پیت بوتیگیگ مرکز South Bend را احیا کرد. حالا او یک چالش بسیار بزرگتر را پیش گرفته است.


به نظر می رسد اکنون بودجه حمل و نقل شهردار سابق آن ، پیت بوتیگ ، 38 ساله ، یک جهش بزرگ داشته باشد – وی پس از انتصاب جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ، وی به زودی بیش از 85 میلیارد دلار مدیریت خواهد کرد.

کسانی که با کار بوتیگیگ در South Bend آشنایی دارند ، می گویند او با توجه به تجربه ، هوش و نگاهش به حمل و نقل به عنوان چیزی فراتر از جابجایی وسایل نقلیه ، برای این کار بسیار مناسب است. آنها به موفقیت آن در احیای مرکز South Bend اشاره می کنند. او خیابان ها را دوباره طراحی کرد ، که باعث جذب مشاغل جدید شد ، ارزش املاک را افزایش داد و شهر را برای عابران پیاده ایمن تر کرد.

اما اکنون بوتگیگ با چالش های بزرگتر و پیچیده تری از صحنه ای که در یک شهر حدود 100000 نفری با آن روبرو شده است در صحنه ملی ظاهر می شود. این سیستم باید چالشهای پیش روی کارکنان حمل و نقل ملی و سوارکاری و همچنین ادغام وسایل نقلیه برقی و خودمختار را برطرف کند.

سی. مایکل والتون ، استاد حمل و نقل در دانشگاه تگزاس در آستین ، گفت که بوتیگیگ ممکن است به اندازه دبیران قبلی تجربه مستقیم نداشته باشد ، اما با صلاحیت ترین نامزدها همیشه موفق ترین افراد ثابت نشده است.

والتون گفت: “او با جوانی و انرژی خود این فرصت را دارد تا آینده حمل و نقل را نشان دهد.” صادقانه بگویم: “ما به او نیاز داریم.”

تغییر بعدی ماموت در حمل و نقل آمریکایی می تواند وسایل نقلیه خودمختار باشد و بحث در حال حاضر در جریان است.

طرفداران می گویند با این کار جاده ها به شدت ایمن تر می شوند ، اما خلبان اتوماتیک تسلا که یک سیستم خودمختاری جزئی است و امروزه در دسترس است ، مدتهاست که توسط کارشناسان خودروهای خودکار و هیئت ایمنی حمل و نقل ملی مورد انتقاد قرار گرفته است زیرا نگران ایمنی است. خلبان اتوماتیک عاملی در چندین مورد مرگ و میر بالا است. تسلا داده های فصلی را منتشر می کند و می گوید خلبان اتوماتیک ایمن تر از رانندگی سنتی است ، اما یافته ها به طور مستقل تأیید نشده است.
در طول دولت ترامپ ، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه رویکردهای خودمختار تسلا را در پیش گرفت ، اما ممکن است بوتیگیگ تهاجمی تر باشد – به خصوص که سیستم هایی مانند تسلا خودمختار با خودگردانی کامل اکنون در دست گروه کوچکی از مردم است. بدون هیچ گونه آزمایش فدرال ، به دنبال جایگزینی رانندگان افراد است.

مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری بوتیگگ خواستار رهبری جهان در فناوری ایمن و انتشار صفر خودروی خودکار بود و گفت که این امر خواستار یک نقش فدرال قوی برای تنظیم و نظارت است.

فروش وسایل نقلیه الکتریکی در حال رشد است و تسلا به ارزشمندترین خودروساز جهان تبدیل شد. بودجه بزرگراه ممکن است به زودی تغییر کند ، زیرا مدت ها است که جاده ها با مالیات گاز پرداخت می شوند. در طول مبارزات انتخاباتی خود برای ریاست جمهوری ، بوتیگیگ برای انتقال به یک مالیات بر اساس مسافت پیموده شده کمپین تبلیغاتی کرد ، اما اینکه چگونه چنین سیستمی با موفقیت قابل اجرا است ، باید منتظر ماند. اورگان چنین برنامه ای را تجربه کرده است. بوتیگ یگ همچنین می تواند مکالمه بایدن را برای سرمایه گذاری در 500000 ایستگاه شارژ وسایل نقلیه الکتریکی برآورده کند.

شاید خیلی فوری ، ممکن است لازم باشد که بوتیگیگ در مورد حمل و نقل عمومی اقدامی انجام دهد. طبق آژانس حمل و نقل عمومی آمریکا ، اکثر آژانس های حمل و نقل در حال بررسی کاهش عمده خدمات خود هستند ، زیرا خدمات کم در طی همه گیری ارائه می شود.

حتی قبل از همه گیری Covid-19 ، آژانس های حمل و نقل عمومی با سوختن میلیاردها ، یارانه پیاده روی و جذب مردم از حمل و نقل عمومی با کاهش سواری دست به گریبان بودند.

شرکت های Ridehail در حال حاضر در رادار هستند زیرا بوتیگ یگ در سال 2019 با رانندگان خارج از مقر Uber اعتراض کرد زیرا آنها به دنبال دستمزد و مزایای بهتر هستند. او ممکن است برای محافظت بهتر از کارگران کنسرت تحت فشار باشد. بایدن علیه ابتکار رای گیری در کالیفرنیا در پاییز امسال صحبت کرد که اوبر و لیفت را از طبقه بندی کارگران خود به عنوان راننده معاف کرد

در مقابل موفقیت خود در South Bend ، بوتیگیگ از روند ملی گسترده تر کاهش تعداد حمل و نقل عمومی دریغ نمی کند.

سواری حمل و نقل عمومی South Bend بین زمان انتخاب شهردار بوتیگ در سال 2011 و استعفا در سال 2019 32٪ کاهش یافته است.

در سایر شهرهای ایندیانا نیز کاهش چشمگیری داشته است. ایوانسویل ، ایندیانا همزمان 42٪ سقوط کرد و فورت وین ، ایندیانا نیز 16٪ کاهش را نشان داد. بودجه حمل و نقل عمومی هر دو شهر بودجه ای مشابه بودجه South Bend دارند.

موضوعی در کابین وی ممکن است ایمنی عابر پیاده باشد. در سال های اخیر مرگ و میر در سراسر کشور افزایش یافته است.

به گفته سانتیاگو گارسس ، مدیر ارشد نوآوری بوتیگیگ در South Bend ، خیابان های South Bend که بوتیگگ دوباره طراحی کرده بود کمتر تصادف جدی با عابر پیاده داشته است. به گفته وی ، مغازه های خالی جلو و ارزش املاک نیز کمتر بود. خیابان های یک طرفه به خیابان های دو طرفه تبدیل شد ، خطوط دوچرخه اضافه شد و پیاده روها تعریض شدند.

بایدن خواستار نصب زیرساخت برای عابران پیاده و دوچرخه سوار شد و تجربه بوتیگیگ در South Bend می تواند ارزشمند باشد.

Courtyard by Marriott در سال 2018 درهای خود را در مرکز South Bend باز کرد.

گرگ داونز ، مدیر عامل شرکت بیمه South Bend ، هنگام دیدار با بوتیگیگ در اولین مبارزات انتخاباتی خود برای شهردار گفت: “ما شهری بودیم که شما از آنجا عبور کردید و شما متوقف نشدید.” “هیچ چیز خیلی بزرگی در مورد این پسر وجود ندارد.”

داونز گفت که او قبلاً به یک نامزد دیگر شهردار متعهد شده بود وقتی که حاضر شد قبل از مبارزات انتخاباتی بوتیگیگ در سال 2011 با بوتیگیگ برای یک قهوه کوتاه ملاقات کند. داونز گفت پس از دو ساعت مکالمه چنان تحت تأثیر قرار گرفت که موافقت کرد حمایت کند بوتیگ او بعداً در کمیسیون بازسازی خم باتگیگ جنوبی مشغول به کار شد.

کیم ایروین ، مدیر اجرایی Health by Design ، سازمانی مستقر در ایندیاناپولیس که بر نحوه تأثیرگذاری فضاهای عمومی بر سلامت عمومی تأکید داشت ، گفت که وی با توجه به رویکرد گذشته خود در حمل و نقل ، از انتخاب بوتیگیگ تشویق شده است.

ایروین به CNN Business گفت: “او از یک سطح سیستمی به مسائل نگاه می کند و می بیند که چگونه امور به هم پیوسته اند.”

ساکن ساوت بند ، الک هیپشایر ، دو سگ خود را در پیاده رو تازه توسعه یافته در خیابان جفرسون در ساوت بند ، ایندیانا قدم می زند.  (عکس از سال 2014)

پیاده روهای وسیع امکان صرف غذا در فضای باز را فراهم می کنند ، که یک زندگی پر جنب و جوش در خیابان را ایجاد می کند. وقتی خیابان ها به اندازه کافی عرض ندارند و اتومبیل ها با سرعت بسیار بالایی حرکت نمی کنند ، عابران پیاده نیز احساس استقبال بهتر می کنند و به سمت خیابان های شهر جذب می شوند.

اکنون بوتیگ می بیند که آیا می تواند موفقیت خود در South Bend را به مرحله ملی برگرداند یا خیر.

تام رایت ، رئیس انجمن برنامه ریزی منطقه ای ، یک گروه تحقیقاتی حمل و نقل در نیویورک ، معتقد است که بوتیگیگ از مهمترین زمان حمل و نقل آمریکایی از زمان توسعه سیستم بزرگراه بین ایالتی در دهه 1950 دخالت کرده است.

رایت گفت: “این یک نکته کلیدی است.” “سیاست و فرهنگ موجود در سیستم حمل و نقل آمریکا در نظر گرفته شده است.”


منبع: pezeshk-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>