چرا شهری در فلوریدا می خواهد تونلی را در دو مایلی ساحل بسازد


رهبران محلی در حال مذاکره با شرکت The Boring شرکت الون ماسک برای ساخت تونلی در دو مایل زیر زمین از مرکز شهر تا ساحل و پیاده روی بین 5-8 دلار هستند.
به نظر می رسد میامی در نظر دارد از شرکت ماسک برای حفر تونل و انحراف ترافیک اتومبیل از خیابان های شلوغ استفاده کند. شهردار فرانسیس سوارز ماه گذشته گفت که ماسک به او گفته بود می تواند پروژه ای محلی انجام دهد که پیش از این یک میلیارد دلار هزینه داشت. نزدیک به 30 میلیون دلار، و در شش ماه به پایان رسید.
در اوایل این ماه ، او اعلام کرد که یک جلسه پربار با شرکت Boring درباره “پیشرفت های نوآورانه” در حمل و نقل داشته است. سوارز درباره ساختمان صحبت می کند “پروژه امضا” برای جهان با یک شرکت خسته کننده است. طبق برآوردهای انجام شده ، این پروژه ها می توانند با حدود 1٪ هزینه های معمول تونل سازی انجام شوند ، رهبران می گویند این پروژه ها از شرکت خسته کننده ماسک دریافت شده است.
فلوریدا فقط دو تا دارد پروژه های تونل در سراسر کشور ، اما به نظر می رسد که ماسک رهبران ایالتی را ترغیب کرده است تا آنها را بپذیرند. به گفته برایان گتینگر ، كه تونل سازی را در شركت زیرساخت Freese و Nichols انجام می دهد ، به طور كلی تونل ها به عنوان گزینه زیرساختی به عنوان آخرین چاره در نظر گرفته می شوند.

گوتینگگر گفت: “شما آنها را جایی می بینید كه هیچ چیز دیگری كار نمی كند ، زیرا معمولاً گران ترند.”

وی گفت: فناوری تونل در نسل گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است. فشار به جلوی تونل جدید وارد می شود و از جاری شدن آب و خاک در محل حفاری جلوگیری می کند. به گفته گوتینگگر ، این امر باعث شده تا تونل زنی در مکان های بیشتری زنده بماند.

فورت لادردیل با شرکت خسته کننده ایلون ماسک در حال کشف تونل های ساختمانی است.

اما خشکسالی فلوریدا – و فقدان آن – چالش های بی نظیری برای سازندگان تونل به وجود می آورد.

گوتینگگر گفت ، سنگ آهک در فلوریدا می تواند بهینه سازی دستگاه تونل را دشوار کند زیرا دارای سوراخ های طبیعی است. وی گفت: سازندگان تونل ترجیح می دهند سنگ سخت باشد. سفارشی سازی دستگاه برای شرایط دائمی ، مانند سنگ سخت یا خاک آسان است. تغییرات آب و هوایی همچنین به دلیل بالا آمدن سطح دریا و بالقوه طغیان شدن تونل ها ، خطر ایجاد تونل ها را ایجاد می کند. گتینگر گفت ، در مایالسیا این تونل ها به طور خاص برای مدیریت سیلاب طراحی شده اند.

فلوریدا سطح آب زیرزمینی بالایی دارد و بارندگی بیشتری نسبت به بیشتر ایالت ها دارد.

به گفته گرگ رینز ، رهبر تونل سازی جهانی در Stantec ، برخی از سنگ های آهکی فلوریدا شامل سفره های زیرزمینی آب زیرزمینی هستند که با توجه به تأثیرات احتمالی بر آب های زیرزمینی ، باید از آنها محافظت شود. Raines گفت ، دفن و سکونتگاه ها نیز باید در فلوریدا کنترل شود.

این نوع عارضه می تواند در هزینه های تونل زنی تأثیر بگذارد. Raines گفت ، چالش های منحصر به فرد فلوریدا محاسبه هزینه های تونل گذاری را دشوار می کند. طول تونل های بندر میامی که تقریباً یک مایل طول دارند ، 1.1 میلیارد دلار هزینه داشت و ساخت آن چهار سال به طول انجامید. Raines گفت: هزینه های جهانی تونل از 175 میلیون دلار در هر مایل تا 3.5 میلیارد دلار در هر مایل است.

شهرداران فلوریدا از گفتن اینکه آیا آنها بر هر ماده ای در قرارداد مربوط به اضافه هزینه تأکید می کنند ، امتناع کردند. شرکت خسته کننده به درخواست ها برای اظهار نظر در مورد این داستان پاسخ نداد.

اما خطرات رهبران فلوریدا را که می بینند مکانهای اضافی تونل می تواند کمک کند ، منصرف نکرده است.

این شرکت خسته کننده ، که هنوز پروژه عمومی را افتتاح نکرده است ، باید ثابت کند که می تواند به افت چشمگیر قیمت ها دست یابد. ماسک در تسلا و اسپیس ایکس پیشرفت های چشمگیری داشته است ، اما همچنین عادت دارد مهلت های قانونی را از دست بدهد و پیش بینی های خود را انجام ندهد.

رهبران فلوریدا هیجان زده هستند و به موفقیت ماسک اشاره می کنند. آنها نگران نیستند که این شرکت خسته کننده ممکن است با برخی از چالش های منحصر به فرد تونل زنی در فلوریدا روبرو شود.

دین ترانتالیس ، شهردار فورت لودردیل ، به CNN Business گفت: “من این را فرصتی انقلابی برای تجدیدنظر در حمل و نقل در فلوریدا جنوبی و سایر مناطق در سراسر کشور می دانم.”

شهردار از افشای اینکه دولت بلیط های حمل و نقل عمومی مانند یارانه پرداخت می کند یا درآمد عملیاتی به دولت یا شرکت خسته کننده تعلق می گیرد ، خودداری کرد. سخنگوی گفت: بحث ها تاکنون مقدماتی بوده است.

ترنتالیس اظهار داشت: افزایش ترافیک قطار در شهر وی باعث بدتر شدن ترافیک وسایل نقلیه و کشتی ها می شود زیرا آنها برای فضا رقابت می کنند. او می خواست در زیر بخشی از شهر تونل قطار بسازد ، اما مقامات دولتی به او گفتند كه این هواپیما خیلی گران است. اما سپس ترانتالیس گفت که اخیراً بین ماسک و شهردار میامی ، فرانسیس سوارز تبادل توییتر را مشاهده کرده است که به او الهام بخش شده است تا با این شرکت خسته کننده ارتباط برقرار کند.

قطر تونل قطار باید 24 فوت باشد ، دو برابر اندازه تونل های موجود The Boring Company. هرچه عرض تونل بیشتر باشد ، هزینه حفر آن نیز بیشتر است. ترانتالیس گفت که انتظار دارد یک پروژه ساده تر – یک تونل دو مایلی به ساحل آغاز کند. ترنتالیس گفت ، فورت لادردیل و شرکت خسته کننده در حال مطالعه زمین شناسی محلی هستند تا مشخص کنند کدام مسیر را طی کنند. وی گفت که هنوز قراردادی امضا نشده است.

ترنتالیس گفت که دیدار با شرکت Boring چشم شهر را به سمت سایر امکانات مانند استفاده از شبکه تونل برای سهولت در ترافیک خیابان ها باز می کند.

شرکت Boring سیستمی به نام Loop را ارائه می دهد که در آن افراد می توانند در تسلا در اطراف شهری در تونل های زیرزمینی سوار شوند. لوپ همچنین انتقاد سازمان دهندگان حمل و نقل را برانگیخته است و آنها می گویند از تونل ها به طور ناکارآمد استفاده می کند. انتظار می رود اولین سیستم تابستانی شرکت Boring در لاس وگاس تابستان امسال افتتاح شود.

ترنتالیس گفت: تونل اولیه به ساحل می تواند صدها نفر را در روز حمل کند. برای مقایسه ، این بدان معناست که کمتر از نیمی از خطوط اتوبوسرانی Broward County Transit که در Fort Lauderdale فعالیت می کنند ، سوار کمتری را حمل می کند.

گوتینگگر ، یکی از کارشناسان تونل زنی معتقد است که با افزایش جمعیت در شهرهای بزرگ ، تونل ها در شهرهای آمریکا بیشتر می شوند. وی گفت: هرچه زمین گران تر باشد ، استفاده از هر متر مربع چه برای تونل قطار ، تونل اتومبیل یا تونل فاضلاب منطقی تر خواهد بود.

اتفاقی که می افتد ، ممکن است ماسک برای بازدید از سواحل فلوریدا از تونل ها زیاد استفاده نکند. او گفت که فقط چند روز رفتن به ساحل را دوست دارد.

وی در مصاحبه ای در سال 2013 گفت: “ایده دراز کشیدن در ساحل به عنوان یک چیز اساسی فقط به نظر می رسد بدترین چیزی باشد که برای من وحشتناک به نظر می رسد.” من فوق العاده خسته خواهم شد.




منبع: pezeshk-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>