[ad_1]

کوکی های شخص ثالث به طور فزاینده ای از رده خارج می شوند زیرا در عصر الگوریتم ها و داده ها ، مردم در برابر حقوق حریم خصوصی محافظت می شوند. برخی از مرورگرهای بزرگ ، از جمله Firefox و Safari ، به طور پیش فرض کوکی های شخص ثالث را مسدود می کنند ، و این از سودمندی آنها برای تبلیغ کنندگان می کاهد. و گوگل قبلاً گفته است که قصد دارد همین کار را در مرورگر خود ، Chrome انجام دهد.

گوگل می گوید آینده تبلیغات وب مبتنی بر ردیابی انتزاعی تر خواهد بود و کمتر به سابقه مرورگر فرد و بیشتر به آنچه گروه های کاربران اینترنت در هر زمان می توانند تماشا کنند ، متکی خواهد بود.

با توجه به نقش عظیم گوگل در دنیای تبلیغات و کنترل محبوب ترین مرورگر وب جهان ، این شرکت توانایی تعیین نحوه عملکرد نسل بعدی فناوری تبلیغات را دارد. اما چشم انداز گوگل تنها دیدگاه نیست. با احساس این تغییر ممکن است به زودی در افق قرار گیرد ، طرفداران حفظ حریم خصوصی و سایر افراد در صنعت ایده های مختلفی را درباره چگونگی پیشرفت آینده ارائه می دهند. در همین زمان ، سیاستمداران مقررات جدیدی را مطرح می كنند و سلطه گوگل را از راههایی كه می تواند توانایی این شركت در اجرای برنامه خود را تحت تأثیر قرار دهد زیر سوال می برند.

روش ردیابی ناشناس تر؟

برای درک اینکه بارگذاری گوگل چیست ، کمک می کند تا در مورد فیس بوک فکر کنید.

فیس بوک همچنین با نمایش تبلیغات درآمد کسب می کند. اطلاعات مصرف کننده را مستقیماً به تبلیغ کنندگان نمی فروشد. درعوض ، این امکان را به تبلیغ دهندگان می دهد که براساس آن داده ها ، تبلیغات را به دسته های خاصی از کاربران فیس بوک هدف قرار دهند. برش و تکه تکه کردن هویت افراد با توجه به وضعیت ارتباط آنها ، صفحاتی که دوست دارند و حتی محتوایی که روی آنها کلیک کرده اند ، امکان فروش دسترسی به گروه های خاص را به فیس بوک داده است.

به گفته کارشناسان سیاست ، این سیستم که توسط گوگل و سایرین در تالارهای گفتمان استاندارد تنظیم شده است ، بر همان اصل استوار است. مارک ها می توانند در “گروه هایی” از کاربران اینترنت که صفات مشابه تعریف شده توسط یک الگوریتم را دارند ، تبلیغ کنند. اما برخلاف امروز ، معامله گران به داده های خاص اعضای گروه همگانی دسترسی نخواهند داشت.

رویکردی که Google در نظر گرفته است از نظر تئوریک قدرت بیشتری نسبت به مدل فیس بوک به کاربران می دهد. سابقه وب کاربران اینترنت به جای متمرکز کردن تمام داده های کاربر در یک سقف ، در مرورگرهای خود و یا در دستگاه های خود ذخیره می شود. بسته به اینکه کدام نسخه از این ایده اجرا شود – تعداد زیادی وجود دارد – ممکن است تنظیماتی در اختیار کاربران باشد که به آنها امکان می دهد اطلاعاتی را که مرورگرشان با دنیا به اشتراک می گذارد ، کنترل کنند. تبلیغات کفش و تجهیزات کمپینگ ممکن است از این طریق در اینترنت شما را دنبال کنند ، اما تبلیغ کنندگان اکنون آنها را به جای یک فرد به صورت گروهی بر روی شما و هزاران نفر دیگر منفجر می کنند.

این مفهوم که Google در حال آزمایش آن است ، برای جایگزینی کوکی های ردیابی شخص ثالث طراحی شده است که می تواند شما را از یک سایت به سایت دیگر ردیابی کند و تصویری کاملاً دقیق از سابقه مرور شما برای اهداف تبلیغاتی ایجاد کند.

دیوید چاورن ، رئیس و مدیرعامل News Media Alliance ، یک اتحادیه تجاری به نمایندگی از ناشران اخبار ، گفت: “این اساساً مردم را شکنجه می کند.” بنابراین اگر یک غول فناوری مانند گوگل هستید ، که تجارت شما به پیگیری مصرف کننده بستگی دارد ، چاورن گفت ، “شما می خواهید از این منحنی ها جلو بروید.”

طرفداران حریم شخصی محتاط هستند

گوگل می گوید چشم اندازش برای آینده در حالی که فرصت مشابهی را برای هدف قرار دادن مخاطبان به تبلیغ دهندگان می دهد ، به بهبود حریم خصوصی مصرف کننده کمک می کند.

این شرکت در یک پست وبلاگ گفت: “تبلیغ دهندگان برای بهره مندی از مزایای عملکرد تبلیغات دیجیتال ، نیازی به ردیابی کاربران فردی در وب ندارند. “پیشرفت در جمع ، ناشناس ماندن ، کار با دستگاه و سایر فن آوری های حفظ حریم خصوصی مسیر روشنی را برای جایگزینی شناسه های منفرد ارائه می دهد.”

برخی از کارشناسان حفظ حریم خصوصی موافقند که پیشنهاد مورد حمایت گوگل وضعیت موجود را بهبود می بخشد – حداقل از لحاظ تئوری

اشکان سلطانی ، یک محقق مستقل در زمینه حفظ حریم خصوصی و امنیت و یک ارشد فن سابق در کمیسیون تجارت فدرال ، گفت: “برای من ، این یک گام خوب و یک سیگنال خوب است ، اما من مایلم که بسته نهایی راه حل ها را ببینم.”

سلطانی گفت ، یکی از مهمترین عوامل نظارت ، نحوه طراحی کنترل مصرف کننده است. آیا آنها مکانیزم تنها با یک کلیک را برای استفاده از هرگونه اشتراک داده در اختیار کاربران قرار می دهند؟ آیا کاربران می توانند نوع داده را برای به اشتراک گذاشتن با تبلیغ کنندگان انتخاب کنند؟ آیا کنترل ها برای یک فرد عادی آسان هستند و استفاده می شوند؟

برخی دیگر بیشتر بدبین هستند ، و استدلال می کنند که این پیشنهاد به سادگی یک نوع نظارت تهاجمی را با دیگری جایگزین می کند.

بنیاد Electronic Frontier Foundation ، یک گروه حقوق دیجیتال ، در یک پست وبلاگ نوشت: “گوگل ، لطفا این کار را نکن”. در این نشریه ، تکنسین EFF ، بنت سایفرز ادعا می کند که بسته به کوچک بودن هر گروه و توانایی شرکت های هوشمند در هدایت مجدد این داده ها به سایر اطلاعات موجود – مانند آدرس ایمیل شما – ممکن است به هر حال برای اشخاص ثالث بدانند که شما چه کسی هستید.

سایفرز نوشت: “ما باید جهانی بهتر و بدون مشکلات بیشمار تبلیغات هدفمند را تصور کنیم.”

آنچه صنعت تبلیغات می خواهد

برخی از صنعت تبلیغات در حال کار بر روی جایگزینی برای رویکرد Google هستند.

یک استاندارد رقابتی که در مشارکت رسانه ای قابل پاسخگویی – گروهی متشکل از دفتر تبلیغات تعاملی ، بسیاری از شرکت های تبلیغاتی ، Unilever ، Ford ، IBM و دیگران – ایجاد شده است ، جایگزین ردیابی مبتنی بر کوکی ها با ردیابی فردی. آدرس های ایمیل می شود. هر بار که با آدرس ایمیل خود به یک سایت شرکت کننده وارد می شوید ، از این آدرس برای مراقبت از شما هنگام حرکت به سایر سایت های شرکت کننده استفاده می شود. آدرس های ایمیل تغییر خواهد کرد ، بنابراین در تئوری کاربران اینترنت برای تبلیغ کنندگان ناشناس باقی می مانند ، در حالی که برای تبلیغات به صورت جداگانه ردیابی می شوند.

بیل تاکر ، مدیر اجرایی PRAM ، در بیانیه ای در پاسخ به پست وبلاگ Google گفت: “اعلامیه Google برنامه های ما را برای ارائه نمونه کارهای جدید از رویکردهای آدرس پذیر ، محرمانه و پاسخگو تغییر نداده است.”

بدون نامگذاری PRAM ، گوگل روش مبتنی بر ایمیل را غیر عملی خواند.

وی در یک پست وبلاگ گفت: “ما اعتقاد نداریم که این راه حل ها انتظارات روزافزون مصرف کنندگان را برای حفظ حریم خصوصی برآورده می کند ،” و همچنین آنها با محدودیت های نظارتی که به سرعت در حال تحول است مخالفت نخواهند کرد و بنابراین یک سرمایه گذاری بلند مدت پایدار نیستند.

کارشناسان حریم خصوصی و سیاست ها نیز از رویکرد ایمیل انتقاد می کنند. همانند سایر اشکال داده های گویا “ناشناس” ، آنها می گویند مهندسی معکوس با ترکیب اطلاعات مخلوط با سایر داده های موجود در دسترس عموم ، مهندسی معکوس است.

از برخی جهات ، آنها افزودند ، استفاده از آدرس های ایمیل رمزگذاری شده حتی از نظر حریم خصوصی از استفاده از کوکی ها بدتر است ، که حداقل توسط مرورگر قابل پاک شدن است.

جیسون کینت ، مدیرعامل Digital Content Next ، یک گروه انتشارات دیجیتال ، گفت: “من همان آدرس ایمیل شخصی اواخر دهه 90 را دارم.” “تمیز کردن تقریباً غیرممکن است. بنابراین این تصور غلط است که برخی از ایمیل های هش شده بیشتر از کوکی ها شخصی هستند.”

راه حل جدید گوگل می تواند آن را قدرتمندتر کند

اگرچه در حال دور شدن از کوکی شخص ثالث است ، اما این بدان معنا نیست که گوگل به یک شوالیه در مصرف زره پوش تبدیل شده است. از آنجا که این شرکت با تعدادی از دادخواست های ضد انحصاری مقامات دولتی و فدرال بر سر تسلط خود در جستجو و تبلیغات روبرو است ، پیشنهاد ردیابی پشتیبانی شده Google با دقت در حال بررسی راه هایی است که می تواند باعث تقویت بیشتر شرکت شود.

حتی اگر پیشنهاد استاندارد گوگل خراب شود ، این شرکت ممکن است بخواهد دسترسی خود را به داده هایی که برای وب سایت ها و تبلیغ کنندگان غیرقابل دسترسی است ، حفظ کند ، منتقدان حریم خصوصی نگران هستند زیرا گوگل گوشی های هوشمند ، سیستم عامل Android و مرورگر Chrome را تولید می کند. تلفن های اندرویدی بیش از 70 درصد از بازار جهانی تلفن های هوشمند را تشکیل می دهند و Chrome 66 درصد از بازار مرورگرها را طبق Statcounter تشکیل می دهد.

كینت گفت: “گوگل بزرگترین ردیاب هر شركت در اینترنت است.” “آنها در همان بازار رقابت می کنند که قوانین را طراحی می کنند.”

سلطانی موافقت کرد که کنترل گوگل بر محصولات کلیدی فناوری و توانایی آن در خرد کردن اطلاعات در مقیاس وسیع ، مزایای زیادی به آن می بخشد – و انگیزه ای برای سو abuse استفاده از آنها است. وی افزود ، اگر گوگل سعی کند برتری خود را نسبت به دادگاه داخلی حفظ کند ، می تواند اعتراض منتقدان ضد انحصاری گوگل را تشدید کند.

هنوز هم ، او گفت ، “تنظیمات پیش فرض چیست ، کنترل ها چیست ، من فکر می کنم آنها در نهایت میزان واقعی فشار گوگل را تعیین می کنند.”

گوگل به CNN Business گفت كه پیشنهاد كرده غول تبلیغاتی از دسترسی ویژه به داده های مرور لذت نبرد. به گفته این شرکت ، Google قادر خواهد بود اطلاعات خلاصه مشابه سایر بازارها را مشاهده کند. اما این شرکت همزمانی گروه های مرورگر با حجم عظیمی از داده ها را که Google برای بسیاری از کاربران و بسیاری از محصولات و خدمات خود جمع آوری می کند ، رد نمی کند.

[ad_2]

منبع: pezeshk-khabar.ir