ممکن است رابطه عاشقانه ایلون ماسک با چین به پایان برسد زیرا نهادهای نظارتی از تسلا پیروی می کنند


بر اساس بیانیه ای که روز دوشنبه توسط سازمان تنظیم مقررات بازار دولتی (SAMR) صادر شد ، سازنده خودروهای الكتریكی توسط پنج آژانس نظارتی چینی احضار شده است تا به س questionsالات مربوط به كیفیت 3 مدل خود در شانگهای پاسخ دهد. این می گوید نهادهای نظارتی نگران هستند چندین مشکل اتومبیل ، از جمله “شتاب غیر معمول” و “آتش سوزی باتری”.

این جلسه برای تسلا نگران کننده است. به لطف خواستگاری مقامات توسط ماسک ، تسلا موفق شد از محدودیت های دست و پاگیری که برای رقبای جهانی که قصد تجارت در چین را دارند ، جلوگیری کند. این شرکت با سر و صدای زیادی در شانگهای یکی از کارخانه های عظیم اتومبیل سازی خود را در سال 2019 افتتاح کرد و اکنون این کشور یک پنجم درآمد خود را تشکیل می دهد.

اما تسلا در هفته های اخیر به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است در چین برای یک سری مشکلات مربوط به اتومبیل هایش ، که با اعلامیه روز دوشنبه پایان یافت.

“[We will] تسلا در بیانیه ای که در وب سایت شبکه اجتماعی چینی Weibo در پاسخ به اظهارات SAMR منتشر شد ، گفت:

این خودروساز با بیان اینکه “ما کاملاً به قوانین و مقررات چین پایبند خواهیم بود و همیشه به حقوق مصرف کننده احترام خواهیم گذاشت” ، افزود: این “به توسعه بهتر بازار جدید وسایل نقلیه انرژی چین کمک خواهد کرد.”

مشخص نیست که آیا مقررات نظارتی قصد دارند تسلا را جریمه کنند یا چیزی را درباره نحوه عملکرد آن در کشور تغییر دهند. اما این بحث و جدال نشانه آن است که پکن چگونه قوانین را جدی می گیرد ، حتی در میان شرکت هایی که از آن لذت می برند.

دن ایوز ، تحلیلگر فناوری در ودبوش اوراق بهادار ، گفت: “این برای ماسک یک شیب لغزنده است. مدیر عامل “روابط خوبی در کشور ایجاد کرده بود ، اما باید در چین در جعبه شن بازی کند.”

پشتیبانی قوی

تسلا از سال 2013 در چین به سر می برد ، اما در چند سال گذشته روابط محکمی با دولت چین برقرار کرده است.

هنگامی که این خودروساز در سال 2017 برای احداث کارخانه شانگهای گیگافاگ با مقامات مذاکره کرد ، موفق شد کنترل کامل را حفظ کند – توافق غیرمعمول ، زیرا همتایان آن معمولاً لازم است با شرکت های چینی مشارکت کنند ، زمان. (چین در سال 2018 اعلام کرد که قوانین بخش خودرو در مورد مالکیت خارجی را تا سال 2022 آسان می کند)

تسلا تحویل مدل چینی Y را آغاز کرده است.
از آن زمان تاکنون ، تسلا از پشتیبانی شدید دولت برخوردار شده است. این تنها تولید کننده خارجی بدون شریک محلی بود که اعتبار مالیاتی عمده ای را برای اتومبیل های خود در سال 2019 به دست آورد. این شرکت همچنین به دلیل حمایت از دولت محلی ، تولید آن در طی همه گیر ویروس کرونا را از سر گرفت.
ماسک همچنین بر مقامات و شهروندان چینی پیروز شده و میهمان خوش آمدید در این کشور است. او در ابتدای سال گذشته در اولین مدل مدل 3 ساخته شده در شانگهای روی صحنه رقصید که در Weibo به صورت ویروسی درآمد. نخست وزیر لی کی کیانگ حتی یک بار گفت که خوشحال خواهد شد به ماسک “گرین کارت چینی” بدهد بعد از اینکه تاجر آمریکایی گفت که “چین را خیلی دوست دارد”.
حمله تسلا به چین نتیجه داد. طبق تقاضای اخیر این شرکت ، این شرکت در سال گذشته 6.66 میلیارد دلار اتومبیل در چین فروخته است که 21٪ از درآمد خود را تشکیل می دهد. این در حالی است که هنوز تولید اتومبیل در آنجا آغاز نشده است ، بیش از دو برابر فروش در سال 2019 است.

درک ترش

اما ج در ماه های اخیر ، تصورات تسلا در چین رو به زوال است. در ماه نوامبر گذشته ، خبرگزاری دولتی شینهوا پس از آنكه یكی از وكلا یك شركت به مقررات آمریكایی خواستار فراخواندن در چین شد ، این شركت را مورد حمله قرار داد و آن را به “سو abuse استفاده از راننده” متهم كرد.
نان چن از شین هوا در بیانیه ای که در مجله لیائوانگ آژانس منتشر شد نوشت: “تسلا پول خود را به عادت های رانندگی و فشار تنظیم کننده به مصرف کنندگان چینی منتقل کرده است.” “این نوع استکبار به سبک تسلا قابل تحمل نیست.”
انتقادات ماه گذشته پس از انتشار ویروسی در چین افزایش یافت که نشان می داد یک کارمند تسلا به مشتری می گوید که اضافه بار در شبکه برق دولتی باعث شده است اتهام شارژ که به ماشین آسیب رساند. یک شعبه محلی از شرکت انرژی مسئول شبکه ، گناه خود را انکار کرد و به تسلا گفت که لازم است “علت را به دقت درک کند” مشکلات ماشین.
تسلا هفته گذشته در حساب Weibo خود نوشت ویرایش فیلم انجام شده و کارمند “چندین عامل احتمالی” را برای مشکلات خودرو فراهم کرده است. با این حال ، این شرکت عذرخواهی کرد.

این شرکت گفت: “ما عمیقا از سوerstand تفاهم ایجاد شده برای کاربران شبکه و ایجاد مشکل برای مقامات متاسفیم.”

با این حال ، رسانه های دولتی پس از حادثه شبکه برق جمع شدند. شین هوا در اوایل ماه جاری بار دیگر از تسلا به دلیل “برخورد متکبرانه” انتقاد کرد و این شرکت را به “انتقال دلار دوباره” متهم کرد.

گلوبال تایمز ، یک روزنامه بزرگ دولتی نیز این شرکت را به دست گرفت.

“اگرچه تسلا شاید بیشترین شرکت آمریکایی در زمینه سرمایه گذاری در چین باشد ، اما خودروساز سیلیکون ولی از درک مصرف کنندگان چینی فاصله زیادی دارد ، و این نشان می دهد که نگرش آن در مجموعه ای از گزارش های پراکنده از تصادفات ، از جمله انفجار ، از دست دادن کنترل راننده و ترمز خراب است. ، “مقاله منتشر شده توسط گلوبال تایمز را بخوانید.

چالش های دیگر

فشار تنظیم کننده تنها چالش پیش روی تسلا در چین نیست.

طبق اعلام انجمن اتومبیل چین ، این شرکت در سال گذشته با فروش 135 هزار و 400 مدل 3 پرفروش ترین مارک خودروهای برقی در کشور بوده است.

اما رقابت شدیدتر می شود. BYD ماه گذشته تسلا را به عنوان پرفروش ترین مارک خودروهای الکتریکی چین منتشر کرد و سایر خودروسازان مانند Nio ، Geely و Xpeng در تلاشند تعطیل شوند.

در حالی که چین تاکنون از تسلا استقبال کرده است ، اما کارشناسان می گویند که در نهایت پکن آرزوهای خاص خود را دارد که در فناوری و سایر زمینه ها رهبری کند. به عبارت دیگر: به محض رقابت شرکت های داخلی ، کشور دیگر نیازی به شرکت های خارجی ندارد.

– دفتر پکن CNN به این گزارش کمک کرد.


منبع: pezeshk-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>