[ad_1]

در مقابل یک کد رسانه ای پیشنهادی که Big Tech را مجبور می کند ناشران را برای اخبار به اشتراک گذاشته شده در سیستم عامل هایشان بپردازد ، فیس بوک (FB) تصمیم گرفت که به سادگی از یافتن چنین محتوایی در خدمت وی ​​جلوگیری کند. ممنوعیت محتوای اخبار این شرکت در استرالیا که روز چهارشنبه اعلام شد ، صفحات سازمان های رسانه ای و حتی برخی خدمات اساسی غیرمرتبط را مجبور به تاریک شدن کرده است.
طی چند روز گذشته ، گوگل سعی کرده است با اعلام همکاری با برخی از بزرگترین سازمان های رسانه ای کشور از جمله روپرت مرداک ، از قانون جدید جلوتر باشد. اخبار شرکت (NWS) و هفت رسانه غربی. Sydney Morning Herald همچنین اعلام کرد که مالک آن ، Nine Entertainment ، با این شرکت فناوری معامله کرده است. ناین و گوگل حاضر به اظهار نظر در مورد گزارش CNN Business نبودند.

پیام خیره کننده فیس بوک نشان می دهد که این شرکت آماده رویارویی با استرالیا است ، جایی که گوگل جای خود را به آن داده است. با این حال ، تاکنون به نظر می رسد غول جستجو می تواند یک پیروز باشد: این حرکت فیس بوک در استرالیا با تحقیر روبرو شده است ، در حالی که استراتژی گوگل توسط سازمان های رسانه ای و سیاستمداران مورد استقبال قرار گرفته است.

جاش فریدنبرگ ، خزانه دار استرالیایی روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت ، جایی که وی صدای فیس بوک را ممنوع اعلام کرد ، گفت: “ما می خواهیم از گوگل بخاطر بحثهای سازنده ای که با ذینفعان داشته اند تشکر کنیم.”

فریدنبرگ و وزیر ارتباطات پل فلچر در اوایل هفته جاری گفتند كه “ویژگی اصلی” قوانین جدید این است كه آنها شركتها را تشویق می كنند “در مذاكرات تجاری خارج از كد” شركت كنند.

فیس بوک وصل می کند

فیس بوک و گوگل سال هاست که درمورد نحوه نمایش محتوای خود با ناشران مبارزه می کنند و شرکت های رسانه ای می گویند غول های فناوری باید برای این امتیاز به آنها پول پرداخت کنند. منتقدان این دو شرکت فناوری خاطرنشان می کنند که به دلیل تسلط آنها بر تجارت تبلیغات آنلاین ، این توافق نامه ناشران را از گرسنگی گرسنه می کند و آنها را به مبارزه برای باقیمانده باقی می گذارد. طرفداران این سیستم عامل ها می گویند مخاطبان زیادی را به سمت اخبار هدایت می کنند.
قوانین استرالیا به رسانه ها این امکان را می دهد تا به صورت فردی یا جمعی با فیس بوک و گوگل مذاکره کنند – و اگر طرفین نتوانند به توافق برسند ، در داوری شرکت کنند. هر دو شرکت فناوری به شدت با این کد مخالفت کرده و ادعا می کنند که از رسانه های خبری پشتیبانی می کنند ، اما لزوماً برای حمایت از تجارت نیستند.

اقدام فیس بوک برای جلوگیری از محتوای اخبار ، که به گفته دولت قبلاً “هیچ اطلاعیه ای دریافت نکرده است” ، توسط مقامات روز پنجشنبه منفجر شد.

فیس بوک کاربران در استرالیا را از یافتن یا به اشتراک گذاشتن اخبار مسدود می کند
نخست وزیر استرالیا ، اسکات موریسون ، نوشت: “این اقدامات فقط نگرانی هایی را كه تعداد فزاینده ای از كشورها درباره رفتار شركت های بزرگ فناوری ابراز می كنند ، تأیید می كنند ، شركتهایی كه معتقدند بزرگتر از دولت ها هستند و قوانین نباید در مورد آنها اعمال شود.” شاید با تأکید ، در یک پست فیس بوک در انتقاد از تصمیم این شرکت در “قطع کردن” کشور خود. “آنها می توانند جهان را تغییر دهند ، اما این بدان معنا نیست که آنها بر آن حکومت می کنند.”
اگرچه فیس بوک اعلام کرد این ممنوعیت را با “قلب سنگین” وضع کرده و محدودیت هایی را در صفحه هایی که به گفته وی “ناخواسته تحت تأثیر” قرار گرفته اند ، لغو خواهد کرد ، اما در غیر این صورت شرکت تصمیم خود را تأیید کرده است.
کمپبل براون ، معاون همکاری های خبری اخبار جهانی فیس بوک ، روز چهارشنبه در یک پست وبلاگ نوشت: “آنچه قانون پیشنهادی در استرالیا به رسمیت نمی شناسد ، ماهیت اساسی روابط بین سیستم عامل ما و ناشران است.” “من امیدوارم که در آینده دوباره اخبار مربوط به مردم استرالیا را وارد کنم.”

بلیندا بارنت ، استاد رسانه و ارتباطات در دانشگاه سوئینبرن در ملبورن ، گفت: “این یک نمایش قدرتمند است.” “فیس بوک حرکت نکرد.”

اگرچه در اجرای آن تکان دهنده است ، فیس بوک تصمیم خود را از طریق تلگراف منتشر کرد. این شرکت ماه گذشته در جلسه استماع سنا در استرالیا ایده مسدود كردن محتوای اخبار را مطرح كرد.

سیمون میلنر ، معاون سیاستگذاری عمومی فیس بوک در منطقه آسیا و اقیانوسیه ، با استناد به تصمیم اخیر تیمش برای راه اندازی یک محصول جدید در انگلستان. كه در آن به ناشران پول می دهد تا به جای استرالیا به مطالب دسترسی پیدا كنند.

Google به دنبال معاملات است

برای مدتی ، غول فناوری مستقر در کالیفرنیا گوگل – نه فیس بوک – به نظر می رسید آماده تر برای ورود به طوفان آتشین است.

در ماه اوت گذشته ، گوگل از صفحه اصلی خود برای هشدار دادن به استرالیایی ها استفاده كرد كه قانون پیشنهادی به توانایی آنها در جستجو آسیب می رساند و منجر به “عواقب” کاربران YouTube می شود.

و در جلسه استماع سنا در ماه گذشته ، سیل سیلوا ، رئیس گوگل هشدار داد که “اگر این نسخه از کد به قانون تبدیل شود ، هیچ گزینه واقعی دیگری به جز قطع دسترسی به جستجوی Google در استرالیا نخواهد داشت.”

این تهدید بلافاصله با واكنش از جمله انتقاد در رسانه های اجتماعی و انتقاد شدید نخست وزیر روبرو شد.

Google تهدید به توقف جستجو در استرالیا می کند
موریسون در آن زمان گفت: “بگذارید من صریح بگویم. استرالیا قوانین ما را برای کارهایی که می توانید در استرالیا انجام دهید تنظیم می کند. این در پارلمان ما انجام می شود. این توسط دولت ما انجام می شود.” “ما به تهدیدها پاسخ نمی دهیم.”

به نظر می رسید تنش قبل از بمب این هفته در حال سرد شدن است. مدیر عامل فیس بوک مارک زاکربرگ و مدیر عامل گوگل سوندار پیچای آخر هفته گذشته با صندوقدار فریدنبرگ صحبت کردند. به گفته فریدنبرگ ، این گفتگوها سازنده بود.

حداقل گوگل در حال انجام معاملات است – و صندوقدار می گوید فیس بوک “نسبتاً نزدیک” بوده است. این شبکه اجتماعی بلافاصله به درخواست نظر درباره نتیجه این بحث ها پاسخ نداد.

صندوقدار روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: “همه چیز در مسیر درست است.”
جاش فریدنبرگ صندوقدار استرالیایی در تاریخ 28 ژانویه از طریق تماس تصویری با مدیر عامل فیس بوک مارک زاکربرگ صحبت کرد.

اگرچه گوگل سرانجام زمینه هایی را ارائه داد ، اما محاصره چشمگیر فیس بوک می تواند برای گزند این شرکت بازگردد. این به سادگی محتوای صفحات خبری را مسدود نکرد: مصرف کنندگان استرالیایی روز پنجشنبه از خواب بیدار شدند تا حساب های خدمات آتش نشانی و اورژانس ، موسسات خیریه خشونت خانگی و آژانس های بهداشت عمومی آسیب دیده را پیدا کنند.

به گفته راب نیکولز ، دانشیار مقررات و مدیریت در دانشکده بازرگانی دانشگاه نیو ساوت ولز ، فیس بوک در حال بازیابی صفحاتی است که قصد مسدود کردن آنها را نداشت ، اما پاسخ اولیه برای این شرکت پرهزینه خواهد بود.

نیکولز گفت: “عمدی بودن مهم نیست … اینها کارهای وحشتناکی است که باید انجام شود ، حتی به طور تصادفی در کوتاه مدت.” – احمقانه است

در همین حال ، گوگل با ایجاد مشارکت های جدید با سردبیران شهرت خوبی کسب کرده است. ارزش دو معامله – “هفت” و “نه” – حداکثر 30 میلیون دلار استرالیا (حدود 23 میلیون دلار) در سال است ، اگرچه شرایط مالی اعلام نشده است. شرکت ها از اظهار نظر در این باره خودداری کردند.

نیکولز خاطرنشان کرد ، این مبلغ برای شرکتی مانند گوگل یک قطره است. این شرکت سال گذشته حدود 180 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. اما این مبلغ می تواند برای ناشران رسانه ای که سالها در تلاش مالی بوده اند ، قابل توجه باشد.

نیکولز گفت: “آنچه واقعاً عجیب است این است که فیس بوک به همان کار ادامه نداد.” “این یک بازی پرمخاطره است و بسیار خطرناک است.”

گوگل موافقت می کند که ناشران فرانسوی را برای اخبار پرداخت کند

اکنون کارشناسان می گویند قانونگذاران می توانند با هدف قرار دادن بیشتر فیس بوک انتقام بگیرند. به گفته نیکولز ، این لایحه که این هفته از مجلس نمایندگان استرالیا عبور کرد و انتظار می رود در صورت پاکسازی مجلس سنا به قانون تبدیل شود ، همچنان می تواند اصلاح شود و شامل برخی مفاد سایر خصوصیات فیس بوک مانند اینستاگرام شود.

سخنگوی فیس بوک گفت: “ما برای اصلاح قانون به منظور دستیابی به مسیری پایدار و عادلانه هم برای فیس بوک و هم برای ناشران به همکاری با دولت ادامه خواهیم داد.”

از طرف دیگر ، گوگل به طور بالقوه می تواند تصویب کند: فریدنبرگ این احتمال را این هفته رد نکرد که از او س askedال شد که آیا تصمیم دارد آن را از حساب آزاد کند.

وی گفت: “من نمی خواهم از هر تصمیمی که ممکن است بگیرم یا نگیرم جلو بیفتم.” “اما آنچه من گفتم این است که اگر معاملات تجاری انجام شود ، این معادله را تغییر می دهد.”

بارنت به CNN Business گفت: “من فکر می کنم گوگل اتاق را بهتر می خواند.” “گوگل در همه اینها برنده است.”

[ad_2]

منبع: pezeshk-khabar.ir

ایندکسر