نکته داغ جدید: با تلفن صحبت کنید


وی به سی ان ان بیزینس گفت: “این روش من برای پرس و جو دقیق و گفتن به همه در مورد آنچه اتفاق می افتد است.” “به نظر نمی رسید جایی که صبر می کردم تا اینکه هفته بعد برای نوشیدنی یا ناهار به دیدار دوستانم رفتم.”

سالهاست که اپل و دیگران گزینه ضبط پیام کوتاه و ارسال آن از طریق برنامه های متنی و گپ را ارائه داده اند. اما این قالب در طی همه گیری یک ساله مورد توجه بسیاری از افراد در ایالات متحده قرار گرفته است فرصت های محدود برای برقراری ارتباط با دوستان ، خانواده و همکاران.

رومینا هیسکای ، جوان 23 ساله ای که در نیویورک زندگی می کند ، عمدتا از آنها برای برقراری ارتباط با والدین خود که شش ساعت دورتر زندگی می کنند استفاده می کند ، با اشاره به اینکه “این می تواند برای شما لحن ، نگرش یا سرگرم کننده باشد”. نیک هوفستادر ، یک مشاور 38 ساله سفر لوکس در لس آنجلس ، یادداشت های صوتی را برای تعدادی از دوستان صمیمی می فرستد ، بیشتر برای تعریف داستان های خنده دار با “جلوه چشمگیر” تر و جلوگیری از ارسال پیام کوتاه. (او ترجیح می دهد از طریق اینستاگرام از یادداشت های صوتی در iMessage استفاده کند تا بتواند قبل از ارسال به آنها گوش دهد.)

و این فقط پیام های صوتی نیست. صدا لحظه ای دارد – و صنعت فناوری متوجه این موضوع می شود.

Clubhouse ، یک برنامه پر سر و صدا فقط صوتی است که در آن اعضا برای هدایت بحث های زنده و بدون اسکریپت به اتاق های مجازی می پیوندند ، که در ابتدای همه گیری راه اندازی شد و اکنون 10 میلیون فعال در هفته دارد به گفته سخنگوی کاربران و هزاران “اتاق”. فیس بوک و توییتر در حال آزمایش نسخه های خود از Clubhouse هستند. طی سال گذشته ، توییتر توییت های صوتی و پیام های صوتی را به عنوان بخشی از پیام های زنده در بازارهای منتشره منتشر کرده است. سخنگوی توییتر علی پاولا به CNN گفت که بازرگانان “اکنون از صدای خود برای صحبت کردن ساعتها استفاده می کنند” در موضوعات مختلف از بهداشت روان گرفته تا مراقبت از پوست.

فیس بوک ، که در حال حاضر پیام رسانی صوتی را در چندین محصول خود ارائه می دهد ، گفت که طی سال گذشته استفاده از این قالب در مسنجر در ایالات متحده افزایش یافته است. Discord که کانال های صوتی را ارائه می دهد نیز بسیار محبوب است. (اپل از اظهار نظر در مورد استفاده از یادداشت های صوتی خودداری کرد.)

دو بنیانگذار Clubhouse ، Paul Davison و Rohan Seth ، اندکی پس از راه اندازی برنامه در سال گذشته ، تفکر خود را در مورد قدرت محصولات متمرکز بر صدا در یک پست وبلاگ خلاصه کردند.

آنها می نویسند: “به جای اینکه چیزی بنویسید و روی” ارسال “کلیک کنید ، در حال گفت وگو با دیگران هستید. “لحن ، انعطاف پذیری و احساسی که از طریق صدا منتقل می شود به شما امکان می دهد تا تفاوت های ظریف را درک کرده و ارتباطات انسانی منحصر به فردی با دیگران ایجاد کنید. شما هنوز هم می توانید خود را به چالش بکشید و مکالمه های دشواری داشته باشید – اما با صدا اغلب توانایی ایجاد همدلی بیشتر وجود دارد. ما را به سمت رسانه سوق داد. “

پست صوتی 2.0؟

ظهور فناوری صوتی بازگشت به دورانی است که باید مدتها قبل بوده است ، زمانی که مردم پیام های صوتی را ترک می کردند و ساعت ها با تلفن صحبت می کردند. CNN در سال 2012 گزارش داد: “تماس تلفنی یک م institutionسسه در حال مرگ است.” در داستان های مشابه سال 2010 اشاره شده که چگونه نوجوانان ترجیح می دهند پیام را به تماس بفرستند و حتی یک تلفن زنگ خورده برای بزرگسالان می تواند احساس ناراحتی کند.
حالا صدا دوباره است برخی از شرکت های بزرگ فناوری آینده شرط بندی می کنند – همانطور که از موج کلابهاوس دیده می شود. گفته می شود این شرکت اخیراً 100 میلیون دلار سرمایه جمع کرده و ارزش آن را 1 میلیارد دلار ارزیابی کرده است.

“من احساس می کنم یک نگاه گذشته به دهه 90 است ، وقتی اتاق گفتگو رواج داشت … همان هیجان تعامل با غریبه ها ، همان چالش ها در مدیریت رفتارهای نامناسب و خصمانه ، و همان کنجکاوی مصرف کنندگان در یادگیری فن آوری جدید “گفت جفری هال ، استاد تحقیقات ارتباطات در دانشگاه کانزاس و نویسنده کتاب اخیر مربوط به فناوری.

وی افزود: “شاید الان مردم به دلیل بسته بودن بیماری همه گیر و تمایل به برقراری ارتباط با دیگران ، حتی افراد غریبه ، لذت بیشتری پیدا كنند.” اما هال هشدار داد که ، مانند اتاق های گفتگو ، برنامه های گفتگوی صوتی می توانند “از بین بروند” زیرا افراد وقتی زندگی به حالت عادی باز می گردد به سراغ چیزهای دیگر می روند – به استثنای احتمالاً “یک مکان کوچک از کاربران” که ممکن است ترجیح دهند بچسبند. قالب

یادداشت های صوتی در طی همه گیر شدن در میان فرصت های محدود اجتماعی ، مورد توجه بسیاری از مردم ایالات متحده قرار گرفت.

به ویژه ، پیام های صوتی از مدت ها قبل در سایر نقاط جهان محبوب بوده است ، بعضی از آنها برای انجام همه کارها از تعامل با کارگران زایمان گرفته تا گپ زدن با اقوام ساکن خارج از کشور بدون نیاز به “فکر کردن در مورد مناطق زمانی” از آن استفاده می کردند. یک شرکت لوازم آرایشی در دبی و از این ویژگی استفاده می کند. هیمانشی پارمر ، 27 ساله ، طراح و هنرمند تجسمی در گوا ، هند ، همچنین دریافت که یادداشت های صوتی می تواند به موانع بین مادرانش کمک کند ، که “از نوشتن متنفر است و متنفر است” برای استفاده از تلفن “

اکنون ، یادداشت های صوتی – و شاید به طور کلی عملکردهای صوتی – به دلایل مختلفی از جمله راحتی ، نیاز به صمیمیت در زمان انزوا ، و تمایل به جلوگیری از سردرد برای برقراری تماس ویدیویی در ایالات متحده همه گیر شده اند. (و به نظر نماینده می رسد). علاوه بر این ، بسیاری از آنها احتمالاً خستگی ناشی از افزایش را تجربه می کنند.

کارلا بوینز ، استادیار دانشکده بازرگانی Teper دانشگاه کارنگی ملون ، متخصص در ارتباطات آنلاین و بین فردی ، گفت: “برای بسیاری از ما ، ما در حال حاضر از خانواده و دوستان جدا شده ایم.” “استفاده از یادداشت های صوتی به ما امکان می دهد تا در پیام های خود از نزدیکی ، عشق و ارتباط الهام بگیریم.”

توییتر به شما امکان می دهد با صدای خود صدای جیر جیر کنید

هال گفت که قسمت اضافه شده از درخواست – علاوه بر انتقال تفاوت های احساسی بیشتر – ضبط ، ذخیره و پخش مجدد یادداشت های صوتی آسان است.

وی گفت: “زمانی که ما یک دستگاه پاسخگویی داشتیم ، مردم پیام های مهم را به ویژه از طرف عزیزان ذخیره می کردند ، گاهی اوقات به شرطی که دستگاه فضای و قدرت لازم برای ذخیره آن پیام ها را داشته باشد.” “مردم از پست صوتی به همین روش استفاده نمی كنند ، تا حدی به این دلیل كه تلفن آسان ترین راه برای ارسال پیام برای شخص دیگر نیست – این می تواند متن باشد.”

قبل از همه گیری ، جولیانی گفت که او دوستان زیادی دارد که روزانه با آنها صحبت نمی کرد. یادداشت های صوتی تغییر کرده است.

وی گفت: “برخی از دوستانم را نگه دارید و من واقعاً نزدیک هستم.” “ما هر روز یادداشت های صوتی می فرستیم و صحبت می کنیم ، بیش از هر زمان دیگری.” او افزود ، “من باور نمی کنم که قبلاً این کار را نکرده باشیم.”


منبع: pezeshk-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>