نبرد قانونی برای شکستن فیس بوک در جریان است. حالا قسمت سخت فرا می رسد



این لباس ها با ایجاد دو مورد از محبوب ترین اپلیکیشن های اینستاگرام و واتس اپ ، که هرکدام بیش از یک میلیارد کاربر دارند ، تهدید به تغییر شکل امپراتوری رسانه های اجتماعی فیس بوک می شوند. فیس بوک با وعده یک جنگ طولانی مدت پاسخ داد – و تنظیم کنندگان را متهم کرد که سالها پس از تصویب آنها تصرف کرده اند.

بحث پیش رو اوج انتقادات سالها قانونگذاران ، ناشران و سایر گروه هایی است که فیس بوک را به دلیل آسیب رساندن به جامعه هدف قرار داده اند. آنچه که به طور بالقوه در حال آزمایش است ، ممکن است نه تنها آینده فیس بوک باشد ، بلکه همچنین قدرت اجرای دولت برای مسئولیت پذیر کردن انواع تجارتها در عصر دیجیتال است.

مایکل کیدز ، کارشناس مدیریت ضد انحصار در مرکز رشد منصفانه واشنگتن ، یک اندیشکده اقتصادی ، گفت: “اگر پرونده موفقیت آمیز باشد ، به طرز چشمگیری نحوه رقابت در شبکه های اجتماعی را تغییر می دهد.”

اما علی رغم نبرد تاریخی دادگاه که اکنون آغاز شده است ، نتیجه کاملاً مشخص نیست. دادستان های دولت ابتدا باید ادعای خود را در نبردی دشوار که حل آن سالها به طول انجامد ، ثابت کنند. و حتی اگر فیس بوک به دلیل قانون شکنی مجرم شناخته شود و حتی دادگاه ها تصمیم بگیرند که این جدایی توجیه پذیر است ، بازهم ممکن است برای رسیدگی به تمام مشکلات فیس بوک ، مانند نقش آن در تسهیل اطلاعات غلط و تئوری های توطئه ، کافی نباشد. به گفته کارشناسان حقوقی و مدافعان مصرف کننده.

خلاصه اینکه به این زودی ها انتظار تغییر زیادی نداشته باشید.

مورد سختی

کارمندان دولت و کمیسیون تجارت فدرال در دادگاه با یک کار دشوار روبرو هستند. آنها باید نه تنها نشان دهند که فیس بوک از قدرت انحصاری برخوردار است ، بلکه همچنین این شرکت از این سلطه به طرقی سو clearly استفاده کرده است که صریحاً به رقابت یا مصرف کنندگان آسیب رسانده است.

ادعای اصلی در پرونده های قضایی این است که فیس بوک با شناسایی رقبای بالقوه و سپس خرید آنها قبل از اینکه فرصتی برای تهدید انحصار خود داشته باشند ، به رقابت آسیب رساند. در این دادخواست ها ادعا می شود که قدرت ادعایی فیس بوک در بازار منجر به کاهش انتخاب مصرف کننده و نوآوری کمتر در بازار شده است.

این شکایات شواهد مفصلی درباره سو alleged رفتار ادعایی فیس بوک ، از جمله ارتباطات ، از جمله برای مدیران شرکت ارائه می دهد. اما این تنها چیزی نیست که دولت ها باید نشان دهند.

کارشناسان حقوقی می گویند ، هر قاضی رسیدگی کننده پرونده احتمالاً می خواهد بداند که اگر فیس بوک هرگز اینستاگرام یا واتس اپ را خریداری نمی کرد چه اتفاقی می افتاد. و فروش قضات به اعتبار آینده ای که هرگز اتفاق نیفتاده است ، قسمت سختی است.

ویلیام کوواچیچ ، رئیس سابق کمیسیون تجارت فدرال گفت: “شما باید جهانی جایگزین ایجاد کنید که اینستاگرام توسط فیس بوک خریداری نشود و اینستاگرام در حال رشد و شکوفایی باشد.” “فیس بوک خواهد گفت ،” از کجا می دانیم که این اتفاق می افتد؟ ” و دو ، “بیایید به آنچه اتفاق افتاده متمرکز شویم زیرا آنها را خریداری کرده ایم.”

فیس بوک در حال آماده شدن برای این استدلال است. روز چهارشنبه در بیانیه ای در پاسخ به این پرونده های قضایی ، این شرکت گفت که “میلیاردها دلار و میلیون ها ساعت” سرمایه گذاری کرده است تا واتس اپ و اینستاگرام از خدمات با ارزش تر از زمانی که فیس بوک خریداری کرده است ، استفاده کنند.

فیس بوک گفت: “ما اعتقاد داشتیم که این شرکت ها برای کاربران فیس بوک ما سود زیادی خواهند داشت و می توانیم به آنها کمک کنیم تا حتی بهتر شوند. و ما این کار را کردیم.” مردم سراسر دنیا استفاده از محصولات ما را نه به این دلیل که مجبور باشند بلکه به این دلیل که زندگی آنها را بهتر می کنیم ».

دادگاه شکاک همچنین ممکن است از FTC بخاطر تغییر وضعیت خود س turningال کند و به فیس بوک اجازه دهد WhatsApp و Instagram را بدست آورد. فیس بوک شکایت کرده است که این لباس ها نوعی پشیمانی برای خریداران نظارتی است و دولت ناعادلانه به دنبال “تعلیق” است. مسئولیت توضیح دلیل تغییر تصمیم خود بر دوش دولت است.

جو سیمونز ، رئیس FTC می گوید که بررسی ادغام های انجام شده فقط کاری نیست که تنظیم کنندگان حق قانونی دارند ، بلکه کاری است که آنها باید انجام دهند. در سپتامبر ، وی تلاش های آژانس را برای نگاهی به ادغام های گذشته به عنوان راهی برای اندازه گیری اثربخشی اجرای قانون گسترش داد.

سیمونز در آن زمان گفت: “گذشته نگر ادغام یک روش قدرتمند برای انجام خودآزمایی انتقادی است تا ببیند آیا اجرای قانون ضد انحصار به درستی کار می کند”.

روی جدایی شرط نگذارید

حتی اگر دادگاه موافقت کند که فیس بوک قانون ضد انحصاری را نقض کرده است ، این لزوما به این معنی نیست که تجزیه اجتناب ناپذیر است. این فقط یکی از بسیاری از نتایج احتمالی است و تصمیم نهایی به دادگاه ها بستگی دارد.

با فرض اینکه یک قاضی متوجه شود که فیس بوک غیرقانونی عمل کرده است ، آنها ممکن است تصمیم بگیرند که اعمال فیس بوک را محدود کنند ، از جمله اینکه وی را ملزم به اطلاع هرگونه ادغام بعدی می کند. آنها می توانند نوعی رژیم نظارتی را سفارش دهند که فیس بوک را وادار می کند داده های کاربر را به گونه دیگری پردازش کند. بله ، می توان به فیس بوک دستور داد که برخی از دارایی های خود ، از جمله واتس اپ یا اینستاگرام ، و همچنین تعداد دیگری از خریدهای انجام شده در طول سال ها را بفروشد.

برای کاربران ، WhatsApp یا Instagram تازه وابسته می تواند بزرگترین تغییر باشد. شرکت ها دیگر توسط مدیر عامل فیس بوک مارک زاکربرگ کنترل نخواهند شد ، این بدان معناست که همه چیز از رابط کاربر گرفته تا فناوری اصلی توسط یک مالک دیگر قابل تغییر است.

جفری مان ، رئیس اتاق فکر در مرکز بین المللی حقوق و اقتصاد ، گفت: اما ممکن است سلب مالکیت اجباری شکاف تمیز آنچه بسیاری از وکلا تصور می کنند نباشد.

فرجام خواهی FTC از دادگاه ها می خواهد كه به فیس بوك اجازه دهند در صورت لزوم “پشتیبانی یا خدمات از طرف فیس بوك” را برای اطمینان از زنده ماندن برنامه های مستقل ارائه دهد. مشخص نیست که این ممکن است شامل چه مکانیزمی باشد ، اما این درخواست خود قدرت عظیمی را که فیس بوک می تواند حتی پس از استفاده از راه حل پیشنهادی نیز داشته باشد ، تأیید می کند.

مان می گوید: “این به نوعی هدف را شکست می دهد ، و آنچه را که بیشتر منتقدان دوست دارند انجام نمی دهد زیرا به طور موثر تضمین می کند که هر شرکت رسانه های اجتماعی به نظر دیگران می رسد.”

این شرکت همچنین می تواند از طریق نظری به دادرسی خاتمه دهد و در نهایت به دادخواست مهم دولت آمریكا علیه مایکروسافت در دهه 2000 خاتمه داد.

بزرگترین مشکلات فیس بوک ممکن است برای ماندن در اینجا باشد

موارد زیادی وجود دارد که ممکن است این موارد حل نکند. به عنوان مثال ، اطلاعات غلط و نفرت ، که سیستم عامل های رسانه های اجتماعی در عادی سازی آنها نقش داشته اند ، در محدوده قانون ضد انحصاری قرار نمی گیرند. و منتقدین این لباس ها می گویند که اخلال در نمایش مشخصات عمومی و واتس اپ از طریق فیس بوک تغییری در پویایی اصلی بازار ایجاد نمی کند ، که این امر صنعت رسانه های اجتماعی را هدایت می کند و مشکل اصلی را ایجاد می کند.

برای مناسب بودن ، سیستم عامل های رسانه های اجتماعی باید مقیاس داشته باشند. برای مقیاس بندی ، آنها بیش از هر سیستم عامل دیگری به کاربران نیاز دارند. و آنها باید مشتریان خود را درگیر کنند – یا خطر از دست دادن آنها را نسبت به رقبای خود دارند. به گفته برخی منتقدان ، این ذهنیت که همه برندگان را می گیرد ، همان چیزی است که شرکت ها را ترغیب می کند حداقل در شرایطی که این دو تنش دارند ، به سود و رشد در رابطه با تجربه مصرف کننده و منافع عمومی علاقه مند شوند.

ایوان گریر ، معاون مدیر مبارزه برای آینده ، یک گروه مصرف کننده ، گفت: “مدل نظارت بر تجارت سرمایه داری فیس بوک اساساً با دموکراسی و حقوق بشر ناسازگار است.” “اجرای قانون ضد انحصاری اولین گام مهم در کاهش این آسیب است ، اما نمی تواند آخرین مرحله باشد.”

با این حال ، پرونده قضایی ایالتی در حال تلاش برای انجام موارد جدید است: در یک پرونده نادرست ضد انحصار ، دادستان ها می گویند که رفتار فیس بوک منجر به از بین رفتن حریم خصوصی مصرف کنندگان شده است. ایالت ها ادعا می کنند با جمع آوری و استفاده از داده های شخصی فیس بوک ، کاربران آسیب دیده اند.

از نظر تاریخی ، قانون ضد انحصاری برای پیگرد قانونی نقض محرمانه بودن استفاده نشده است. اگر این استدلال قانع کننده باشد ، می تواند یک سابقه کاملاً جدید برای اعمال قانون ضد انحصاری باشد.


منبع: pezeshk-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>