چگونه جین کیسه هوا و جلیقه های پیشرفته می توانند دوچرخه را ایمن تر کنند


اما نوآوری در کیسه های هوا می تواند به ایمنی موتورسواران کمک کند.

موسی شهریور 16 سال پیش اولین شلوار جین موتور سیکلت خود را با همکاری Harley-Davidson Sweden طراحی کرد – از جمله یک پوشش چرمی محافظ. حالا او این ایده را یک قدم جلوتر می برد. شرکت او Airbag Inside Sweden AB یک نمونه اولیه از شلوار جین فوق العاده قوی را طراحی کرده است که دارای کیسه های هوا در داخل پاها است.

کاربر شلوار جین را به دوچرخه خود متصل می کند و در صورت سقوط از موتور ، کیسه های هوا مستقر می شوند ، با هوای فشرده پر می شوند و ضربه را به قسمت پایین بدن کاهش می دهند. شهریور توضیح می دهد که کیسه هوا را می توان پایین آورد ، با گاز دوباره پر کرد و دوباره در شلوار جین جمع کرد تا دوباره استفاده شود.

کیسه هوا در داخل سوئد AB در حال صدور گواهینامه شلوار جین مطابق با استانداردهای ایمنی و بهداشت اروپا است و یک سری آزمایشات تصادف را انجام می دهد.

این شرکت 150،000 یورو (180،000 دلار) از اتحادیه اروپا برای توسعه ایده جمع كرده و امیدوار است كه شلوار جین را در سال 2022 راه اندازی كند. شركت فرانسوی CX Air Dynamics كمپین تأمین سرمایه گسترده را برای توسعه ایده مشابهی آغاز كرده است.

جلیقه های کیسه هوا

شهریور می گوید برای اولین بار این نوع محافظ برای قسمت پایین بدن در دسترس خواهد بود.

فناوری معادل بالاتنه بیش از 20 سال است که وجود دارد. جلیقه های کیسه هوا موتورسیکلت را می توان زیر کت نصب کرد و از قفسه سینه ، گردن و گاهی از پشت محافظت کرد.

نسخه های اولیه مانند شلوار جین شهریور به دوچرخه متصل شده بود ، اما اخیراً کیسه های هوا الکترونیکی مستقل ساخته شده اند که به جای آن از سنسورهای پیشرفته برای تشخیص زمان سقوط یک موتورسوار استفاده می کنند.

از جمله کیسه های هوای خودمختار موجود در بازار ، سیستمی است که توسط شرکت فرانسوی In & motion ایجاد شده است.

این شرکت از سال 2011 طراحی کیسه های هوا را برای اسکی بازهای حرفه ای آغاز کرد و از آن زمان فناوری را برای موتورسواران سازگار کرده است. او به جای استفاده از کمربند برای تحریک کیسه های هوا ، “مغزی” ایجاد کرد که از GPS ، ژیروسکوپ و شتاب سنج تشکیل شده بود. کمی بزرگتر از یک گوشی هوشمند ، این جعبه در پشت هر جلیقه سازگار قرار گرفته است.

مدیر ارتباطات In & motion Anne-Lawr Hogely به سی ان ان بیزنس گفت: “سنسورها حرکت در زمان واقعی را اندازه گیری می کنند و الگوریتم قادر به تشخیص سقوط یا حادثه برای باد کردن کیسه هوا است.”

جعبه 1000 بار در ثانیه موقعیت سوارکار را اندازه می گیرد. هوگلي توضيح مي دهد كه به محض تشخيص “عدم تعادل جبران ناپذير” ، كيسه هوا مستقر شده و كاملاً باد مي شود تا از سينه ، شكم ، گردن و ستون فقرات کاربر محافظت كند. فقط 60 میلی ثانیه طول می کشد.

در & amp؛  حرکت جلیقه های پیشرفته با کیسه هوا می سازد.

در & حرکت اخیراً 10 میلیون یورو (12 میلیون دلار) بودجه برای توسعه در اروپا و ایالات متحده جمع آوری شده است.

اما فرانکلین ، معاون ویراستار اخبار موتور سیکلت ، توضیح می دهد ، در حالی که عملیات اصلی مشابه کیسه های هوا الکترونیکی موجود در بازار است ، اما In & motion دارای یک سرویس اشتراک مقرون به صرفه است. فرانکلین به CNN Business گفت: “سیستم آنها از بسیاری جهات باعث شده است تا کیسه های هوا در دسترس مردم عادی قرار گیرند.”

سوارکاران می توانند جعبه را مستقیماً به قیمت 400 دلار خریداری کنند یا سالانه آن را با قیمت 120 دلار از In & motion اجاره کنند. کاربران در فرانسه همچنین می توانند به تنظیماتی دسترسی پیدا کنند که در صورت تصادف با خدمات اضطراری تماس بگیرند.

سیلیکون را فراموش کنید.  این ماده می تواند بازی انرژی خورشیدی را تغییر دهد
در حالی که محافظت از کیسه هوا اکنون در MotoGP و رالی داکار امسال اجباری است ، کیسه های هوا برای موتورسواران جاده ای شرط قانونی نیستند – اما فرانکلین معتقد است که آنها یک نوآوری ایمنی مهم هستند.
ریچارد فرامپتون ، استاد ارشد ایمنی خودرو در دانشگاه لاگبورو در انگلیس ، می گوید تحقیقات آکادمیک زیادی در مورد کارایی جلیقه های کیسه هوای موتورسیکلت انجام نشده است ، زیرا آنها هنوز برای رانندگان کاملاً جدید هستند. اما وی به تحقیق موسسه علوم و فن آوری حمل و نقل ، توسعه و شبکه های فرانسه اشاره کرد که نشان می دهد جلیقه های کیسه هوا در سرعت ضربه کمتر از حدود 30 تا 40 کیلومتر در ساعت (18 تا 25 مایل در زمان).

فرامپتون می گوید: “از بین چند مقاله ، مطالعات موردی و مقالاتی که دیده ام ، به نظر می رسد که آنها وسیله ای بسیار مفید هستند.”

“من طرفدار آنها هستم – قفسه سینه ، گردن و ستون فقرات مناطقی هستند که می توانید جراحات تهدید کننده زندگی داشته باشید.”


منبع: pezeshk-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>