عجیب و غریب اما جالب سریال The Queen’s Gambit

سریال براق او در مورد افزایش بی نظیر ستاره شطرنج یک دختر یتیم اکنون پربیننده ترین سریال محدود فیلمنامه در تمام دوران است

اگر بخواهید در نگاه اول موفقیت تلویزیونی پاییز 2020 را انتخاب کنید ، احتمالاً The Queen’s Gambit نخواهد بود. مینی سریال هفت قسمته نتفلیکس از خالق Godless ، Scott Frank و Allan Scott ، که در ماه اکتبر منتشر شد منبع ، حاوی اجزای آشکار ژانر یا لطافت یک موفقیت فراری Netflix نیست. این اقتباس از یک رمان خوب بررسی شده است که به طور گسترده ای به همین نام در سال 1983 توسط والتر تویس

، یک قطعه دوره جنگ سرد درباره یک دختر یتیم که در شطرنج تبحر دارد – یک بازی مغزی و قطعاً پرمخاطره ، اما نه یک فعالیت به خاطر درام بصری مشهور است.

نادیده گرفتن علاقه دختران به شطرنج ممکن است میراث بزرگ The Queen’s Gambit باشد
ادامه مطلب
و با این حال ، از این هفته The Queen’s Gambit پربیننده ترین سریال های محدود فیلمنامه ای Netflix تا به امروز است – یک رکورد کمی پیچیده و مشکوک ، با توجه به اینکه Netflix “نظر” را بیش از دو دقیقه محتوا اندازه گیری می کند ،

اما هنوز هم 62 فیلم را جذب می کند. میلیون بازدید کننده حساب در ماه اول آن یک کار چشمگیر است. (برای مقایسه ، تایگر کینگ ، اسناد مربوط به باغ وحش های خصوصی عجیب و غریب آمریکا که در آغاز قرنطینه منفجر شد ، در ماه اول 64 میلیون بیننده حساب را به خود جلب کرد.)

چگونه می توان تسلط شگفت انگیز یک سریال کوچک در مورد صعود غیر قابل تحمل یک دختر به اوج اعتبار شطرنج بین المللی را توضیح داد؟ برای هر کسی که به آن مبتلا شده باشد – و با کل نمایش منتشر شده به یک باره ، فقط چند هفته قبل از یک کبودی و طولانی شدن انتخابات در ایالات متحده ، The Queen’s Gambit مواد رسیده بود – پرش در پاسخ غوطه وری است. Queen’s Gambit یک فرار درجه A است:

یک داستان کلاسیک زیرک ورزش که با سرمایه Netflix تزریق می شود ، یک لذت بدون عارضه از یک استایل مجلل و دقیق ، یک درگاه آرامش بخش به دنیای دیگر که به استعداد به عنوان یک ارز شکست ناپذیر معتقد است.

Queen’s Gambit ، به ویژه در قسمت های ابتدایی آن ، به عنوان اجرای بلوغ از داستان های روی سن دلبسته رولد دال ، بازی می کند. بت هارمون (در اولین قسمت با بازی ایسلا جانستون) در سن نه سالگی و در اثر تصادف یتیم شد و به خانه دختران بایر Methuen در کنتاکی فرستاده شد. بث که تنها برای یک یتیم دیگر ، جولین (موسی اینگراهام) پس انداز می کند و با آرامش دهنده ها همکاری می کند

، بت در یک زیرزمین خسته کننده پنهان می شود و با آقای شیبل (بیل کمپ) ، که به او شطرنج معرفی می کند ، دوست می شود. مهارت عجیب و غریب او غیرقابل انکار است ، مصرفش با کل شطرنج – روزانه او به آقای شایب آموزش می دهد و دروس استنشاق در بقیه سریال ها تکرار می شود. شب ، او تابلوها و مانورهایی را به صورت وارونه در سقف متصور است ، ذهن او یک وسعت بی پایان است.

در قسمت دوم ، بث توسط یک زوج ناراضی در لکسینگتون ، کنتاکی ، که ازدواج آنها به سرعت از هم پاشید ، پذیرفته می شود. بث و مادر خوانده اش آلما (یک ماریل هلر فوق العاده ، در عوض لطیف و آراسته) به سرعت رابطه وابستگی کد به قرص ها و برنده های مسابقات شطرنج را ایجاد می کنند. د

ر نقش بت نوجوان ، آنیا تیلور-جوی ، ستاره برجسته The Witch و اخیراً Peaky Blinders و اما در اواخر فصل بازی می کند و همانطور که هر نقد به درستی بیان کرده است ، بت عجیب و غریب را به یک قهرمان مغناطیسی تبدیل می کند. کارایی.

بخش عمده ای از موفقیت این مجموعه به فرماندهی تیلور-جوی در زمینه رهبری معماگونه اما در عین حال از نظر احساسی متوقف برمی گردد ، اگرچه اعتبار بسیاری نیز به توانایی این مجموعه در ساختن شطرنج بدون آسیب رساندن به دقت نشان می دهد.

(از زمان انتشار ، تعداد زیادی از تولیدکنندگان تخته شطرنج افزایش فروش زیادی را گزارش داده اند ، از 215٪ به 1000٪ افزایش یافته است). در این نمایش ، گری کسپاروف ، قهرمان سابق جهان و بروس پاندولفینی ، مربی شطرنج شهر نیویورک به عنوان مشاور به کار گرفته شدند ، که به گفته کارشناس

دیلن لوئب مک کلین در نیویورک تایمز ، این بازی “یکی از بهترین و موفق ترین اقتباس های صفحه نمایش بازی” است.

اما وقت کمی را با تعلیم شطرنج می گذراند. شما می توانید کل مجموعه را تماشا کنید و نه از قوانین و نه از جنبه های افزایشی حرکت برای درک تنش ، سکته های نبوغ ، فرو می ریزد. شطرنج تحت هدایت فرانک ، مانند یک مسابقه فوتبال ، قاب می شود: برخورد استراتژی ها و سبک ها با کیمیا بی بند و باری.

شطرنج همچنین در The Queen’s Gambit یک لذت کاملاً زیبایی شناختی است که موج کوچک تشریحات خود را در مورد مد نمایش ، کاغذ دیواری و طراحی داخلی آن ایجاد کرده است. این نمایش زیبایی را در اولویت قرار می دهد ، یک ژست زیباشناختی جذاب در تاریخ اگر تجسم آن نباشد ، بیش از مخاطرات یا به ویژه در فینال معجزه آسای بسیار عجیب و غریب ، دراماتیک است.

سنگینی لذت آن نسبت به عارضه باعث می شود ، همانطور که جین هو در Vulture نوشت ، “فارست گامپ شطرنج” ، “یک قطعه دروغین دوره عمیق” است که در آن “همه چیز به طور بالقوه آسیب زا یا مشکل ساز به طور فعال به عنوان علوفه زیبایی تلقی می شود”

این به همان اندازه در کمد لباس تکامل یافته بت در تاریکی ترین لحظات سریال صدق می کند. حتی در شرایطی که بث در قسمت های بعدی با اعتیاد و وزن عظمت دست و پنجه نرم می کند ، The Queen’s Gambit ثابت قدم و آرام است. در کمترین زمان خود ، بث مارپیچ را در یک خم کن هنرمندانه قرار می دهد ، که هنوز هم به عنوان کارت دعوت فریبنده اپیزود قبل از آخرین استفاده می شود – بث با لباس زیر خوش سلیقه به آسمان نگاه می کند ، روی یک کاناپه در یک موزه دوره غاری پاشیده می شود ، علی رغم اینکه ادعا می شود پایین است بطری روی بطری های شراب.

او البته دوباره برمی گردد ، در حالی که The Queen’s Gambit خیال خود را از سبک نرم با یک خوشبینی جذاب ، خارج از زمان و غیرقابل انعطاف جفت می کند. بث مانند یک موج در حال افزایش ، در رده های شطرنج حرکت می کند ، به طور کلی بدون چالش و تقریباً به طور کامل از نظر جنسیتی بدون انسداد است. رقبای مرد و برگزارکنندگان مسابقات در ابتدا به توانایی او شک می کنند ، یا به طور گسترده ای در مورد تکینگی او می پرسند ، اما هیچ خشونت و سقف شیشه ای وجود ندارد. Queen’s Gambit مهارت بث ، برتری تقریباً بی عیب و نقص او را به عنوان یک گلوله نقره ای ، یک قرص جادویی ارائه می کند – چیزی که قبلاً شاهد آن بود ، قابل بحث و دید نیست.

این همان اعتقاد تجربی و در عین حال عمیقا اطمینان بخش – و بله لذت بخش – به مهارت های بت در صحبت کردن است که شاید بزرگترین جذابیت سریال باشد. استعداد بث یک واقعیت تغییرناپذیر و غیرقابل توقف نمایش است. چه خوب ، من و ظاهرا 62 میلیون نفر دیگر متوجه شده ایم ، زندگی در چنین جهانی خوب است.

اخبار در معرض تهدید است …
… درست در زمانی که بیشتر به آن احتیاج داریم. میلیون ها خواننده در سراسر جهان به جستجوی گزارش صادقانه ، معتبر و مبتنی بر واقعیت می پردازند که می تواند به آنها کمک کند بزرگترین چالشی را که در طول زندگی خود با آن روبرو بوده ایم ، درک کنند. اما در این لحظه حساس ، سازمان های خبری با یک ضربه مضاعف مالی روبرو شده اند: با افراد کمتری که می توانند خانه خود را ترک کنند و تعداد بیشتری از فروشندگان اخبار در حال فعالیت هستند ، شاهد کاهش فروش روزنامه در سراسر انگلستان هستیم. در همین حین که کسب و کار احساس فشار می کند ، درآمد تبلیغات به شدت کاهش می یابد. ما به شما کمک می کنیم تا خلا fill را پر کنید.

ما معتقدیم که هر یک از ما مستحق دسترسی برابر به روزنامه نگاری خدمات عمومی حیاتی هستیم. بنابراین ، بر خلاف بسیاری دیگر ، ما انتخاب متفاوتی انجام دادیم: روزنامه نگاری گاردین را برای همه باز نگه دارید ، صرف نظر از اینکه در کجا زندگی می کنند و یا از عهده پرداخت هزینه های دیگری بر می آیند. این امر بدون کمک مالی کسانی که توانایی پرداخت هزینه دارند ، امکان پذیر نیست ، که اکنون از 180 کشور در سراسر جهان از کار ما حمایت می کنند.

حمایت مالی از خواننده به این معنی است که ما می توانیم به تحقیق ، تفکیک و بازجویی ادامه دهیم. این از استقلال ما که هرگز اینقدر حساس نبوده است ، محافظت کرده است. خیلی ممنونیم

ما به حمایت شما نیاز داریم تا بتوانیم روزنامه نگاری با کیفیت باز و مستقل را ارائه دهیم. و این دراز مدت است. هر سهم خواننده ، هر چند کوچک یا بزرگ ، بسیار ارزشمند است

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>