DoorDash اولین بازی خود را در وال استریت انجام می دهد


DoorDash روز سه شنبه گفت ارزش سهام خود را 102 دلار در هر سهم ارزیابی کرد ، که تقریباً 3.4 میلیارد دلار در یک IPO جمع آوری کرد و شرکت را در حدود 39 میلیارد دلار ارزیابی کرد – بیش از دو برابر آخرین ارزیابی بازار خصوصی آن.

قیمت گذاری کاملا بالاتر از محدوده قیمت پیشنهادی DoorDash بود که بین 75 تا 85 دلار برای هر سهم بود ، که نشانه تقاضای شدید سرمایه گذاران است.

این شرکت که هفت سال پیش توسط گروهی از دانشجویان استنفورد برای کمک به مشاغل ارائه شده در پالو آلتو تأسیس شد ، به یک رستوران برای بسیاری از رستوران ها و خرده فروشان در سراسر کشور تبدیل شده است. اکنون بزرگترین برنامه تحویل غذا در این کشور موجی از تقاضای وال استریت ناشی از همه گیری را سوار شده است.

این اولین بار از دو IPO مورد انتظار در هفته جاری برای اقتصاد درخواستی است که Airbnb روز پنجشنبه به صورت عمومی منتشر می شود. هر دو شرکت پیشنهادات عمومی خود را ادامه می دهند ، زیرا انتظار می رود اولین واکسن های ویروس کرونا برای برخی در ایالات متحده و خارج از کشور در دسترس باشد. برخلاف Airbnb ، تجارت DoorDash در ماه های اخیر رشد کرده است ، اما این سوال همچنان باقی است که آیا می تواند سود خود را از بیماری همه گیر دور نگه دارد؟

DoorDash در اعلامیه خود هشدار داد: “شرایطی که به دلیل اثرات همه گیری Covid-19 باعث سرعت بخشیدن به رشد تجارت ما شده است ، ممکن است در آینده ادامه پیدا نکند.”
همه گیری باعث تقویت شرکت های تولید مواد غذایی شده است.  به زودی ممکن است با بررسی واقعیت روبرو شوند
این شرکت که تاکنون 2.5 میلیارد دلار از سرمایه گذاران ، از جمله سافت بانک و سکویا سرمایه جمع کرده است ، آخرین باری که نزدیک به 16 میلیارد دلار ارزش داشت ، هنگام تأمین بودجه جدید 400 میلیون دلاری در طول بیماری همه گیر ، آخرین ارزش آن بود. یک سرمایه گذار برجسته در حلقه تأمین بودجه اظهار داشت که این سرویس “به عنوان یک سرویس اساسی در زندگی جوامع محلی سرمایه گذاری شده است”.
DoorDash ، که فراتر از عرضه مواد غذایی گسترش یافت و شامل مهمترین نیازهای خانگی فروشگاهها در طی همه گیر شدن بیماری شد ، 543 میلیون سفارش در 9 ماه اول سال 2020 انجام داد ، در حالی که برای 181 میلیون در مدت مشابه در سال 2019 ، طبق دفترچه او. این شرکت گفت که 900 میلیون سفارش از زمان تاسیس خود انجام داده است.

در اعلامیه خود ، تونی سو ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت DoorDash ، مشاغل کوچک را تهدید شده توسط “عقب ماندن در یک اقتصاد راحت که در آن مصرف کنندگان عادت دارند همه چیز را با چند کلیک دریافت کنند ، روندی که فقط در جهان Covid سرعت گرفته است”. او DoorDash را پادزهر می داند و می گوید كه اصلی ترین مشكلی كه هدف آن حل است كمك به “شركت های تولید آجر در این زمان های سریع تغییر است.”

در ماه های اخیر ، Doordash روش های جدیدی برای تجارت را کشف کرده است. یک محصول جدید به نام Storefront به رستوران ها امکان می دهد فروشگاه های آنلاین را راه اندازی کنند که در ازای کالاهای فروخته شده کمیسیون دریافت نمی کنند. پیشنهاد جدید دیگر ، تحویل خودکار ، به مشاغل اجازه می دهد تا هنگام مراقبت از تحویل خود ، در سیستم عامل خود لیست کنند.
سالهاست که بخش تامین مواد غذایی شلوغ است ، شرکت ها برای بدست آوردن سهم بازار میلیاردها دلار برای یارانه دادن به قیمت ها جمع و از دست می دهند. به گزارش Second Measure ، DoorDash ، صاحب خاویار ، در ماه مه 2019 رهبر فروش ایالات متحده شد. اما قبل از اینکه دوباره ضرر در سه ماهه آخر را اعلام کند ، DoorDash اولین سود خود را در سه ماهه دوم سال جاری تجربه کرد.
ادغام در بخش امسال بود: شرکت اروپایی Just Eat Takeaway.com Grubhub و Uber – Postmates را خریداری کرد. اما DoorDash همچنان با تعدادی از چالش های دیگر مدل تجاری خود روبرو است.
هزینه های زیادی که خدمات تحویل به رستوران های سفارشی می گیرند تحت کنترل همه گیر است. برخی از ایالت ها و شهرها موقتاً خدمات تحویل مواد غذایی شخص ثالث را برای مشاغل محلی محدود می کنند. این شرکت در اعلامیه خود هشدار داد که “اگر پس از فروپاشی همه گیر Covid-19 محدودیت کمیسیون حفظ شود ، وضعیت تجاری و مالی و نتایج عملیات ما ممکن است نامطلوب باشد.”
علاوه بر این ، شرکت های اقتصاد کنسرت ، از جمله DoorDash ، با چالش های حقوقی مداوم در مورد چگونگی طبقه بندی رانندگان به عنوان مجریان مستقل که از مزایای و نیروی کار مشابه کارمندان در قانون تضمین نشده اند ، روبرو هستند. این شرکت نوشت: طبقه بندی مجدد کارمندان آن “به طور قابل توجهی مدل و عملکرد فعلی ما را تغییر می دهد”.

پل لامونیکا از CNN Business در تهیه این گزارش مشارکت داشته است.


منبع: pezeshk-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>