[ad_1]

این دو غول به همراه DoorDash ، Instacart و Uber متعلق به Postmates بیش از 200 میلیون دلار برای پذیرش پیشنهاد 22 یا Prop 22 در کالیفرنیا هزینه کردند – واکنشی به قانون کار ایالات متحده ، لایحه مجمع 5 یا AB-5 ، که 1 ژانویه را مجبور کنید و آزمون “ABC” را رمزگذاری کنید تا مشخص شود آیا کارگران کارمندانی هستند که از ایمنی و مزایای شغلی برخوردار هستند.
مدتهاست که طبقه بندی کارگران درخواستی بعنوان کارمند به عنوان تهدیدی بالقوه وجودی برای مدل تجاری تبلیغ شده توسط آن تلقی می شود اوبر (UBER) و بلند می کنم (من برمیدارم). شرکت ها تجارت خود را با ناوگان عظیم کارگرانی که به عنوان پیمانکار مستقل رفتار می کنند ، مقیاس بندی می کنند ، و از مسئولیت مزایای گران کارمند مانند حداقل دستمزد ، اضافه کار ، مرخصی استعلاجی با حقوق و بیمه بیکاری جلوگیری می کنند.

پس از پیروزی در روز انتخابات ، این شرکت ها به سرعت نشان دادند که مدل های Prop-22 را در خارج از کشور دنبال می کنند و تأکید کردند که چگونه مدل های تجاری آنها بی ثبات مانده است.

مدیر عامل Uber دارا خسروشاهی گفت که هنگامی که درخواست شرکت برای سود در 5 نوامبر “شما ما را بلندتر می بینید که از قوانین جدیدی مانند Prop 22 دفاع می کنیم” ، آن را “مدل + IC” نامید ، به اختصار پیمانکار مستقل به علاوه برخی از مزایا وی افزود “ما می خواهیم با دولت های کشورهای دیگر گفتگو کنیم”. مدیرعامل Lyft ، لوگان گرین ، چند روز بعد در تماس تلفنی خود بار دیگر این حالت را تکرار کرد و گفت: “او همچنان به تعامل با سیاستمداران در سراسر کشور ادامه می دهد.”

کمیسر کار کالیفرنیا از اوبر و لیفت به اتهام سرقت دستمزد شکایت کرده است

جنی مونتویا تانسی ، مدیر سیاست در پروژه عمومی عمومی ، یک سازمان غیرانتفاعی با منافع عمومی که در اجرای AB-5 در کالیفرنیا نقش دارد ، به CNN Business گفت که “شنیدن این حرف برای من تعجب آور نیست اوبر و لیفت اکنون می گویند که آنها می خواهند نبرد را به کشورهای دیگر بکشند – زیرا آنها مجبور خواهند شد. ”

بسیاری از کشورهای دیگر نوعی آزمون ABC برای واجد شرایط بودن برای بیمه بیکاری دارند ، در حالی که چندین کشور اظهار داشتند که رانندگان Uber و Lyft چنین پوشش بدهی دارند. ماساچوست ، که قانونی مشابه AB-5 در کالیفرنیا دارد ، در حال حاضر Uber و Lyft را در مورد چگونگی طبقه بندی کارگران شرکتهایی که نشان داده اند قصد جنگ دارند ، به چالش می کشد.

مونتویا تانسی گفت توجهی که به قانون AB-5 و اقدامات اجرایی متعاقب آن جلب شده است “چراغ بیشتری را به سایر کشورها و شهرهای کشور تاباند تا به فکر پیگرد قانونی این شرکت ها برای حقوق کارگران بپردازند.” ”

وی افزود: “آنها ماه خوبی داشتند.” “اما من فکر نمی کنم که لزوماً بدان معنی باشد که همه چیز در آینده همیشه برای آنها خوب خواهد بود.”

شانون لیس-ریوردان ، وكیل مستقر در بوستون كه هفت سال است كه Uber و Lyft را برای طبقه بندی كارگران از طریق دادخواست های مختلف به چالش می كشد ، به CNN Business گفت كه روشن است كه شركت های كنسرت اقتصادی از این طریق “تشویق می شوند”. که آنها در کالیفرنیا موفق شدند. “

مردم کالیفرنیا با پیام های Yes on Prop 22 بمباران شدند زیرا شرکت ها یک کمپین تهاجمی را از تبلیغات تلویزیونی ، پیام های درون برنامه ای و کاربران نامه های سردرگم آغاز کردند.
رانندگان نیویورک اوبر و لیفت در نبرد اصلی بر سر مزایای پرداخت نشده بیکاری برنده هستند
لیس-ریوردان ، که به مدت 20 سال با اوبر مستقر شد ، اضافه کرد: “این واقعاً یک جنگ اطلاعاتی بود – و با توجه به صندوق نظامی که شرکت های اقتصاد کنسرت داشتند و دسترسی بسیاری از مردم ، آنها موفق به پیروزی در این جنگ اطلاعاتی شدند.” میلیون دلار در سال 2019 در یک دادخواست به دلیل سو alleged طبقه بندی برخی رانندگان در کالیفرنیا و ماساچوست.
(در یک بیانیه در آن زمان ، سخنگوی گفت که این شرکت “با تغییر در برنامه راننده” از سال 2013 “تغییرات زیادی کرده است) و” به سختی کار می کند تا کیفیت ، امنیت و عزت افراد مستقل را بهبود بخشد. کار کنید. “)
حتی با تصویب Prop 22 ، اوبر و لیفت هنوز باید به دادخواست دادستان کل کالیفرنیا و ائتلافی از وکلای شهر برای طبقه بندی رانندگان پاسخ دهند ، که در این صورت می توانند به دلیل نقض قانون AB-5 پاسخگو باشند. تا زمانی که Prop 22 تأثیرگذار باشد ؛ آنها همچنین با شکایت کمیساریای کار کالیفرنیا روبرو می شوند ، که شرکت ها آن را رد کردند.

دولت جدید

رئیس جمهور منتخب جو بایدن و معاون تازه انتخاب شده كاملا هریس خواستار “نه” 22 پشتیبانی کنید، همانطور که بایدن گفت که شرکتهای کنسرت اقتصادی “در تلاشند تا” قانون AB-5 و ” صدا کردنش “غیر قابل قبول”. به همین ترتیب ، هریس مخالف شرکت هایی بود که سعی داشتند “از ارائه حمایت های اساسی و مزایا خلاص شوند”.
نحوه طبقه بندی کارگران کنسرت هنوز در سطح فدرال مورد بحث است. اما وزارت کار دولت ترامپ قانونی را در ماه سپتامبر تحت قانون استانداردهای کار عادلانه یا FLSA پیشنهاد کرد که طبقه بندی رانندگان را به عنوان پیمانکاران مستقل برای شرکت ها آسان تر می کند. FLSA استانداردهای اساسی مانند حداقل دستمزد و اضافه کار برای کارمندان را تعیین می کند ، و طبق قانون پیشنهادی “طبق قانون پروژه ملی کار” “تقلب در کارمندانشان برای شرکتها آسانتر خواهد بود و از حداقل دستمزد و اضافه کار جلوگیری می کند”.
Instacart اکنون پس از & # 39؛ تقریبا 14 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است.  یک جهش بی سابقه & # 39؛  در طی یک همه گیری تقاضا می شود

ویلیام گولد چهارم ، استاد حقوق در دانشگاه استنفورد و رئیس سابق شورای ملی کار ، به CNN Business گفت که اگرچه “هنوز خیلی زود است ،” شرکت ها “به احتمال زیاد در سطح ملی با مقاومت مواجه می شوند. شورای دفاتر زمانی که می بینیم چه کسی به عنوان وزیر کار منصوب شده است. “

بایدن همچنین قانون حمایت از حق سازماندهی یا قانون حمایت را تأیید می کند که حمایت های جدیدی را از کارگران پیرامون حق سازماندهی فراهم می کند. با استفاده از آزمون “ABC” برای تعیین اینکه آیا کارگران کارمند هستند ، این افراد که حق اتحاد دارند را گسترش می دهد. وی متعهد شد اعضای NLRB را منصوب كند ، “كه به جای خرابكاری ، از سازمان كارگران ، مذاكرات جمعی و حقوق كارگران برای مشاركت در اقدامات منسجم ، اعم از عضو اتحادیه ، دفاع خواهند كرد.”

فروشندگان در حال شیوع ، اعتراضات و ساعات عصرانه برای تأمین هزینه های زندگی خود هستند
در همین حال ، شرکت ها برای “سومین بار” تلاش خود را ادامه می دهند ، چیزی بین پیمانکاران مستقل و کارمندان. این رویکرد شامل صندوق سود قابل حمل است که کارگران می توانند در بیمه درمانی یا مرخصی استحقاقی سرمایه گذاری کنند. نکته قابل توجه اینکه ، در میان کسانی که برای “سومین بار” مدافع بودند ، ست هریس بود ، که بخشی از تیم انتقالی بایدن بود و در دوران دولت اوباما وزیر وزارت کار بود.

ونسا بین ، کارگر کنسرت مستقر در کالیفرنیا و بنیانگذار مجموعه غیرانتفاعی Gig Workers، گفت که او انتظار ندارد مبارزه برای منافع و حمایت های مناسب بسیار آسان شود.

“این به سادگی رئیس جمهور بایدن نیست.” وی همچنان به گفتگو با سی ان ان بیزینس ادامه داد ، این نبرد دشواری خواهد بود و افزود که نبرد ملی در پی آن است. “ما در شرایطی به سر می بریم که به استثنای راه حل های قانونی Prop 22 ، واقعاً مجبور به بیایید بالای سر او برویم و به سطح فدرال برویم. ”

بن گفت كه سازمان او در حال مذاكره با متحدان براي تدوين استراتژي براي آنچه در آينده است ، بود.

بن افزود: “ما کاملاً L اصلی را انتخاب کردیم – احساس خوبی نیست ، اما من بیش از هر زمان دیگری نسبت به رتبه بندی درست کارگران در کنسرت ها متعهدترم.”

معامله با نیروی کار؟

جان زیمر ، بنیانگذار و رئیس جمهور Lyft ، پس از تصویب Prop 22 ، به لس آنجلس تایمز گفت که او در چانه زنی با اتحادیه های صنفی در کالیفرنیا باز است ، چیزی که می تواند به تقویت موقعیت شرکت ها در ترویج یک مدل Prop شبیه باشد. 22 ، در ایالات دیگر.

زیمر هفته گذشته در مصاحبه با اولین اقدام CNN International با جولیا چترلی گفت: “من ترجیح می دهم در یک اتاق بمانم و در آن طرف میز صحبت کنم تا با یکدیگر صحبت نکنم” ، و افزود که این شرکت اخیراً با اتحادیه ها صحبت کرده است سال ، اما هرگز معامله ای انجام نداد. “امیدوارم بتوانیم این گفتگوها را ادامه دهیم.”

DoorDash غول تحویل غذا در حال ثبت اسناد و مدارک است تا آن را علنی کند
در گذشته ، شرکت ها در حالی که پیمانکاران مستقلی بودند ، به قراردادهای بخشی – که به رانندگان امکان سازماندهی در سطح صنعت را می دهد – علاقه نشان داده اند.

رم آلویس ، معاون بین الملل تیمسترها ، به CNN Business گفت که او چندین سال با Uber و Lyft صحبت کرده است ، اما هرگز به توافق نزدیک نشده است. مشکل وضعیت کارمندان و ضربه زدن به چیز خوبی برای رانندگان است ، که همچنین “شرکت های سنتی ما را از مکیدن به این ورطه بزرگ” محافظت می کند. به عنوان مثال تیم سازان نماینده صدها هزار کارمند UPS هستند.

مری کی هنری ، رئیس اتحادیه بین المللی کارگران خدمات ، در بیانیه ای گفت: “ما در کنار رانندگان به عنوان راننده در جنگ برای بهبود شرایط کار ، پرداخت حقوق و کسب صدا در محل کار خود ایستاده ایم و ادامه خواهیم داد.”

Aloise از Teamster گفت که او علاقه مند به مذاکرات است – “اگر صحبت نکنید نمی توانید راه حلی پیدا کنید” – اما انتظار اجتناب ناپذیر را ندارد.

آلوئیس گفت: “من نمی خواهم این تصور را ایجاد كنم كه كاری وجود دارد كه به راحتی می توان آن را انجام داد. “ما از زمان استفاده از Prop 22 هیچ بحثی نداشته ایم ، می توانم این را به شما بگویم.”



[ad_2]

منبع: pezeshk-khabar.ir