Microsoft Exchange Hack: حتی بعد از حادثه هافنیوم ، چین هنوز بخشی از برنامه بازی مایکروسافت است


این غول فناوری آمریکایی هفته گذشته فاش کرد که یک گروه هکر به نام هافنیوم از Microsoft Exchange استفاده کرده و موفق به دسترسی به رایانه ها شده است. این شرکت گفت این گروه “به عنوان بودجه دولتی ارزیابی شده و در خارج از چین فعالیت می کند” ارزیابی شد.

یک مقام آمریکایی اخیراً به CNN گفت که حدود 250،000 مشتری مایکروسافت تحت تأثیر این حمله قرار گرفتند و کاخ سفید آن را “تهدیدی فعال” دانست. پکن هرگونه دخالت را انکار کرده و هفته گذشته هشدار داد که ارتباط چنین حملاتی “مستقیم با دولت” یک “مسئله سیاسی بسیار حساس” است که نباید مبتنی بر “فرضیات غیرمستقیم” باشد.
هک قرار می دهد مایکروسافت (MSFT) در یک مکان ناجور در حالی که فروش در چین تنها بخش كمی از درآمد كل آن را نشان می دهد ، این شركت هنوز هم این كشور را به عنوان یكی از مهمترین بازارهای “استراتژیك” خود تبلیغ می كند.

مایکروسافت در سال 1992 وارد چین شد و برای دهه ها به آزمایشگاه تأثیرگذار تحقیقاتی خود ، آزمایشگاه تحقیقاتی مایکروسافت آسیا ، کمک کرد تا بتواند در ایجاد نفوذ به آن کمک کند. نرم افزار آن توسط دولت و شرکت های چین مورد استفاده قرار می گیرد و بینگ تنها موتور جستجوی خارجی با هر نوع کشش در چین است.

با این حال ، کارشناسان می گویند این شرکت از جنگ تجاری بین ایالات متحده و چین و تنش های دیگر جان سالم به در برده است. و در حالی که انتظار می رود واشنگتن به بررسی بیشتر این حادثه بپردازد ، مایکروسافت احتمالاً با برنامه هایی برای افزایش حضور خود در چین پیش خواهد رفت.
این شرکت به تازگی مدیرعامل جدید چین بزرگ ، هو یانگ را منصوب کرده است. و از برنامه های خود برای افزایش دو برابر ظرفیت خدمات ابری خود در این کشور در سالهای آینده خبر داد.

پیتر سینگر ، استراتژیست و عضو ارشد بنیاد آمریکای جدید با تجربه در زمینه امنیت سایبری و سیاست خارجی گفت: “مایکروسافت نه تنها سابقه ای در چین دارد ، بلکه سابقه طولانی تری در مبارزه با تهدیدات سایبری دارد.”

نفوذ ساختن

مایکروسافت سخت کار می کند ایجاد حسن نیت در چین. آزمایشگاه مستقر در پکن بسیاری از استعدادهای فن آوری چینی را پرورش داده است ، از جمله بنیانگذار Bytedance ژانگ ییمینگ ، علی بابا (مادر بزرگ) رئیس فنی وانگ جیان و سابق بایدو (شروع کنید) رئیس جمهور یک یاکین

بیل گیتس ، بنیانگذار میلیاردر ، از دهه 1990 بیش از دوازده بار به چین سفر کرده و حتی یک بار حتی در خانه خود در واشنگتن میزبان رئیس جمهور پیشین چین بوده است.

TikTok پس از از دست دادن پیشنهاد مایکروسافت با اوراکل در ایالات متحده همکاری خواهد کرد

وانگ یی وزیر امور خارجه چین مدیرعامل سابق را به عنوان “دوست قدیمی مردم چین” در سال 2018 تمجید کرد و رئیس جمهور شی جین پینگ سال گذشته به گیتس نامه نوشت تا از حمایت او در مبارزه با Covid-19 تشکر کند.

تأثیر شرکت منجر به موفقیت شد. بیش از 6000 نفر مشغول به کار هستند و محصولات آن هنوز هم در دسترس دیگران نیست. در حالی که فیس بوک (FB) مسدود شده است ، به عنوان مثال LinkedIn مایکروسافت همچنان یکی از معدود ابزارهای رسانه های اجتماعی غربی موجود در این قاره است. موتور جستجوی بینگ نیز در حالی که کار می کند گوگل (GOOGL) سالها قطع شده است

چالش ها در چین

با این حال ، این شرکت در چین با چالش هایی روبرو است.

رئیس جمهور برد اسمیت سال گذشته گفت که مایکروسافت کمتر از 2٪ از فروش جهانی را از چین دریافت می کند – مبلغی که بر اساس ارقام سال 2019.
برخی عدم فروش را در دزدی دریایی مقصر می دانند: در سال 2018 ، مدیر عامل سابق استیو بالمر به شبکه تجارت فاکس گفت که اکثر شرکت های چینی از سیستم عامل مایکروسافت استفاده می کنند ، اگرچه برخی از شرکت ها به سختی هزینه آن را پرداخت می کنند. بالمر که در سال 2014 مایکروسافت را ترک کرد ، تخمین زد که هزینه دزدی دریایی برای این شرکت حدود 10 میلیارد دلار سود داشت.

مدت هاست که ادعاهای مربوط به دزدی دریایی بحث های شدیدی را در چین آغاز کرده است ، از جمله دفع مکرر دولت چین. یک دانشمند برجسته دولت ، نی گوانگنان از آکادمی مهندسی چین ، حتی یک بار در مصاحبه ای با رسانه های دولتی چین در سال 2018 گفت که مایکروسافت “عمدا” اجازه استفاده از محصولات غیرقانونی را داده تا سیستم عامل های توسعه یافته محلی مورد توجه قرار نگیرند.

چین ، ایران و روسیه ادعاهای آمریکا برای هک شدن انتخابات را رد می کنند
مایکروسافت همچنین با مقامات چین با تنش هایی روبرو شده است. در سال 2014 ، نهادهای نظارتی ممیزی ضد انحصاری سیستم نرم افزاری ویندوز این شرکت را اعلام کردند و به دفاتر یورش بردند. هیچ وقت مجازاتی اعلام نشده است.
علی رغم این نابرابری ها ، مایکروسافت همچنان روی توسعه تمرکز کرد. این شرکت در تلاش است تا با افزایش ظرفیت نسخه چینی Microsoft Azure ، تجارت ابری خود را در چین ، دومین بازار بزرگ جهان پس از ایالات متحده گسترش دهد. در سال 2014 ، او با یک شرکت محلی چینی همکاری کرد تا رایانش ابری خود را به چین بیاورد.
مایکروسافت در ماه جاری گفت که می خواهد مدیر عامل جدید “با استفاده از ایجاد مشارکت های فن آوری و سایر مناطق” فرصت های رشد بالا را در چین بزرگ “استفاده کند.

وینستون ما ، دانشیار دانشگاه نیویورک و مدیرعامل سابق China Investment Corp. ، صندوق ثروت چین ، گفت: “به نظر می رسد مایکروسافت همچنان در چین گسترش می یابد ، از جمله همکاری در زمینه مدیریت داده ها و امنیت سایبری ابری.”

– الکس مارکارد ، زاخاری کوهن و دفتر CNN پکن در این گزارش همکاری کردند.


منبع: pezeshk-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>