سونی به دلیل نقص در کنترلر PS5 DualSense با یک دادخواست روبرو است



یک دادخواست متهم می کند سونی (SNE) به دلیل نقض اساسات کلاهبرداری مصرف کننده و نقض توافق نامه ضمانت به دلیل نقص کنترلرهای بی سیم PS5 DualSense ، شکایتی که روز جمعه در قسمت جنوبی نیویورک ثبت شد ، گفت.
این بیانیه اندکی پس از آن منتشر شد که Chimicles Schwartz Kriner & Donaldson-Smith – یکی از شرکت های لیست شده برای کار در این پرونده – وب سایتی را راه اندازی کردند و درخواست گزارش مشکلات مربوط به بازرسان را داد. سایت بازی های خبری IGN ابتدا تحقیقات و دادخواست این شرکت را اعلام کرد.

در دادخواست طبقاتی ادعا می شود كه كنترلرهای DualSense كه در ماه نوامبر با كنسول جدید PS5 منتشر شدند ، از نقصی معروف به دریفت رنج می برند ، در این حالت شخصیت ها یا سایر عناصر روی صفحه حركت می كنند بدون اینكه کاربر جوی استیك كنترل كننده را دستكاری كند.

در این شکایت آمده است: “این نقص به طور قابل توجهی در بازی تداخل ایجاد می کند و بنابراین عملکرد اساسی کنترل کننده DualSense را به خطر می اندازد.”

سونی بلافاصله به درخواست نظر در مورد این پرونده پاسخ نداد.

در این شکایت ادعا می شود که شاکی لمارک ترنر در روزی که PS5 را در اوایل فوریه خریداری کرد ، با مشکل رانش کنترلر روبرو بود. در شکایت آمده است که ترنر با خدمات مشتری تماس گرفت و دستورالعمل های عیب یابی آنها را دنبال کرد ، اما نتیجه ای نداشت.

در شکایت آمده است: “با توجه به اینکه اولین تلاش وی برای تماس با سونی به مشکل رانش پاسخ رضایت بخشی نداد” ، چند روز بعد ترنر تصمیم گرفت تا یک کنترلر دیگر DualSense را با قیمت 69.99 دلار خریداری کند. “اگر شاکی قبل از خرید PS5 خود از Drift Defect مطلع بود ، در غیر این صورت PS5 خریداری نمی کرد یا به طور قابل توجهی هزینه کمتری را برای آن پرداخت می کرد.”

در این دادخواست همچنین ادعا شده است که سونی از مشکل رانش به دلیل “شکایات آنلاین مصرف کنندگان ، شکایات انجام شده توسط کاربران مستقیماً به آن و آزمایش قبلی قبل از انتشار خود” آگاه است.

تعدادی گزارش در مورد این موضوع در وبلاگ های بازی و رسانه های اجتماعی وجود دارد. دریفت ، همچنین به عنوان stick drift شناخته می شود ، همچنین مشکلی در کنترل کننده های بازی قبلی شرکت های دیگر است.

“یک کاربر 10 روز پس از دریافت کنسول PS5 این مشکل را گزارش داد و گفت که وی تمام رفع مشکلات احتمالی را روشن کرده است – روشن و خاموش کردن کنسول ، روشن و خاموش شدن بلوتوث ، تنظیم مجدد کنترل کننده و شارژ کامل در شب – بدون هیچ فایده ای ،” شکایت گفت. “علی رغم اطلاع از نقص دریفت ، سونی نتوانسته است این اطلاعات ضروری را برای مصرف کنندگان اعلام کند.”

در این دادخواست ادعا شده است كه مشترياني كه به دنبال كمك براي دستگاه هاي خود هستند در پرتال سخت افزار اختصاصي PS5 سوني با مشكل زيادي روبرو شده و مدت زمان زيادي را براي گفتگو با نمايندگان خدمات مشتري مواجه كرده اند. او ادعا می کند که وقتی مصرف کنندگان کنترلرها را برای تعمیرات گارانتی مربوط به رانش بازگردانند ، “آنها باید هزینه کنند تا کنترل کننده را به یک مرکز خدمات سونی ارسال کنند … و سونی این هزینه های تحویل مشتری را جبران نمی کند.”

در این شکایت آمده است: “به روزرسانی های اخیر نرم افزار و سیستم عامل به هیچ وجه نقص Drift را بهبود نیافته و آن را برطرف نکرده است.”

این دادخواست به دنبال جلب سونی برای اجرای یک فراخوان یا برنامه جایگزینی رایگان برای رسیدگی به مسئله برای همه اعضای کلاس است ، علاوه بر مزایای دیگر از جمله خسارت ، برای جبران هزینه های خارج از جیب مصرف کنندگان. سونی در اوایل ماه جاری گفته بود که از زمان عرضه تا 31 دسامبر 4.5 میلیون واحد سخت افزار PS5 فروخته است.


منبع: pezeshk-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>