Uber و Lyft سرانجام اسامی رانندگانی را که به دلیل تجاوز جنسی و سایر حوادث جدی معلول شده اند به اشتراک بگذارند



شرکت ها اکنون اعلام کرده اند که با اعلام ایجاد برنامه اشتراک ایمنی صنعت در روز پنجشنبه برای انتقال اطلاعات به رانندگان و افرادی که فروشندگان غیرفعال شده توسط سیستم عامل خود را برای جدی ترین حوادث ایمنی تحویل می دهند ، آماده تغییر آن هستند. این حوادث شامل حملات جنسی – از بوسه بدون رضایت عضوی غیر جنسی از بدن گرفته تا تجاوز به عنف – و حملات جسمی منجر به مرگ و میر خواهد بود. برنامه از طریق آژانس گزارش دهنده شخص ثالث به نام HireRight مدیریت می شود.

اوبر و لیفت گفته اند که اطلاعات را به اشتراک خواهند گذاشت برای غیرفعال کردن این نوع از روز پنجشنبه ، و همچنین برای غیرفعال سازی های قبلی از سال 2017. این برنامه برای شرکت های دیگر در شبکه حمل و نقل و تأمین در صورت داشتن شرایط ، از جمله حداقل نحوه پرداخت ، با حداقل هزینه باز خواهد بود. گزارش ها را برای حوادث طبقه بندی کنید ، همانطور که در طبقه بندی مرکز منابع ملی خشونت جنسی مشخص شده است.

مدیر ارشد حقوقی Uber این هفته به سی ان ان بیزینس گفت: “من غالباً گفته ام که امنیت نباید ملکی باشد.” “اگرچه Uber و Lyft در بسیاری از جبهه ها رقبای سرسختی هستند ، اما من فکر می کنم در مورد این مسئله ایمنی توافق داریم که افراد بدون در نظر گرفتن سکوی سوارکاری که دارند ، باید ایمن باشند.”

گزارش اوبر نشان می دهد که 464 گزارش تجاوز به عنف در سیستم عامل خود دریافت کرده است ، از جمله 5981 گزارش خشونت جنسی در سال 2017 و 2018. در این گزارش ، اوبر می گوید “متعهد است که راهی پیدا کند تا نام رانندگان را به اشتراک بگذارد از سیستم عامل ما برای جدی ترین حوادث ایمنی با همسالان ما ممنوع شده است.

وست گفت: “غیرفعال کردن اشتراک داده ها مفهوم جدیدی نیست – ما در حال حاضر این کار را در برخی از حوزه های قضایی مانند شیکاگو انجام می دهیم ، جایی که یک چارچوب نظارتی وجود دارد که به ما امکان می دهد این اطلاعات را به اشتراک بگذاریم.”

وی افزود: “یکی از موانع دشواری که باید با آن روبرو شویم این بود که چگونه این اطلاعات را به گونه ای به اشتراک بگذاریم که به قوانین مختلف حریم خصوصی که در بسیاری از کشورها وجود دارد احترام بگذارد. که مربوط به قوانین ضد انحصاری متفاوتی است که در کشورهای مختلف وجود دارد. چگونه این کار را به روشی قانونی و مناسب انجام می دهید. ”

رانندگان Uber و Lyft تحت بازرسی های سالانه و همچنین نظارت بر جرم در حال انجام هستند ، اما همانطور که جنیفر براندنبورگ ، سیاستگذار Lyft ، اشاره کرد ، خشونت جنسی معمولاً دست کم گرفته می شود.

براندنبورگ گفت: “حتی وقتی این جنایات گزارش می شود ، بسیار کمتر از دیگران منجر به دستگیری و اتهام می شود و به احتمال زیاد منجر به محکومیت می شود.” “در نتیجه ، این نوع جرایم به احتمال کم در نمایشگرهایی که هر دو شرکت قبلاً انجام داده اند ، ظاهر می شوند.”

براندنبورگ افزود: با این حال ، وقتی بازماندگان این نوع حوادث را گزارش می کنند ، آنچه ما اغلب می شنویم این است که اگرچه آنها از مراجعه به پلیس احساس راحتی نمی کنند ، اما می خواهند اطمینان حاصل کنند که آنچه برای آنها اتفاق افتاده است برای شخص دیگری اتفاق نخواهد افتاد. در آنجا ما معتقدیم که می توانیم نقشی بازی کنیم. ”

در حال حاضر ، این برنامه فقط برای غیرفعال کردن رانندگان ، نه سوارکاران اعمال می شود.

وست در پاسخ به این س ifال که آیا می تواند برنامه را در آینده گسترش دهد ، گفت: “من می دانم که چرا پذیرش این مسئله به عنوان یک سوارکار نیز مطلوب است. من می گویم این اولین قدم است.” به گفته وست ، مشکلات لجستیکی نیز برای حل وجود دارد. “ما اطلاعات بیشتری در مورد رانندگانی که می توانیم به اشتراک بگذاریم بیش از سواران است.”

اوبر در اولین گزارش ایمنی خود گفت هر دو سال یک گزارش شفافیت ایمنی صادر می کند. وست به CNN Business گفت که مورد بعدی در حال آمدن است. با این حال ، این گزارش تحت نظارت نهادهای نظارتی در کالیفرنیا قرار گرفته است. کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا 59 میلیون دلار جریمه نقدی به شرکت پرداخت و تهدید کرد که در صورت عدم افشای اطلاعات بیشتر در مورد حوادث خشونت جنسی و آزار و اذیت در سیستم ایالتی ، پروانه فعالیت خود را لغو خواهد کرد. اوبر با اشاره به خطر آسیب دیدگی مجدد ، درخواست تجدیدنظر کرد و گفت اسامی و اطلاعات تماس بازماندگان را منتشر نمی کند. پیشنهاد اوبر برای قطعنامه جایگزین ماه گذشته تصویب شد.
اگر چه Lyft به همین ترتیب متعهد به انتشار گزارش شفافیت ایمنی پس از تحقیقات CNN نزدیک به سه سال پیش بود ، اما هنوز این کار را نکرده است. برندنبرگر از Lyft گفت قبل از انتشار گزارش منتظر حل مسئله CPUC فعلی است.


منبع: pezeshk-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>