آپدیت الگوریتم های گوگل برای موبایل

گوگل آپدیت فوریه 2025 را برای گوشی‌های پیکسل منتشر کرد تکراتو

از سوی دیگر عملکرد الگوریتم پنگوئن باعث افزایش رتبه سایت­‌هایی خواهد شد که لینک‌های باکیفیت، معتبر و مرتبط دریافت می‌­کنند. همانطور که بیان شد الگوریتم‌های گوگل وظیفه‌ی رتبه بندی صفحات سایت‌ها را بر عهده دارند. به طور کلی الگوریتم‌های گوگل صفحات سایت‌ها را از نظر میزان کیفیت محتوا، تعامل و رضایت کاربران، سرعت سایت، لینکسازی، رسیپانسیو بودن و… مورد بررسی قرار می‌دهند. از 24 جولای 2014 که این الگوریتم seo معرفی شد، بسیاری از جستجوهای کاربران به صورت محلی انجام می‌شود. سئو محلی از اهمیت بالایی برخوردار است و در بسیاری از مواقع کاربران تمایل دارند که اطلاعات سایت‌هایی را در نتایج مشاهده کنند که از نظر فیزیکی به آنها نزدیکتر هستند.

این سومین آپدیت هسته ای الگوریتم از شروع سال 2020 بوده و می توان گفت در مقایسه با میانگین نرخ آپدیت های سال گذشته، زمان نسبتاً زیادی از آخرین آپدیت اصلی گذشته است. در 28 ژوئن، گوگل در توییتر اعلام کرد که قسمت دوم آپدیت اسپم را منتشر کرده است، گوگل همچنین تایید کرد که تکمیل به روز رسانی یک روز طول کشیده است، با این وجود نغییرات محسوسی در رتبه بندی مشاهده نشد. گوگل تا کنون دو الگوریتم seo برای سازگار کردن سایت‌ها با موبایل معرفی کرده است که الگوریتم جدید گوگل در این رابطه الگوریتم موبایل گدون و الگوریتم قبلی mobile-friendly بود. یکی از جالب‌ترین واقعیت‌ها در مورد الگوریتم‌های Google این است که هر ساله بیش از 600 مورد اصلاح را پشت سر می‌گذارد. در ادامه شما را با برخی از مهم‌ترین تغییرات و آپدیت‌های الگوریتم گوگل آشنا می‌کنیم. سیستمی که در سال ۲۰۱۱ معرفی شد که محتوای با کیفیت و اصلی را ترجیح می داد.

در 12 فوریه، بری شوارتز از میزگرد موتورهای جستجو نیز گزارش کرد که این بروزرسانی رتبه بندی در تاریخ 10 فوریه برای ایالات متحده منتشر شده است. در 3 ژوئن، گوگل در توییتر اعلام کرد که به‌روزرسانی هسته‌ای ژوئن 2021 منتشر شد. یک روز بعد، رتبه بندی ها نوسانات شدیدی را تجربه کردند که تا 6 ژوئن ادامه داشت. در 7 ژوئن، بری شوارتز از میزگرد موتورهای جستجو در مورد مورد جزئیات این آپدیت توضیحاتی را ارائه داد. در اول روز از ماه جولای، گوگل در توییتر اعلام کرد که به‌روزرسانی اصلی جولای 2021 منتشر شده است.

از مهم‌ترین اصلاحات می‌توان به بهبود عملکرد خروجی صدا در Android Auto و رفع مشکلات اتصال بلوتوث اشاره کرد. هدف آژانس و آکادمی دی ام روم این است که با مشاوره و همراهی درست، بتوانید از تمام پتانسیل‌های فضای دیجیتال برای رشد و توسعه کسب و کار خود استفاده کنید. از سوی دیگر متخصصانی را آموزش دهیم که با نتایج ارزش‌ آفرین و قابل‌ تحسین، فضای قابل اعتمادتری در اکوسیستم دیجیتال ایران خلق کنند. به گزارش تک‌ناک، این تغییرات که طی یادداشت‌های رسمی “Google System Release Notes” اعلام شده‌اند، شامل بهبودهایی در مدیریت حساب، اتصال دستگاه‌ها، ابزارهای توسعه‌دهندگان و برخی بهینه‌سازی‌های رابط کاربری است. این الگوریتم با استفاده از تکنولوژی NLP که مخفف Natural Language Process است توانایی درک زبان‌ های مختلف و کلمات محاوره‌ ای آن‌ ها را به دست آورده و معنی کلمات مختلف را بر اساس کلمات قبل و بعد آن حدس می‌زند.

سیستمی که برای نمایش محتوای تازه‌تر برای جستجوهایی که نیاز به محتوای جدید دارند طراحی شده است. البته به نظر من الگوریتم گوگل خیلی هم مخفی نیست و متخصصین سئو به اندازه کافی در مورد آن صحبت کرده‌اند. در مستندات hreflang، شفاف سازی شد که تگ‌های لینک برای نشان دادن نسخه‌های جایگزین صفحات باید به صورت جداگانه در تگ‌های لینک قرار گیرند و نباید در یک تگ لینک ترکیب شوند. برای پاسخ به بازخورد کاربران درباره نحوه اولویت‌بندی سیاست‌های بازگشت کالا. برای تأیید روش‌شناسی ثبت کلیک‌ها، نمایش‌ها و موقعیت‌های AI Overviews مشابه اسنیپت‌های ویژه، کاروسل‌ها و دیگر انواع نتایج جستجو. توضیح داده شد که AI Overviews در گزارش عملکرد کنسول جستجو ثبت می‌شوند.

رأی دهندگان گوگل وقتی به ارزیابی اعتبار می پردازند، از جمله نویسنده محتوا یا شخص مسئول محتوای سایت منتشر شده، را مرور می کنند. رندرهای انسانی در Google "دقت حساب های محتوا" را در لیست ارزیابی خود قرار می دهند. نکته مهم درباره گوگل دنس این موضوع است که این اتفاق هر ده سال ممکن است همگام با تغییر فاکتور های گوگل اتفاق بیوفتد، از این رو همواره این الگوریتم مرموز و اسرار آمیز باقی مانده می ماند. هدف از تولید این الگوریتم توسط گوگل این است که به صورت دائم این الگوریتم جدیدترین و به روزترین مطالب را در اختیار کاربران قرار دهد. به همین دلیل است که در زمان طراحی سایت، تاکید ویژه ای برروی نسخه موبایل صفحات می شود، ضمن این که همانطور که می دانید بالای 90 درصد ورودی صفحات نیز از طریق موبایل وارد سایت ما می شوند.

در واقع گوگل تمایل ندارد کاربران را به سمت صفحاتی در اینترنت هدایت کند که مملو از بنرهای تبلیغاتی هستند و تجربه کاربرای نامناسبی برای کاربران ایجاد می‌کنند. در واقع اصلی‌ترین هدف از آپدیت الگوریتم های گوگل، ارائه نتایج جستجوی بهتر، دقیق‌تر و مفیدتر برای کاربران اینترنت است. ضمن اینکه آپدیت هسته گوگل و اعمال تغییرات در هسته آن باتوجه به تغییرات در عادات جستجوی کاربران، تکنولوژی‌های جدید و تغییر در فهم بهتر و بهبود کیفیت محتوا صورت می‌‌گیرد. در سال 2015 گوگل اخباری از این موضوع منتشر کرد که “یادگیری ماشین” ماه ها است که بخشی از الگوریتم های این موتور جستجو بوده و حتی به سومین فاکتور رتبه بندی تبدیل شده. تاریخ دقیق انتشار الگوریتم رنک برین مشخص نیست و عده ای آن را به اوایل بهار سال 2015 نزدیک میدانند.

این بروزرسانی یک انقلاب جدید در نتایج جستجو گوگل ایجاد کرده و امروز هم رتبه خیلی از سایت ها با توجه به الگوریتم رنک برین در گوگل تعیین میشود. به عنوان مثال محتوایی که در خصوص موقعیت جغرافیایی تهران توضیح می­‌دهد نیاز به آپدیت ندارد؛ این در حالی است که اگر وب سایتی در خصوص معرفی شهردار فعلی تهران محتوایی ارائه داده است، بدون شک باید به روز باشد. توجه داشته باشید گوگل با استفاده از الگوریتم­ تازگی محتوا مطالب تازه و به روز را به کاربران  ارائه می­دهد و برای صفحاتی که اطلاعات منسوخ شده ارائه داده‌اند، رتبه‌ای در نظر نمی‌گیرد. همچنین این الگوریتم صفحات بسیار قدیمی را از نتایج جستجو گوگل حذف می­کند و محتواهای جدید را جایگزین خواهد کرد. همان‌طور که در قسمت‌های قبلی توضیح داده شد، گوگل همیشه تلاش می‌کند تا با به‌روز نگه داشتن الگوریتم‌های خود، تجربه و رضایت کاربران را افزایش دهد.

در سال بعد گوگل اعلام کرد به دلیل اثرات بسیار مثبت این الگوریتم ، اهمیت آن از گذشته بیشتر نیز شده است؛ به همین سبب آن را یکی از سه الگوریتم بسیار مهم خود معرفی کرد. بزرگ ترین تغییر در الگوریتم گوگل در پنج سال گذشته، افزایش اهمیت تعامل کاربر است. در گذشته صاحبان وبسایت از راه هایی برای افزایش بازدید سایت استفاده می کردند. تعامل ترکیبی از نرخ پرش و زمان ماندگاری کاربر در سایت نشان می دهد کیفیت محتوا چگونه است. در نیمه سال 2017، الگوریتم گوگل سایت هایی را که محتوای تخصصی منتشر می کردند، در رتبه های بالا قرار می داد. محتوای تخصصی به این معنی است که حداقل 10 صفحه معتبر حول یک کلمه کلیدی محوری داشته باشید.

البته در این نسخه کمی تغییر ظاهری مشاهده می‌شود و شیائومی ادعا کرده که یکسری بهینه سازی عملکردی هم در این نسخه پیاده سازی شده است. این بخش از نقد و بررسی پوکو ایکس 7 به ارزیابی ویژگی‌های نمایشگر این گوشی اختصاص دارد. نمایشگر پوکو X7 در اصل همان نمایشگر پوکو X6 است – یک نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED با نرخ نوسازی 120 هرتز و رزولوشن 1220×2170 پیکسل که جزئیات آن در جدول مشخصات فنی پوکو X7 نوشته شده است. Poco X7 سبک اما مقاوم است و استفاده از رویه چرم هم از سر خوردن این گوشی در دست جلوگیری می‌کند. Poco X7 جزء اولین گوشی‌های رونمایی شده در سال 2025 است و به نظر می‌رسد که یک میان رده قوی و جذاب باشد. اخیراً لاین پوکو به صورت کامل در مجموعه محصولات شیائومی ادغام شده و حالا حتی سایت این برند مستقل عمل نمی‌کند و همه گوشی‌های شیائومی زیر یک سقف قرار گرفته‌اند.

یعنی اگر یک سایت چند صد بک لینک از سایت‌های اسپم و بک لینک‌ساز داشته باشد، هیچ ارزشی در برابر یک سایت که یک بک لینک از یک سایت مرجع و با اعتبار بالا دارد، ندارد. دلیل طراحی، کد نویسی و ورود الگوریتم گوگل به موتور جستجو این است که سایت های مختلف بر اساس فاکتورهای متفاوت رتبه بندی شوند. اصلا گوگل چرا معرفی شد؟ دلیل اصلی این است که می خواست کاربر را به چیزی که می خواست، برساند. موبایلگدون نام یکی از آپدیت های الگوریتم گوگل است که در تاریخ 21 آوریل 2015 معرفی شد. هدف اصلی Mobilegeddon اولویت دادن به وب سایت های است که روی گوشی های هوشمند و سایر دستگا های موبایل به خوبی نمایش داده می شوند و به اصطلاح موبایل فرندلی هستند. در 17 مارس، رتبه بندی ها یک سری بی سابقه از نوسانات شدید رتبه کرد که تا اوایل آوریل ادامه داشت.

به‌طورکلی تمامی الگوریتم ‌های گوگل در تلاشند که وب سایت ‌های اسپم را شناسایی و حذف کنند و نتایج جستجوی گوگل را تا حد امکان کارامد کنند. این آپدیت در 26 اکتبر 2015 صورت گرفت و این الگوریتم در تلاش است که جواب و پاسخ بهتری به جستجوی کاربران بدهد. وبمستران و سئوکاران از الگوریتم‌های بهینه‌سازی سایت برای سئو وب‌سایت استفاده می‌کنند تا سایتشان در فهرست نتایج جستجو در جایگاه بهتری قرار بگیرد. از سوی دیگر، گوگل نیز دائماً الگوریتم‌های خود را به‌روزرسانی می‌کند تا نتایج بهتری برای جستجوهای کاربرانش نمایش دهد. در سال‌های اخیر استفاده گوگل از الگوریتم‌های هوش مصنوعی افزایش پیدا کرده و گوگل سعی می‌کند که با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی نتایج بهتری را به کاربران نمایش دهد. الگوریتم پاندا اولین گام بزرگ گوگل برای جنگ با صفحات پر از محتوای بی ارزش و محتواهای بی کیفیت بود.

در جدول زیر اطلاعات مربوط به جست‌وجوهای مختلف و عملکرد گراف دانش گوگل را بررسی می‌کنیم. این قیمت برای نسخه بین المللی گوشی با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی است. برای خرید این گوشی با 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی هم باید 299 دلار هزینه کنید. دوربین اولتراواید گوشی هم در نور روز ویدیوهایی خوب با جزئیات مناسب ثبت می‌کند. این ویدیوها بدون نویز قابل توجه و دارای رنگ‌های دقیق و محدوده پویای کافی هستند. عکس‌های زوم 2x گوشی با برش خوردن و افزایش مقیاس تصاویر اصلی تولید می‌شوند؛ این تصاویر هم نسبتاً خوب هستند.

در واقع به گوگل کمک کرد تا برای برخی از کوئری ها که قصد کاربر از جستجویشان دیدن محتوای جدید بود این محتواهای جدید در نتایج جستجو نشان داده شوند. بنابراین این طور نیست که برای تمام کوئری ها بروز بودن محتوا اهمیت داشته باشد. همواره گوگل خود را به‌عنوان مرجعی مناسب برای دسترسی کاربر به محتوا معرفی کرده است. مرجعی که نه‌تنها بهترین نتایج را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد، بلکه معیار اصلی‌اش برای نمایش این نتایج نیز رفتار کاربران است. یکی از مهمترین بازخورد های گوگل به تغییر رفتار کاربران لانچ الگوریتم Mobile First Index است. الگوریتمی که ارزش و معیار اصلی گوگل برای رتبه به صفحات را از نسخه دسکتاپ به نسخه موبایل تغییر داده است.

گوگل با استفاده از این الگوریتم نتایج جستجوی مرتبط تری را به کاربر ارائه می دهد. الگوریتم Page Authority گوگل، در واقع عامل غیر رسمی برای رتبه بندی و سئو سایت شناخته شده که توسط Moz توسعه یافته است. این الگوریتم پس از آپدیت نشدن page rank ، پیش بینی می کند که صفحه خاصی در صفحات نتیجه موتور جستجو (SERP) چگونه رتبه بندی می شود. به طور حتم هر چه سایت از اعتبار بالاتری برخوردار باشد، رتبه نزدیک به 100 می گیرد. و در تعریف دیگر الگوریتم های گوگل باید گفت که فرآیندی که موتور جستجوی گوگل بر اساس آن تجزیه و تحلیل وب سایت ها را انجام می دهد.

الگوریتم پنگوئن یک الگوریتم جریمه ای بوده که بر روی بک لینک‌ ها متمرکز است و به مبارزه با سایت‌ هایی می‌ پردازد که لینک‌ های جعلی و نامرتبط ساخته و یا خریداری می‌ کنند. در صورت شناسایی چنین صفحه‌ ای، بسته به میزان تخلف، باعث افت رتبه و یا حذف صفحه از ایندکس گوگل می‌ شود. این تغییر به حدی قابل توجه بود که می توان از آن به عنوان اتفاقی تاریخی یاد کرد. پس از این اتفاق طرفداران گوگل برای رسیدن به اهداف و جست و جو های خود دیگر محدود به رایانه نبوند، آن ها این قابلیت را داشتند که در هر زمان و هر مکان به کمک گوگل به سوالات خود جوابی قانع کننده دهند. پس از سرچ درون گوگل به منظور خواندن مقاله متوجه می شوید که برخی از سایت ها با وجود محتوای کم عمق و ضعیف، در صدر لیست قرار دارند.

مخفف عبارت Bidirectional Encoder Representations from Transformers الگوریتمی بسیار مهم و کاربردی در گوگل است که به BERT معروف شده. این الگوریتم سئو یکی دیگر از شاهکارهای هوش مصنوعی در گوگل است و کارش تشخیص مفهوم عبارات جست‌وجو شده باتوجه به عبارات قبل و بعد از آن است. درواقع گوگل حالا معنی جملاتی که سرچ می‌شود را با تک تک عباراتش می‌فهمد. تفاوتی ندارد که عبارت کلیدی در محتوا استفاده شده یا نه اگر محتوای شما پاسخی به مفهوم سرچ شده باشد آن محتوا به کاربر نمایش داده می‌شود. جز بررسی لینک‌های سایت میزان استفاده از کلمه کلیدی در صفحات سایت‌ هم وظیفه دیگر پنگوئن گوگل است. فرقی نمی‌کند از روش کلمه کلیدی مخفی استفاده کنید یا متن محتوا را با کلمه کلیدی برای کاربر بمباران کنید.

الگوریتم رنک‌برین، تنها بخش هوش مصنوعی موجود در الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل است. این الگوریتم به گوگل در درک معنای مربوط به پرس‌و‌جوها کمک می‌کند تا گوگل بتواند بهترین نتایج را برای عبارت‌های جستجو شده ارائه دهد. در حال حاضر جزئیات رنک‌برین به وضوح مشخص نیست، اما با اطمینان می‌توان گفت که یک الگوریتم مهم برای گوگل است. هدف اصلی این الگوریتم، شناسایی نتیجه دقیق یا مرتبط برای صفحات وب می‌باشد. الگوریتم گوگل موبایل که با نام mobile-first index نیز شناخته می‌شود، احتمالاً مشهورترین الگوریتم در این لیست است. بر اساس این الگوریتم، گوگل وبسایت ها را بر اساس ورژن و نسخه موبایلی آن‌ها رتبه بندی می‌کند.

موبایلگدون (Mobilegeddon) الگوریتم گوگل است که با نام “آپدیت موبایلی گوگل” نیز معروف است. هدف اصلی از این الگوریتم کسب اطمینان از قرارگیری همه صفحات سازگار با موبایل در لیست جستجوی موبایل می‌باشد. گذشته از آن، صفحاتی که برای موبایل بهینه نشده‌اند، به دلیل رتبه پایین‌شان، در SERPها فیلتر می‌شوند. شما می‌توانید به صورت دستی بک‌لینک‌های اسپم را پیدا کرده و آنها را حذف کنید و یا از ابزار Disavow گوگل استفاده کنید تا به گوگل بگویید کدام یک از بک‌لینک‌ها را برای وب‌سایت‌تان می‌خواهید . یکی از بهترین راهکارهای گرفتن بکلینک معتبر ساختن اتاق خبر در سایت‌های نیوزروم است. چون علاوه بر برند منشن، می‌توانید در قالب اخبار به یکی از لندینگ‌های وبسایتتان هم لینک بدهید.

با اینکه الگوریتم بهینه‌سازی سایت پاندا یکی از قدیمی‌ترین الگوریتم‌های گوگل است که برای بررسی محتوای سایت‌ها و انتخاب بهترین محتوا به وجود آمد، تا کنون بارها و بارها به‌روزرسانی شده است. به این ترتیب علاوه بر بررسی محتوای سایت، هم‌زمان بک لینک‌ها و ارتباطشان با محتوا را نیز بررسی خواهد کرد. الگوریتم دزد دریایی (Pirate) در سال 2012 منتشر شد و وظیفه اصلی آن شناسایی سایت‌هایی است که قانون کپی رایت را نقض می‌کنند. این الگوریتم مطمئن می‌شود که سایت‌هایی که در بستر اینترنت فعالیت می‌کنند قوانین کپی رایت را رعایت می‌کنند و به انتشار موسیقی، فیلم، کتاب و ... که شامل کپی رایت می‌شوند، در سایت خود نمی‌پردازند و در صورت شناسایی، این سایت‌ها رتبه خود را از دست می‌دهند.

در 2 سال گذشته، گوگل به طور دقیق محتوا را بررسی می کند تا مطمئن شود محتوا اطلاعات نادرست ندارد. برای مثال صفحه های YMYL در الگوریتم گوگل به یکی از مهم ترین عوامل تبدیل شدند. برای اینکه با این قسمت از آپدیت الگوریتم گوگل 2023 آشنا شوید، باید از متخصصان و منابع معتبر برای تولید محتوا استفاده کنید. موتور جستجو گوگل از این الگوریتم ها برای بازیابی اطلاعات از حافظه (ایندکس) خود و نشان دادن درست ترین و مرتبط ترین پاسخ و سایت ها به سرچ کاربر استفاده می کند. الگوریتم E-A-T (مخفف اعتماد، اقتدار، و تخصص) در سال 2019 برای محافظت از کاربران به وجود آمد. بر اساس این الگوریتم، سایت‌ هایی که به سلامت و دارایی کاربر و یا قوانین مرتبط باشند، باید محتوایی کاملا صحیح و دقیق ارائه داده و این محتوا باید توسط یک فرد متخصص در آن حوزه نوشته شود..

این تصاویر در اصل با افزایش مقیاس و برش خوردن پرتره‌های معمولی به دست می‌آیند، در نتیجه جزئیات کمتری دارند. دوربین اصلی Poco x7 قابلیت عکاسی با رزولوشن 50 مگاپیکسل را هم دارد که با استفاده از آن، جزئیات تصویر زوم 2x کمی بیشتر می‌شوند. پوکو X7 با اندروید 14 و HyperOS 1.04 ارایه می‌شود؛ در حالی که X7 پرو با اندروید 15 و HyperOS 2 در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. همچنین، ایرادی که در برخی موارد مانع از اتصال دستگاه‌ها و لوازم جانبی از طریق بلوتوث می‌شد، برطرف شده است. البته، این مشکل بلوتوث تنها در سری پیکسل 9 دیده شده بود، در حالی که باگ Android Auto تمامی مدل‌های پیکسل را تحت تأثیر قرار داده بود. همین سه فاکتور در برخی موارد با نام الگوریتم E-A-T گوگل نیز شناخته می‌شود اما واقعیت این است که E-A-T یک الگوریتم جداگانه نیست.

قرار دادن کلمات کلیدی در تگ عنوان از سال 1990 برای رتبه بندی ضروری بوده است. احتمالا برای همه متخصصان سئو این موضوع بسیار واضح است؛ اما تحلیل کلمات کلیدی کار سختی است و نیاز به زمان دارد. اگر در دیگر تگ های html از کلمه کلیدی استفاده کنید، امتیاز سئو شما بیشتر می شود. برای نوشتن محتوا، آنالیز رقبا، اطلاع از اخبار و ترندها، برای آموزش، ارتقا، برای بهبود روند کاری و برای اطلاع از آخرین آپدیت الگوریتم گوگل. این الگوریتم از اهمیت بالایی در سئو محلی برخوردار است، چرا که قادر به درک آدرس‌ ها و مکان‌ های فیزیکی می‌ باشد. نتایج SERP در این الگوریتم کاملا بسته به عبارت سرچ شده توسط کاربر است.

همچنین به مرور زمان الگوریتم‌های جدیدی نیز به این مجموعه اضافه می‌شوند. الگوریتم های گوگل از یک طرف سازوکار امتیازدهی به وب‌سایت‌ها را مشخص می‌کند و از طرف دیگر وب‌سایت‌هایی را که تلاش می‌کنند تا قواعد گوگل را دور بزنند، با کاهش رتبه در نتایج روبرو می‌کند. اگر از قسمت پروپاگاندایی موضوع بگذریم، کسب اطلاعات در مورد آپدیت‌ های گوگل حداقل می‌تواند از جریمه شدن‌های بی‌مورد جلوگیری کند. در این مطلب از بلاگ پارس‌پک در مورد همین موضوع صحبت کرده و اطلاعات کاملی را در مورد این الگوریتم‌ها ارائه کرده‌ایم. بر اساس این الگوریتم که از الگوریتم‌های گوگل آپدیت 2021 است دقت سرچ کلمه‌ی کلیدی افزایش یافت.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/