چین نگرانی ها را در مورد نظارت بر شرکت ها مطرح می کند. اما این یک شبکه عظیم خود را دارد


طوفان آتش سوزی برای اولین بار روز دوشنبه در طی یک برنامه دو ساعته در زمان پخش با نام “315” ، همزمان با روز جهانی حقوق مصرف کننده آغاز شد. رسانه های دولتی چین به دلیل نقص ادعایی اغلب توسط رسانه های دولتی چین مورد استفاده قرار می گیرند – نایک (بر)، مک دونالدز (MCD) و سیب (AAPL) همه در سال های گذشته توسط این نمایش کارگردانی شده اند.
امسال نگرانی ها در مورد نظارت و حریم خصوصی در اولویت و مرکزیت بود. تلویزیون دولتی یا دوربین مداربسته چین با استفاده از این برنامه چندین شرکت را به جمع آوری مخفیانه داده های مربوط به مشتریان خود با استفاده از تشخیص چهره متهم می کند – به ویژه ، بدون ذکر شبکه گسترده دوربین های تشخیص چهره که دولت چین ساخته است ، قادر به ردیابی افراد در زمان واقعی .

دوربین مداربسته ، واحد چینی تولید کننده آمریکایی کهلر را متهم می کند که به نصب دوربین در صدها فروشگاه خود در چین و فیلمبرداری از چهره مشتریان برای تجزیه و تحلیل جنسیت و سن آنها پرداخته است.

اپراتور ایالت چینی هنگام پخش گفت: “مهم نیست كه مشتریان از چه فروشگاهی بازدید می كنند یا چند بار مراجعه می كنند ، كهلر می داند.” او همچنین جدا کرد بی ام و (BMWYYY) نمایندگی و فروشگاه خرده فروشی مکس در منطقه شانگهای برای استفاده از فناوری های مشابه.

هیجان ملی

اگرچه این مارک ها تنها مورد انتقاد این برنامه نبودند – شرکت های بزرگ خارجی آن را دوست دارند آب کم عمق (F) و روی نیسان (NSANF) مارک اینفینیتی همچنین به سو m رفتار ، مانند نقص قطعات خودرو یا اختلافات دیگر متهم شده است – این مشکل نظارت است که به نظر می رسد بیشترین جذابیت را داشته است.

ارسال CCTV در پرونده های قضایی ده ها هزار نظر در مورد بستر رسانه های اجتماعی Weibo به وجود آورده است ، جایی که مردم نگران این هستند که آیا از اطلاعات شخصی خود سو ab استفاده می کنند یا خیر.

یکی از کاربران ویبو نوشت: “این فقط کهلر نیست.” “آیا فراموش کرده اید که حتی ساختمانهای مسکونی ما نیاز به تشخیص چهره دارند؟”
چین دوربین های نظارتی را جلوی درهای ورودی مردم ... و گاهی در خانه هایشان نصب می کند
کوهلر روز سه شنبه در حساب رسمی خود در وایبو نوشت که “از قبل ترتیب فروشگاه های خود را داده بود تا دوربین ها را” یک شبه “بردارند و تمام دستگاه هایی را که نمی تواند از نظر جسمی برچیند ، خاموش خواهد کرد. با این حال ، این شرکت انکار یا ذخیره تمام داده های جمع آوری شده با دوربین ها را انکار کرد و افزود که از آنها فقط برای ثبت ورود مشتریان استفاده می کند.
Zhengtong Auto ، یک فروشنده اتومبیل لوکس که فعالیت می کند بی ام و (BMWYYY) فروشگاه گفت که او همچنین دوربین های خود را برداشته است. و رسانه های دولتی چین گزارش دادند که ماکس مارا استفاده از دوربین برای مغازه ها را متوقف کرده است ، اگرچه این شرکت افزود که فقط از داده ها برای شمارش میزان مراجعه مشتری استفاده می کند.
در همین حال ، مقامات چینی تحقیق در مورد برخی از شرکت های درگیر در این برنامه را آغاز کرده اند. دادستان ها روز چهارشنبه اعلام کردند که یک تحقیق در اووپارک ، یک شرکت چینی که دوربین های کوهلر را تأمین می کند ، افتتاح می کنند. نهادهای نظارتی در گوانگژو ، شنژن و شانگهای گفتند که آنها همچنین از شرکت هایی که به سو mis استفاده از داده های تشخیص چهره متهم شده اند تحقیق می کنند.

“دور” از شبکه نظارت در پکن

این نمایشگاه 315 ده ها سال است که در چین پخش می شود و در آن زمان بیشتر به موضوعات حقوق مصرف کننده می پردازد.

معروف است که باعث واکنش سریع شرکتهایی می شود که به رفتار بد متهم شده اند. تیم کوک مدیرعامل اپل حتی در سال 2013 پس از انتقاد از خدمات گارانتی این شرکت در این نمایشگاه ، عذرخواهی کرد.

به گفته ویلی لام ، استاد دانشگاه چینی در هنگ کنگ که سیاست ها و مسائل عمومی چین را مطالعه می کند ، تمرکز امسال بر حفظ حریم خصوصی و نظارت بر نگرانی های فزاینده چین در مورد استفاده از چنین فن آوری هایی در عصر دیجیتال برجسته است.

فقط کاربران Weibo نیستند که پس از آن کوچک شده اند.

Guangming Daily ، یک روزنامه ملی بزرگ دولتی ، روز چهارشنبه نوشت: “برنامه 315” یادآوری چگونگی دستیابی به شناسنامه افراد است “و” میزان استفاده از فن آوری بسیار گسترده است. ” “مقررات ما در صنعت شناسایی چهره وجود ندارد.”

اما نگرانی های دولت در مورد حریم خصوصی و نظارت ممکن است برای بعضی ها کمی خالی به نظر برسد.

“نفوذ به حریم خصوصی افراد برای کوهلر و بی ام و ظاهر خوبی نیست ، اما بسیار دور است [from] چین عظیم است [closed-circuit television] شبکه نظارتی ، “Paul Bischoff ، یک متخصص حریم خصوصی و سردبیر Comparitech ، یک شرکت تحقیقاتی فناوری مستقر در انگلستان ، گفت.

دوربین مدار بسته در سال 2017 گزارش داد که بیش از 20 میلیون دوربین در آن زمان برای “حفظ امنیت عمومی” در چین نصب شده است. و بر اساس گزارشی از IHS Markit Technology ، تعداد کل تاکنون می تواند بسیار بیشتر باشد: تا سال 2018 ، چین 349 میلیون دوربین نظارتی نصب کرده است که تقریباً 5 برابر تعداد دوربین در ایالات متحده است.

لام گفت كه ممكن است پكن معتقد باشد كه جلوگيري از دريافت مقادير زياد اطلاعات بيومتري شركت ها – به ويژه شركت هاي خارجي ، تصميم مسئولانه است.

اما دولت در مورد نظارت هنوز فاصله زیادی با تجارت دارد. و لام افزود كه از آنجا كه بحث درباره چنين پروژه هايي محدود به سرزمين اصلي چين است ، ممكن است عموم مردم از ميزان دسترسي پكن آگاه نباشند.

بیشوف گفت: “بله ، برخی از شركت های فناوری عکس افراد را برای استفاده در برنامه های شناسایی چهره جمع آوری و ذخیره می كنند. و من از مقررات محدود كننده جمع آوری چنین اطلاعاتی بدون رضایت حمایت می كنم.” “قانون آمریكا و اروپا هنوز از این نظر عقب هستند. اما بر خلاف چین ، از این برنامه ها برای محدود كردن آزادی جابجایی یا اجتماعات استفاده نمی شود.”

لام همچنین پیشنهاد كرد كه این برنامه – همراه با پیامدهای آن – به یك اولویت دیرینه دولت دیگر نیز اشاره كند: اطمینان از اینكه مشاغل بدانند بالاتر از دولت نیستند.

وی افزود: “این به ما یادآوری می کند که شرکت ها باید طبق قوانین گوش دهند و بازی کنند.”


منبع: pezeshk-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>