کوایشو ، رقیب TikTok در چین ، می خواهد بیش از 6 میلیارد دلار در یک IPO در هنگ کنگ جمع کند


کوآیشو ، یک شرکت فناوری مستقر در پکن ، در تلاش است تا همان مقدار را جمع آوری کند 6.2 میلیارد دلار در بورس تبلیغات در هنگ کنگ ، با توجه به جزئیات IPO برنامه ریزی شده توسط یک منبع آشنا با معامله با CNN Business به اشتراک گذاشته شده است.

این شرکت که نام آن در زبان چینی به معنای “دست سریع” است ، قصد دارد حدود 365 میلیون سهم را با قیمتی بین 105 تا 115 دلار هنگ کنگ (13.55 تا 14.84 دلار) منتشر کند. در بالای این محدوده ، 42 میلیارد دلار یا 5.4 میلیارد دلار درآمد کسب خواهد کرد. انتشار سهام بیشتر در یک گزینه تخصیص بیش از حد می تواند به 6.2 میلیارد دلار منجر شود.

به گفته ارائه دهنده داده Refinitiv ، این امر Kuaishou را در مسیر تبدیل شدن به بزرگترین IPO از زمان شکسته شدن رکورد سعودی آرامکو با افزایش 30 میلیارد دلاری در دسامبر 2019 قرار داده است. همچنین بزرگترین فناوری IPO در جهان از آن زمان تاکنون است اوبر (UBER) براساس Refinitiv ، بیش از 8 میلیارد دلار در ماه مه 2019 جمع آوری شده است.
Kuaishou برنامه ای است که در آن کاربران می توانند فیلم هایی با فرم کوتاه و محتوای زنده ضبط کنند. بیشتر درآمد خود را از تجارت مستقیم پخش می کند ، جایی که مصرف کنندگان می توانند وسایل مجازی را خریداری کرده و به عنوان هدیه به میزبان های مورد علاقه خود ارائه دهند. مطابق با اعلامیه ای که در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ ثبت شده ، پخش مستقیم 84٪ درآمد سال 2019 را به خود اختصاص داده است. همچنین از طریق تبلیغات اینترنتی درآمد کسب می کند.
جک ما طی ماه ها اولین حضور عمومی خود را انجام داده است

این شرکت انتظار دارد تا پایان این هفته سهام خود را ارزیابی کند و در تاریخ 5 فوریه منتشر کند.

کوایشو بلافاصله به درخواست نظر بیشتر از طرف CNN Business پاسخ نداد.

این شرکت که توسط یک غول چینی برای شبکه های اجتماعی و بازی پشتیبانی می شود Tencent (TCEHY)، 10 سال پیش تاسیس شد و یکی از بزرگترین برنامه های ویدیویی با فرم کوتاه در چین است. این گزارش به طور متوسط ​​264 میلیون کاربر فعال در روز برای 11 ماه منتهی به نوامبر ، طبق دفترچه او.

با این حال ، این صنعت با ByteDance رهبر صنعت فاصله زیادی دارد. طبق گفته های این شرکت ، برنامه Douyin این شرکت – نسخه چینی TikTok – بیش از 600 میلیون کاربر روزانه دارد.

این لیست در حالی ارائه می شود که شرکت های فناوری چینی با نظارت دقیق نظارتی در چین روبرو هستند. طی هفته های اخیر به علیبابا ، تنسنت و سایر شرکت های بزرگ اینترنتی که با برنامه ها و سرویس های محبوب کار می کنند ، برای ایجاد انحصار و سو mis استفاده از داده های کاربر برای سودآوری هشدار داده شده است.
و گروه مورچه های Jack Ma’s ، زیرمجموعه مالی Alibaba ، IPO بزرگ خود را دید که در اواخر سال گذشته ، تنها چند روز قبل از شروع تجارت در شانگهای و هنگ کنگ ، توسط نهادهای نظارتی غرق شد. این بزرگترین فروش سهام در تاریخ خواهد بود.

کوایشو در دفترچه خود “این واقعیت که تجارت اینترنتی در چین بسیار تنظیم شده است” را به عنوان یک خطر بالقوه ذکر کرد.

ده سرمایه گذار سنگ بنای پیش از این متعهد شده اند که 2.45 میلیارد دلار در Quaishow سرمایه گذاری کنند. این شامل Temasek ، BlackRock ، GIC ، سازمان سرمایه گذاری ابوظبی ، Fidelity و Invesco است. حامیان مالی این معامله بانك های آمریكا اوراق بهادار ، مورگان استنلی و چین رنسانس هستند.

IPO همچنین برای هنگ کنگ که سال گذشته صرف کشف مجدد خود به عنوان بازار داغ شرکت های فناوری چینی شده است ، معامله بزرگی خواهد بود.
از سال 2019 علی بابا ، (مادر بزرگ) NetEase (ردیاب)و JD.com (JD) همه لیست های ثانویه را در مرکز مالی آسیا برگزار کردند. سال گذشته ، این شهر تغییراتی را با هدف جذب بیشتر شرکت ها ایجاد کرد. به عنوان مثال ، کامپایلر Hang Seng Indexes ، یک شاخص فناوری مشابه Nasdaq برای ردیابی بزرگترین شرکتهای فناوری شهر منتشر کرده است.


منبع: pezeshk-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>