[ad_1]

اما این ماه ، درست همانطور که شایعات به گزارش های مشارکت رسیده است ، سیب (AAPL) به گزارش بلومبرگ ، به نظر می رسد پس از آنكه هیوندای پیش از موعد فاش كرد بحث ها ادامه دارد ترمز معامله را فشار می دهد. به قول یک گفته داخلی ، سریعترین راه برای کار نکردن با اپل صحبت در مورد کار با اپل است. (هیوندای و کیا این هفته گفتند که در حال مذاکره با اپل برای تولید اتومبیل های خودران نیستند.)
حتی با توجه به استانداردهای شایعات دیرینه اپل ، بیشتر از بیشتر در مورد Apple Car صحبت شده است. همراه با سر و صدا ، شکست های واضحی نیز وجود دارد: در سال 2016 ، جاه طلبی های خود را “کاهش” داد ، و پس از چند سال اخراج بیشتری انجام شد. در همین حال ، خودروسازان و رقبای فنی همچنان به پیشبرد پروژه های خود ادامه می دهند. و اکنون ، با ظهور جدیدترین مشارکت بالقوه آن ، س newالات جدیدی در مورد اینکه کدام یک از خودروسازان اجازه می دهند اپل اجازه کار در صورت تمایل به هر حال را داشته باشد ، وجود دارد.

همه اینها به این احساس کمک می کردند که Apple Car همیشه از راه می رسد ، اما هرگز اینجا نیست.

ریلی برنان ، شریک عمومی Trucks VC ، که در شرکت های حمل و نقل سرمایه گذاری می کند ، گفت: “چند سال پیش مقاله ای مبنی بر پایان یافتن این پروژه منتشر شد.” “من در آن زمان خندیدم زیرا حداقل ده نفر را می شناختم که در آن منطقه مشغول کار در اپل بودند.”

برنان افزود: “این یک گلدان ثابت و کم جوش در پشت اجاق گاز بود که در همان سطح باقی مانده است.” “ممکن است پیامی وجود داشته باشد ، اما من نمی دانم. سالها به همین ترتیب بوده است.”

درک اینکه چرا اپل می خواهد وارد صنعت تریلیون دلاری شود کار سختی نیست. اما در عین حال ، توسعه خودکار پیچیده است. تسلا جذابیت یک ماشین متمرکز بر نرم افزار را نشان می دهد ، اما سالها طول می کشد تا شرکت الون ماسک به سودآوری برسد – و پولی که می گیرد از فروش خودرو نیست. همیشه این س beenال وجود داشته است ، اپل چگونه سعی خواهد کرد به این فضا ورود کند: با ساختن اتومبیل ، مشارکت با یک خودروساز ، ایجاد نرم افزار اتومبیل یا چیز دیگری؟

سام ابولسامید ، تحلیلگر صنعت خودرو در شرکت مشاوره Guidehouse Insights ، معتقد است که اپل ممکن است به خدمات تحرک از جمله بخش رباتیک علاقه بیشتری داشته باشد ، زیرا در سال های اخیر برای افزایش درآمد بر خدمات پرداخت شده تمرکز کرده است. . اپل در حال حاضر سرمایه گذار غول چینی Didi است. و در سال 2019 ، اپل Drive.ai را خریداری کرد ، یک استارتاپ خود مدیریت شده که با Lyft در یک پروژه آزمایشی robotaxi کار می کرد.

چه کسی می تواند iCar بسازد؟  اپل گزینه های زیادی ندارد

این حرکتی تا حدودی یادآور اپل تی وی است ، زمانی که مردم قبلاً تصور می کردند این شرکت روی تلویزیون کار می کند ، اما در عوض اپل جعبه جریانی کوچکی را منتشر کرد که در کنار تلویزیون های موجود قرار دارد. ابوالسامید گفت: “آنها ترجیح دادند تلویزیون نسازند زیرا حاشیه آنها خیلی کم بود و نمی توانستند چیزی بهتر از آنچه در حال حاضر بود ایجاد کنند.”

یکی از اعضای سابق هیئت مدیره Board.ai گفت: وقتی اپل در مورد یک خرید احتمالی به Drive.ai مراجعه کرد ، غول فناوری “در مورد تلاش های خود جدی بود ، حتی اگر بسیار تنگ نظر بودند و نمی خواستند در ملا عام در مورد چیزی بحث کنند یا تأیید کنند.” که به شرط ناشناس ماندن با CNN Business صحبت کرد. عضو سابق هیئت مدیره اضافه کرد که “بیشتر کارمندان Drive.ai که می شناسم هنوز روی پروژه های ویژه کار می کنند و هنوز روی پروژه اتومبیل کار می کنند.”

اپل به درخواست نظر در مورد این داستان پاسخ نداد.

صرف نظر از مسیری که در بخش خودرو دنبال می کند ، اپل باید به طور فزاینده ای نه تنها با تولیدکنندگان اتومبیل بلکه با شرکت های فن آوری و استارت آپ برای استعداد و کشش رقابت کند. برخی از شرکت ها ، مانند Zoox ، اتومبیل خودران که توسط آمازون خریداری شده است ، می گویند که آنها قطب های اتومبیل با استعداد اپل هستند. اپل ، به نوبه خود ، کارکنان شرکتی مانند پورشه ، ویمو و تسلا گوگل را شکار کرده است ، از جمله مدیر عامل شرکت که زمانی توسعه اتومبیل مدل 3 خود را بر عهده داشته است.

اگر و هنگامی که اپل برنامه های اتومبیل خود را نهایی کند ، ناظران صنعت انتظار دارند که این شرکت سعی کند تا رویکرد پنهان خود با سایر محصولات وفادار بماند و آن را در آخرین لحظه ممکن ، درست قبل از آماده شدن برای فروش اعلام کند. برنان گفت: “غیر معمول خواهد بود که آنها مانند یک تولید کننده اتومبیل رفتار کنند و چیزی را که پس از 5 سال ظاهر می شود تحریک کنند.”

اما با وجود سال ها شایعات ، اجاره های بالا و تحقیق و توسعه ، کاملاً محتمل است که پروژه اتومبیل اپل به واقعیت تبدیل نشود.

ابوالمسید گفت: “من همیشه تردید داشته ام كه ​​اپل در زمان ورود به صنعت خودرو در واقع ماشه را بكشد.” “طی چند سال گذشته ، اپل چندین بار جهت فن آوری خودرو تغییر جهت داده است ، تلاش می کند بفهمد چه کاری را انجام می دهد یا نه. او زمان زیادی را صرف تحقیق در مورد بسیاری از محصولات می کند ، بسیاری از آنها هرگز در بازار وارد بازار نمی شوند. “

[ad_2]

منبع: pezeshk-khabar.ir