[ad_1]

پاناسونیک HUD خود را برای واقعیت افزوده در نمایشگاه الکترونیک مصرفی در سال 2021 نشان داد. در یک فیلم نمایشی ، سیستم پاناسونیک خطوط ناوبری آبی رنگی را نشان داد که راننده باید در جاده واقعی حرکت کند. یک علامت زرد یک دوچرخه سوار را در کنار جاده نشان می دهد و سیگنال های چشمک زن از نزدیک شدن بیش از حد اتومبیل ها هشدار می دهند.

در طی دهه های گذشته از جهش از هواپیماهای جنگنده به اتومبیل ، نمایشگرهای هدآپ یا HUD به گزینه ای در دسترس عموم برای انواع وسایل نقلیه تبدیل شده اند. آنها اطلاعات مربوط به پروژه را مانند سرعت و دستورالعمل های ناوبری روی شیشه اتومبیل یا یک صفحه پلاستیکی شفاف جلوی آن نمایش می دهند ، بنابراین راننده مجبور نیست که به ابعاد یا صفحه داخل ماشین نگاه کند.

اگر مرسدس دارید ، می توان از HoloLens برای تعمیر آن استفاده کرد

اعداد و نمادها معمولاً به گونه ای به نظر می رسند که گویی در جایی درست بالای کاپوت ماشین شناور هستند. برخی از شرکت ها دریافته اند که چگونه آنها را در دنیای واقعی بر روی اشیا – واقعی – از جمله اتومبیل های دیگر ، عابر پیاده و دوچرخه سوار – قرار دهند و چیزی شبیه واقعیت افزوده را برای راننده ایجاد کنند. این گام بزرگ بعدی برای نمایشگرهای جلو است و سیستمهایی از این دست اخیراً وارد بازار شده اند. مرسدس سیستمی مشابه سدان S کلاس جدید خود خواهد داشت و فولکس واگن نیز سیستمی مشابه با SUV ID جدید الکتریکی 4 در برخی بازارها خواهد داشت.

انجام این نوع ترازبندی واقعی کار دشواری است زیرا نیاز به دانستن لحظه به لحظه دقیقاً مشخص کردن همه ویژگیهای جاده و همچنین در هر لحظه دقیقاً چشمان راننده است. شما باید هر دو را بدانید ، زیرا در غیر این صورت نمودارها نمی توانند به درستی مرتب شوند.

برای این منظور ، AR HUD پاناسونیک از فناوری ردیابی چشم برای نظارت دقیق بر چشم راننده استفاده می کند. سیستم کنترل ارتعاشات به جبران برجستگی ها و سایر ارتعاشات کمک می کند و تصاویر موجود در شیشه را از دید راننده پایدار نگه می دارد. به گفته پاناسونیک ، رادار تصویربرداری مسیر را از طریق حداقل سه خط اسکن می کند.

اگر راننده از سیستم ناوبری استفاده می کند ، صفحه نمایش وارونه یک خط جاده را نشان می دهد تا مسیر صحیح را نشان دهد. این سیستم همچنین می تواند خطوط کمرنگ روی نوار را برجسته کند که دیدن آن دشوار است. اگر وسیله نقلیه بیش از حد به قسمت جلوی ماشین نزدیک شود ، ممکن است یک علامت هشدار دهنده در عقب اتومبیل دیگر چشمک بزند تا به راننده هشدار دهد که فضای بیشتری را ترک کند.

کادیلاک اسکالید 2021 تا حدودی از ویژگی مشابهی برخوردار است اما در شیشه جلو خودرو ارائه نمی شود. در Escalade ، یک دوربین فیلمبرداری تصویری از جاده پیش رو را ضبط می کند که در صفحه مقابل راننده نمایش داده می شود. سیگنال های ناوبری و سایر اطلاعات در این تصویر گنجانده شده است. انجام این کار از نظر فنی آسان تر است ، زیرا به ترازبندی پیچیده ای که سیستم هدپد انجام می دهد نیاز ندارد.

پاناسونیک سیستم خود را در دسترس خودروسازان مختلف قرار می دهد تا آنها بتوانند آن را به عنوان گزینه ای برای وسایل نقلیه خود ارائه دهند.

[ad_2]

منبع: pezeshk-khabar.ir