[ad_1]

در شبکه اجتماعی فوق محلی ، جایی که همسایگان با همسایگان ارتباط برقرار می کنند ، کسیم ، که در زمینه سیاست های بهداشتی و امور دولتی کار می کند ، با ارسال پست شخصی درمورد سایت واکسیناسیون جدید در مونتگومری ، مریلند ، محل زندگی خانواده اش مواجه شد. 30 دقیقه پیش – به همین دلیل من روی آن پریدم ، “گفت کسیم ، که مدتها قبل از همه گیری در نکستدور بوده است. “من همه خوشحال بودم ، بالا و پایین می پریدم و در سراسر خانه ام می رقصیدم. فکر کردم ،” این خیلی عالی است – یک چیز در لیست کارهای من است. ”

اما اندکی پس از رزرو قرار ملاقات از طریق پیوند – که از او خواسته بود آدرس ایمیل ، سن ، شماره تلفن همراه و نام خانوادگی مادر را ارائه دهد – “حواس پرت” پدرش ناپدید شد. “پدرم گفت:” کجا این ارتباط را پیدا کردی؟ “زیرا خیلی درست به نظر می رسید. او گفت: “در جزئیات کمی نازک به نظر می رسید ،” البته من دوباره به Nextdoor برگشتم و ارتباط قطع شد.

یک رابطه تقلبی می تواند در بسیاری از شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود ، اما این می تواند وزن منحصر به فردی در Nextdoor داشته باشد. این استارت آپ که در سال 2010 تاسیس شد و اخیراً 2.1 میلیارد دلار ارزش داشت ، ایجاد شده است تا به مردم راهی برای برقراری ارتباط با همسایگان در عمل ، انجام کارهایی مانند خرید و فروش اقلام از یکدیگر و کشف مشاغل محلی ، خدمات و مهمتر از همه اخبار ایجاد کند. در زمانی که انتشارات محلی رو به زوال است. افراد برای استفاده از این پلتفرم باید آدرس خانه خود را تأیید کنند و برای برخی از اینها اعتماد به نفس آنها بیشتر از تعامل با غریبه های تصادفی در سایت های دیگر است.
در ماههای اول همه گیری ، این شرکت اعلام کرد که افزایش تعاملات جهانی را شاهد بوده است ، از ابتدای سال گذشته کاربران فعال روزانه 60 درصد در ایالات متحده افزایش یافته اند. این بیماری همه گیر همچنان عامل اصلی گفتگوهای این پلتفرم است: طبق گفته های این شرکت ، در ژانویه ، انتشارات مربوط به Covid بیش از 400 میلیون بار در ایالات متحده در Nextdoor مشاهده شد و بیشترین درصد آن مربوط به نسخه های واکسن بود.

سارا فریر ، مدیر عامل شرکت Nextdoor ماه گذشته در مصاحبه ای با CNN Business گفت: “ما همیشه در طول بحران می دانستیم که این در واقع زمانی بود که Nextdoor واقعا به عنوان یک پلت فرم آواز می خواند.”

اما برخی از کارشناسان شبکه های اجتماعی از نفوذ روزافزون Nextdoor در جوامع خجالت می کشند. جنیفر گریژیل ، دستیار ارتباطات در دانشگاه سیراکیوز ، که در رسانه های اجتماعی متمرکز است ، این را “نگرانی” خواند که مردم شروع به “اعتماد بیش از حد” به سیستم عامل در غیاب اطلاعات واقعی گزارش شده توسط خبرگزاری های محلی کرده اند.

گریژیل گفت: “این لازم نیست ، اما در نهایت برای جوامع محلی ، جوامع و دموکراسی خوب نیست.” “خطر این است که Nextdoor شروع به کار کردن به عنوان مکانی می کند که مردم اطلاعات را به اشتراک می گذارند ، بدون اینکه روزنامه نگاران بروند و آنها را بررسی کنند و مطمئن شوند که این اطلاعات غلطی نیست. این بیشتر شبیه حسن نیت شایعات است.”

و همانطور که در مورد قاسم نشان می دهد ، گاهی شایعات فقط اشتباه است.

پادشاه جدید اخبار محلی؟

افزایش Nextdoor با کاهش اخبار محلی مرتبط است ، اما این شرکت به عنوان یک سرویس روزنامه نگاری دیده نمی شود ، و یا همان استانداردهای تحریریه را نوید نمی دهد.

“من فکر می کنم [Nextdoor] برای ویرایش اخبار محلی واقعا خوب است ، “فری در مصاحبه ای گفت.” کاری که من هرگز نمی گویم توانایی انجام آن را داریم این است که شما انجام می دهید – مانند بررسی واقعیت ، یکپارچگی بسیار بالا به عنوان یک روزنامه نگار – این وظیفه ما نیست. اما ویرایش محلی مهم است ، نه؟ چیزی که من دوست دارم در Nextdoor ببینم این است که کسی مقاله ای از یک روزنامه محلی مانند “هی ، آنها در جاده های ما دست و پنجه نرم می کنند.” موقعش است.’ و سپس شما به عقب و جلو برمی گردید. “

با این حال ، این پلتفرم در حال حاضر در موقعیتی است که نه تنها خلا در پوشش اخبار محلی ، بلکه همچنین خلاهای موجود در دولت های فدرال و محلی را پر می کند ، همانطور که در روند ثبت نام آنلاین در مورد انتشار واکسن دیده می شود.

“این غیر منطقی ، ناعادلانه است و من فکر می کنم غیرمنصفانه نیست که انتظار داشته باشیم افراد قبل از ثبت نام در یک وب سایت و ثبت نام و از طریق گذراندن سه تا چهار صفحه بسیار خوب عمل کنند و حتی اگر ثبت نام کنید ، گاهی اوقات نمی توانید صفحه را ذخیره کنید. و شما باید دوباره ثبت نام کنید ، “گفت دکتر کاسیسومایاجولا” ویش “ویسوانات ، استاد ارتباطات بهداشتی در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد تی چان ، تجارت CNN.” به همین دلیل من به همسایه خود می روم ، که می تواند بگوید که من پایین آمدم به داروخانه رفت و پاتوق زد و واکسن زد. “

این فقط به شیوه تعدیل محتوای Nextdoor با استفاده از ابزار روزنامه نگاری بیشتر مانند بررسی واقعیت ، توسط کاربران توسط Nextdoor کمک می کند. این امر همچنین می تواند فریر را به یکی از ثابت ترین مدیران شبکه های اجتماعی در دوران همه گیری تبدیل کند.

“ما هرگز کامل نخواهیم شد”

فریر پس از شش سال به عنوان مدیر مالی در شرکت پرداخت Square ، جایی که با جک دورسی ، بنیانگذار Square و Twitter کار می کند ، در دسامبر 2018 مقام اول شرکت را به دست آورد. او و Nextdoor با برداشتن اقداماتی برای حذف نظرات “بالقوه توهین آمیز یا آسیب رسان” از سیستم عامل که مغایر با دستورالعمل های آن است ، روی کلمه “مهربانی” متمرکز شده اند. در سال 2019 ، این شرکت “یادآوری مهربانی” را ارائه داد ، ابزاری که با استفاده از یادگیری ماشین می تواند نظرات احتمالی مشکل ساز را شناسایی کند و از کاربران دعوت می کند تا دستورالعمل های انجمن را بررسی کرده و قبل از اظهار نظر بررسی کنند.
اما برخلاف سیستم عامل های بزرگتر رسانه های اجتماعی ، مواردی وجود دارد که شرکت باید با آنها سر و کار داشته باشد. مدت ها قبل از همه گیری ، برخی از کاربران این سیستم عامل ابراز نگرانی کرده بودند که برای مثال از Nextdoor برای پروفایل نژادی در جوامع استفاده می شود. (در ماه ژوئن ، این شرکت ابزار “ارجاع پلیس” خود را كه به همسایگان اجازه می دهد پلیس محلی را در مورد جرایم یا مسائل امنیتی با استناد به تلاش های خود برای مبارزه با نژادپرستی هشدار دهند ، پس گرفت) اما با این وجود به مردم اجازه می دهد از طریق پلتفرم.) طی سال گذشته ، با انتخابات و بحران بهداشت عمومی ، تمرکز بیشتری بر کار این پلتفرم با اطلاعات غلط بوده است.
رسانه های اجتماعی باید خود را برای سیل اطلاعات غلط واکسن Covid-19 آماده کنند
با همه گیری ، این شرکت به رویکرد خود بازگشت و سعی کرد با یک پاسخ سریع سرعت مردم را کاهش دهد. Nextdoor یک اعلامیه پاپ آپ معرفی کرده است که کاربران را تشویق می کند قبل از ارسال اطلاعات در مورد ویروس و واکسن ، اطلاعات را بررسی کنند تا اطمینان حاصل شود که منعکس کننده دستورالعمل های بهداشت عمومی است. (سیستم عامل های دیگر ، از جمله توییتر ، با توجه به درخواست هایی که کاربران را در هنگام جستجوی واکسن ها به سمت یک منبع بهداشت عمومی هدایت می کنند. توییتر همچنین سعی می کند روند اشتراک گذاری را کند کند.)

فریر گفت: “اگر فکر می کنید مطلبی که قرار است ارسال کنید بررسی خواهد شد ، مردم رفتار بهتری دارند.”

با این حال ، مانند هر سیستم ، این سیستم ناقص است و ممکن است کسانی را که به سادگی در تأیید منبع کار نمی کنند یا از نظر آنها تعریف نشده اند ، منصرف کند.

رویکرد Nextdoor در مورد تعدیل محتوا به ترکیبی از افراد گزارش می دهد که مغایر با دستورالعمل های آن ، فناوری تشخیص مشکوک محتوای مشکوک و تیمی از ناظران داوطلب – سیستمی پر از چالش های خاص خود – و همچنین ناظران داخلی متکی است. فریر به CNN Business گفت كه ناظران داخلی پستهای حساس تری مانند محتوای مربوط به تبعیض ادعا شده و همچنین اطلاعات غلط را مدیریت می كنند. Nextdoor از اظهار نظر درمورد تعداد ناظران داخلی و محل استقرار آنها خودداری کرد.
این شرکت در 272،000 محله در سراسر جهان واقع شده است. فریر گفت که ضرب این تعداد در دو یا سه “رهبر” جامعه که مجری داوطلبان هستند “شروع به سقوط در منطقه تعداد افرادی می شود که سیستم عامل را تعدیل می کنند.” (این سایت دارای یک مرکز آموزشی برای ناظران است تا با ابزارهای اعتدال آشنا شوند ، دستورالعمل های جامعه را بشناسند ، آموزش های لازم را علیه تعصب و غیره انجام دهند) در تابستان ، Nextdoor نقش جدیدی را اضافه کرد – “بازبینی کنندگان جامعه” – آنها همچنین داوطلبانی هستند که فرصت دارند برای نگهداری یا حذف مطالب رأی دهند ، اما مجموعه کنترل کاملی را که مشتریان بالقوه دارند ندارند.
برخی از سایت های دیگر مانند Reddit و Wikipedia از مدت ها قبل نسخه هایی از تعدیل جامعه ارائه داده اند. و توییتر اخیراً Birdwatch را راه اندازی کرده است که از انجمن خود برای کمک به مبارزه با اطلاعات غلط استفاده می کند.

فریر گفت: “ما سعی می کنیم خیلی جلو باشیم.” “ما هرگز کامل نخواهیم شد ، اما من فکر می کنم راهی منحصر به فرد برای انجام این کار داریم ، زیرا سیستم عامل های دیگر تازه نزدیک می شوند.”

[ad_2]

منبع: pezeshk-khabar.ir

ایندکسر