شرکت بازی های موبایل AppLovin 2 میلیارد دلار در یک IPO جمع می کند


Palo Alto مستقر در کالیفرنیا نرم افزاری را برای کمک به توسعه دهندگان در بازاریابی و کسب درآمد از برنامه های خود تولید می کند و همچنین دارای بیش از 200 بازی موبایل نمونه کارهاست. نرم افزار توسعه دهنده AppLovin طبق مقررات خود بیش از 410 میلیون کاربر فعال در روز دارد.

اما سرمایه گذاران بلافاصله مشتاق AppLovin که تحت نماد “APP” معامله می شود ، نبودند. پس از نقل قيمت 80 دلار براي هر سهم ، نقطه مياني دامنه پيش بيني ، سهام 18٪ در حدود 65 دلار بسته شد و سرمايه بازار آن را در حدود 23 ميليارد دلار تعيين كرد..

بنیانگذار و مدیرعامل آدام فرووی به CNN Business گفت که او بیش از سهام امروز بیشتر به آینده شرکت متمرکز است.

فرووی گفت: “آنچه ما سعی کرده ایم انجام دهیم ، مشارکت با سرمایه گذاران است که برنامه ای سه تا پنج ساله را می بینند.” “هر سهام بالا و پایین می رود. ما نمی توانیم کوتاه مدت را کنترل کنیم ، اما مطمئناً می توانیم این بلند مدت را کنترل کنیم و این همان چیزی است که ما برای آن بسیار سخت تلاش می کنیم.”

AppLovin ، با حمایت شرکت سرمایه گذاری خصوصی KKR & Co. ، به دنبال شرکت محبوب بازی های ویدیویی کودکان ، جدیدترین شرکت بازی سازی است که به صورت عمومی عرضه می شود روبلاکس (RBLX) ماه گذشته و بستری برای توسعه دهندگان نرم افزار وحدت (UUU) در ماه سپتامبر ، در میان دیگران.

در سال 2020 ، AppLovin 1.45 میلیارد دلار درآمد کسب کرد که 46 درصد بیشتر از سال قبل بود ، اما خسارت خالص نزدیک به 126 میلیون دلار را گزارش کرد. گزارش آن سود 119 میلیون دلاری در سال 2019 بود.

AppLovin تخمین می زند که اکوسیستم برنامه های تلفن همراه از 189 میلیارد دلار در سال گذشته به 283 میلیارد دلار رشد کند.

بنیانگذار و مدیرعامل AppLovin ، آدام فوروی ، گفت که IPO این شرکت به سوخت و عرضه سبد بازی موبایل و بستر نرم افزاری کمک خواهد کرد.

در حالی که تقاضا برای بازی های کنسولی در طی همه گیر شدن افزایش یافته بود ، AppLovin گفت بازی هایی که گاه به گاه بیشتر بودند و در دستگاه های تلفن همراه بازی می شدند ، تأثیر کمی داشتند.

سبد بازی AppLovin ماهانه به 200 کاربر فعال می رسد و اطلاعات مخاطبان این فعالیت به اطلاع پلت فرم نرم افزار آن برای توسعه دهندگان می رسد.

وی گفت: “این شبیه روشی است که Netflix تجارت خود را توسعه داده است: آنها … براساس مدل مشاهده قبلی ما به ما محتوا نشان می دهند و سپس آنها شروع به سرمایه گذاری در محتوای اصلی می کنند که محبوبیت سیستم عامل آنها را منفجر می کند.” “برنامه های خود ما اطلاعات بسیار قدرتمندی در مورد مخاطبان به ما می دهند … که به نرم افزار ارجاع ما برمی گردد و کارایی پلت فرم را افزایش می دهد.”

فرووی گفت ، با بودجه IPO ، این شرکت قصد دارد در ایجاد محتوای اصلی تر سرمایه گذاری کند. طبق برنامه S-1 وی همچنین از بخشی از درآمد برای خرید استفاده خواهد کرد.

در این نرم افزار آمده است که از سال 2018 ، این شرکت برای گسترش کتابخانه محتوای خود و قابلیت های نرم افزاری خود ، یک میلیارد دلار در 15 خرید و مشارکت سرمایه گذاری کرده است. اخیراً ، AppLovin در ماه فوریه اعلام کرد که Adjust ، یک شرکت اندازه گیری و بازاریابی نرم افزار تلفن همراه را خریداری خواهد کرد.


منبع: pezeshk-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>