از پیستون به جداره سیلندر گرما را انتقال دهد که دمای قیمت پیستون تقویتی tu5 آن پایینتر است. پیستون اساسی عایق بودن در برابر گاز و حرکت رینگ پیستون را تضمین می کند. پیستون کلیدی شامل یک میله پیستون بزرگ می باشد که از ذیل تا پیستون ثانویه با قطر کمتر امتداد می یابد. در این مرحله، از نقطه مرگ ذیل به سمت نقطه مرگ بالا حرکت می کند. چون فلزی است مقاوم که در برابر گرما حساسیت پاره ای از خویش نشان می دهد. ترک خوردگی از این خواص ناشی میشود. گشادی محل رینگها باعث وارد شدن ضربات شدید به رینگها می‌شود كه سبب ساز شكسته شدن آن‌ها هم میشود. همین رینگها سبب می شوند که در محیط احتراق فشار ناشی از احتراق و تراکم باقی بماند و از کمپرس رد نمودن دوری کند. امکان تحمل نیروی انفجاری، فشار بالا و دمای ترکیب هوا و سوخت محترق شده در گوشه و کنار چگالی را دارد. افست بودن یا خارج از محور بودن گژن پین: بدین معنی میباشد كه گژن پین در وسط پیستون قرار نگرفته و چون فشار احتراق به سمت چپ وارد می گردد ، سمت چپ پرفشار و سمت راست كم فشار نامیده می‌گردد . عواملی زیرا کالا حلقه و میزان مرغوب بودن روغن استعمال شده در خودرو، در استهلاک این قطعه بی اثر گذاری نیست. از این رو برای تهیه و تنظیم قطعات جنیون هیوندای و کیا از خدمات این مرکز به کار گیری نمایید. یکی از همین تجهیزات اهمیت ، پیستون خودرو میباشد که می تواند براساس مکانیزم طراحی شده انرژی حاصل از احتراق سوخت در موتور را به حرکت رفت و برگشتی تبدیل نموده و در غایت این حرکت ، به چرخ ها و به شکل حرکت چرخشی منتقل می شود . میل لنگ حرکت چرخشی را به فلایویل که چرخ های ماشین را می چرخاند می دهد. پس از اتمام همین مراحل، میل لنگ را می چرخاند که آن نیز چرخ ماشین را می چرخاند. شاتون همراه کلیدی میل لنگ، حرکت رفت و برگشتی را به حرکت چرخشی تبدیل کرده و به میل لنگ می دهد. که علاوه بر کمتر دانسیته پیستون،رواداری لازم را به جهت بازه زمانی اجرام بیرون از مرکزی که بر روی میل لنگ قرار دارا‌هستند مهیا کند. پیستون های ترانک قطر متعددی دارند. فشار داخلی تهیدست اعمال نیروی قابل توجهی هست که بتواند رینگ پیستون را به قطر کوچکتری در آورد تا در شیار مربوطه جای بگیرد. فشار ناشی از گازهای احتراق باعث فشرده شدن رینگ به جداره سیلندر شده و به این صورت عایق ایجاد می­شود. 8- سوراخ شدن پیستون : در اثر مصرف فراوان سوخت یا این که روغن سوزی بر بر روی پیستون ها ، كربن میبندد كه در اثر حرارت سرخ شده و باعث شکاف شدن كف پیستون میشود . موتورهای دو زمان نیازی به حلقه روغنی ندارند چرا که روانکاری گزینه نیاز آن‌ها بوسیله روغنی که حساس گازوئیل مخلوط شده تامین می‌شود و در اصل اهمیت یک محفظه روغن جداگانه نمی­باشند. پیستون کراس هد روغن روانکاری بهتری نسبت به روغن روانکاری پیستون ترانک دارد. براین اساس همین موتورها غالبا از پیستون کراس هد به کارگیری می کنند. پیستونهای چدنی مقاومت و وزن بالایی دارند، این متاع از پیستون در موتورهای دیزلی به کارگیری میشود. پیستون را از چدن یا این که آلومینیوم میسازند و به ادله مقاومت بالای چدن در برابر حرارت، در خودروهای گرانقیمت پیستون چدنی به عمل ایا رینگ پیستون می چرخد میرود. پیستون های سوراخ دار T شکل، اهمیت دو شیار افقی و عمودی هستند که سوراخ افقی آن ها نزدیک سر پیستون در ذیل رینگ ها و ترک عمودی انها در نصیب راهنمای پیستون قرار دارد.در طرف مقابل،فقط یک رخنه افقی ایجاد می شود.(شکل ۹). حداکثر میزان خلاصی بین حلقه و پیستون چه میزان است؟ برای خودداری از بروز همین مشكل می بایست یاتاقان سر پهناور شاتون را هر گاه كه موتور گشوده می شود مورد بررسی و میزان گیری قرار گیرد و میزان لقی یا این که به عبارتی clearance آن گزینه ترازو گیری قرار گیرد به جهت همین كار از یك فیلر گیج استعمال می شود كه ان را فی مابین شاتون و یاتاقان قرار می دهند و تحلیل كنید كه میزان این لقی از مقدار مجازی كه از طرف سازنده در دفترچه تعمیراتی دستگاه داده شده است عمده نباشد. روغن روان کننده پیستون های کراس هد به ذرات دوده ناشی از احتراق آلوده و کثیف نمی شود، در اثر حرارت جراحت نمی بیند و می اقتدار از تینر استعمال کرد. کاربرد مدل آلومینیومی این قطعه، آن قدر گسترده شده میباشد که در موتورهای دیزلی که از چدن استفاده می شود به فعالیت می رود. موتور دیزلی و کم شتاب ممکن هست که به جهت حفظ از خود در برابر نیروهای جانبی پیستون به یک قطعه دیگر هم نیاز داشته باشند. پیستون در نصیب تاج خویش اساسی یک کناره برآمده می باشد تا از خروج مستقیم ادغام سوخت ورودی از یک دریچه به دریچه دیگر پرهیز کند. این پیستون موتور طوری طراحی شده که تو خالی هست و در حجم خالی آن نمک ریخته شده تا بتواند پاره ای در جذب حرارت موءثر باشد .

ایندکسر