌های قدیمی‌تر آن چندان چنگی به دل نمی‌زنند. یکی از مهم‌ترین بحث‌ها در زمینه مزایا و معایب ام وی ام ۳۱۵، سیستم ایمنی آن است. به همین دلیل نمی‌توان انتظار عملکرد عالی سیستم‌های ترمز خودروهای جدید را از آن داشت.

فیس لیفت دوم این هاچبک از سال ۹۴ تا ۹۹ در تیپ‌های ساده، اسپرت، اسپرت لاکچری و اسپرت اکسلنت به دست مشتریان رسید که تفاوت‌های خیلی کمی با هم دارند. ام وی ام ۳۱۵ (MVM 315) جدید که در بازار چین با نام Chery Fulwin 2 شناخته می‌شود، مدتی است پای خود را به بازار ایران باز کرده تا رقیبی جدی برای خودروهای کلاس هاچ‌بک شهری از جمله پژو ۲۰۶ باشد. اما نگاهی به قیمت پایین‌تر و امکانات تقریباً مشابه آن نسبت به سایر خودروهای هاچ‌بک داخلی، می‌تواند آن را در رقابت سنگین خودروهای این کلاس که در میان آن‌ها مدل بسیار محبوب پژو ۲۰۶ قرار دارد، امیدوار کند. ام وی ام 315 (MVM 315) یکی از قدیمی‌ترین محصولات در حال تولید مدیران خودرو است که در دو مدل سدان و هاچ بک به بازار ایران عرضه می‌شود.

در مدل اسپرت، استفاده از یک قطعه پلاستیک مشکی نقره‌ای در نواحی زیرین سپر جلوی 315، نمای اسپرت‌تری به آن بخشیده است. به واسطه عدم حضور گسترده مدل‌های متنوع و سطح اول جهانی در کشورمان، سالهای سال مجبور بوده‌ایم تا دو سه مدل خودروی قدیمی را سوار شده و به چراغ تغییر شکل یافته شان افتخار کنیم. چه بخواهیم و چه نخواهیم، حضور خودروسازان چینی در ایران را باید به فال نیک گرفت؛ اگرچه این بدان معنا نیست که ما از عدم حضور خودروسازان مطرح جهانی در بازار خودروی کشور حمایت می‌کنیم؛ بلکه برعکس، بسیار هم به آن انتقاد داریم.

داریا باند ۲ لایت معرفی شد؛ نسل جدید گوشی ایرانی/چینی بازار

ام وی ام ۳۱۵ پلاس با اینکه پیشرفت خوبی به نسبت قبل داشته و با گیربکس اتوماتیک نیز عرضه شده، ولی همچنان قیمت بالایی دارد و البته اگر این خودرو مورد پسند شماست، میتواند گزینه خوبی از نظر کیفیت و امکانات به شمار برود. تیبا ۲، که نسخه‌ای به‌روزتر از تیبا محسوب می‌شود، یکی از خودروهای محبوب در بازار ایران است که با طراحی ساده و کاربردی خود به عنوان یک گزینه اقتصادی برای خانواده‌ها و افرادی که به دنبال خودرویی با قیمت مناسب هستند، شناخته می‌شود. همچنین، سیستم تعلیق مناسب و هندلینگ خوب، رانندگی راحت و مطمئنی را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

MVM 315 یا چری فالوین ۲ از سال 2009 میلادی وارد سبد محصولات شرکت خودروسازی چری شد. همچنین در طی مسافت های طولانی، ممکن است آج تایرهای خودرو به حداقل میزان ممکن برسند و باید در اسرع وقت اقدام به تعویض آنها کنید که هزینه خرید دو جفت لاستیک برای خودرو ام وی ام 315 حداقل 4 میلیون تومان و حداکثر 7 میلیون تومان می باشد. همچنین بیمه شخص ثالث که در بخش قبلی بصورت کامل به آن اشاره شد در سال 1400 نزدیک به 3 میلیون تومان می باشد.

فرم صندلی ها و پوشش های شبه چرمی آنها را میتوان نسبتا قابل قبول دانست و کیفیت آنها به نسبت سایر اجزای کابین در درجه بالاتری قرار دارد. این خودرو به محدوده تحت سیطره و یا بهتر بگوییم، به حیاط خلوت مدل های ارزان قیمت داخلی وارد شده است؛ همان بخشی که در حکم گاو شیرده خودروسازان داخلی بوده و در طی سالیان دراز اجازه ورود به هر خودرویی در آن داده نمی‌شود. بنابراین دعوت می‌کنیم که با دقت زیاد نکاتی که در این بخش از مطلب مزایا و معایب ام وی ام 315 ذکر می‌کنیم، توجه نمایید. یکی از بهترین موضوعات در تجربه رانندگی با ام وی ام 315 بدون تردید، سیستم تعلیق نرم آن است. حتما هنگام خرید ام وی ام 315 دقت کنید که کدام مدل این خودرو را انتخاب می‌کنید. از نظر مشخصات فنی و پیشرانه آسوده خاطر باشید؛ چراکه یکی از معایب ام وی ام 315 در مدل‌های مختلف، ثابت بودن توانایی فنی آن‌هاست.

سیستم ترمز نه‌چندان قوی ام وی ام 315

این سیستم صوتی قابلیت پخش MP3 را داشته و دارای پورت USB است که به شش بلندگو مجهز است. پایین‌تر از آن نیز سیستم تهویه هوا قرار دارد و در انتها یک درگاه Aux به همراه فندک خودرو جاخوش کرده‌اند. در ساخت کابین این خودرو از پلاستیک استفاده شده که با طرح آلومینیوم تزیین شده است. پشت آمپر این خودرو از دو چند ضلعی تشکیل شده که وظیفه نمایش دور موتور و سرعت لحظه‌ای خودرو را به صورت آنالوگ دارند.

محصولات مشابه

چراغ‌های عقب هم سایز کوچکی داشته و از این زاویه چندان زیبا به نظر نمی‌رسند. جای شما در این لیست خالی است، فروشگاه خود را در معرض دید بیش از یک میلیون کاربر روزانه زومیت قرار دهید. شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. به طور کلی نمای روبروی MVM 315 اگرچه حرف چندانی برای گفتن ندارد اما به هر حال در مقایسه با نمونه‌های مشابه وطنی، به اصطلاح «یک آب پاک‌تر» است. یک نوار کرومی نیز در داخل جلو پنجره مشاهده می‌شود که از دو طرف نماد mvm به سمت جوانب جلو پنجره امتداد یافته است. جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

در ادامه، امکانات، مشخصات و همچنین مزایا و معایب این خودروی چینی را بررسی می‌کنیم. حتی مدل اولیه ام‌وی‌ام 315 هم علیرغم برخی ناهماهنگی‌ها در طراحی، خودرو خوش‌قیافه‌ای به حساب می‌آمد و حداقل به نسبت رقبای قیمتی‌اش میتوانست نمره قبولی را به راحتی دریافت کند. اما در نسخه فیس‌لیفت، طراحان ام‌وی‌ام موفق شدند همان اشکالات اندک راهم برطرف سازند و با استفاده از چراغها، سپر و جلوپنجره جدید، به شکل و شمایل بسیار پخته‌تری در دماغه خودرو دست یابند. البته تغییرات ظاهری نسخه جدید در بخش‌های دیگری نظیر استفاده از LED در چراغهای عقب و بازطراحی سپر عقب ادامه داشته اما عمده تفاوت‌ها در قسمت جلویی صورت گرفته است. همچنین در این بین تیپ‌های مختلفی نظیر اسپرت (با تزئینات بدنه کرومی و فلاپ‌های مشکلی پیرامونی) و پس از آن اسپرت اکسلنت با روف‌رک‌های بر روی سقف به بازار عرضه شدند.

مصرف سوخت ام وی ام ۳۱۵ جدید در نسخه دنده‌ای به گونه‌ای طراحی شده که در حدود ۶/۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بوده و این امر آن را به گزینه‌ای مقرون به صرفه تبدیل می‌کند؛ هر چند مصرف نهایی یک خودرو به مقدار زیادی به کیفیت رانندگی و وضعیت فنی خودرو بستگی دارد. علاوه بر این، رعایت استانداردهای زیست‌محیطی مانند آلایندگی یورو ۴، نشان‌دهنده توجه سازندگان به جنبه‌های محیط زیستی و اقتصادی در کنار عملکرد فنی است؛ در تعدادی از مد‌ل‌های این خودرو همانند MVM 315H، با بهبودهای صورت گرفته، سطح آلایندگی به یورو ۵ ارتقا پیدا کرده است. مدیران خودرو برخلاف سایر مونتاژکاران وطنی، هر محصولی را که به بازار ایران آورده است تحت پوشش شبکه خدمات خود قرار داده و در تأمین قطعات آن کم کاری نکرده است. از سویی دیگر، فروش بالای محصولات چری و ام وی ام در کشور هم سبب شده است که قطعات این خودروها در بازار آزاد نیز به آسانی یافت شوند. با این تفاسیر، ام وی ام ۳۱۵ نیز از نظر آینده خدمات و در دسترس بودن قطعات در وضعیت مناسبی به سر می برد. از جمله مزایای MVM 315H می‌توان به طراحی زیبا کابین و بدنه، فضای اتاق و صندوق عقب مقداری بزرگ‌تر از پژو 206، کیفیت سواری قابل قبول اشاره کرد.

315 پلاس سومین و نوین‌ترین نسل تولیدی 315 است که از تابستان 1399 با تغییرات ظاهری و فنی قابل توجه از سوی مدیران خودرو روانه بازار ایران شد. این خودرو در حقیقت همان چری A3 است که از سال 2009 روانه خط تولید شد و از همان ابتدا نیز به سرعت از سوی مدیران خودرو به بازار داخلی ایران راه یافت. خودرو ام وی ام 315 (MVM 315)، یکی از خودروهای محبوب هاچ بک چینی موجود در کشور می باشد که به نسبت دارای قیمت و آپشن های مقرون به صرفه ای هستند و به دلیل چهره و طراحی اسپرت، بیشتر طرفداران آن جوان ها هستند. اما تاریخچه ام وی ام 315 به سال 93 باز میگردد که روانه بازار کشور شد که طراحی ظاهری اولین نسخه ام وی ام 315 نسبت به جدیدترین نسخه این خودرو، تفاوت زیادی ندارد اما کابین نسخه اول با نسخه های جدید بصورت کامل متفاوت می باشد و کاربردی تر شده است. با توجه به آنچه درباره مزایا و معایب MVM 315 برشمردیم، زمان تصمیم‌گیری فرارسیده است. روی‌هم‌رفته ام وی ام ۳۱۵ یک خودرو سواری خانوادگی نسبتا مناسب برای رانندگی شهری به حساب می‌آید.

طراحی کابین ام وی ام 315

فضای داخلی، به اندازه‌ی کافی وجود دارد و فضای بار خودرو نسبت به رقیبانی چون پژو ۲۰۶ از جای بیشتری برخوردار است. در مجموع، میدان دید خودرو ام وی ام ۳۱۵ (MVM 315) مناسب بوده و استفاده از دوربین عقب با قابلیت نمایش بر روی صفحه نمایش و سنسور پارک عقب، استفاده از خودرو را راحت‌تر نموده است. نام اصلی این خودرو چری فالوین ۲ است که از سال ۲۰۰۹ به سبد محصولات چری اضافه شد و در ایران از سال ۱۳۹۱ با نام ام‌وی‌ام ۳۱۵ عرضه شده است. در سال ۱۳۹۴ نیز مدیران‌خودرو نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ ۳۱۵ را تولید و به بازار عرضه کرد. این خودرو در ابتدا در دو نسخهٔ هاچ‌بک و سدان لیفت‌بک تولید می‌شد اما چند وقتی است که تولید نمونهٔ سدان آن متوقف شده و صرفاً به‌صورت هاچ‌بک به بازار عرضه می‌گردد. حداکثر قدرت موتور این خودرو ۱۰۷ اسب بخار و همچنین بالاترین گشتاور آن نیز ۱۴۰ نیوتن متر است.

خودروهای چینی که در ایران مونتاژ می‌شوند، علی رغم داشتن ظاهری زیبا و امکانات، تجهیزات و آپشن های خوب، معمولاً از نظر کیفی حرف‌های زیادی برای گفتن ندارند. در مورد ام وی‌ ام ۳۱۵، این کیفیت ساخت پایین به خصوص داخل کابین بیشتر خود را نشان می‌دهد و از مواد اولیه استفاده شده گرفته تا سروصدای زیادی داخل کابین، همه و همه نشان از کیفیت ساخت پایین این خودرو دارند. همان طور که در بخش مشخصات فنی این خودرو ذکر کردیم، ام وی ‌ام ۳۱۵ به یک گیربکس ۵ دنده دستی مجهز شده که داد خیلی از مالکان این خودرو را درآورده است. گیربکس این خودرو را شاید بتوان یکی از پر سروصدا ترین گیربکس‌ها در این رده قیمتی معرفی کرد. در ادامه نگاهی به معایب ام وی ام ۳۱۵ خواهیم داشت و دلایلی که شما را از خرید این خودرو منصرف می‌کند، برخواهیم شمرد.

ام‌وی‌ام 315 پلاس در بخش آپشن‌های رفاهی و ایمنی ارائه شده نیز هم اکنون در اوج خود قرار دارد. این خودرو برای اولین بار سبک طراحی نوین داشبرد و تریم دو رنگ داخلی را در تاریخ حضور خود در بازار ارائه داده است. در ابتدا شرکت مدیران خودرو، MVM 315 را در دو کلاس بدنه هاچبک و سدان به مشتریان ایرانی تحویل می‌داد، اما پس از مدتی، اینک تنها نسخه هاچبک mvm315 سهم بازار کشورمان خواهد بود. با این وجود در ادامه به بررسی هزینه استهلاک خودرو ام وی ام 315 خواهیم پرداخت. خودروهایی مانند ام وی ام 315، به مشتریان این قابلیت را ارائه میکنند که خریدار با قیمت مقرون به صرفه می تواند خودرو هاچ بک مدنظر خود را بدون هرگونه سختی تهیه و خریداری کند که هم به نسبت ایمنی بیشتر، هم آپشن های بیشتر و هم گیربکس اتومات دارند و این به خودی خود یک قابلیت می باشد!

با این وجود با یک جمع و تفریق ساده شما باید در طول سال در طی مسافت های طولانی باید حداقل 8 میلیون تومان هزینه کنید. هر 60 هزار کیلومتر باید اقدام به تعویض تسمه تایم خودرو کنید که هزینه حدودی تسمه تایم خودرو ام وی ام 315، حدودا 250 هزار تومان می باشد. طبق توصیه کارشناسان بهتر است هر 50 هزار کیلومتر اقدام به تعویض شمع های خودرو کنید که حداقل هزینه برای تعویض 4 شمع خودرو 350 هزار تومان می باشد که قیمت منطقی دارد. با صدا در آمدن لنت های عقب و جلو ام وی ام 315، باید اقدام به تعویض آنها کنید که هزینه تعویض همزمان لنت ها حدودا 400 هزار تومان الی 600 هزار تومان می باشد. کمپانی چری در تبلیغات خود برای رونمایی از ام وی ام 315 از تصویر نمادین نهنگ استفاده کرد. رینگ‌های سایر 15 اینچ با 10 پره ساخته شده از جنس آلومینیوم برای این خودرو استفاده می‌شود.

در نسخه‌های قبل از فیس لیفت، طرح داشبورد ام وی ام 315 قدیمی بود، اما شرکت چری و مدیران خودرو در نسخه فیس لیفت، داشبورد کاملا جدیدی را برای آن در نظرگرفته‌اند که طرح زیباتری دارد. هرچند مواد اولیه و متریال داخلی این خودرو دارای کیفیت پایینی بوده و جنس داشبورد و رو دری‌ها پلاستیک خشک و بی‌کیفیت است که نسبت به قیمت آن، یک نقطه ضعف محسوب می‌شود. این خودرو در شرکت چری با تریم داخلی دو رنگ تولید می‌شود، اما شرکت مدیران خودرو فقط تریم داخلی مشکی که کمی خسته‌کننده به نظر می‌رسد را به بازار عرضه می‌کند. از سویی غربیلک فرمان نیز از فرم و طرحی قدیمی بهره می‌برد که در مقایسه با محصولات قدیمی ایران خودرو مثل پژو پارس نیز در وضعیت بدتری قرار دارد. گفتنی است مدل اسپورت این خودرو به یک نمایشگر لمسی 7 اینچی مجهز است که به عنوان جزو مزایای کابین محسوب می‌شود. مدیران خودرو از سال 1396 ام وی ام 315 را در مدل اسپورت و با دو تیپ لاکچری و اکسلنت به بازار عرضه می‌کند، اما اخیرا فقط نسخه اکسلنت این خودرو در بازار به فروش می‌رسد.

مدیران خودرو در سال 1391 نخستین مدل ام وی ام 315 را در ایران مونتاژ و روانه بازار کرد. در طول سال‌های دهه 90 شمسی مدل‌های مختلفی از این خودرو توسط ام وی ام روانه بازار شد؛ اما مدل فیس لیفت MVM 315 بیشترین توجه را به خود جلب کرد. در زمان‌های قدیم معمولاً یک نسل از یک خودرو به صورت میانگین حدود یک دهه بر روی خط تولید قرار می‌گرفت اما امروزه به دلیل بالا رفتن رقابت بین کمپانی‌ها این زمان به حدود ۵ سال کاهش یافته است. البته خودروسازان به عمر ۵ ساله هر نسل از خودروهایشان اکتفا نکرده و در این میان نیز فیس‌لیفت خودروهایشان را معرفی می‌کنند تا محصولشان از رقبای خود در بازار عقب نماند.شرکت مدیران خودرو نیز با معرفی خیلی سریع فیس لیفت این هاچ‌بک باعث شد تا ۳۱۵ یک قدم از رقبای خود در ایران جلو بیفتد. معمولاً در ایران وقتی مدل جدید یک خودرو وارد بازار می‌شود قیمتش خیلی بیشتر از نمونه پیشین خود است که این اختلاف قیمت زیاد برای استفاده از فرصت بوده تا سازندگان و فروشندگان آن از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

قیمت کارخانه محصولات کرمان موتور

همان طور که اشاره کردیم، اگر به دنبال خودرویی اقتصادی و با قیمت مناسب هستید، تیبا ۲ گزینه‌ای عالی برای خانواده‌های جوان و افرادی است که به سادگی و کارایی اهمیت می‌دهند. اما اگر طراحی مدرن، امکانات رفاهی بیشتر و تجربه‌ای بهتر از رانندگی را می‌پسندید، ام‌ وی ‌ام ۳۱۵ با زیبایی و امکانات متنوع خود، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. با وجود این که شاید قیمت خودرو ام وی ام مدل ۳۱۵ خیلی بالا نباشد اما می توان گفت به نسبت امکانات و کیفیت این خودرو شما بهایی بیش تر خواهید پرداخت. این خودرو دارای پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندره است که ۱۴۰ نیوتون متر گشتاور داشته و دارلی قدرت ۱۰۷ اسب بخار است.

کابین خودرو دست کمی از ظاهر نداشته و فضایی مناسب و راحت در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد. اگر به دنبال یک خودروی شهری مناسب هستید که قیمت معقولانه‌ای داشته باشد، بدون شک ام وی ام ۳۱۵ (MVM 315) استحقاق این پیروزی را دارد و می‌تواند در لیست شما جایی داشته باشد. این کمپانی یکی از تولیدکنندگان مستقل خودرو در چین است که، با استفاده از نوآوری و خلاقیت مسیر پیشرفت را به سرعت طی کرده و مجموعه‌ای از محصولات مانندTiggo، Eastar، QQ، Fulwin و Arrizo را به بازار معرفی و به 80 کشور جهان صادر می‌کند. این محصولات در ایران با نام‌های متفاوت از اصل خویش شناخته می‌شوند که توسط شرکت مدیران خودرو (MVM) انتخاب شده و نمایندگی مدیران‌خودرو 777 سعی در ارائه بهترین و به‌روزترین این محصولات را جهت جلب اعتماد شما مشتریان عزیز دارد. به‌عبارت دیگر باید مزایا و معایب خودروی ام وی ام 315 را نسبت به خودروهای هم‌رده قیمتی خود بررسی کنیم. در بین خودروهای داخلی پژو 206 و در میان خودروهای خارجی نیز لیفان ایکس 50 به‌عنوان رقبای آن شناخته می‌شوند.

در آزمایش‌های شتاب‌‌گیری که از این خودرو به عمل آمده، بازه زمانی بین 15 تا 16 ثانیه برای پر کردن سرعت 0 تا 100 به دست آمده است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز چیزی در حدود 6.5 لیتر در 100 کیلومتر است. ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچ‌بکی ساب‌کامپکت با طولی کمی بیشتر از چهار متر است اما بااین‌وجود از فضای داخلی مناسب و جاداری سود می‌برد که از این لحاظ کاملاً بر خودرویی چون پژو ۲۰۶ برتری دارد. همچنین صندوق بار ۳۱۵ نیز برای خودرویی با این ابعاد و در این کلاس واقعاً بزرگ و مناسب است. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این خودرو تعلیق نرم آن است که با توجه به کیفیت جاده‌ها و خیابان‌های کشورمان اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند. البته این نرمی تعلیق به هندلینگ خودرو لطمه زده است تا جایی که در پیچ‌ها کاملاً حرکت گهواره‌ای ماشین حس می‌شود اما بااین‌وجود چسبندگی ۳۱۵ قابل‌قبول و مناسب است.

البته همان طور که اشاره کردیم، بسیاری از این امکانات مانند فرمان برقی صرفا در فول‌ترین تیپ MVM 315 یعنی مدل پلاس آن قرار دارند. ظاهر و قیمت ام وی ام ۳۱۵ آن را در مقابل رقبایی همچون پژو ۲۰۶ قرار می‌دهد. تفاوت‌های عمده‌ای در ابعاد طراحی، امکانات رفاهی و عملکرد فنی مشاهده می‌شود. پژو ۲۰۶، به عنوان خودرویی کلاسیک و محبوب، همواره به واسطه طراحی جذاب و چابکی در جاده‌های شهری مورد توجه بوده است. این مدل با موتورها و سیستم‌های مکانیکی که در زمان عرضه به کار رفته بودند، حس سبکی را در رانندگی به همراه داشته و همچنان از طرف علاقمندان خودروهای کوچک و مقرون‌به‌صرفه خریداری می‌شود.

سپر عقب ارتفاع زیادی داشته و بسیاری از بخش‌های آن را فضای خالی عاری از هر گونه اِلمان خاص در بر گرفته است. درب صندوق عقب نیز سایز کوچکی دارد و عبور دادن لوازم حجیم از دروازه آن چندان سهل و آسان نخواهد بود. نمای پشت MVM 315 بر خلاف زوایای دیگر، چندان عادی و دلنشین به نظر نمی‌رسد.

حداکثر قدرت موتور این خودرو 107 اسب بخار و همچنین بالاترین گشتاور آن نیز 140 نیوتن متر است. در بین موتورهای داخلی، TU5 که روی پژو 206 و پرشیا نصب می‌شوند تقریبا مشخصات یکسانی با موتور MVM 315 دارند. در طول مدت رانندگی با این خودرو هیچ‌گونه مشکلی از بابت دید در ناحیه جلو نخواهید داشت؛ اما دید عقب این خودرو خیلی مناسب نیست. بخشی از مشکل مربوط به طراحی صندوق عقب و بخشی دیگر نیز به هاچ‌بک بودن آن ارتباط دارد. البته پس از مدتی نشستن پشت فرمان ام وی ام ۳۱۵ به این شرایط عادت خواهید کرد.

{

جیلی L7 کرمان موتور ؛ یک باک بنزین، 1300 کیلومتر مسافت

|}

این موضوع با مراجعه به جدول گزارش کیفیت خودروهای تولید داخل نیز تأیید می‌شود چراکه ۳۱۵ موفق به کسب تنها دو ستارهٔ کیفیت از سازمان بازرسی کیفیت ایران دریافت کرده است. مشکل دیگر این خودرو که البته در اکثر خودروهای چینی وجود دارد افت قیمت بسیار بالا در نمونه‌های دست‌دوم و فروش دشوارتر آن نسبت به محصولات ایران‌خودرو است که نقطهٔ منفی بزرگی محسوب می‌شود. به دیگر معایب این هاچ‌بک چینی یعنی شتاب ‌گیری و کشش ضعیف و همین‌طور غربیلک فرمان قدیمی هم در بالا اشاره شد. همچنین سیستم تهویهٔ ۳۱۵ نیز دستی است که در این رنج قیمت عجیب به نظر می‌رسد. کمپانی چینی چری این خودرو را نخستین بار در سال 2009 رونمایی کرد و با نام چری فالوین 2 در بازار چین و سایر کشورها به‌فروش رساند.

با در نظر گرفتن این نکته مهم توجه شما را به مزایای ام وی ام 315 جلب می‌کنیم. ام‌وی‌ام ۳۱۵ با طراحی مدرن، امکانات رفاهی و ایمنی بالا، گزینه مناسبی برای افرادی است که به دنبال خودرویی راحت و خوش‌ظاهر هستند. در مقابل تیبا ۲ با قیمتی پایین‌تر و عملکرد قابل قبول، به عنوان یک گزینه اقتصادی به ویژه برای خانواده‌های جوان و افرادی که به دنبال سادگی و کارایی هستند، معرفی می‌شود. انتخاب بین ام‌ وی ‌ام ۳۱۵ و تیبا ۲ برای بسیاری از خریداران می‌تواند چالشی جدی باشد، زیرا هر دو خودرو در کلاس خود دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. ام‌وی‌ام ۳۱۵ با طراحی مدرن و امکانات رفاهی بیشتر، جذابیت خاص خود را دارد، در حالی که تیبا ۲ به عنوان یک گزینه اقتصادی و کارآمد، برای افرادی که بودجه کمتری دارند، مناسب است.

همانطور که در مقدمه اشاره شد، ام وی ام 315 جزو قدیمی‌ترین محصولات شرکت چری شناخته می‌شود و از سال 2009 در سبد محصولات این شرکت قرار گرفته است؛ به همین دلیل نباید طراحی‌ مدرنی را برای ظاهر این خودرو انتظار داشته باشید. هرچند شرکت مدیران خودرو در سال 1394 نسخه فیس لیفتی از این خودرو را تولید کرد تا کمی ظاهر آن ارتقا پیدا کند. از این رو نسخه فیس لیفت ام وی ام 315 نسبت به نسخه‌های قبلی در بخش‌های چراغ‌های جلو، جلوپنجره و سپر تغییرهای کاملی را تجربه کرده است. در عقب خودرو نیز فقط گرافیک داخلی چراغ‌ها و بخش‌هایی از سپر تغییر کرده است.

{

نمای داخل ام وی ام 315 جدید

|}

مدل هاچ‌بک ۳۱۵ جدید در نمای عقب خود تغییرات زیادی نداشته اما مدل لیفت‌بک آن علاوه بر نمای جلو در نمای عقب نیز دگرگون شده است. در نمای جلوی ۳۱۵ جدید، از چراغ‌های جدیدی استفاده شده که به دلیل مشکی بودنِ بخش‌های داخلی، ظاهری جذاب به ۳۱۵ داده است. یک جلو پنجره باریک و کشیده بین این دو چراغ تعبیه شده که بر روی آن لوگوی بیضی‌شکل MVM نقش بسته است. کمی پایین‌تر نیز در زیر محل نصب پلاک یک هواکش بسیار بزرگ قرار دارد که در اطراف آن چراغ‌های مه‌شکن جا خوش کرده‌اند.فاصله بین این هواکش بزرگ و مه‌شکن‌ها به رنگ مشکی بوده که به خاطر اختلاف رنگ با بدنه خودرو ظاهری اسپرت به آن داده است.

در بین معایبی که برای این خودرو برشمردیم، به جز سیستم ترمز ضعیف مابقی موارد در خودروهای هم‌رده قیمتی آن نیز تقریبا به چشم می‌خورند. صحبت درباره مزایا و معایب خودروها همواره یکی از چالش‌برانگیز‌ترین بحث‌ها در بین علاقه‌مندان به این حوزه است. معمولا وقتی بحث کارشناسی به میان می‌آید، نمی‌توان با قطعیت یک خودرو را رد یا تایید کرد.


خودرو mvm شیپور