[ad_1]

وایمو می گوید برخی از خودروسازان از عبارت “خود رانندگی” به نادرست استفاده می کنند و این تصور غلطی از توانایی سیستم های کمک راننده به مردم می دهد. درعوض ، Waymo وسایل نقلیه خود را “کاملاً مستقل” می خواند و امیدوار است که این تغییر ، آن را از فناوری هایی که فقط برای کمک به رانندگان انسانی طراحی شده اند ، متمایز کند.

وایمو روز چهارشنبه در یک پست وبلاگی گفت: “این چیزی فراتر از مارک تجاری یا یک تمرین زبانی است.” “دقت در زبان و می تواند جان انسان ها را نجات دهد.”
Waymo در پست وبلاگ خود با یک خودروساز خاص تماس نگرفته است. اما ماه ها است که او با تسلا روبرو شده است که یک گزینه 10،000 دلاری را در وسایل نقلیه خود به فروش می رساند ، “توانایی کامل خودرانگی” که مدت ها است که کارشناسان معتقدند توانایی های این فناوری بیش از حد ارزیابی می کند و به طور بالقوه مشکلات ایمنی ایجاد می کند. بیشتر رانندگان تسلا نمی توانند از خود مدیریت کامل استفاده کنند ، اما تسلا می گوید که این شامل تمام سخت افزارهای مورد نیاز این فناوری است. این شرکت می گوید نرم افزار مورد نیاز این ویژگی بعداً برای بیشتر درایورهای تسلا ارائه خواهد شد.

بیشتر کارشناسان وسایل نقلیه خودمختار می گویند که “خودرانگی کامل” به معنای اتومبیلی است که در آن فرد می تواند با خیال راحت پشت فرمان بخوابد ، تفاوتی با آنچه ویمو یک وسیله نقلیه کاملاً خودمختار می نامد ندارد.

در اکتبر سال 2020 ، تسلا نسخه اولیه و نمونه اولیه آنچه را “خود مدیریت کامل” می نامد برای گروه کوچکی از دارندگان تسلا منتشر کرد. فیلم های ارسال شده توسط آزمایش کنندگان نشان می دهد که قبل از اینکه رانندگان دقیق پشت فرمان مورد نیاز باشند ، باید کار زیادی انجام شود. تسلا به رانندگان هشدار داد که توجه بیشتری به جاده داشته و دستان خود را پشت فرمان نگه دارند.
اما در حالی که وی همچنان این وظیفه را “خودگردانی کامل” می خواند ، ایلون ماسک مدیر عامل تسلا ادعاهای چشمگیری در مورد توانایی ها و پتانسیل آن ارائه داده است. ماسک گفت که تسلا در سال 2020 یک ربات خودران خواهد داشت که این اتفاق نیفتاد. مشک وجود دارد نامیده می شود Waymo یک “راه حل کاملاً تخصصی” است و گفت که تسلا یک راه حل مشترک ارائه می دهد. وی اطلاعات مشخصی در مورد تمایز ارائه نداد.
ویمو بود او درخواست کرد در توییتر در نوامبر 2020 ، “آیا می خواهید بگویید که فناوری شما از رقبای سرسخت تر با مارک گمراه کننده پیشرفته تر است؟”

وایمو ، که سرویس سواری کاملاً مستقل را در قسمت محدودی از ققنوس ، آریزونا اجرا می کند ، پاسخ داد: “بله”. رانندگان انسان پشت فرمان مینی ون های او نیازی ندارند.

فن آوری ماسک همان کالیبر نیست ، اما او گفت به زودی که “خود مدیریت کامل” تسلا “در سطح ایمنی بسیار بالاتر از سطح متوسط ​​راننده امسال کار خواهد کرد.”
ماسک و تسلا بلافاصله به درخواست نظر در مورد چگونگی برنامه ریزی برای اثبات ایمن تر بودن “خودگردانی” نسبت به انسان پاسخ ندادند. مدت هاست که متخصصان با چگونگی ارزیابی ایمنی وسایل نقلیه خودمختار دست و پنجه نرم می کنند.

اختلاف نظر در مورد چگونگی تعریف “خودرانگی” با این واقعیت پیچیده است که مقامات دولتی تعریفی از خودروهای “خودران” استاندارد نمی کنند. وزارت حمل و نقل ایالات متحده و جامعه مهندسان خودرو به مقیاس پنج درجه ای اتوماسیون اشاره می کنند. صنعت خودگردانی معمولاً “سطح 4” را به عنوان نقطه ای از مقیاس آغاز خودگردانی یاد می کند. در سطح 4 ، ماشین بدون دخالت انسان می تواند در یک منطقه خاص مانند یک شهر خاص حرکت کند.

وایمو در سال 2017 یک کمپین آموزش عمومی برای وسایل نقلیه خودران تحت عنوان “بیایید در مورد رانندگی خود صحبت کنیم” راه اندازی کرد. این برنامه اکنون “بیایید در مورد رانندگی خودمختار صحبت کنیم” نامیده می شود.



[ad_2]

منبع: pezeshk-khabar.ir