[ad_1]

این شرکت درآمد 589 میلیون دلاری و گردش نقدی عملیاتی 345 میلیون دلاری را برای 9 ماه منتهی به سپتامبر گزارش کرد. با توجه به پیشنهاد IPO ، با ضرر خالص 203.2 میلیون دلار برای 9 ماه منتهی به سپتامبر ، هنوز سودآور نیست.

اگر هرگز نام رابلوکس را نشنیده اید ، ممکن است به این دلیل باشد که شما دوقلو یا پدر و مادر یک نفر نیستید. کل این پلتفرم شامل بازی های تولید شده توسط کاربر است که بسیاری از آنها توسط کودکان و نوجوانانی ساخته شده اند که میلیون ها دلار از طریق این سیستم عامل درآمد کسب کرده اند. طبق گفته این شرکت ، حدود 75 درصد کودکان آمریکایی بین 9 تا 12 سال به طور مرتب با دوستان خود Roblox بازی می کنند.

در هنگام شیوع همه گیر ، کودکان به Roblox می آمدند تا مهمانی های تولد مجازی و سایر برنامه های درون بازی را ترتیب دهند که دیگر برای استفاده شخصی ایمن نبود. در ماه جولای ، گیمرها 3 میلیارد ساعت وقت صرف بازی Roblox کردند ، دو برابر بیشتر از فوریه.

به طور متوسط ​​36.2 میلیون کاربر هر روز برای بازی با دوستان به سیستم عامل وارد می شوند. طبق این برنامه ، از این کاربران ، 29٪ بین 9 تا 12 سال و 25٪ کمتر از 9 سال هستند.

Roblox همچنین یک تجارت بزرگ است. طبق سنسور تاور ، برنامه های موبایل را ردیابی می کند ، در ماه اکتبر ، این درآمد فقط از طریق پخش کننده های تلفن همراه به 2 میلیارد دلار درآمد رسید.
عکس صفحه یکی از محبوب ترین بازی های Roblox ، خریدهایی را نشان می دهد که می توان با پول واقعی انجام داد.

اما رابلوکس پس از گزارش سابقه خالص پرونده های خالص ، از جمله 97.2 میلیون دلار در 2018 و 86 میلیون دلار در 2019 ، هنوز مجبور است راه هایی برای کسب سود پیدا کند.

سازندگان بازی ها که اغلب جوانان هستند ، در 9 ماه منتهی به سپتامبر 209.2 میلیون دلار درآمد کسب کردند که 190 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بود. Roblox گزارش داد که بخشی از هزینه های آن است.

این شرکت فاش کرد که تنها بخش کوچکی از مشتریانش بطور منظم برای خرید بازی هزینه می کنند و قرارداد انحصاری با سازندگان بازی که از Roblox برای ساخت بازیهای خود استفاده می کنند ، برقرار نیست.

که در بیانیه خود هشدار داد که ممکن است در آینده نتواند سودآور باشد ، اما ممکن است برای افزایش سود ، هزینه بیشتری را برای سرویس اشتراک Roblox Premium خود از کاربران دریافت کند.

روبلاکس افزود که تجارت وی به توانایی “ایجاد یک فضای آنلاین امن برای تجربه کودکان” بستگی دارد. وقتی بچه ها پول زیادی را بدون اجازه والدین خرج می كنند و هنگامی كه شكارچیان كودكان را با استفاده از این پلتفرم هدف قرار می دهند ، تیتر اول روزنامه ها شد
Roblox در ماه آگوست در یک پست وبلاگی گفت که تیمی متشکل از 1600 مدیر دارد که از نظر محتوای نامناسب پلتفرم را کنترل می کنند و با استفاده از اسکن های انسانی و دستگاهی ، بررسی امنیتی همه تصاویر ، فایل های صوتی و تصویری را انجام می دهند.
به عنوان یک تجارت اینترنتی ، Roblox همچنین باید توجه مصرف کنندگان را حفظ کند ، منطقه ای که در آن با رقابت سختی روبرو است. در اعلامیه خود ، او غول های فناوری را به عنوان ذکر کرده است سیب (AAPL) و Tencent (TCEHY)، شرکت های سرگرمی مانند دیزنی (از بین برود) و نت فلیکس (NFLX)، شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک (FB) و اسنپ ​​چت (ضربه محکم و ناگهانی) و پلت فرم بازی Unity به عنوان رقبا.

این یک سال بنر برای بازی های ویدیویی بود. همه گیری منجر به افزایش جریان وجوه نقد و بهبود شد سرمایه گذاری برای Roblox و سایر شرکت های بازی سازی. یونیتی در ماه سپتامبر با قیمت 75 دلار در هر سهم به بازار عرضه شد و روز پنجشنبه با 116 دلار بسته شد که 55 درصد افزایش داشت. با این حال ، یونیتی در خلال خالص بزرگترین درآمد خود در هفته گذشته گزارش کرد.

با این وجود ، روبلوکس می نویسد که اگر مصرف کنندگان هزینه های ناشی از مشکلات اقتصادی جهانی را کاهش دهند ، همه گیری می تواند اثرات منفی طولانی مدت بر درآمد داشته باشد.

عامل خطر دیگر: سرمایه گذاری مشترک Roblox در چین با یک شرکت تابعه از Tencent ، که قصد دارد نسخه بومی سازی Roblox را برای کاربران چینی منتشر کند. Roblox در بیانیه ای گفت ، این ابتکار عمل می تواند تحت تأثیر سیاست ایالات متحده و چین قرار گیرد.

[ad_2]

منبع: pezeshk-khabar.ir