می توان چنین نتیجه گرفت که کاهش مصرف سوخت، ایمنی بیشتر، سهولت استفاده از خودرو (به دلیل عدم نیاز به تکرار میزان باد لاستیک)، هم چنین دوام لاستیک خودرو از جمله مهم ترین مزایای استفاده از گاز نیتروژن در لاستیک است در حالی که مسائلی هم چون بهبود فرمان پذیری، افزایش چسبندگی و نرمی بیشتر لاستیک (در کوتاه مدت – به دلیل عدم واکنش احتمالی با سیم های فولادی لاستیک) را نمی توان احراز نمود. 1. عمده ترین کاربرد استفاده از نیتروژن در وسایل نقلیه، مربوط به: خودروهای نظامی و سنگین، هواپیماهای تجاری، خودروهای مسابقه و شاتل های فضایی است. ریمپ حرفه ای و تخصصی به بالا بردن ظرفیت تمام خودروها کمک میکند اما اگر بخواهیم جوابی برای این پرسش داشته باشیم، باید بگوییم پرطرفدارترین ریمپها مربوط به پژو 206، دنا، سمند، ال 90، پژو پرشیا و برلیانس است. در این حال پس از بالا آمدن پیستون، مخلوط سوخت و هوا به مجرای تخلیه رانده میشود و قدرت انفجار را کم میکند. این سوپر چیپ به راحتی می تواند قدرت و شتاب خودرو شما را 6% افزایش دهد.

افزایش شتاب خودرواین سری ها با قرار دادن چهار لوله هم اندازه بر روی سیلندرها و در نهایت تبدیل شدن به یک لوله بزرگ تر باعث کم شدن فشار اگزوز می شوند همچنین، همه سیلندرها فشار یکسانی را تجربه می کنند که باعث بالا رفتن کارایی خودرو و کم شدن مصرف سوخت می شود.سوپر شارژرها هم هوای ورودی به موتور را فشرده می کنند و اکسیژن بیشتری را به محفظه احتراق می رسانند که برابر با رساندن سوخت بیشتر از طریق لوله های سوخت رسان است.بعضی از سوپر شارژرها که دمنده هم نامیده می شود به وسیله تسمه، زنجیر و یا یک میله انرژی شان را از موتور به دست می آوردند و توربوشارژرها هم از گاز خروجی اگزوز برای تأمین انرژی اولیه استفاده می کنند.توربوشارژرها انرژی گازهای خروجی از اگزوز را به کار می بندند که نتیجه این کار رانندگی لذت بخش تر است اما این سیستم ها برای هر نوع موتوری قابل استفاده نیستند، موتورهای معمولی با توربوشارژرها در توان های پایین کارایی خوبی از خود نشان نمی دهند.لاستیک های خودرو هم نقش مهمی در شتاب خودرو دارند و باید محکم بوده و چسبندگی مناسب به سطح {شتاب|افزایش شتاب ماشین|شتاب ماشین|افزایش شتاب خودرو ایران کارز|ایران کارز|افزایش شتاب خودرو} جاده داشته باشند. این سوپر چیپ به راحتی می تواند تا 5% مصرف سوخت خودروی شما را کاهش دهد.

این فرایند باعث می شود تا برخی از فرایندهای کنند کننده حذف شوند. یادگرفتن روش هایی برای افزایش شتاب خودرو می تواند یک خودروی کند و کسل کننده را به هیولایی تبدیل کند که هنگام حرکت، آسفالت خیابان را هم از جا بکند. توصیه میشود که با توجه به شرایط اتوموبیل خود، این کار را هر 20000 یا 30000 کیلومتر از کارکرد انجام دهید. بهینه سازی برای کارایی بالا (High-Performance car tuning) یا بهینه سازی نیترو(Nitro Tuning) به نوع سوخت رسانی به موتور وابسته است و منجر به افزایش میزان شتاب و توان خروجی موتور و کارایی خودرو می شود.Nitro tuning به نصب و تنظیم کاربراتور بر روی موتورهای با سوخت نیتروژن- متان نیاز دارد، وقتی که موتور درجا روشن است، پیچ تنظیم مربوطه باید در حالتی قرار بگیرد که موتور تا جایی که امکان دارد آرام کار کند، اگر مشکل روشن شدن خودرو هم وجود دارد، تغییر کوچکی در پیچ تنظیم می تواند کارایی را بهبود ببخشد.اگر موتور موقع دور گرفتن مکث دارد یا صدای انفجار خفیفی تولید می کند، تاباندن پیچ تنظیم حداکثری می تواند میزان سوخت را کمتر یا بیشتر کند که این به نیاز خودرو بستگی دارد.

کیت مکش قطعهای است که هوای تمیز و سرد را از بیرون موتور دریافت میکند و درون تراتل ها میکند و یک احتراق پر انرژی را میسازد. همچنین سرعت و قدرت تولیدی خودرویی با وزن ۱.۸۱۴ کیلوگرم و قدرت ۴۰۰ اسب بخار، با خودرویی با وزن ۹۰۷ کیلوگرم و قدرت ۲۰۰ اسب بخار برابری میکند. سرامیک مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد و از الکترود شمع در مقابل حرارت محافظت میکند. بر اساس تجارب و مطالعات شرکت میشلین، سرعت کاهش فشار نیتروژن نیز سه برابر کمتر از هوای معمولی است. هزینه تعویض فیلتر هوا هم، خیلی نمی باشد و شما به راحتی می توانید با تعویض فیلتر هوای خود شتاب موتور خوردویتان را افزایش دهید.فوت کوزهگری در تعویض فیلتر هوا این است که هوای خنک و تازه سنگینتر است و به این ترتیب هوای بیشتری به سیلندرها میرسد و با سوخت ترکیب میشود. در قدیم خودروها کند بودند و افراد زیادی به دنبال راه هایی برای بهبود شتاب خودروها می گشتند.تعداد زیادی از خودروسازها در تلاش برای یافتن راه حلی برای این مسئله بوده اند و راه حل را در استفاده از قطعات بهبود یافته و مکانیسم هایی که سرعت خودروها را افزایش داده اند پیدا کرده اند.