مشاغلی که از واتس اپ برای برقراری ارتباط با مشتریان و انجام معاملات استفاده می کنند – گروهی که کلید آینده برنامه محسوب می شوند – از سال 2017 قادر به خرید تبلیغات در فیس بوک و اینستاگرام هستند که شامل یک دکمه است که به کاربران امکان می دهد به واتس اپ روی بیاورند و مکالمه را شروع کنند. با این تجارت مدیر عامل شرکت مارک زاکربرگ روز چهارشنبه گفت که اکنون 1 میلیون شرکت با استفاده از این کلیک های واتس اپ وجود دارد.
ویژگی جدیدی نیز راه اندازی شده است: کاربران تجاری اکنون می توانند مستقیماً از طریق برنامه WhatsApp Business ایجاد چنین تبلیغاتی را شروع کنند ، که این کار قبلاً امکان پذیر نبوده و این امر روند خرید تبلیغات را بدون وقفه بیشتر می کند.
زاکربرگ اعلام کرد که فراخوان فیس بوک برای سود سه ماهه اول سال 2021 اعلام شده است. این شرکت فروش کل تبلیغات سه ماهه 25.4 میلیارد دلار را اعلام کرد که 46 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است. این گزارش سود هر سهم 3.30 دلار را اعلام کرد که 93 درصد بیشتر از سال گذشته است و درآمد آن نزدیک به 26.2 میلیارد دلار است. تحلیلگران وال استریت درآمد 23.7 میلیارد دلاری را پیش بینی کردند.
سهام فیس بوک پس از معاملات روز چهارشنبه پس از ساعت ها نزدیک به 6 درصد افزایش یافت.
ویژگی جدید WhatsApp
ویژگی جدید از “کاتالوگ” های WhatsApp Business – به طور عمده ویترین های مجازی یا منویی در نمایه کسب و کار استفاده می کند که مشتریان می توانند پیشنهادات خود را مشاهده کنند. کاربران تجاری اکنون می توانند با دکمه ای که بینندگان را به سمت حساب WhatsApp خود سوق می دهد ، موردی را از فهرست خود انتخاب کرده و به سرعت به تبلیغ فیس بوک یا اینستاگرام تبدیل کنند.
پیش از این ، صاحبان مشاغل مجبور بودند برای شروع روند خرید تبلیغات به فیس بوک یا اینستاگرام مراجعه کنند.
زاکربرگ گفت: “برای بسیاری از افراد ، تجارت آنلاین به وب سایت ها و فروشگاه ها و بیشتر به پیام رسانی بستگی دارد.” “گام بعدی این است که پذیرش همه این خدمات برای مشاغل آسان تر باشد و ابزارهایی برای پردازش پیام ها و روابط با مشتری در اختیار آنها قرار گیرد.”
زاکربرگ گفت: “من می خواهم روشن باشم – ما برای ساختن یک بستر تجارت کامل برای خدمات خود راه طولانی در پیش داریم و این یک سفر چند ساله است ، اما من بسیار متعهد هستم که به آنجا برسم.”
اما این شرکت ضمن توسعه این مدل تجاری ، از واتس اپ برای تقویت تجارت اصلی تبلیغات خود استفاده می کند.
با این حال ، مشخص نیست که چقدر تأثیر دارد. این شرکت فروش تبلیغات کلیک شده بر روی واتساپ را فاش نمی کند و 1 میلیون شرکت استفاده کننده از آنها قسمت کوچکی از 50 میلیون کاربر تجاری واتس اپ هستند.
“در طولانی مدت ، این امکان وجود دارد که از پلت فرم WhatsApp درآمد کسب کنند ، اما زمان لازم است تا به موتور قابل توجهی تبدیل شود. [of revenue] اما یک پلت فرم جذاب باقی مانده است. “پیش از گزارش درآمد و اعلامیه ، دانیل فلکس ، تحلیلگر ارشد نوبرگر برمن ، گفت.
سایر جزئیات درآمد
سه ماه اول سال 2021 برای تجارت تبلیغات فیس بوک خوب بود – از آنجا که بسیاری از مردم هنوز در خانه می مانند ، تبلیغات موبایل راهی محبوب برای دستیابی به مصرف کنندگان بود.
دیوید ونر ، مدیر مالی ، در بیانیه ای گفت: رشد فروش آگهی فیس بوک با 30٪ افزایش سالانه در متوسط قیمت آگهی و 12٪ افزایش در تعداد آگهی های تحویل شده انجام شده است.
ونوس گفت: “ما انتظار داریم که رشد درآمد تبلیغات عمدتا توسط قیمت ها برای بقیه سال 2021 تعیین شود.”
این شرکت همچنین گزارش داد که به طور متوسط نزدیک به 3.5 میلیارد نفر از خانواده برنامه های خود از جمله فیس بوک ، اینستاگرام و واتس اپ ماهانه از 31 مارس استفاده می کنند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.
منبع: pezeshk-khabar.ir