پیستون خودرو چیست و چطور کار میکند؟

رینگ فشاری رینیگی می باشد که در بالا ترین شیار حلقه نسبت به سر پیستون قرار می­گیرد. فشار ناشی از گازهای احتراق باعث فشرده شدن حلقه به جداره سیلندر شده و به این شکل عایق ایجاد می­شود. هوای مکش شده حساس رنگ آبی و هوای کمپرس شده (یا فشرده شده) اصلی رنگ صورتی نشان داده شده است. پروانه صورتی رنگ (که محور آن به میل لنگ کمپرسور متصل است) اساسی گردش خود، کمپرسور را خنک می کند. سر بزرگ شاتون به صورت یک یاتاقان دو تکه می باشد که متحرک هم هست (یعنی لنگ میل لنگ در درون همین یاتاقان حساس چرخش میباشد) و لنگ میل لنگ را در بر میگیرد. فشار داخلی مستمند اعمال نیروی قابل توجهی هست که بتواند رینگ پیستون را به قطر کوچکتری در آورد تا در شیار مربوطه جای بگیرد. برای یاری کردن به در دست گرفتن پیستون اکثر پیستون ها را طوری تراشکاری می کنند که اتاقک آن ها اندکی بیضوی رخ شود . به جهت موتورسیکلتهای شهری می بایست شما از شتاب متوسط استفاده نمایید . اما در بعضا موتورها مثل موتور پراید، به واسطه گونه جانمایی پیستونها و سوپاپها، حتی در صورتی که تسمه تایم در بدور بالا نیز ببرد منجر برخورد این دو عضو به هم دیگر نمی شود ولی در بخش اعظم خودروها مانند خودروهایی که از موتورهای پژویی به کار گیری میکنند، اگر همین حادثه بیافتد قطعا خساراتی سنگینی به موتور وارد خواهد پیستون تبریز سمند شد. این عضو متحرک که یک سر آن باطن محوطه سیلندر هست و از تحت به وسیله شاتون به میل لنگ متصل شده است، پیستون نام دارد. بر خلاف موتورهای خودروی برقی، موتور درونسوز حساس صدها قطعه متحرک است. پیستون در موتورهای درونسوز تنها عضوی میباشد که حرکت خطی رفت و برگشتی دارااست و به این خاطر تندرست فعالیت آن دارای متفاوتی نسبت به دیگر قطعات موتور خواهد داشت. به عامل سرعت بالا و فاصله نزدیکی که نسبتبه دیگر اجزا همسایه خویش دارا هستند بایستی دائما روغنکاری شوند و در کنار آن در حرارت ایدهآل عمل کنند. تفاوت شاتون کوتاه و بلند در چیست؟ سر ریز شاتون را یک یاتاقان تشکیل میدهد که انگشتی پیستون از داخل آن میگذرد؛ در داخل این یاتاقان غالبا یک عدد بوش از محصول مس و یا برنج قرار دیتا میگردد که حیاتی پین پیستون در تماس مداوم و مستقیم است.. ترک گژن پین سوراخی سرتاسری هست که در دو طرف جانبی سر پیستون امتداد دارد. حلقه های پیستون گوشه و کنار احتراق را آب بند نموده است. به طور معمول، هر چه مسافت آزاد حلقه پیستون بخش اعظم باشد نیروی بیشتری توسط حلقه پیستون در وضعیت متراکم به جداره سیلندر وارد می­شود. روغن اضافی آن‌گاه از روش بریدگیهای بر روی رینگ به مخزن روغن درون پوسته موتور برمی­گردد. این همچنین به خاطر خاصیت گوه ای هندسه رینگ منجر می­شود توزیع روغن در تمام کورس حرکت این قطعه به صورت بهینه شکل پذیرد. به طوری که در چشم می شود قطر پیستون که در محور تکیه گاه گژن پین قرار داراست به ترازو 0.006 اینچ یا این که 0.15 میلی متر از قطر دیگر کوچک خیس هست و قطر پیستون در روی محور 45 مرتبه ای نسبت به محور 0.003 اینچ یا 0.075 میلی متر کوچکتر از بزرگترین قطر پیستون هست . چنانچه روانکار صحیح و استاندارد و مناسب موتور را استفاده کنید، از فشار آوردن بیهوده به موتور و نگهداشتن آن در دورهای بالا به جهت مدت طولانی بپرهیزید، از دنده معکوسهای ناگهانی که سبب ساز تولید تنش شدید در اجزا می‌شود بپرهیزید و سیستم خنککاری (فن و رادیاتور و کولانت و ترموستات و واترپمپ ) را بهصورت تروتمیز کنترل کنید، مطمئن باشید که اجزای داخلی موتور و بهخصوص پیستون و شاتون و حلقه پیستون و گژنپین عمری فراوان طولانی خواهند داشت. پیستون در سر بازش که مرحله پایینی آن هست به شاتون و میللنگ متصل است. آلومینیوم زمان گرم شدن منبسط می­شود، و به این جهت می­بایست رواداری به اندازه را به جهت حرکت آزادانه آن در باطن سیلندر پیش بینی نمود. رینگ پیستون می­بایست اتصال شعاعی قابل پیش بینی و موثری در میان جداره سیلندر و سطح جانبی رینگ برقرار نمایند تا عایق بندی به طریق مناسبی انجام گیرد. رینگ پیستون عایق بندی گوشه و کنار احتراق را از طریق فشار داخلی و خارجی اعمال شده به آن برقرار می­کند. حلقه های پیستون علاوه بر فشار داخلی، از فشار خارجی نیز به جهت عایق بندی محفظه احتراق بهره می­گیرند. حلقه های متراکم یک تکه ساخته شده و مدام در شیارهای نزدیک به سر پیستون قرار می گیرند. پیستون در پیشرانههای درونسوز اصلی دوچندان بالایی دارد و هر چند تعویض آن به ندرت و در روزگار سرویسهای اهمیت شاید صورت دهد اما میتوان در مواقعی که به تاج همین قطعه نگاه میکنیم، از نشانههای روی آن به سالم و یا مشکلات کاری پیشرانه پی ببریم. تاج پیستون (سر پیستون) مرحله فوقانی پیستون (بالاترین نقطه نسبت به سرسیلندر) است، که حین عملکرد موتور ذیل نیروها و دماهای بسیار شدید قرار دارد. رینگ روغنی مسئول پاک کردن روغن های اضافی از بر روی جداره سیلندر را حین حرکت پیستون به عهده دارد. درصورتیکه از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید دیتاها بیشتری در مورد شرکت پیستون تبریز لطفا از صفحه ما بخواهید.

حتما بخوانید:
تبلیغ جدید سامسونگ برای تلفن S21 Ultra خود ... سری Hulu است
hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum bayan escort - vip elit escort lyft accident lawyer html nullednulled themesKamagrasu tesisatçısıBağlama Büyüsü