[ad_1]

یکی از شرکتهای اصلی تولید مواد غذایی ، Grubhub ، پس از از دست دادن جایگاه خود در بازار ، در حال فروش بود. گزارش شده است که رقبای آن ، DoorDash ، Postmates و Uber Eats ، نیز در مورد ادغام مذاکره کردند. در همین حال ، مدیر عامل Uber از تغییر اساسی در خدمات تحویل غذا خبر می دهد: تمرکز بر رشد سودآور.

سپس همه گیری همه چیز را تغییر داد.

بحران سلامت ، همراه با بحران اقتصادی ، طوفان کاملی را برای تأمین کنندگان ایجاد کرده است – خط لوله بزرگی از متقاضیان کار تازه کار بیکار ، تعداد بی شماری که در خانه می مانند و مواد غذایی برای آنها تأمین می شود و رستوران ها به طور فزاینده ای به پذیرایی و تحویل بستگی دارند.

اکنون که سال به پایان است ، DoorDash در مسیر انتقال موج از تقاضای همه گیر به عرضه اولیه است که انتظار می رود این هفته باشد.

اسد حسین ، تحلیلگر اصلی تحرک در شرکت تحقیقاتی داده PitchBook ، با استناد به چند دلیل ، از جمله تغییر بی سابقه تقاضای همه گیر ، گفت: “ستاره ها هموار شده اند. در اصل ، این زمان مناسب برای عمومی شدن شرکت های عرضه کننده آخرین مایل است.” و همچنین ادغام اخیر در بخش. (شرکت اروپایی Just Eat Takeaway.com Grubhub و Uber Postmates را خریداری کرده اند ، این بدان معناست که شرکت های کمتری در قیمت گذاری با یکدیگر رقابت می کنند.)
پس از مشاجره ای در کالیفرنیا بر سر 200 میلیون دلار ، دعوای Uber و Lyft به پایان نرسیده است

سمیل شاه ، سرمایه گذار پیشین در DoorDash و Instacart ، که گفته می شود انتظار می رود سال آینده IPO داشته باشد ، گفت: “آنها از این تغییر بسیار سود برده اند.” “من فکر می کنم هر دو شرکت در مقاطعی عمومی می شوند – فکر نمی کنم اگر اینها اکنون بدون همه گیری همه گیر شوند ، معلوم نیست ، شاید کمی دیرتر باشد ، اما چه کسی می داند.”

Airbnb ، یکی دیگر از شرکت های مورد تقاضا که در تلاش است تا تجارت خود را در میان کاهش شدید مسافرت ها در طی همه گیر بیماری ها حل کند ، نیز انتظار می رود این هفته عمومی شود. هر دو شرکت با اولین وال استریت خود رو به جلو حرکت می کنند درست همانطور که انتظار می رود اولین واکسن های ویروس کرونا برای برخی در ایالات متحده و خارج از کشور در دسترس باشد.

گسترش واکسن نشانه آن چیزی است که می تواند آغاز پایان همه گیری باشد و با آن تغییر دیگری در تقاضا ایجاد می کند. از نظر Airbnb ، این سال وجود دارد که پایان همه گیری تا چه اندازه می تواند تجارت را تحریک کند. برای شرکت های غذایی مانند DoorDash ، س questionال این است که پایان همه گیری چقدر به آن آسیب می رساند.

“اسکات دوک کومینرز” ، دانشیار دانشکده بازرگانی هاروارد گفت: “مردم بسیار عادت به سفارش غذا و سایر محصولات از طریق خدمات تحویل دارند. البته در صورت ایمن بودن انجام کارها ، برخی از آنها کاهش می یابد.” “اما ایجاد عادت های جدید قدرتمند است.”

DoorDash که 2.5 میلیارد دلار از سرمایه گذاران ، از جمله سافت بانک و سکویا سرمایه جمع کرد ، در عرضه اولیه خود هشدار داد که رونق همه گیر شدن آن نمی تواند برای همیشه ادامه داشته باشد. این شرکت گفت: “شرایطی که به دلیل اثرات همه گیری Covid-19 باعث سرعت بخشیدن به رشد تجارت ما شده است ، ممکن است در آینده ادامه پیدا نکند.”
برخی از رستوران ها از برنامه های تحویل مانند Grubhub و Uber Eats متنفر هستند.  بنابراین آنها به دنبال گزینه های دیگری هستند
به گزارش Second Measure ، این شرکت صاحب خاویار نیز در ماه مه 2019 رهبر فروش ایالات متحده شد. اما قبل از اینکه دوباره ضرر در سه ماهه آخر را اعلام کند ، DoorDash اولین سود خود را در سه ماهه دوم سال جاری تجربه کرد.
ممکن است زایمان هایی مانند DoorDash اهرم بزرگتری در طول بیماری همه گیر داشته باشند ، زیرا بسیاری از رستوران ها وابستگی بیشتری به دسترسی به مشتری در خانه دارند ، اما ممکن است آونگ بعد از همه گیری به سمت دیگری برگردد. کمینرز ، که اخیراً مقاله ای در مورد اهمیت ارتباط این برنامه با رستوران ها و سایر فروشندگان را تالیف کرده است ، گفت که فروشندگان باید بر روی تقسیم بهتر درآمد و ابزارهای خرده فروشان برای ایجاد مشاغل پایدار تمرکز کنند.
هزینه های بالایی که خدمات تحویل کالا از رستوران های سفارشی دریافت می کنند ، در طی همه گیر شدن مورد توجه قرار گرفت. برخی از ایالت ها و شهرها برای کمک به مشاغل محلی هزینه های تحویل غذا به کشورهای ثالث را محدود کرده اند. شرکت ها روش های جدیدی برای تجارت را کشف کرده اند. DoorDash Storefront را معرفی کرد ، محصولی که به رستوران ها امکان می دهد فروشگاه های آنلاین خود را ایجاد کنند که هیچ کالایی برای کالاهای فروخته شده دریافت نمی کند و Self-Delivery ، روشی برای لیست شرکا در هنگام مراقبت از تحویل خود در سیستم عامل خود.
در طی همه گیری ، برخی از خریداران Instacart شغل خود را کاهش دادند

در دراز مدت ، پایان همه گیری ، همراه با بهبود اقتصاد و چالش های قانونی برای مدل کسب و کار آنها ، ممکن است ادامه کار برای شرکت هایی مانند DoorDash را برای استفاده از پیمانکاران مستقل که مزایای محافظت از کار و هزینه های بالایی ندارند ، ادامه دهد.

ماه گذشته شرکت ها با تصویب یک اقدام رای گیری در کالیفرنیا سود کسب کردند و به شرکت ها اجازه دادند از طبقه بندی مجدد کارگران خود به عنوان کارمندان ایالتی طبقه بندی نکنند و هزینه های مربوط به مجموعه کامل مزایای جبران خسارت ، مانند حداقل دستمزد ، اضافه کار ، مرخصی استعلاجی و مزایای بیکاری تحت قانون کار کالیفرنیا. اما موضوع هنوز حل نشده است.

ربکا جیوان ، استادیار تحقیقات کار در دانشگاه راتگرز گفت: “این مدل تجاری” زنده می ماند ، اساساً کارگران را مجبور می کند تا در رقابت با یکدیگر به رقابت بپردازند. “

گیوان افزود: “اگرچه اقتصاد بد است و بیكاری نیز بالا است ، اما همیشه كارگران ناامیدی وجود خواهند داشت كه احتمالاً مایل به كار روی این برنامه ها هستند ، حتی با دستمزدهای بسیار پایین.”

[ad_2]

منبع: pezeshk-khabar.ir