فیس بوک می داند که شاخص کلیدی تبلیغات سالهاست “متورم و گمراه کننده” است ، این دادخواست ادعا می کند


اسنادی که روز چهارشنبه توسط دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه شمالی کالیفرنیا چاپ شده است ، به ایمیل های یک کارمند فیس بوک استناد می کند که می گوید این شرکت “درآمدی دریافت کرده است که ما هرگز نباید در ذهن داشته باشیم زیرا مبتنی بر” داده های اشتباه “است.

این دادخواست ادعا می کند که مشکلات مربوط به معیار اندازه گیری ، که به عنوان دامنه بالقوه شناخته می شود ، “بیشتر به دلیل حساب های جعلی و تکراری” است ، اما فیس بوک ترجیح داد آنها را حذف نکند.

طبق اسناد داخلی ذکر شده در دادخواست ، مدیر محصول تغییراتی را در محدوده بالقوه پیشنهاد داده است که تعداد آن را کاهش می دهد ، اما مدیران فیس بوک این ایده را رد کردند زیرا “تأثیر بر درآمد” “قابل توجه” است.

& # 39؛  این را مرتب کنید: ممنوعیت هرج و مرج اخبار فیس بوک در استرالیا صفحات خدمات آتش نشانی ، خیریه ها و سیاستمداران را مسدود می کند

این دادخواست که در ابتدا توسط گروهی از مشاغل کوچک در سال 2018 تشکیل شد ، به ایمیل های داخلی استناد می کند که رئیس فیس بوک چریل سندبرگ در سال 2017 اعتراف کرده است که چندین سال از مسائل مربوط به عملکرد مطلع بوده است.

فیس بوک این ادعاها را رد کرده است.

جو آزبورن سخنگوی فیس بوک به CNN Business به CNN Business گفت: “این اسناد متناسب با حساب شاکی انتخاب شده اند” و این دامنه بالقوه را “یک ابزار مفید برنامه ریزی کمپین دانست که تبلیغ کنندگان هرگز هزینه ای برای آن دریافت نمی کنند.

وی افزود: “این یک تخمین است و ما نحوه محاسبه آن رابط تبلیغات و مرکز راهنمایی خود را روشن می کنیم.”

اما تبلیغ کنندگان اغلب براساس تعداد افرادی که می توانند به آنها دسترسی پیدا کنند تصمیم می گیرند که چه مبلغی را برای تبلیغات هزینه کنند ، در حقیقت این دادخواست ادعا می کند که فیس بوک به طور داخلی تشخیص می دهد

در اسناد داخلی که توسط پرونده ذکر شده است ، این شرکت اذعان دارد که “تبلیغ کنندگان اغلب به” Potential Reach “اعتماد می کنند … [and] این تعداد احتمالاً مهمترین شماره در رابطهای ایجاد تبلیغات ماست. “

شاخص های مربوط به تجارت تبلیغات فیس بوک ، که تقریباً نمایانگر همه استمن از درآمد خود (28 میلیارد دلار در سه ماهه آخر) ، در گذشته چندین بار مورد بازرسی و اختلاف قرار گرفته اند.
در سال 2016 ، این شرکت اذعان کرد که چندین معیار محاسبه شده – و در برخی موارد بیش از حد تخمین زده شده – که تبلیغ کنندگان به آنها اعتماد کرده اند ، از جمله تعداد بازدیدهای کامل شده ویدیو و کل دسترسی آلی صفحات تجاری. یک گزارش تحلیلگر در سال 2017 این ادعا را به چالش کشید که بستر تبلیغاتی فیس بوک می تواند به میلیون ها نفر از جوانان در ایالات متحده بیش از آنچه در این کشور زندگی می کنند ، برسد. فیس بوک سپس به CNN Business گفت که این شاخص ها “برای مطابقت با برآورد جمعیت یا سرشماری” نیستند.


منبع: pezeshk-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>