آموزش سئو فروشگاهی
آموزش سئو سایت فروشگاهی + چک لیست کامل 2024 وبلاگ تسمینو
پس از بررسیهای لازم یک مورد را هدف اصلی مطلب یا لندینگ خود قرار میدهید. برای بهینه سازی و سئو تصاویر سایت فروشگاهی، بهتر است اسم عکس ها را با انتخاب نام محصولات برای آنها بهینه سازی نمایید. با انتخاب تصاویر باکیفیت و واضح و همچنین کم حجم باعث می شوید کاربران هنگام جستجوی خدمات به راحتی سایت شما را پیدا کرده و از این رو محصولات شما به راحتی در دسترس آنها قرار بگیرد. برای سئو سایت فروشگاهی بهتر است اول روی برند سازی فروشگاه اینترنتی خود فعالیت کنید و صفحه اصلی سایت خود را با برندتان سئو کنید. چون زمانیکه از صفحه اصلی خود به صفحات داخلی لینک میدهید باعث میشود ارزش برندتان به آن صفحات منتقل شود.
برای مثال اگر فیلترهای دسته بندی شما مسیرهای آدرس دهی یکتایی را تولید می کنند، می توانید این مسیرهای آدرس دهی را ایندکس نکنید و مشکل را حل کنید. این یک راه حل ساده است که بسیاری از مشکلات محتواهای تکراری را در بطن خفه می کند. هیچ تضمینی وجود ندارد که گوگل این چکیده را آن طور که از او خواسته اید در نتایج نشان دهد. اگر از وردپرس استفاده می کنید نیازی نیست که این کار را دستی انجام دهید، کافیست افزونه های امتیازدهی نصب کنید، User Rating را در مخزن وردپرس جستجو کنید تا بهترین ها را پیدا کنید. همین رَویه را برای صفحات محصول با کلمه کلیدی شاخص استفاده کنید و کلمات را با “-” از هم جدا کنید.
برای هر دسته، زیرشاخه، برند و غیره از الگوی منحصربهفردی استفاده کنید. برای اینکه در مبحث سئو محلی متخصص شوید، از مقالات مرتبط در میهن لرن استفاده نمایید. در این جستجوها گوگل به شما نزدیکترین رستورانها را که امتیازی بیشتری توسط مردم گرفتهاند را نشان میدهد. پیشنهاد میکنیم علاوه بر کاهش حجم تصاویر موارد زیر را برای سئو تصاویر رعایت کنید. به تصویر زیر توجه نمایید، این تصویر به شما نشان میدهد که بردکرامب چیست. تگ noindex را در وردپرس، توسط افزونههای سئو مانند Yoast SEO یا All in one SEO Pack میتوانید درج نمایید.
به همین علت، بر خلاف سالهای گذشته که موتورهای جستجو را مسبب کاهش کیفیت تولید محتوا در فضای وب میدانستند، امروز چنین توصیفی بسیار کمتر شنیده میشود و به کار میرود. میتوانید برای کاربران و بازدیدکنندگان سایت خود بنویسید و میتوانید برای موتورهای جستجو بنویسید. حال نوبت شماست، استراتژی ها و چک لیست خوبی برای بهبود سایت تجاری تان در اختیار شما قرار داده ایم. می توانید قدم به قدم آنها را به کار بگیرید و حتما ما را هم از نتایج کار خود مطلع سازید. اگر این مسیرهای آدرس دهی توسط گوگل ایندکس شوند حتما محتوای تکراری زیادی خواهید داشت.
همچنین میتوانید کمپینهای ایمیلی را برای ارسال یادآوریها یا پیشنهادات پس از بررسی در سایت شما تنظیم کنید. متوجه خواهید شد که بسیاری از این پیشنهادات آن چیزی نیست که شما معمولاً به عنوان توضیح محصول در نظر می گیرید. اما مطمئن باشید، نظرات کاربران و دکمههای فراخوان فقط به عنوان کپی متمرکز بر محصول مهم هستند. اگر به کدنویسی تسلط ندارید و فروشگاه شما از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده میکند، میتوانید برای این منظور از افزونه وردپرس Schema Markup استفاده کنید. برخی از خریداران از روی عکس محصولات را انتخاب می کنند و بخش images گوگل، ترافیک نسبتا هدفمندتری دارد.
این وب سایت ها شمار بسیاری از دامنه هایی با قدمت بالا و منقضی شده را جمع آوری می کنند و بسته به نیاز و حوزه ی فعالیت وب سایت مشتری، این دامنه ها را می فروشند. وب سایت هایی که این دامنه ها را می خرند، در آن ها با کد های HTML وب سایت های ساده ای میسازند و از طریق بک لینک یا ریدایرکت 301، قدرت دامنه را به سایت اصلی خود منتقل می کنند. متعارف سازی به تنهایی مسائل محتوای تکراری را حل نمی کند اما به بک لینک های شما کمک می کند با ارزش تر و قدرتمند تر شوند. چون لینک هایی که به چندین مسیر آدرس دهی مختلف اشاره می کنند مجددا به یک مسیر آدرس دهی مفرد مسیردهی می شوند و این کار آنها را قوی تر می سازد. حالا نهایتا زمان آن رسیده است که محتوایی صد درصد یکتا و ناب برای تمام صفحات که ایندکس نشده اند یا با یک مسیر آدرس دهی متعارف ساخته شده اند، بنویسید. در زیر می توانید بفهمید که چگونه در 3 مرحله کلمات کلیدی مترادف خاص برای سئو فروشگاه آنلاین پیدا کرده و از آنها استفاده کنید.
زمانی که اقدام به سئو سایت کردید، به مرور زمان میزان ترافیک سایت را افزایش خواهید داد. حال این ترافیک سایت چه تاثیری بر روی سایت شما دارد؟ حدود 44 درصد مردم دنیا برای خرید از سایت های فروشگاهی، ابتدا محصول خود را در اینترنت جستجو می کنند. زمانیکه ترافیک سایت شما با کمک سئو افزایش یافته باشد، در نتیجه این فروشگاه در نتایج اولیه گوگل نشان داده خواهد شد. همچنین 23 درصد از سفارشات آنلاین از طریق فروشگاه هایی انجام می گیرد که ترافیک بالایی داشته و در گوگل نمایش داده میشوند. تفاوت سئو سایت فروشگاهی با سایر وبسایتها عمدتا در این است که در سایتهای فروشگاهی هدف شما بهینه سازی سایت با تعداد زیادی محصول است که بسیاری از این محصولات ویژگیهای مشابهی دارند.
لینکسازی اصولی در صفحات خود، یک اکوسیستم در وب سایت خود ایجاد میکنید، خوانندگان را در صفحات خود نگه میدارید و احتمال تعامل یا تبدیل خود را افزایش میدهید. در این آموزش سئوی فروشگاهی شما خواهید آموخت چگونه یک استراتژی سئو برای فروشگاه اینترنتی خود طراحی کنید. در این آموزش به جنبههای مختلف سئو سایت فروشگاهی از جمله نکات تکنیکال، تحقیق کلمات کلیدی در سایت فروشگاهی و نکات محتوایی در سایت فروشگاهی خواهیم پرداخت. موارد ذکر شده در این مقاله فارغ از اینکه شما از وردپرس، مجنتو، دروپال، شاپیفای و … برای طراحی سایت فروشگاهی خود استفاده کردهاید به شما در افزایش رتبه سایت فروشگاهی کمک خواهد کرد. پس با دقت زیاد مشخص کنید که هر صفحه از سایتتان برای کدام کلمه کلیدی مناسب است.
تعداد سایتهایی که بر روی یک کلیدواژه گوگل ادز فعال کردهاند می تواند بیانگر میزان اهمیت آن برای کسب و کار باشد. البته ابزارهای زیادی برای انتخاب کلمات کلیدی وجود دارد که شما میتوانید از آنها استفاده کنید. در مقالهی یافتن کلمات کلیدی سایت این موضوع به طور کامل توضیح داده شده است. یک برنامه وابسته را راه اندازی کنید تا وبلاگ نویسان در مورد محصولات شما بنویسند و در سایت شما تبلیغ کنند. این نه تنها باعث فروش بیشتر می شود، بلکه بک لینک سایت شما را نیز افزایش می دهد و به شما قدرت بیشتر و رتبه بهتری می دهد. از عباراتی مانند «خرید آنلاین» استفاده کنید تا به کاربر ایده بدهید که چگونه میتواند محصول شما را حتی قبل از کلیک کردن دریافت کند.
به همین دلیل است که سئوی سایت فروشگاهی به شدت میتواند در موفقیت کسب و کار اینترنتی شما تاثیرگذار باشد. چراکه یک رتبه خوب روی یک کلمه کلیدی ممکن است باعث شود طی ماه میلیونها تومان فروش مستقیم به دست بیاورید! پس با من و این مقاله همراه باشید تا همه نکات و آموزشهای لازم در مورد سئوی فروشگاهی را به شما بیاموزم. در این مقاله به آموزش سئو سایت فروشگاهی و استراتژی خوب برای بهینه سازی ووکامرس پرداختیم. اگر هنوز سوالی در این باره در ذهن دارید میتوانید از بخش نظرات زیر همین پست از ما بپرسید و پاسخ بگیرید.
از طرفی زمانی که نام فروشگاه شما دائما در دید کاربر باشد، برند شما شناخته شده و همین مسئله در افزایش برندینگ سایت و سئو خارجی تاثیر مثبت خواهد گذاشت. تنها تصاویر محصولات مهم نیست، بلکه جستجوی سریع و راحت کاربر نیز اهمیت زیادی دارد. برای مثال زمانی که کاربر کلمه پیراهن را در نوار جستجو سایت شما وارد می کند، نباید یک پیراهن مردانه به او نشان داده شود، بلکه باید دسته بندی پیراهن ها که می تواند در انواع مردانه، زنانه و ... استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با صفحه در عنوان و توضیحات متا، این اطمینان را به گوگل و مشتری می دهد که این صفحه دقیقا به همین موضوع سرچ شده پرداخته است. استفاده از کلماتی مثل بهترین، ارزان ترین، ارسال رایگان، فروش فوق العاده و .. یکی از مهمترین بخشهای سئو سایت فروشگاهی، اقداماتی است که باید خارج از سایت و با هدف گرفتن بکلینک و کسب اعتبار بیشتر در چشم موتورهای جستوجو انجام دهید.
به طور کلی، اگر کاربران زیادی یک کلمه کلیدی را پیشنهاد دهند، برای آن کلمه کلیدی درآمد ساخته می شود و این وقتی ارزشمند میشود که وارد دنیای تجاری سئو شده باشید. همواره توصیه ما اینست کلمه هایی با میزان رقابت پذیری متوسط و بالا را انتخاب کنید. از آنجایی که طراح کلمه کلیدی گوگل تعداد زیادی کلمه کلیدی تولید نمی کند، پیشنهاد میکنم از آن برای بررسی حجم جستجو و اهداف تجاری استفاده کنید. یک دلیل مهم در سرعت پایین بارگذاری سایت های تجاری، استفاده از تصاویر خیلی پرحجم است. پلتفرمهای تجاری عمدتاً به تصاویر محصولات متکی هستند، بنابراین به هیچ وجه توصیه نمیشود که کیفیت تصویر و استاندارد را به خطر بیندازید.
بک لینک ها توسط موتورهای جستجو برای تعیین این موضوع استفاده می شوند که جامعه بزرگتر، چگونه به سایت شما بها و ارزش می دهد. بک لینک های را به عنوان تبلیغات دهان به دهان برای سئو در نظر بگیرید. در سئو سایت فروشگاهی و به طور کلی در کل سئو سایت ها، کسب بک لینک یک استراتژی بهینه سازی خارج از صفحه یا همان سئو خارجی است که بر ایجاد اعتبار و اعتماد شما متکی است. تفاوت سئو سایت فروشگاهی با سئو سایر وب سایت ها در این است که هدف ما از سئوی سایت فروشگاهی، بهینه سازی یک سایت با تعداد محصولات بالا و تقریبا مشابه یکدیگر است. از بزرگرین چالش هایی که در زمان سئو سایت فروشگاهی با آن مواجه می شویم، وجود صفحات شبیه به هم یا کنیبال است.
تجربه کاربری به نحوه پیمایش کاربران و چگونگی چیدمان مطالب سایت گفته می شود. به عنوان مثال ممکن است برای شما پیش آمده باشد که وارد سایتی شده باشید اما منوها و چیدمان سایت برای تان گنگ و نامفهوم باشد. نقشه سایت فایلی است که اطلاعاتی در مورد صفحات، ویدیوها یا فایلهای دیگر در سایت شما ارائه میدهد. اساسا، نقشه سایت به گوگل میگوید که کدام صفحات در سایت شما صفحات مهمی هستند و به آنها اجازه میدهد تا سایت شما را با کارایی بیشتری بخزند. ابتدا از منوی پرفرومنس Performance کلمات کلیدی پربازدید را فیلتر کنید و تب Page را بزنید تا مشخص شود که ترافیک این کلمه کلیدی برای چند صفحه تقسیم شده است. کد اسکیما Schema تا حدودی منجر به جلب توجه بیشتر در سرپ گوگل (Google SERP) و افزایش کلیک Click-Through Rate (CTR) می شود که اگر بصورت صحیح انجام شود قطعا منجر به بهبود ترافیک فروشگاه می شود.
حرفهای ضدونقیضی درباره تاثیر دامنه روی سئو سایت وجود دارد که قبلاً در مقاله «تأثیر هاست و دامنه بر سئو سایت چقدر است؟» توضیح دادیم و میتوانید نگاهی به آن بیندازید. نردبان قصد دارد به شکلی حرفهای، جایگاه مشتری را در فضای وب دگرگون کند. میخواهیم با طراحی وبسایتهای کاربرپسند، تولید محتوای مفید و خدمات سئو حرفهای به فضای وب فارسی خدمتی کرده باشیم. امیدواریم این نگاه حرفهای به رقابتی سالم دامن بزند که در نهایت به پیشرفت وب فارسی منجر شود. سایتهای فروشگاهی طراحی شده با وردپرس سازگاری قابل قبولی با اصول سئو دارند. بطور کلی یکی از مزایای طراحی سایت با وردپرس سازگاری عالی این سیستم مدیریت محتوا با گوگل است.
هنگام بهینه سازی فروشگاه اینترنتی خود باید از استفاده از هر گونه تاکتیک ناامید SEO اجتناب کنید. این شامل ایجاد بک لینک های هرزنامه، پرداخت هزینه برای مزارع پیوند و پر کردن کلمات کلیدی است. بک لینک ها همچنین بر نحوه رتبه وب سایت شما برای کلمات کلیدی تاثیر می گذارند. هر صاحب کسب و کاری که می خواهد ترافیک جستجوی خود را افزایش دهد و مشتریان جدیدی به دست آورد، باید صفحات محصول را و بهینه کند. سئوی درون صفحه مواردی مانند ساختار سایت، توضیحات متا و تگ های عنوان را پوشش می دهد.
اطمینان حاصل کنید که بین URL قدیمی و آدرس تغییر مسیر داده شده ارتباط وجود دارد، در غیر این صورت ممکن است رتبه خود را از دست میدهید. سلام، مرسی از نظر ارزشمندتون، افزونه یا Extension اکستنشن META SEO inspector هستش و همچنین میتونید از افزونه جت سئو نیز استفاده کنید. سئو مانند یک پازل است و زمانی به نتیجه مطلوب می رسیم که تمام موارد با هم و در کنار هم باشند. یا میتوانید تعدا خریدها را به تفکیک کانال ورودی (گوگل، اینستاگرام، ایمیل، پیامک، تلگرام و …) مشاهده کنید. نکات مربوط به افزونه یواست سئو را در جلسات ویدئویی بصورت عملی مشاهده کنید.
یک فروشگاه اینترنتی معتبر باید یک وبلاگ، پر از محتوای مرتبط به محصولاتش داشته باشد. قبل از اینکه به استراتژیهای سئو بپردازیم، انتخاب CMS مناسب فروشگاه اینترنتی برای وب سایتتان در اولویت قرار دهید. یک CMS یا سیستم مدیریت محتوا به شما این امکان را میدهد که محتوای وبسایت خود را بهراحتی مدیریت کنید، حتی اگر مهارتهای فنی زیادی نداشته باشید. ما در این مطلب سعی کردیم با ارائه محتوایی جامع، نحوه سئوی فروشگاه های آنلاین را به صورت کامل برای شما عزیزان شرح دهیم. از آنجا که تعدا زیادی از کاربران برای جستجو های خود از موبایل یا تبلت خود استفاده می کنند. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از طریق کامنت ها با ما در میان بگذارید.
برخی از فروشگاههای آنلاین دارای محصولات بسیار زیادی برای فروش هستند. از آن جا که هر محصول به صفحه اختصاصی خود نیاز دارد تعداد صفحات با رشد چشمگیری مواجه خواهد شد. گاهی اوقات یک تغییر جزئی مانند رنگ و سایز محصول میتواند بر این پیچیدگی اضافه کند. تجربیات قبلی ما نشان میدهد که مطالب طولانی، رتبههای بهتری نسبت به مطالب کوتاه کسب میکنند. واقعیت این است که گوگل میخواهد بفهمد صفحه شما در مورد چیست در نتیجه هرچه صفحه محتوای بیشتری ارائه دهد ، گوگل بهتر میتواند کار خود را انجام دهد. بعلاوه ، یک صفحه غنی به مشتریان کمک میکند تا آنچه را که میخواهند خریداری کنند، بهتر درک کنند.
با ایجاد پستهایی به سبک «در مقابل» که در آن محصولات مختلف پرطرفدار را با هم مقایسه میکنید، محتوای SEO متمرکز بر محصول ایجاد کنید. هنگامی که محصول شما موجود نیست، سرنخ ها را در صفحات محصول جمع آوری کنید. به جای خالی گذاشتن صفحه، که به احتمال زیاد باعث پرش کاربر می شود، از او بخواهید در ازای اعلان های موجود، ایمیل خود را بدهد. یک فروشگاه توانست در 10 دقیقه بهینه سازی در آمازون 320 درصد فروش بیشتری داشته باشد. اگر یک محصول منقضی یا متوقف شده دارید، 301 URL را به صفحه محصول جدیدتر هدایت کنید.
از دیگر مواردی که در سئو محصولات اهمیت دارد؛ نحوه نوشتن دیسکریپشن و استفاده از ایموجی است که موجب جلب نظر کاربران می گردد. 1- همزمان 2 صفحه از سایت برای یک کلمه کلیدی رتبه داشته باشند و اعتبار بین 2 صفحه تقسیم شود. اگر محتواهایی طولانی دارید پاسخ اصلی کاربر را در پاراگراف اول قرار دهید تا بهبود رتبه را تجربه کنید. سرچ کنسول یکی از مهمترین و کارآمدترین ابزارهای سئو است که بصورت رایگان توسط گوگل ارائه شده است. از طریق گوگل سرچ کنسول (Google Search Console) می توان وضعیت ترافیک سایت (صرفا ورودی گوگل) را مشاهده و تجزیه و تحلیل کرد. برخی از موارد بالا توسط همکاران تولید محتوا انجام می شوند و دیگر موارد توسط تیم فنی انجام می گردند، البته اغلب قالب های فروشگاهی موارد بالا را به لحاظ فنی دارند.
همچنین مرورگرها نیز راحت تر می توانند محصولاتی که نیاز است را پیدا کنند. معماری سایت یا اینکه چگونه صفحات سایت شما سازمان دهی و مرتب شوند، از لحاظ سئو برای هر سایتی اهمیت بالایی دارد. علت آن هم اینست که یک فروشگاه آنلاین معمولی از یک وبلاگ معمولی یا یک سایت پیتزا فروشی آنلاین، صفحات بیشتری دارد. به عنوان مثال فرض کنید در سایت فروشگاهی خود قصد فروش چای کیسه ای سبز ژاپنی را دارید و با کلمه کلیدی مثل پودر چای سبز روبرو می شوید. در شکل زیر میببینید که چطور میتوانید در دیجی کالا به جستجوی کلمه کلیدی بپردازید.
به یاد داشته باشید، گوگل صفحات را براساس الگوریتم رتبهبندی میکند. درصورتی که هیچ محتوای متنی در صفحه نباشد فقط باعث زحمت الگوریتم میشود. اکثر سایتهای فروشگاهی از روش اتوماتیک و قالببندی شدهای برای پر کردن تگهای متا خود استفاده میکنند. اکنون که میدانیم هر صفحه باید برای کدام کلمات کلیدی و اصطلاحات بهینه شود، زمان آن است که شروع به اجرای بهینهسازی صفحات (سئو On-page) برای کلمات کلیدی کنیم. مانند بقیه سایتها، در اینجاهم سئو باید با تحقیق کلمات کلیدی آغاز شود. بدون تحقیق کلمات کلیدی، شما کورکورانه عمل میکنید و با تکیه بر حس ششم خود کار را پیش میبرید.
این نکته را تقریباً همه پذیرفتهاند که بزرگترین و ارزانترین و معتبرترین مسیر ورود به یک سایت موتورهای جستجو هستند. بلکه نوعی نگرش به محیط وب و تولید محتوا و شکلی متفاوت از حضور در فضای آنلاین است. کسی که از طریق کلیک کردن روی لینک در موتور جستجو وارد فضای آنلاین شما میشود، در مقایسه با کسی که شما برای بازاریابی به سراغ او رفتهاید، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینهی کمتری خواهد داشت. سئو یکی از زیرمجموعههای دیجیتال مارکتینگ است که اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، ناگزیر هستید برای یادگیری آن وقت بگذارید. با خوندن این مقاله پی بردم که قطعا شما یکی از تیم های وارد در زمینه سئو هستید.
ابتدا کلمه کلیدی خود را در گوگل تایپ کنید، یک رقیب را انتخاب کنید و صفحات دستهبندی و محصولات آنها را برای کلمات کلیدی احتمالی بررسی کنید. مهم است که به خاطر داشته باشید که نباید کورکورانه از همان کلمه کلیدی رقبای خود استفاده کنید، فقط به این دلیل که آنها از شما بالاتر هستند، عوامل دیگری مانند اعتبار دامنه را نیز در نظر بگیرید. بک لینک همیشه به عنوان اصلی ترین و باارزش ترین مرحله از سئو برای یک وب سایت در نظر گرفته شده است. و در سئوی سایت فروشگاهی یا تجارت الکترونیک، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می کند، زیرا اگر پلتفرم شما توسط منابع معتبر به مخاطبان توصیه شود، می تواند باعث ترافیک زیادی در وب سایت شما شود. هنگام ایجاد بک لینک، چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که منبع شخص ثالث باید معتبر باشد و لینک باید با فعالیت شما مرتبط باشد زیرا لینکهای اسپم یا نامربوط می توانند باعث جریمه ی سایت شما شوند.
اگر برخی از محصولات به طور کلی موجود نمی شود، بهتر است صفحه آن را به یک محصول مرتبط ریدایرکت 301 کنید. چنین صفحاتی با اسم زامبی پیج در سئو شناخته میشوند و معدل و امتیاز کلی سایت را کاهش میدهند. بنابراین یا آنها را نسازید یا اگر نیاز است چنین صفحهای داشته باشید، آن را نوایندکس کنید. بنابراین حتما باید در مورد این موضوع اطلاعات بیشتری به دست بیاورید تا هم صفحات محصول و هم مقالاتتان را سئو کنید. بعد از این که ساختار موردنظر را طراحی کردید، نوبت به پیادهسازی آن و معرفی ساختار به گوگل از طریق سایتمپ یا نقشه سایت میرسد. در واقع شما باید به کمک ابزارهای مناسب تحقیق کنید و ببینید مشتریان شما دنبال چه چیزی در حوزه کاری و محصولات شما هستند و چه عباراتی را جستوجو میکنند.
اول باید صفحات متناظر با هر کلمه را انتخاب کنید و سپس به نحوه استفاده کلمه کلیدی در صفحه فکر کنید. منظور از محتوای لاغر، ضعف صفحات در حجم مطالب ارائه شده برای کاربران است. یکی از مشکلاتی که معمولا وب سایت های فروشگاهی با آن دست و پنجه نرم میکنند نداشتن توضیحات کافی برای هر دسته بندی و یا محصول است. محتوای نوشتاری نیز باید بخشی از استراتژی سئوی شما برای فروش آنلاین باشد. اولا، آنها محتوای حیاتی و غنی از کلمات کلیدی را ارائه می دهند که گوگل از آن برای رتبه بندی سایت شما استفاده می کند. دوم، آنها کاربران را ترغیب می کنند تا محصولات شما را پس از ورود به صفحه خریداری کنند.
پس از ثبت با جستجویهای مرتبط به کسب و کار شما، احتمال اینکه نام، رتبه، ساعت و روزهای باز بودن آن در صفحه نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شود، زیاد است. شاید در نوشتن توضیحات محصولات همچنان محدودیتهایی باشد، اما قطعا با ایجاد وبلاگ برای فروشگاه خود، میتوانید محتوای بی شماری تولید نمایید. نظرات نیز خود محتوا محسوب میشوند و همچنین هر فردی که وارد سایتتان میشود آنها را مطالعه میکند و این کار باعث افزایش نرخ ماندگاری میشود. با مطالعه این مقاله آموزشی به شما اطمینان میدهیم در سئوی فروشگاه اینترنتی خود دیگر هیچگونه مشکلی نداشته باشید. آشنایی با SEO و فلسفه آن، چیزی نیست که مختص برنامهنویسان و طراحان سایت باشد. خصوصاً با توجه به توسعهی الگوریتمهای جستجو و هوشمندتر شدن موتورهای جستجو، عملاً همهی کسانی که مستقیم و غیرمستقیم در وبسایت یک کسب و کار نقش ایفا میکنند، لازم است با اصول و مبانی و منطق سئو آشنا باشند.
اتصال این ابزارها بسیار راحت است و فقط کافی است کد جاوا اسکریپت ارائه شده را در هدر سایت خود قرار دهید تا دیتا قابل دستیابی باشد. پس در این مرحله مشخص می کنیم که کدام کلمه برای دسته بندی، کدام کلمه برای برچسب و برند و کدام کلمه برای مقالات است. SEMRush می تواند به شما کمک کند تا کلمات کلیدی نادیده گرفته شده و کم استفاده شده که می توانید از آنها برای افزایش ترافیک و تبدیل استفاده کنید را پیدا نمایید. اگر محصولی دارید که قیمت خاصی دارد، یعنی قیمت پایین تری نسبت به سایت های دیگر رقبای شما دارد، می توانید با ذکر قیمت در دیسکریپشن، آن را به مشتری عرضه بدارید. برای طراحی سایت با سئو و همچنین نحوه فعالیت آکادمی شادمان از خدمات طراحی با سئو سایت میتوانید به این بخش مراجعه کنید و لیست کامل این خدمات را مورد بررسی قرار دهید.
ایجاد یک صفحه «درباره ما» باعث افزایش محتوا در سایت شما می شود و به گوگل زمینه بیشتری در مورد اینکه در چه صنایعی هستید و چه محصولاتی را می فروشید، می دهد. همچنین به مشتریان کمک می کند تا به فروشگاه شما اعتماد بیشتری داشته باشند. نقشه سایت شما باید شامل تمام صفحات سایت شما، از صفحات دسته بندی تا صفحات محصول باشد. همچنین باید تمام زیرمجموعهها، محصولات و سایر محتوای آن بخشها را شامل شود. علاوه بر این، زمانی که سایت فروشگاهی شما دارای ساختار URL ساده است، اشتراک گذاری محصولات در رسانه های اجتماعی و سایر وب سایت ها آسان تر است.
راهنماهای هدیه تعطیلات ایجاد کنید تا تعداد زیادی ترافیک ارگانیک را به سایت خود هدایت کنید. راهنماهای هدیه صرفاً پست های گردآوری شده از محصولات محبوب در طاقچه شما هستند که هدایای عالی را می سازند. آنها ابزار ارزشمندی برای مصرف کنندگانی هستند که به دنبال محصولی عالی برای خرید هستند و همچنین برای سطوح ترافیک و نرخ تبدیل شما شگفتی ایجاد می کنند. آنها نه تنها بازدیدکنندگان را متقاعد میکنند که محصولات شما را بخرند، بلکه میتوانید از راهنمای هدیه برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی تجاری با هدف بالا که حجم جستجوی بسیار بالایی دارند، استفاده کنید. سئوی سایت فروشگاهی شما تنها زمانی موثر خواهد بود که گوگل بتواند ابتدا آن را کراول کرده و سپس ایندکس کند.
این نگرانی طبیعی است اما نباید باعث شود که کمتر از ۵۰۰ کلمه یا بیش از ۱۰۰۰ کلمه برای صفحات محصول یا صفحات دسته بندی ممهم سایتتان محتوا بنویسید. معماری سایت به فرایند Navigation یا مسیریابی سایت شما و نحوه قرارگیری صفحات وب برای دسته ها و محصولات سایت مربوط می شود. یک قانون کلیدی وجود دارد که باید همیشه هنگام کار بر روی معماری سایت آن را در نظر داشته باشید – این قانون می گوید که از صفحه اصلی تا صفحه محصول تنها سه کلیک(یا کمتر) نیاز است. پیش از این صاحبان کسب و کار ها برای معرفی خود، هزینه زیادی را صرف تبلیغات می کردند، که اکثر اوقات نتیجه دلخواه نداشت. با بهینه سازی سایت، بدون نیاز به صرف هزینه زیاد برای تبلیغات، بازاریابی کنید و در هزینه ها نیز صرفه جویی کنید.
حتی می توانید پیام 404 خود را طوری سفارشی کنید که به محبوب ترین صفحات سایت شما لینک داده شود. PowermapperPowermapper ابزاری با کاربری آسان برای ایجاد و بهروزرسانی نقشههای سایت است و به شما امکان میدهد تا پرداختهای یک کلیک ایجاد کنید. زمان بارگذاری صفحه اندازه گیری مدت زمانی است که کاربر اینترنت برای باز کردن یک صفحه وب نیاز دارد. میتوانید با استفاده از ویژگی «People also Ask» یا استفاده از ابزار کلمات کلیدی مانند Ubersuggest، کلمات کلیدی طولانی را پیدا کنید. UX شامل همه چیز از ناوبری، سهولت استفاده و “احساس” کلی وب سایت است. تصمیم گیری در مورد هدف کلیدواژه مصرف کنندگان چالش برانگیز به نظر می رسد، اما می توانید آن را برای خودتان آسان تر کنید.
با اینکه این یک قانون کلی مناسب است (مخصوصا برای سایتهای فروشگاهی کوچکتر)، اما همیشه تنظیم ساختار آدرسها به این صورت امکانپذیر نیست، به خصوص برای سایتهای بزرگ. با این حال، فکر میکنم در صفحات دستهبندی؛ اسکیما بیشتر از هر چیزی به گوگل در شناسایی نوع صفحه (دستهبندی) کمک میکند. احتمالا به فکر رتبه گرفتن در کلمه کلیدی مثل “لباس مردانه” هستید که واضحترین کلمه کلیدی است که میتوانید آن را هدف قرار بدهید. در واقع گوگل در قدم اول به کمک محتوا است که معنا و مفهوم هر صفحه را درک میکند. بالا بودن سرعت یک فروشگاه آنلاین، باعث میشود نرخ پرش کاهش یابد و مشتریان براحتی درون فروشگاه به گشت زنی و خرید بپردازند. بعنوان مثال دسته مادر میتواند (1) کامپیوتر باشد و زیر دستههایی مانند (2) هارد دیسک، پرینتر، اسکنر و غیره داشته باشد و روی هر کدام که کلیک کرد در مرحله (3) محصولات مد نظر کاربر نمایش داده میشود.
بنابراین یا از یک مشاور سئوی واقعا متخصص کمک بگیرید یا حداقل در این مورد چند دوره آموزشی ببینید. دوستان عزیز بعضی حوزهها هستند که مجبورند صفحاتی با محتوای کم در سایتشان تولید کنند. مثلا تصور کنید یک سایت را که در زمینه فروش پیکسل فعال است و 5 هزار محصول دارد. در سیستمهای مدیریت محتوای مختلف، روشهای متفاوتی برای ساخت آن وجود دارد. مثلا در «وردپرس» باید از افزونههای سئو کمک بگیرید، در سایت ساز پرتال این فایل بهشکل خودکار ساخته میشود و در بعضی سایتهای اختصاصی باید دائما بهشکل دستی آن را بسازید. در این قسمت پاسخ تعدادی از سوالات متداول در مورد سئو فروشگاههای اینترنتی ارائه شده است.
این موضوع با استفاده از یک افزونه مرورگر مانند Check My Link برای جستجوی وبسایتهای موجود در جایگاه شما برای لینکهای شکسته کار میکند. بدین ترتیب صفحاتی را بررسی میکنید که به آنها لینک دادهاید یا مقالهای منتشر کردهاید. تا پایان سال ۲۰۲۱، بیش از ۶۰ درصد از جستجوهای گوگل در یک دستگاه تلفن همراه انجام شده است. با در نظر گرفتن این موضوع، بدیهی است که اطمینان از اینکه وب سایت شما نه تنها سازگار با موبایل نیست بلکه ریسپانسیو موبایل است، برای موفقیت استراتژی سئوی شما بسیار مهم است. گوگل یک معدن طلا از کلمات کلیدی با قصد خرید بالا است زیرا مردم معمولا در گوگل به قصد خرید چیزی سرچ میکنند. کلمه کلیدی اصلی تون سرچ کنید و از سایتهای رقبا و LSIهای پیشنهادی گوگل استفاده کنید.
تگ عنوان خود را 60 تا 70 کاراکتر بهینه کنید و همیشه کلمه کلیدی را برای جلب توجه کاربر درج کنید. این می تواند اعتماد مشتریان شما را جلب کند، رتبه وب سایت شما را افزایش دهد و شهرت شما را به عنوان یک متخصص در جایگاه خود نیز مستحکم کند. قابل درک است که چرا فروشندگان اینترنتی فقط همان توضیحات را بازنشر می کنند. معمولا به این دلیل است که آنها منابع لازم برای تولید محتوای تازه را ندارند. ساختار URL ساده تجربه کاربر را بهبود می بخشد و تلاش های سئو فروشگاه شما را بهبود می بخشد.
همچنین مهم است که هنگام کار با فایلهای تصویری از استفاده از نام فایلهای پیش فرض خودداری کنید و در عوض از نامهای مرتبط و مناسبی استفاده کنید که توصیفی هستند. برای اینکه ایدهای در مورد کارهایی به دست آورید که میتوانید برای بهبود سرعت سایت خود انجام دهید، به ابزار PageSpeed Insights Google بروید و URL خود را وارد کنید. گوگل به شما برای موبایل و دسکتاپ از ۱ تا ۱۰۰ امتیاز میدهد و مراحلی را برای افزایش سرعت بارگذاری به شما ارائه میدهد. مطالب و موارد دیگری نیز برای سئو سایت های فروشگاهی وجود دارند که در آینده اضافه خواهند شد. در این مرحله اگر محتوا برای شما مفید بود و یا سوالی دارید می توانید از طریق کامنت با من در ارتباط باشید.
برای این کار سایت های قدیمی که در حوزه کاری شما فعالیت می کنند را پیدا کرده، سپس در آنها، به جستجوی لینک هایی که به فعالیت شما نزدیک هستند، بپردازید. پس از آن می توانید با اعلام خرابی لینک قدیمی به صاحب وب سایت، لینک سایت خود را در اختیار او قرار دهید. ارتباط با کاربران و شناخت آن ها می تواند به شما در نگارش یک متن جذاب در صفحات سایت کمک زیادی کند. برای تحقیق در این زمینه می توانید از انجمن های تخصصی یا شبکه های اجتماعی استفاده کنید. به کمک مقاله آموزش بهبود رتبه سایت در PageSpeed Insights Google می توانید اطلاعاتی در رابطه با راهکار های افزایش و تقویت رتبه در گوگل بدست اورید.
در یک فروشگاه اینترنتی محصولات باید تحت دسته بندی های مرتبط خود قرار گیرند. به این مشتریان می توانند محصولات مورد نیاز خود را به راحتی پیدا کنند. بنابراین توجه کنید که محصولات در دسته بندی های مرتبط خود قرار گیرند. تعداد محصولات فروشگاه های اینترنتی به مرور زمان زیاد خواهد شد؛ برخی از این محصولات هر کدام رنگ و مدل مختلفی دارند که باید برای هر یک از آنها صفحات و URL های متفاوتی ایجاد شود. زمانی که این محصولات افزایش پیدا کند، تعداد این صفحات نیز بیشتر شده و مدیریت و رسیدگی به محتواهای آنها نیز سخت خواهد شد. در نتیجه شما یک سایت فروشگاهی با تعداد بسیار زیادی از صفحات بلا استفاده و به اصطلاح زامبی پیج خواهید داشت.
ناصر رسولی سئوکار