مایکروسافت در حال نبرد برای اخبار در فیس بوک است و طرف ناشران اروپایی را می گیرد



این شرکت روز دوشنبه گفت که با گروه های صنعت رسانه مانند شورای ناشران اروپا همکاری خواهد کرد تا برای سیاستی که قانونگذاران در سراسر جهان در حال بررسی آن هستند ، لابی کنند.
این حرکت بعد از آن انجام می شود فیس بوک (FB) هفته گذشته به جای پرداخت هزینه ناشران برای محتوای آنها ، مردم را از یافتن اخبار در سیستم عامل خود در استرالیا متوقف کرد ، راه حلی که باعث واکنش جهانی شد و باعث ایجاد عناوین منفی برای این شرکت در شبکه های اجتماعی شد.

کریستین ون تیلو ، رئیس شورای ناشران اروپا در بیانیه ای گفت: “ما از شناخت ارزش مایکروسافت برای محتوای ما برای تجارت اصلی موتورهای جستجو و رسانه های اجتماعی استقبال می کنیم.”

دولت استرالیا در حال تصویب قانونی است که به برخی از رسانه ها امکان معامله با شرکت های فناوری را می دهد تا بتوانند برای انتشار اخبار تولیدی خود حقوق بگیرند. در صورت عدم توافق هر دو طرف وارد داوری خواهند شد.

اتحادیه اروپا و ایالات متحده برای اتخاذ چنین اقداماتی با فشار فزاینده ای روبرو هستند. دولت کانادا گفته است که قصد دارد قانون را در ماه های آینده معرفی کند.

فیس بوک به شدت با قوانین استرالیا مخالفت کرده است. هفته گذشته ، در اقدامی چشمگیر ، منع مصرف کنندگان در کشور در یافتن یا به اشتراک گذاشتن اخبار مربوط به خدمات خود در اعتراض به این سیاست ، را برداشت. در همین حال ، گوگل از تهدید به برداشتن موتور جستجوی خود به معامله با برخی از بزرگترین سازمان های رسانه ای کشور از جمله News Corp تبدیل شده است. از روپرت مرداک.
مایکروسافت (MSFT)، صاحب موتور جستجوگر بینگ ، روش دیگری را در پیش می گیرد. وی با ابراز حمایت از این قانون و متعهد شد كه اگر این قانون را اجرایی كند ، خدمات خود را در استرالیا حفظ كند و فرصتی برای سرقت سهم بازار از یك رقبا بدست آورد. گوگل (GOOGL).

رئیس جمهور برد اسمیت در اوایل ماه جاری در یک پست وبلاگی گفت: “این فرصتی بود تا تجارت خوب را با یک هدف خوب تلفیق کنیم.”

این شرکت گفت که از اقدامات مشابه در سایر کشورها ، از جمله اتحادیه اروپا ، جایی که سیاستمداران در حال بحث درباره قوانین جدیدی هستند که قدرت شرکت های بزرگ فناوری را به دست می گیرند ، پشتیبانی خواهد کرد.

مارگرت وستاجر ، کمیساریای اتحادیه اروپا که مسئول هزینه تنظیم فناوری است ، این هفته در حال رایزنی با قانونگذاران است.

قوانین جدید حق چاپ در اروپا به موتورهای جستجو و سیستم عامل های رسانه های اجتماعی نیاز دارد تا در صورت نمایش محتوای آنها ، درآمد را با ناشران تقسیم کنند. اما ناشران اروپایی و مایکروسافت از رهبران می خواهند “اقدامات نظارتی اضافی” را برای اطمینان از اینکه ناشران قدرت مذاکره دارند ، معرفی کنند.
برخی از ناشران فرانسوی قراردادی را با گوگل منعقد کرده اند ، اما بدون سازوكار داوری ترس از اینكه مطبوعات “ممكن است قدرت اقتصادی برای مذاكره در مورد توافق های عادلانه و متعادل با این شركت های فناوری را نداشته باشند ، كه در غیر این صورت می توانند مذاكرات را كنار بگذارند یا از بازار خارج شوند در بیانیه مطبوعاتی روز دوشنبه آمده است.

کاسپر کلینگه ، معاون رئیس مایکروسافت در بیانیه ای گفت: “دسترسی به پوشش خبری تازه ، گسترده و عمیق برای موفقیت دموکراسی های ما حیاتی است.”


منبع: pezeshk-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>