[ad_1]

کمیسیون اروپا مجموعه ای از پیش نویس سیاست ها را ارائه داده است که شرکتها را مجبور به تغییر شیوه های کاری خود می کند. این پرخاشگرانه ترین تلاش قانونگذاری برای کنترل شرکتهایی مانند آمازون (AMZN)، سیب (AAPL)، گوگل (GOOGL) و فیس بوک (FB) به گفته کارشناسان صنعت تا به امروز

بسیاری از شرکت های بزرگ رسانه های اجتماعی تحت پیش نویس قانون اتحادیه اروپا تحت عنوان قانون خدمات دیجیتال برای حذف محتوای غیرقانونی و مضر از سیستم عامل خود با تعهدات جدیدی روبرو هستند. پیشنهاد دوم با عنوان قانون بازارهای دیجیتال ، “نگهبانان” مارک دار را در لیست مزایا و معایب قرار می دهد تا از رقابت ناعادلانه جلوگیری کند. به عنوان مثال ، استفاده از اینگونه شرکت ها از داده های به دست آمده از کاربران تجاری برای رقابت با آنها منع خواهد شد.

“هر دو پیشنهاد یک هدف را دنبال می کنند: اطمینان از اینکه ما به عنوان مصرف کننده به طیف گسترده ای از محصولات و خدمات ایمن بصورت آنلاین دسترسی داریم. و همچنین مشاغل فعال در اروپا می توانند آزادانه و منصفانه به صورت آنلاین به رقابت بپردازند همانطور که به صورت آفلاین عمل می کنند.” مارگرت وستاگر ، کمیسار اتحادیه اروپا در امور فناوری ، در بیانیه ای گفت.

انگلستان نیز که اوایل امسال از اتحادیه اروپا خارج شد ، در این امر مداخله می کند. شرکت های فنی که موفق به حذف یا محدود کردن توزیع محتوای غیرقانونی نشوند ، طبق قوانینی که روز سه شنبه توسط دولت پیشنهاد شده ، تا 10٪ از فروش سالانه خود جریمه خواهند شد.

توماس وینس ، یکی از شرکای کلیفورد چنس مستقر در بروکسل ، گفت: “اروپا بار دیگر در خط مقدم جهان قرار دارد و اقدامات بسیار چشمگیری در زمینه تنظیم فناوری بسیار فراتر از آنچه هر کشور یا منطقه دیگری در نظر دارد یا دنبال می کند ، انجام می شود.”

ممکن است شرکت هایی که از قوانین پیشنهادی محتوای اتحادیه اروپا پیروی نمی کنند حداکثر تا 6 درصد از درآمد جهانی جریمه شوند و مجرمین تکرار شده ممکن است در سیستم عامل های خود ممنوعیت موقت داشته باشند. شرکت هایی که قوانین رقابت را نقض کنند حداکثر تا 10 درصد از درآمد جهانی جریمه خواهند شد و در صورت ادامه نقض قوانین ممکن است مجبور به فروش بخشهایی از تجارت خود شوند.

قانون پیشنهادی – که ممکن است سالها طول بکشد تا به اجرا درآید و هنوز هم می تواند با تجدید نظر جدی روبرو شود – به فشار فزاینده Big Big در سراسر جهان افزوده است.

در ایالات متحده ، دولت فدرال و ایالات متحده پرونده های ضد انحصاری قابل توجهی را علیه این کشور آغاز کرده اند گوگل (GOOGL) و فیس بوک (FB)، به طور مستقیم سلطه نام های برتر در سیلیکون ولی را به چالش می کشد. کمیسیون تجارت فدرال می خواهد فیس بوک را مجبور به فروش اینستاگرام و واتس اپ کند ، و این شرکت را از هم پاشید.

دولت انگلستان هشدار داده است كه آماده است سكوهايي را كه قوانين جديد را جدي نگرفته و مجازات هاي كيفري را براي مديران ارشد تحميل مي كند ، ممنوع كند.

وزیر دیجیتال انگلیس ، الیور داودن در بیانیه ای گفت: “من یک حرفه بی شرمانه هستم ، اما این نمی تواند به معنای رایگان بودن فناوری برای همه باشد.” “ما در حال ورود به دوره جدیدی از پاسخگویی فناوری برای محافظت از کودکان و مصرف کنندگان آسیب پذیر ، بازگرداندن اطمینان به صنعت و گنجاندن ضمانت های آزادی بیان در قانون هستیم.”

پیش نویس قوانین اروپا تأیید می کند که تلاش های قبلی اتحادیه برای حفظ رقابت از طریق تحقیقات طولانی در برخورد با رفتار Google موثر نبوده است. سیب (AAPL)، و این که اقدامات تهاجمی بیشتری لازم است.

وینس گفت: پرونده های ضد انحصار اروپا خیلی طولانی می شود و تا زمان حل و فصل ، رفتارهای ضد رقابتی به هدف خود رسیده اند. “مدتی است که احساس می شود باید کارهای بیشتری انجام شود.”

[ad_2]

منبع: pezeshk-khabar.ir