آنالیز سئو برای سایت خبری
بهترین ابزار تحلیل و آنالیز سئو وب سایت 9 ابزار رایگان
در حقیقت HTML اولیه صفحه وبسایت شما از طریق اتصال HTTPS که ایمن است لود میشود و منابع دیگر موجود در صفحه مانند (تصاویر، ویدئوها، اسکریپتها و…) از طریق اتصال ناامن HTTP لود میشوند. در این شرایط ممکن است محتوا صفحه شما به علت ترکیبی بودن توسط مرورگرها مسدود شود. در نتیجه با رفع این مشکل این اطمینان به شما داده میشود که محتوایی که برای صفحه در نظر دارید همانطور که باید لود میشود. خزندههای گوگل صفحاتی را دوست دارند که حجم متن نسبت کد آنها بیشتر است و این موضوع میتواند به بهینه سازی صفحات شما نیز کمک کند. عنوان کلی صفحه با استفاده از متاتگ مشخص میشود و باید طبق اصول خاصی نوشته شود و تعداد کاراکترهای محدودی داشته باشد. در انتها اگر سئوالی در خصوص سئو سایت خبری خود داشتید لطفا در همین مطلب مطرح نمایید چرا که شاید سئوال سایر سئوکار های دیگر نیز باشد.
با استفاده از آن، شما میتوانید سطح انطباق وب سایت خود را با دستورالعملهای سئو امروزی آزمایش کنید. به سادگی با وارد کردن URL خود، سایت شما تجزیه و تحلیل میشود و نکاتی در مورد اینکه چگونه میتوانید وب سایت خود را بهتر بهینه کنید دریافت خواهید کرد. وبسایت Maxeo احتمالا یکی از بهترین ابزارهای ایرانی برای بررسی سئو داخلی است. مکسئو با بهره گیری از داده های گرافیکی ارزشمند تمامی خطاها و موارد مهم وبسایت شما را به نمایش می گذارد. مکسئو دارای 4 ابزار مکساپ (سلامت سایت و معیارهای CWV)، ابزار بررسی لینک های داخلی، ابزار بررسی کلمات کلیدی و ابزار بررسی محتوا است. بررسی کلمات کلیدی مورد استفاده رقبا میتواند فرصتهای جدیدی را بهروی شما باز کند.
اگر آنها از یک کلمات کلیدی خاص، ترافیک بالایی میگیرند این کلمات میتواند برای کسب و کار شما نیز مفید واقع شود. همچنین بلاگ سایتها را بررسی کنید تا ببینید چه محتواهایی را پوشش دادهاند که شما تاکنون به آنها توجه نکردهاید. بعضی از آنها ممکن است بسیار رقابتی باشند درحالیکه بعضی دیگر را بهراحتی میتوان هدف قرار داد. این مشکل نه تنها برای کاربران خسته کننده هست بلکه صفحات سایتتون رو از نظر سئو نیز خراب میکنه. سرعت بارگذاری صفحات سایت یکی از معیارهای مهم گوگل برای رتبهبندی سایتها هست.
با توجه به این موضوع، یک استراتژی که در سئو و در این شرایط ما از آن استفاده میکنیم، استراتژی گوشه بازار است! در واقع این استراتژی که بیشتر با نام نیچ مارکتینگ شناخته میشود، به این اشاره میکند که برای به موفقیت رسیدن در یک بازار، بهتر است به جای ورود به کل آن صنعت، به یک گوشه اش وارد شوید. با ابرسرورها میتوانید سرور با سیستمعامل دلخواه خود را در چند دقیقه انتخاب و نصب نموده و آزادانه منابع سرور خود را کاهش و افزایش دهید. سرویس قوی و پایدار که برای نصب و راهاندازی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه شده است. رباتها با خواندن این فایل، بررسی میکند که آیا این URL مجوز خزیدن دارن یا خیر. همچنین دوره های صوتی آموزشی متنوعی هم در متمم وجود دارد که فهرست آنها را میتوانید در فروشگاه متمم ببینید.
علاوه بر وب سایت های ایرانی، ابزارهای تشخیص سئو سایت خارجی زیادی نیز وجود دارند که می توانید، به منظور بررسی رتبه سئو سایت خود از آنها استفاده کنید. چرا که بسیاری از آنها زیر نظر خود گوگل و طبق آخرین الگوریتم های آن ساخته شده است. در تست سئو سایت، شما باید بدانید در حال حاضر سئو داخلی و خارجی سایتتان در چه وضعیتی قرار دارد؛ چطور آنها را بهبود بخشید و در نهایت چه اقداماتی برای بهبود رتبه سایتتان نیاز است. بررسی سئو سایت، به شما این امکان را می دهد بصورت کاملا رایگان از وضعیت سئو سایت خود با خبر شوید ، ضمنا آپسئو آماده انجام سئو وب سایت ها بر اساس اصول حرفه ای سئو با شرایط ویژه است. بر اساس آن، میانگین تعداد صفحاتی که بهصورت روزانه کرال میشود را محاسبه کنید. برای مثال شاید آماری مانند 691 crawl requests (last 90 days) را داشته باشید.
مطمئن باشید اگر برای بهبود وضعیت سئو سایتتان کاری نکنید، در آینده ای نه چندان دور پشیمان خواهید شد. اما چه برنامه ای؟ خب بهترین و راحت ترین راهکاری که فعلا در دسترس داریم، شبکه های اجتماعی و مخصوصا اینستاگرام است. در واقع شما میتوانید با تولید محتوا در شبکه های اجتماعی، بین کاربران شناخته شده و برندسازی کنید. به این ترتیب با نمایان شدن فاکتورهایی مثل افزایش سرچ برند شما، افزایش ورودی های دایرکت و… گوگل هم قدرت سئو بیشتری برای تان در نظر میگیرد. حذف ریدایرکتهای اضافه، صرفهجویی در بودجه خزش، بهینهسازی سرعت سایت، بهروزرسانی نقشه سایت، طراحی ساختار مناسب وبسایت و حذف محتواهای تکراری.
این سایت هشتاد ابزار رایگان را بررسی سئو سایت در اختیار کاربران قرار می دهد. مهم ترین مزیت این سایت قراردادن مجموعه کامل از ابزارهای آنالیز سئو سایت است. بررسی سئو آنلاین به شما کمک می کند تا از عملکرد ناصحیح وب سایت خود مطلع شوید ، این ابزارها دائما بروز و توسط آپسئو پشتیبانی می شوند. ما بیش از 60 ابزار تحلیل سایت مختلف را در اختیار شما کاربران عزیز به صورت رایگان قرار دادیم تا بتوانید توسط این ابزارها وضعیت سئو سایت خود را بررسی و یا در جهت رفع عیب سایت خود اقدام کنید. بودجه خزش (Crawl Budget) یکی از جنبههای پنهان، اما بسیار مهم در مدیریت سئو است که میتواند بهشکل مستقیم بر رتبهبندی سایت در نتایج جستجو تاثیر بگذارد.
به عنوان مثال، میتوانید هدف “خرید محصول” یا “پر کردن فرم تماس” را تعریف کنید و ببینید که چقدر از کاربران شما این اهداف را انجام میدهند. اگر متوجه شوید که نرخ تبدیل در صفحه فروش شما پایین است، باید عوامل مؤثر بر آن را مانند طراحی صفحه، قیمت محصول و … را بررسی کنید و آنها را بهبود بخشید. با شناسایی و رفع مشکلات سایت در مراحل اولیه، میتوانید از بروز مشکلات بزرگتر و هزینهبر در آینده جلوگیری کنید. آنالیز سایت به شما کمک میکند تا منابع خود را به طور مؤثرتری برای بهبود عملکرد وبسایت خود استفاده کنید. یک ابزار قدرتمند سئو است که اطلاعاتی درباره بکلینکها کلمات کلیدی و تحلیل رقبا ارائه میدهداما نسخه رایگان آن محدود است.
برای تحلیل سئو سایت رقیب خود، این آنالیز نسبت به دو مورد قبلی کارآمدی بیشتری دارد و مفیدتر است. یکی دیگر از افزونههای رایگان برای بررسی سئوی سایت، افزونه «Check my Links» در مرورگر کروم است. این افزونه رایگان، لینکهای شکسته، لینکهای مشکلدار داخلی یا خارجی و لینکهای از کار افتاده را شناسایی میکند. اگر فقط نیاز به تحقیق در مورد کلمات کلیدی دارید، گاهی اوقات نیازی به یک ابزار تحلیل و آنالیز سایت همه کاره ندارید. KWFinder یک نرم افزار عالی است که شکاف بین کار سئو و کپی رایتینگ رو پر میکنه.
بخش Page indexing یا Pages، گزارشهایی در مورد وضعیت ایندکس صفحات سایت شما ارائه میدهد. میتوانید ببینید چه تعداد از صفحات شما با موفقیت ایندکس شدهاند، چه تعداد از آنها با خطا مواجه شدهاند و چه تعداد از آنها اصلا خزش نشدهاند. با بررسی این گزارشها میتوانید مشکلات ایندکس سایت خود را شناسایی و برطرف کنید. برای مثال، اگر متوجه شوید که تعداد زیادی از صفحات شما به دلیل خطای 404 ایندکس نشدهاند، باید این خطاها را رفع کنید. در دنیای دیجیتال امروز، بهینهسازی موتور جستجو (SEO) از اهمیت ویژهای برخوردار است و ابزارهای رایگان بررسی سئو به کاربران این امکان را میدهند که در این مسیر موفقتر عمل کنند.
اما چطور ما هم سرعت ایندکس را بالا ببریم؟ همانطور که در مقاله افزایش سرعت ایندکس هم گفتم، هر چه بتوانید مقالات بیشتر روی سایت تان منتشر کنید، ربات های گوگل توجه بیشتری به شما نشان داده و سعی میکنند سریع تر به سراغ تان بیایند. به همین دلیل هم پیشنهاد میکنم حتی اگر طی روز اتفاق خاصی نمی افتد، شما سعی کنید در مورد چند موضوع نه چندان پرمخاطب خبر منتشر کنید. به این ترتیب سرعت ایندکس سایت خبری تان را بالا برده و سئو کردنش را راحت تر میکنید. در این تکنیک کلمات و خبرهایی که برای تان سئو شدنش بسیار اهمیت دارد را باید در بازه های زمانی کوتاه آپدیت کنیم. مثلا یادم هست برای حادثه پلاسکو، یکی از سایت های خبری با یک خبر کامل به لینک 1 گوگل رسیده بود، اما جالب اینجا بود که برای اینکه مبادا رتبه اش را از دست بدهد، شاید هر 10 تا 30 دقیقه یک بار، یک آپدیت برای آن منتشر میکرد و خبر را کامل تر میکرد.
تحلیل روزانه سایت اجازه میدهد بهسرعت مشکلات آن را شناسایی و اصلاح کنید، بینش بهتری نسبت به وضعیت سایت داشته باشید و بتوانید موضوعات ناگهانی را بهسرعت حلوفصل کنید. تحقیق کلمات کلیدی و یافتن بهترین و مرتبطترین کلمات کلیدی برای سایت جزو مهمترین بخشهای سئو هر سایتی هست. این ابزار از دو بخش “تحقیق کلمات” و “رصد کلمات کلیدی” تشکیل شده تا به همه نیازهای کاربران پاسخ بده. امیدوارم ابزارهای معرفی شده در این مقاله به شما برای بررسی سئو سایت کمک کند در جدول زیر به صورت خلاصه ابزارهای آنالیز رایگان سئو سایت را معرفی کرده ایم شما هم تجربه تان را با ما به اشتراک بگذارید تا این لیست را کامل تر کنیم. از آنجایی که سرعت سایت اهمیت زیادی برای سئو و موتورهای جستجو دارد برای بررسی سرعت و وضعیت پرفورمنس سایتتان از GtMetrix استفاده کنید، کافیست به سایت جی تی متریکس بروید و آدرس صفحه مورد نظرتان را وارد کنید. جی تی متریکس به وضعیت سایت شما نمرهای از A ،B ،C ،D ،E ،F و… را میدهد مسلماً نمره A بهترین رتبه است و در صورتی که سایتتان مشکلات پرفورمنس داشته باشد را به همراه جزئیات مشکلات را مشاهده کنید.
در این سایت با وارد کردن دامنه سایت خود و دامنه سایتی که قصد مقایسه دارید و زدن checkup، می توانید نقاط ضعف و قوت سایت مورد مقایسه را بشناسید و آن را سایت خود مقایسه کنید. مازاد بر بک لینک ها شما می توانید مشاهده کنید که چه مقدار از کاربرانی که وارد سایت شما شده اند از طریق جست و جوی مستقیم و گوگل جذب سایت شده اند. فرقی نمیکند یک شرکت یا فروشگاه اینترنتی بزرگ باشید یا یک استارتاپ نوپا و در حال رشد، مهم این است که به کمک سرویس قدرتمند جت سئو میتوانید هوشمندانه سئو کنید و به صفحه اول گوگل برسید. در این مسیر، نیازی نیست که یک متخصص سئو باشید تا از گوگل ورودی بگیرید، ما شما را راهنمایی میکنیم. به جز ابزار چک کردن سئو سایت، ابزارهایی هم مثل یافتن قالب وردپرس و… به شما میدهد و می توانید ازش استفاده کنید. خب وقتش رسید که سایت و ابزارهای مورد نیاز برای چک کردن سئو سایت را بهتون معرفی کنم.
توی این مقاله ۱۷ تا ایرانی و خارجی ابزار آنلاین معرفی کردم که راحت بتوانید سئو سایت خودتون یا رقیبتون را آنالیز کنید. همچنین باید رتبه صفحات و کلمات کلیدی که پتانسیل افزایش ترافیک سایت را دارند، بررسی کنید. با گوگل آنالیتیکس، میتوانید درکتون از وب سایت رو بهبود بدید و ارزیابی کنید که محصولات، محتوا و بازاریابی شما چقدر خوب عمل میکنند. در مطلب " بررسی بک لینک های سایت " لیست کاملی از ابزارهایی که تنها در همین حوزه کار می کنند را معرفی کرده ایم. ما توانسته ایم با بهره گیری از دانش روز مجموعه کاملی از ابزار های بررسی سایت را بصورت کاملا رایگان و نامحدود در اختیار صاحبان سایت ها و وب مسترها قرار دهیم تا شما سروران عزیز بتوانید بدون هیچگونه هزینه ای سایت خود را آنالیز نمایید.
استفاده از متاتگ زبان به گوگل کمک میکند تا محتوای موجود در آن را بهتر درک کند. ارتباط بین صفحات و زبانهای مختلف را مشخص میکند و معمولا گوگل از این تگ برای ارائه محتوای منطقهای استفاده میکند تا نتایج بر اساس اولویتهای هر کشور ارائه شود. این سایت لیستی از تمام صفحات شما را که در حال حاضر در نتایج Google ایندکس شدهاند، ارائه میدهد. در این بخش برای مثال سایت ما دارای 5 بخش خبری می باشد که اخبار اقتصادی و اخبار سیاسی برای ما اهمیت دارد. توجه خود را روی دسته بندی های مهم تر بذارید، یعنی اگر حوزه اخبار اقتصادی برای سایت شما اهمیت دارد روی اخبار ارز هم که زیر مجموعه اخبار اقصادی است تمرکز کنید به جای اینکه روی اخبار اجتماعی هم تمرکز داشته باشید. مهم ترین موضوع که در ابتدا باید مطرح شود این است که سایت شما در یک حوزه ی خبری فعالیت می کند یا در چندین حوزه.
این مقاله به شما کمک میکند تا بتوانید سایت خود را به بهترین شکل ممکن آنالیز کنید و نقاط قوت و ضعف آن را شناسایی نمایید. با پیروی از مراحل ذکر شده در این مقاله، میتوانید سئوی سایت خود را بهبود بخشید و در نتایج جستجو به رتبههای بالاتری دست یابید. محتوای سایت باید با اهداف شما، مخاطب هدف و کلمات کلیدی کسبوکار، مرتبط باشد. هدف از این بررسی، افزایش اثربخشی محتوا بر مخاطب، استفاده درست از کلمات کلیدی، بهبود رتبه در موتورهای جستجو خصوصا گوگل، کاهش خطاهایی نظیر غلط املایی و مشکلات نوشتاری و همچنین برندسازی است. این بررسی بهتر است با اولویتبندی و از صفحات اصلیتر و مهمتر مانند صفحه اصلی سایت و صفحه محصولات شروع شود. اطلاعات به دست آمده از تحلیل سئو سایت برای بهبود عملکرد آن مورد استفاده قرار میگیرد.
اگر به دنبال یک ابزار حرفهای با دقت بالا برای تحلیل سئو سایت هستید سایت ahref برای بررسی رتبه کلمات کلیدی، شناسایی گپهای محتوایی، خطاهای مهم مانند ۴XX و ۵XX، شناسایی لینکهای شکسته و تصاویر و… کاربرد دارد. Ahref نسخه پولی هزینه زیادی برای ایرانیان دارد و بین ۹۹ تا ۹۹۹ دلار در ماه میشود اما در داشبورد ahref نسخه رایگان هم میتوانید یک خلاصه از وضعیت سلامت سئو سایت را مشاهده کنید و با کلیک بر روی هر قسمت جزئیات را مشاهده کنید. در اولین صفحه یک بررسی از وضعیت کلی سایت را خواهید داشت و با کلیک بر روی هر قسمت جزئیات را مشاهده خواهید کرد. تمامی کارهایی که متخصصان برای سئو سایت انجام می دهند برای رضایت گوگل و کاربران است. سرچ کنسول گوگل این امکان را می دهد که از کلیک ها، ایمپرشن، مشکلات فنی، لینک ها و ایندکس صفحات سایت اطلاع پیدا کنید. با استفاده از این ابزار می توانید کلمات کلیدی مهم سایت خود را پیدا کنید و برای آن ها برنامه ریزی کنید.
مسیری که کاربر هنگام ورود به سایت در میان صفحات مختلف و با کلیک روی گزینههای گوناگون طی میکند، اطلاعات کاربردی و جالبی در اختیار ما قرار میدهد. زمانی که بخواهید سرعت سرورهای داخلی را برای برخورداری از بهترین عملکرد بسنجید، بدون تردید جت سئو بهتر از نرمافزارهای آنالیز سایت خارجی عمل میکند. همچنین تیم پشتیبانی جت سئو بهصورت 24 ساعته در 7 روز هفته آماده ارائه پشتیبانی به کاربران خود است. Microsoft Clarity یک ابزار تحلیل رفتاری است که تعاملات کاربر را به اینسایتهای بصری تبدیل میکند تا درک آنها سادهتر شود. این پلتفرم نشان میدهد که کدام بخش از سایت شما بالاترین یا پایینترین تعامل با مخاطبان را دارد.
حالا که صفحه رتبهبندی شده، همهچیز آماده است تا وقتی کاربر کوئری مد نظر خود را وارد میکند، صفحات در رتبههای مناسب به او نشان داده شود. اگر بخواهیم تفاوت سئو کلاه سیاه و کلاه سفید را خیلی مختصر توضیح دهیم باید بگوییم که سئو کلاه سفید، میکوشد یک محتوای ارزشمند را به بهترین شکل ممکن به گوگل و سایر موتورهای جستجو معرفی کند. جت سئو یک ابزار عالی برای صاحبان وب سایت های ایرانی است که می خواهند سئو سایت خود را بهبود بخشند. میتوانید ببینید که کاربران چه صفحاتی را بازدید میکنند، چه مدت در سایت شما میمانند، و نرخ پرش سایت شما چقدر است. در نتیجه، این ابزارها به شما نشان میدهند که وبسایت شما در مقایسه با رقبا در چه وضعیتی قرار دارد و برای بهبود رتبه آن چه کارهایی باید انجام دهید.
ممنون از شما kwrank هم به لیست بهترین ابزارهای آنالیز سئو اضافه شد ابزار خوبی هست و اطلاعات متنوعی برای بررسی سئو سایت در اختیار شما قرار می دهد. به نظرم اسکریمینگ فراگ یکی از بهترین ابزارهای انالیز سئو است که هم به صورت رایگان و هم به صورت پول قابل استفاده است. ابزار اسکریمینگ فراگ که به قورباغه جیغ جغو مشهور است اطلاعات مهمی در مورد وضعیت فنی سایت در اختیار سئوکاران قرار می دهد. این ابزار اطلاعاتی در مورد صفحات 404، عنوان و دیسکریپشن صفحات، تگ های کنونیکال، حجم تصاویر سایت، کد های css و موارد بسیار دیگری در اختیار شما قرار می دهد. یکی از قابلیت های مهم این ابزار امکان ادغام با سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس است.
این میتواند شامل مشکلات فنی مانند عدم بهینهسازی تصاویر، استفاده از متا تگها و فرمتهای غیر استاندارد باشد. همچنین، بررسی کلمات کلیدی و تحلیل رقبا نیز میتواند به شناسایی فرصتهای جدید کمک کند. GTmetrix یک ابزار تجزیه و تحلیل عملکرد و گزارشی است که به شما در مورد مسائل فنی وب سایتتان هشدار میدهد که ممکن است بر سرعت سایت و تجربه کاربر تأثیر بگذارد. گوگل به طور فزایندهای بر تجربه کاربر به عنوان یک عامل رتبهبندی تمرکز میکند و نشان داده شده است که بهبود عواملی مانند زمان بارگذاری صفحه میتواند تأثیر مثبتی بر رتبهبندی موتور جستجوی شما داشته باشد. Seobility یکی از بهترین ابزار سئو سایت است که میتوان به صورت رایگان از آن استفاده کرد.
خلاصه محتوای صفحه که دارای کلمات کلیدی مهم است، متا دیسکریپشن نامیده میشود. برای مثال اخبار حوزه ارز و خبرهای مربوط به قیمت دلار همیشه دارای سرچ بالایی در گوگل هستند پس برای این گونه اخبار برنامه ریزی مدونی داشته باشید. اگر تیم جوان و خوبی جمع کرده اید که با اصول ابتدایی کار سئو و سئوی اخبار تا حدی آشنایی دارند باید از یک سئو کار حرفه ای و با سابقه بخواهید تا تیم شما را آموزش دهد، چرا که در کنار همه سایت های خبری این تیم حضور دارد. بعد از گردآوری و آموزش تیم محتوا گذاری، نیاز به سایتی دارید که کاملا در این راه بتواند با شما همراهی کند و نیازهایتان را برطرف کند. از مزایای جت سئو میتوان به رابط کاربری ساده و کاربرپسند، بهروزرسانیهای منظم و دسترسی به دادههای دقیق و بهروز اشاره کرد. همچنین، این ابزار به دلیل پشتیبانی از زبان فارسی میتواند برای کاربران ایرانی بسیار مناسب باشد و به راحتی با نیازهای محلی هماهنگ شود.
شما میتوانید با مطالعه مقاله “بهبود سئوی سایت“، اطلاعات مفیدی درباره راهکارهای بهینه سازی سایت خود به دست بیاورید. بهکارگیری این خدمات به کسبوکارها کمک میکند تا در رقابت جستجوی آنلاین موقعیت خود را بهبود دهند و به مخاطبان هدف دسترسی بهتری داشته باشند. هر یک از این خدمات بخشی از استراتژی کلی سئو هستند که در کنار هم به افزایش بازدید، جذب مشتری و رشد کسبوکار کمک میکنند. یکی از مواردی که به موتورهای جستجو کمک میکند تا اطلاعات موجود در صفحات را به درستی تجزیه و تحلیل کنند انکودینگ است. بهبود جایگاه یک سایت بدون لینک سازی غیر ممکن است و برعکس آن لینک سازی اصولی میتواند تغییرات زیادی در افزایش رتبه سایت شما داشته باشد. DM House منابع ترافیک سایت شما را به دقت بررسی کرده و تحلیل میکند که کاربران از چه کانالهایی به سایت شما دسترسی دارند؛ از جمله ترافیک ارگانیک، رسانههای اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و تبلیغات پولی.
در این میان اگر سوالی در مورد سئو سایت های خبری داشتید یا بخشی از این مقاله برای تان نامفهوم بود، در بخش نظرات سوالات تان را جواب میدهم. یکی از مهم ترین ویژگی های سایت های خبری که به آنها در پیشی گرفتن از رقبا هم کمک میکند، سرعت ایندکس بالاست. در واقع منظور از سرعت ایندکس، مدت زمانی است که طول میکشد بعد از منتشر شدن یک محتوا، گوگل آن را بررسی کرده و به نتایج ببرد. با خواندن تکنیک های ادامه مقاله به خوبی متوجه میشوید که سئو کردن سایت خبری نسبت به دیگر انواع سایت، تفاوت های بسیار زیادی دارد. بنابراین پیشنهاد میکنم حتی اگر کمی تخصص در دنیای سئو دارید، صرفا با استناد به آن اقدام به سئو سایت تان نکنید و این مقاله را کامل بخوانید. رباتها در این مرحله، از وجود یک URL جدید یا تغییرات صفحات قبلی آگاه میشود.
تکنیک هایی که در این مقاله در موردشان صحبت میکنم، راهکارهایی هستند که خودمان در فرین روی پروژه مشتریان پیاده میکنیم، بنابراین لطفا همه شان را جدی بگیرید.
با آگاهی از عملکرد سایت و بهبود آن، میتوانید نسبت به رقبا جایگاه بهتری کسب کرده و برند خود را در بازار تقویت کنید. در این سایت ها یکی از مهم ترین مسائل این است که سردبیر سایت با اصول سئو آشنا باشد و نه اصول سردبیری در روزنامه و سبک های چاپی. تازه بعد از اینکه فرد مناسبی را پیدا کردید باید به سراغ دبیر ها و افرادی برای درج اخبار بگردید که توانایی کار مداوم و بر اساس دانش روز سئو را در سایت دارند. اگر میخواهید از طریق محتوا خودتان را از رقبایتان متمایز کنید، نیمفاصله در فاصله درستی از کسبوکار شما قرار میگیرد. با نیمفاصله نه هزینههای اسـتخدام نیروی ثابت تولید محتوا را متحمل میشوید و نه دردسر کار با فریلنسرها را میکشید.
پیشنهاد می کینم سئو سایت گردشگری را مطالعه کنیم تا متوجه نکات مهمی در سئو شوید. در بخش کلمات کلیدی هم قادر خواهید بود تا میزان جست و جو عبارت کلیدی خود را مشاهده و از نرخ کلیک آن باخبر شوید و از سایر امکانات این بخش نیز استفاده کنید. MOZ PRO نام سایتی است که به صورت آنلاین و با پرداخت بهای آن به صورت ماهانه اقدام به بررسی رتبه مطالب سایت شما در نتایج گوگل کرده و از همین طریق می توانید رتبه مطالب سایت خود را بهبود ببخشید. این قسمت مقاله فقط ابزارهایی را معرفی می کنم که مختص به یک بخش از سئو را تحلیل و گزارش را به شما میدهد. این سایت هم یک سایت خوب دیگر برای چک کردن سئو سایت شما است، سایت Site Auditor یک انالیز سئو کلی از سایت شما میدهد.
لینک سازی داخلی و خارجی از جمله مواردی هستند که به سئو داخلی مربوط میشوند و وجود آنها میتواند به تغییر جایگاه صفحات کمک شایانی کند. به کلماتی که کاربران برای جستجو در گوگل استفاده میکنند کلمات کلیدی گفته میشود. که بهتر است برای ارائه نتایج بهتر از آنها در تایتل، متا و سرتیترهای محتوا استفاده کنید. لازم به ذکر است که بدانیم وبسایت خبری در صورتی میتواند به فعالیت ادامه دهد که مخاطبان وفادار وی بیشتر شود به این دلیل که اعتبار یک وب سایت خبری به تعداد بازدیدکنندگان آن وابسته است. پی میشود گفت که اولین مرحله هدف، جذب مخاطب علاقمند است و در مرحله دوم تبدیل مخاطب به کاربر وفادار به مدت طولانی برای سایت میباشد که باعث میشود تا جامعه مخاطب سایت رو به افزایش رود.
Upcity یک سایت برای تحلیل سئو سایت شما و رقیبتون هست که گزارش این آنالیز را به صورت کارتی به شما میدهد که ۶ دسته بندی داره و ۱۸ تا عملکرد را زیر نظر میگیرد و به صورت کارتی به شما میدهد (در یک نگاه). یک کارشناس سئو خیلی بهتر و دقیق تر از یک ابزار تحلیل سئو سایت می توانند سایت شما را آنالیز کند. معمولا این جریمهها را میتوان مرتبط به یکی از سه حیطه «کدهای فنی و مشکلات آنها»، «محتوای سایت» و «لینکهای خارجی در سایت» دانست. همه این موارد قابل بررسی و اصلاح هستند؛ اما پیش از هر اقدامی باید شناسایی شوند. گوگل با بررسیکردن یک سایت، اگر متوجهی مغایرتداشتن آن با قوانین خود شود، ممکن است دو نوع جریمه برای آن سایت قرار دهد. جریمه نوع اول که به آن الگوریتمی گفته میشود بدون هیچ اطلاع قبلی صورت میگیرد و تنها راه تشخیص آن، کاهش قابل توجه ترافیک سایت است.
سپس با پارامترهای تعیینکننده بودجه خزش آشنا شده و مراحل دقیق این فرایند را ببینید. همچنین ضمن ارائه راهکارهای عملی برای بهبود کرال باجت و اشاره به اشتباهات رایج هدررفت آن، نحوه بررسی این پارامتر و آنالیز گزارش آن را در ابزارهای مختلف یاد بگیرید. از ساختار فنی و محتوای سایت گرفته تا لینکسازی و تجربه کاربری، همه این عوامل نقش مهمی در رتبهبندی سایت شما دارند. با استفاده از ابزارهای مناسب و تحلیل دادههای موجود، میتوانید مشکلات سئو را شناسایی کرده و با بهبود آنها، ترافیک و رتبه سایت خود را افزایش دهید. ابزارهای بسیار زیادی برای بررسی وضعیت یک وبسایت وجود دارند که میتوانید از آنها در راستای بهبود کسبوکار اینترنتی خود بهره ببرید. ابزار آنالیز سایت خارجی نظیر Google Analytics و Similarweb سابقه طولانیتری نسبت به نمونههای ایرانی دارند.
لینکهای داخلی و خارجی به موتورهای جستجو کمک میکنند تا ارزش صفحات سایت را بهتر درک کنند. این ابزار ظرف مدت کوتاهی میتواند گزارشهای مختلف را به همراه لوگوی شرکت و سایر جزئیات در اختیار شما قرار دهد. از SEOptimer میتوانید برای ارائه گزارشهای فنی به کارفرمایان یا مدیران خود استفاده کنید. تغییر فونت، رنگ، استایل و حتی زبان گزارشها برخی از امکانات این نرم افزار آنالیز وب سایت به شمار میآیند. نرم افزار تحلیل سایت ماتومو (Matomo) یک ابزار آنالیز سایت قدرتمند است که به کاربران خود کنترل کاملی بر تمام دادههای موجود میدهد. این ابزار در حال حاضر در بیشتر از 190 کشور دنیا در دسترس است و همچنین 1 میلیون وبسایت از آن بهره میبرند.
همانطور که از نام این ابزار مشخص است، تنها برای افراد مبتدی در حوزه سئو کاربرد دارد. در واقع به کمک این ابزار نمی توانید ریز مشکلات سئو سایت را تحلیل کنید؛ بلکه می توانید یک دید کلی نسبت به سایت خود داشته باشید. البته سایت smallseotools، جزو بهترین سایت ها در زمینه تعداد ابزارهای تست سئو است. یکی دیگر از بهترین سایت های تست سئو seo، وب سایت MOZ است که متاسفانه برای استفاده از آن باید هزینه ای را به صورت ماهانه پرداخت کنید. البته برخی از امکانات این سایت به صورت رایگان اما با محدودیت در اختیار شما خواهد بود.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری