این مارک سوئدی گفت که به عنوان بخشی از این انتقال ، می خواهد نیمی از فروش خود را در سال 2025 خودروهای الکتریکی و نیمی دیگر هیبریدی باشد. این بدان معناست که تنها پس از چهار سال فروش وسایل نقلیه مجهز به بنزین یا گازوئیل را متوقف می کند.
هنریک گرین ، مدیر ارشد فناوری ولوو در بیانیه ای گفت: “آینده طولانی مدت برای خودروهای دارای موتور احتراق داخلی وجود ندارد.” وی افزود: انتقال به فروش فقط اتومبیل های الکتریکی به ولوو اجازه می دهد “انتظارات مشتریان ما را برآورده کند و در هنگام مبارزه با تغییرات آب و هوا بخشی از راه حل باشد”.
این خودروساز گفت که دومین اتومبیل تمام الکتریکی خود ، مدل جدید سری 40 ، اواخر روز سه شنبه رونمایی می شود. در بیانیه آمده است که چندین مدل الکتریکی اضافی در سال های آینده منتشر خواهد شد.
ولوو گفته است که سرمایه گذاری زیادی در فروش آنلاین خواهد کرد و پیچیدگی محصولات خود را “کاملاً کاهش می دهد”. وی گفت که قیمت ها شفاف خواهد بود. این استراتژی مشابه استراتژی رهبر بازار در اتومبیل های الکتریکی ، تسلا است که فقط به صورت آنلاین می فروشد.
بیشتر این اقدامات در بازارهای داخلی ولوو انجام می شود. اروپا اهداف تهاجمی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از وسایل نقلیه تعیین کرده است و خودروسازان در صورت عدم رعایت این موارد با جریمه های بالقوه زیادی روبرو می شوند. این کمک کرده است که این قاره در پذیرش وسایل نقلیه الکتریکی از ایالات متحده سبقت بگیرد.
در نهایت انتظار می رود که خودروهای الکتریکی ارزان تر از اتومبیل های سنتی دارای موتور بنزینی تولید شوند ، به لطف قطعات متحرک کمتر و در نتیجه نیروی کار کمتری برای جمع آوری آنها لازم است.
منبع: pezeshk-khabar.ir