ماشین سیب: چرا هیوندای می تواند شریک خوبی شود


این دفعه اول نیست سیب (AAPL) گرفتار لگد زدن به لاستیک ها شده است. مدیران اپل تورهای a بی ام و (BMWYYY) کارخانه در سال 2014 برای بازرسی از تولید ماشین الکتریکی این شرکت ، اما خواستگاری منجر به چیز زیادی نیست. از آن زمان ، گمانه زنی های زیادی در مورد Project Titan ، تلاش های پنهان اما پرشور اپل برای نفوذ در تجارت خودرو وجود دارد.

هر iCar تحت هر شرایطی هنوز سالهاست. اما اکنون ممکن است زمان خوبی برای اپل باشد تا برنامه های خود را افزایش دهد.

درست زمانی که خودروسازان برای مقابله با بحران آب و هوا با چالش بزرگی کنار گذاشتن موتور احتراق داخلی روبرو شدند ، این همه گیر باعث افت فروش جهانی شد. سرمایه گذاری مورد نیاز برای تولید اتومبیل های الکتریکی به ایجاد موجی از مشارکت در سطح صنعت کمک کرده است زیرا شرکت ها برای گسترش هزینه ها گرد هم می آیند.
در این شرایط ، خودروسازانی که حاضر نیستند تسهیل فعالیت خود را برای مبتدیان در صنعت خود تسهیل کنند ناگهان همکاری بیشتری دارند. هیوندای (HYMTF) به گفته تحلیلگران ، در میان نیروهای باز برای پیوستن به سایر شرکتها – و حتی شرکتهای فنآوری باز بوده است.
این شرکت کره جنوبی که مالک کیا نیز هست با چینی ها همکاری می کند بایدو (شروع کنید) و تراشه ساز آمریکایی انویدیا برای رانندگی خودمختار. این شرکت با خودروساز مدرن کروات Rimac برای اتومبیل های برقی و اوبر (UBER) رقبای Grab و Ola در زمینه خدمات تحرک. تعداد زیاد مشارکت های موجود می تواند هیوندای را به شریک جذاب تری برای اپل تبدیل کند.

این خودروساز همچنین نگین یکی از مجتمع های بزرگ خانوادگی یا chaebol است که بر اقتصاد کره جنوبی مسلط هستند و از فولاد تا آسانسور پرتاب می کنند. به گفته دیوید بیلی ، متخصص خودرو و استاد خودرو در دانشکده تجارت بیرمنگام در انگلیس ، عضویت در یک شبکه صنعتی بسیار بزرگ یک مزیت است.

هیوندای پیش از این در خودروهای نسل جدید پیشرفت چشمگیری داشته است. در ماه دسامبر ، هیوندای از یک پلتفرم جدید تولیدی به نام E-GMP رونمایی کرد که باید این امکان را برای فروش وسایل نقلیه الکتریکی با مسافت پیموده شده بیش از 300 مایل فراهم کند و می تواند مانند سایر وسایل نقلیه الکتریکی در 18 دقیقه 80٪ از قدرت کامل را شارژ کند. وسایل نقلیه امروز در بازار است. این شرکت که همچنین یک سیستم پیل سوختی هیدروژنی ایجاد کرده است ، گفت که می تواند به عنوان پایه ای برای سدان و SUV مورد استفاده قرار گیرد.

این پنج حق ثبت اختراع نکاتی درباره شکل ظاهری یک ماشین اپل ارائه می دهد

پیتر ولز ، استاد دانشکده بازرگانی کاردیف در ولز و مدیر مرکز تحقیقات خودرو گفت: “هیوندای تمام تلاش خود را کرده است – آنها یک ماشین خوب تولید می کنند. آنها قابل اعتماد ، با کیفیت خوب و قیمت رقابتی هستند.” وی افزود: همکاری با اپل “یک مسابقه جالب برای گشودن دوره جدیدی در صنعت خودرو” خواهد بود.

دلیل دیگر منطقی بودن هیوندای: این شرکت یک بازیگر باتجربه در آسیا است که انتظار می رود طی چند دهه آینده مرکز رشد اقتصادی جهانی باشد و پایگاه تولید آن نزدیک به چین است که بزرگترین بازار خودرو در جهان است و بزرگترین موتور مورد نیاز برای وسایل نقلیه الکتریکی. (بیشتر زنجیره تأمین اپل در این منطقه مستقر است و فاكسون تایوانی و دیگران آیفون در چین و هند تولید می كنند.)

سرمایه گذاران با ارسال سهام هیوندای با حدود 20٪ در سئول ، منافع احتمالی روز جمعه را تأیید کردند. حداقل دو دهه بهترین روز سهام بود. سهام اپل اندکی در نیویورک فرو ریخت.

سیب (AAPL) حاضر به اظهار نظر در مورد CNN Business نشد. هیوندای در بیانیه ای فقط گفت که “ما از شرکت های مختلف پیشنهاد همکاری دریافت می کنیم ، اما تصمیمی اتخاذ نشده است.”
تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل در کنفرانسی در سانفرانسیسکو در سال 2019 سخنرانی کرد.

دانیل آیوز ، تحلیلگر ودبوش اوراق بهادار در یادداشت تحقیقی گفت که وسایل نقلیه الکتریکی “در دهه آینده سرانجام می توانند یک تریلیون دلار فرصت در جهان باشند و این یک اقدام استراتژیک هوشمند است که اپل باید در اعماق استخر فرو رود.” وی افزود: ساخت اتومبیل در مقیاس فوق العاده دشوار است و مشارکت محتمل ترین راه برای بازاریابی iCar بالقوه است.

“ما معتقدیم که براساس مکالمات ما با سرمایه گذاران طی چند هفته گذشته ، بسیاری از خیابان ها ترجیح می دهند یک شریک اپل را در [electric vehicle] راه ، سپس شروع به ساخت وسایل نقلیه شخصی خود کنید [and] ایوز گفت. ” مشارکت استراتژیک بالقوه بیشتر با تاسیس [electric vehicle] بازیکنی مانند تسلا یا فولکس واگن یک همکاری طلایی خواهد بود. “

اپل همچنین ممکن است چندین قرارداد همکاری را انتخاب کند. ولز این حرف را زد هوندا (HMC) “همیشه بازتر و روانتر از سایر خودروسازان ژاپنی مانند” بوده است تویوتا (TM)و این شرکت سالانه میلیون ها ماشین در ایالات متحده می فروشد. “می توانستم ببینم [Apple] از نظر موقعیت در بازار با شخصی مانند هوندا کار کنید “.
فولکس واگن (VLKAF)، بزرگترین خودروساز جهان ، ممکن است گزینه دیگری باشد. این شرکت آلمانی جعبه ابزار الکتریکی مدولار (MEB) خود را برای سایر خودروسازان گشود و با آن توافق کرد آب کم عمق (F) برای توسعه اتومبیل های برقی و خودران. تحلیلگران همچنین جگوار لندرور را به عنوان شرکای احتمالی اپل به تاتا موتورز و صاحب ولوو چین جیلی ارائه می دهند.
اما بعید است اپل با بزرگترین شرکت خودروهای الکتریکی جهان همکاری کند. تسلا (TSLA). ماه گذشته ، ایلان ماسک ، مدیر عامل تسلا گفت که او یک بار سعی کرده بود تسلا را به اپل بفروشد ، اما تیم کوک مدیر عامل اپل “از شرکت در جلسه خودداری کرد”

سپس اپل از اظهار نظر در مورد ادعاهای ماسک خودداری کرد.

احتمال تزریق پول از اپل برای خودروسازان جذاب خواهد بود زیرا آنها به دنبال افزایش فروش و ظهور از بیماری ویروس کرونا هستند. اما ایجاد یک اتومبیل با مارک یک شرکت دیگر می تواند پلی برای بسیاری از افراد باشد ، به خصوص برای رهبران بازار مانند فولکس واگن یا تسلا یا کسانی که مارک های ممتاز معتبری دارند.

ولز گفت: “كدام سازنده وسيله نقليه اولين شخصي است كه شركتي مانند اپل را تعطيل و پيمانكار خواهد شد؟ اين س questionال است.”


منبع: pezeshk-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>