[ad_1]

فضانوردان ناسا مایکل هاپکینز ، ویکتور گلوور ، شانون واکر و سوئیچی نوگوچی ، فضانورد آژانس فضایی ژاپن ، اکنون در مدار قرار دارند ، آنها روی کپسول SpaceX Crew Dragon هستند ، که انتظار می رود روز دوشنبه ساعت 23:00 بعد از ظهر به ISS متصل شود. این بدان معناست که خدمه 27 ساعت در مدار خواهند بود در حالی که فضاپیما به آرامی به مقصد مانور می دهد.
اگر Crew Dragon بتواند روز شنبه آغاز شود ، همانطور که در ابتدا ناسا برنامه ریزی کرده بود ، این سفر کوتاه تر خواهد بود ، زیرا ISS در صف ایستاده و به فضاپیما اجازه می دهد در حدود 8 ساعت به ایستگاه فضایی برسد. اما هوای نامناسب ناشی از طوفان اتا ، کارگران راه اندازی را مجبور کرد پرواز را به یکشنبه شب موکول کنند.

این کپسول دارای توالت فرنگی است و فضانوردان وقت خوابیدن را خواهند داشت در حالی که وسیله نقلیه کاملاً مستقل در مدار مانور می دهد ، در حالی که کارمندان SpaceX و ناسا در هوستون ، تگزاس و هاوتورن ، کالیفرنیا ، مراقب سفر باشید.

این مأموریت قابل توجهی برای ناسا و این شرکت است زیرا اولین مأموریت کاملا عملیاتی برای خدمه SpaceX است ، پس از یک آزمایش آزمایشی در ماه مه که فضانوردان ناسا داگلاس هرلی و رابرت بنکن ، هر دو خلبان آزمایشی را به ایستگاه فضایی بردند.

ناسا می گوید ممکن است ایلان ماسک Covid-19 را هنگام پرتاب فضانورد فضاپیما قرنطینه کند.

اما این مأموریت یک آزمایش نیست: مأموریت SpaceX’s Crew Dragon هفته گذشته رسماً به عنوان یک فضاپیما که توانایی حمل و نقل انسان را دارد ، تأیید شد و زمینه را برای شروع سفرهای معمول و حمل و نقل فضانوردان از زمینه های مختلف فراهم کرد.

به عنوان مثال ، در این مأموریت ، واکر و نوگوچی در فیزیک تجربه دارند. تیم Crew-1 قرار است انواع آزمایشات را در طول شش ماه اقامت خود در ISS انجام دهد ، از جمله تحقیق در مورد چگونگی تأثیر ریز جاذبه بر روی بافت قلب انسان. آنها همچنین تلاش خواهند کرد تا تربچه را در فضا پرورش دهند تا بر اساس تحقیقاتی که برای درک چگونگی رشد غذا برای پشتیبانی از ماموریت های فضایی انجام شده است ، بتوانند رشد کنند.

ماموریت یکشنبه پس از آنکه الون ماسک ، مدیر عامل SpaceX در توییتر فاش کرد که علائمی را تجربه می کند و از نظر Covid-19 مورد آزمایش قرار گرفته است ، مدت کوتاهی زیر سوال رفت ، و باعث شد ناسا تلاش کند برای اطمینان از که هیچ پرسنل لازم برای پرتاب وجود ندارد.

مقامات گفتند که این تلاش تا جمعه شب به پایان رسیده است و آنها هیچ جای نگرانی ندارند. مشک گفت روز شنبه که “به احتمال زیاد” “یک مورد متوسط ​​از عروق کرونر” داشته است.
از زمان خروج از برنامه شاتل فضایی در سال 2011 ، ایالات متحده نزدیک به یک دهه را بدون توانایی پرتاب فضانوردان به فضا سپری کرده است و ناسا مجبور شده است برای بردن فضانوردان به ISS به فضاپیمای سایوز روسیه اعتماد کند ، که آژانس فضایی گفت: یک آزمایشگاه مداری چند میلیارد دلاری با تعداد کافی کارمند را ترک کرد. در سال 2009 همزمان 13 فضانورد در آن حضور داشتند. این تعداد گهگاه به 3 برابر کاهش می یابد و افراد کمتری برای انجام آزمایش ها و نگهداری یک ایستگاه فضایی که به خوبی حفظ می شود کمک می کنند. با این پرتاب ، به هفت می رسد.

اسپیس ایکس کپسول Crew Dragon را به عنوان بخشی از برنامه خدمه تجاری ناسا توسعه داد ، که برای اولین بار در تاریخ آژانس فضایی بسیاری از طراحی ، توسعه و آزمایش فضاپیماهای سرنشین دار جدید را به بخش خصوصی تحویل داد. ناسا برای انجام کار قراردادهای اسپیس ایکس و بوئینگ با قیمت ثابت به ترتیب 2.6 و 4.2 میلیارد دلار اعطا کرده است. فضاپیمای Starliner بوئینگ به دلیل مشکلات بزرگ نرم افزاری هنوز سرعت خود را کم می کند سال گذشته در یک مأموریت آزمایشی کشف شد ، اما مقامات می گویند این وسیله نقلیه می تواند سال آینده در خدمت باشد.

از آنجا که این وسایل نقلیه به لحاظ فنی متعلق به اسپیس ایکس و بوئینگ خواهند بود و ناسا به عنوان مشتری خریدار ماموریت برای فضانوردان فعالیت خواهد کرد ، شرکت ها همچنین می توانند از وسایل نقلیه خود برای پرواز گردشگران ، کاوشگران خصوصی یا هر کس دیگری که می تواند استفاده کنند. 50 میلیون دلار – به علاوه بلیط.

این تصمیم خصوصاً در روزهای ابتدایی برنامه خدمه فروش بدون جنجال نبود. اما موفقیت Crew Dragon را می توان یک موفقیت بزرگ برای افرادی در ناسا دانست که امیدوارند بتوانند برای کمک به دستیابی به اهداف آژانس فضایی ، گسترده تر به این سبک از مذاکره اعتماد کنند.



[ad_2]

منبع: pezeshk-khabar.ir