[ad_1]
مایان بیداواتکا ، بنیانگذار کو ، به CNN Business گفت: “به نظر می رسد … شما فقط ناگهان به فینال جام جهانی راه یافتید و همه در حال تماشای شما و تیم هستند.”
کو ، توسط نخست وزیر هند ، نارندرا مودی ، تبلیغ شده و توسط چندین مقام و وزارتخانه در دولت وی با اشتیاق مورد استفاده قرار گرفته است ، امسال تاکنون 3.3 میلیون بار برای شرکت تحقیق کاربردی Sensor Tower بارگیری شده است. این یک شروع امیدوار کننده برای شرکتی است که کمتر از یک سال پیش تأسیس شده است ، اما در همین مدت با کمتر از 4.2 میلیون بار دانلود توییتر در هند.
با این حال ، شبکه اجتماعی هند ، که یک آرم پرنده را برای هر کاربر توییتر آشنا می کند ، در ماه فوریه – زمانی که دولت هند از شرکت آمریكایی خواست كه به اندازه كاری برای مسدود كردن حساب های به اشتراك گذاری هشتگ های به اصطلاح “التهابی و بی اساس” در اطراف اعتراضات كشاورزان به قوانین جدید كشاورزی اقدام نكرده است.
بیداواتکا گفت: “ما در سریعترین زمان ممکن در حال ساخت هستیم.”
در این زمینه ، گزینه های محلی بسیاری از این سرویس ها برای استفاده از تکنیک ملی گرایی پررونق پدید آمده است – و برخی مانند کو ، به سرعت در حال محبوبیت هستند. به گفته شرکت تجزیه و تحلیل شرکت Sensor Tower ، دو برنامه بارگیری شده در هند تاکنون در سال 2021 سیستم عامل فیلم کوتاه TikTok-esque MX Taka Tak و Moj ، قبل از Snapchat ، Instagram ، Facebook و WhatsApp است.
بیداواتکا سرویس توییتر را ستود و گفت که واکنش دولت علیه آن و سایر سیستم عامل های فناوری “رقت انگیز” است. اما وی انکار نمی کند که درگیری دولت با توییتر باعث افزایش کو و سایر برنامه های هند شده است و افزود: برنامه های محلی درک بهتری از بازار دارند و می توانند در صورت عدم موفقیت شرکت های بزرگ فناوری در جهان مداخله کنند.
وی گفت: “بسیاری از غول های فناوری جهان هند را به عنوان بخشی از نقشه راه رشد خود در اختیار دارند ، اما آنها همچنین از ایجاد تغییرات بزرگ در یک محصول جهانی بسیار پایدار برای تهیه چنین بازار کمی نگران هستند.” “ما استعداد داریم ، منابع داریم ، برخی از ما تجربه داریم ، بودجه ای برای تحقق چنین رویاهایی در دسترس است. و این رویاهای کاملا بزرگی است ، ما در مورد ایجاد محصولاتی بسیار مناسب برای دومین جمعیت اینترنت در جهان صحبت می کنیم. “
ارسال یک پیام
قوانین دولت مودی تأثیر سرسام آوری بر روی این شرکت ها ایجاد کرده و برنامه های هندی را تقویت کرده تا خود را برای مصرف کنندگان در کشور مناسب تر بدانند. اکنون س bigال بزرگ این است که آیا دولت به سادگی برنامه های ساخته شده در هند را تشویق و تبلیغ می کند یا ایجاد یک محیط نظارتی که در آن تنها افراد باقی مانده اند ، ایجاد می شود.
میشی چوداری ، مدیر حقوقی مرکز آزادی نرم افزار مستقر در نیویورک ، به CNN Business گفت: “اگر مهمانی در توییتر باشد ، چند نفر در کو اهمیتی نخواهند داشت.” “توانایی پیگیری اخبار جهانی و ایجاد ارتباطات فرامرزی ویژگی اصلی موفقیت این سیستم عامل ها است و نباید از آن غافل شد.”
اما Anupam Srivastava ، یک شخص مقیم در مرکز Stimson ، یک اتاق فکر مستقر در واشنگتن و رئیس سابق آژانس سرمایه گذاری دولت هند ، Invest India ، می گوید که انتشار Big Tech مهمترین چیز نیست. این همچنین در مورد ارسال پیام به شرکت هایی مانند فیس بوک و توییتر است: دسترسی به اینترنت گسترده در هند نباید امری بدیهی تلقی شود.
وی گفت: “تلاش این است که به آنها بگویید شما نیازی ندارید.”
رمز و راز چینی ها
اندکی پس از آنکه مودی خواستار “استقلال” کشور در ماه مه سال گذشته شد ، برنامه کوتاه ویدیویی Chingari فروش خود را به عنوان یک گزینه بومی برای TikTok آغاز کرد. در مدت شش روز 2.5 میلیون بار بارگیری شده است.
چند هفته بعد ، هنگامی که هند TikTok و ده ها برنامه دیگر چینی را پس از افزایش درگیری نظامی با چین ممنوع کرد ، چینگاری واقعاً فوران کرد ، با طبق اعلام بنیانگذار Sumit Ghosh ، 8 میلیون بارگیری در روز ممنوعیت و پس از آن 7 میلیون بارگیری در روز بعد انجام شده است.
سال گذشته اندکی پس از تحریم ، غوش در مصاحبه ای با CNN Business گفت: “این دیوانه و دیوانه بود.” وی افزود: “ممنوعیت TikTok هرگز برنامه تجاری ما نبود.” “ما از نظر ارگانیک رشد کردیم.”
اما وی به طور كامل از توجیه دولت هند در مورد ممنوعیت حمایت می كند و معتقد است كه نمی توان به چین و شركت های آن اعتماد كرد و داده های مصرف كننده هند باید در دست هند باشد تا از “خطر امنیتی” جلوگیری شود.
در حالی که هند آماده بود برنامه های کاربردی چین را ممنوع کند ، ممکن است محدودیت هایی برای دولت تا چه اندازه بتواند با خدمات سایر کشورها پیش رود. هند بعنوان یک دولت منتخب با دموکراتیک با روابط بسیار نزدیکتر با چین نسبت به چین ، بعید است اینترنت خود را کاملاً خاموش کرده و بزرگترین شرکتهای فناوری آمریکا را در آینده نزدیک بیرون کند.
سریواستاوا گفت: “حمایت از كامل تعهدات بین ایالات متحده و هند … یك همکاری بسیار قوی و رو به رشد بین دولت در زمینه های دفاعی ، امنیتی و فن آوری بالا است.” در مقابل ، هند خود را “در یک مبارزه وجودی با چین” می داند ، و ممنوعیت برنامه های کاربردی “با هدف یک پیام مستقیم” است.
چینگاری قصد دارد تا حداقل به 100 میلیون کاربر دسترسی پیدا کند ، روی میهن خود تمرکز کند. در نهایت ، این برنامه بلندپروازی های جهانی دارد ، اما غوش گفت که با برنامه ریزی برای ذخیره داده های کاربر در کشورهای مربوطه ، به “حاکمیت داده” متعهد است.
این امر می تواند آموزش الگوریتم توصیه های برنامه را با توجه به اینکه داده ها پراکنده تر از پردازش همه آنها در یک مکان خواهد بود ، دشوار کند. اما این قیمتی است که چینگاری مایل به پرداخت آن است.
علاوه بر این ، حفاظت در برابر خطرات ژئوپلیتیکی ممکن است به چینگاری کمک کند تا از ممنوعیت در بازارهای دیگر جلوگیری کند به روشی که TikTok و دیگران در هند ممنوع شد.
قوش گفت: “هند معمولاً با هر کشوری دوست است ، اما شما هرگز نمی دانید.”
[ad_2]
منبع: pezeshk-khabar.ir