گوگل مدت ها است که با ناشران در مورد نحوه نمایش محتوای آنها بحث کرده است و شرکت های رسانه ای می گویند غول جستجو باید برای این امتیاز به آنها پول پرداخت کند.
سال گذشته وقتی قوانین جدیدی در فرانسه اجرایی شد که ناشران را ملزم به پرداخت هزینه های اخبار نمایش داده شده در نتایج جستجو می کند ، گوگل اعلام کرد که فقط عناوین اصلی را نشان می دهد. در ماه آوریل ، مرجع رقابت فرانسه حکم داد که گوگل از سلطه خود در بازار سو ab استفاده کرده و به این شرکت دستور مذاکره با ناشران فرانسوی را صادر کرده است.
گوگل و APIG روز پنجشنبه گفتند که غرامت بر اساس معیارهایی مانند “کمک ناشر به اطلاعات سیاسی و عمومی ، حجم روزانه انتشارات و ترافیک اینترنتی ماهانه آن” است. در این بیانیه جزئیات مربوط به حقوق ناشران پرداخت نشده است.
اکنون گوگل با ناشران جداگانه توافق نامه مجوز را مذاکره خواهد کرد. او قبلاً با تعداد زیادی روزنامه و مجله معاملات روزانه منعقد کرده است ، از جمله عناوین برجسته ای مانند Le Monde و Le Figaro.
رئیس APIG ، پیر لوئت ، که مدیر عامل Les Echos Le Parisien است ، که قدیمی ترین روزنامه مالی را در فرانسه منتشر می کند ، گفت که این توافق نامه حقوق ناشران در زمینه حق چاپ را به رسمیت می شناسد و “آغاز پاداش آنها برای دیجیتال است” سیستم عامل های استفاده از انتشارات آنلاین آنها. ”
فرانسه تنها کشور اتحادیه اروپا است که تاکنون دستورالعمل کپی رایت را به قوانین ملی منتقل کرده است ، اما سایر کشورهای اتحادیه اروپا پیش از مهلت 7 ژوئن برای اجرای آن ، آن را اجرا می کنند.
استرالیا همچنین اقداماتی را برای معرفی قوانینی انجام داده است که غول فناوری را ملزم به پرداخت پول برای نمایش محتوای اخبار می کند. به گزارش بی بی سی ، هفته گذشته دولت برای جلوگیری از ظهور وب سایت های خبری محلی در برخی جستجوها به گوگل حمله کرد. روز پنجشنبه ، گوگل گفت که “در حال انجام چندین آزمایش” بر روی کاربران جستجو در استرالیا برای “اندازه گیری تأثیر تجارت خبری و جستجوی Google بر روی یکدیگر” است.
– Hadas Gold به این مقاله کمک کرد.
منبع: pezeshk-khabar.ir
آخرین دیدگاهها