در این گزارش آمده است که تاکنون ، فیس بوک بیش از 150 شبکه را از جعل و تقلب هماهنگ حذف کرده است. بیست و هفت شبکه به روسیه و 23 شبکه به ایران متصل هستند. نه نفر اهل ایالات متحده هستند.
گزارش فیس بوک گفت ، ایالات متحده همچنان هدف اصلی برای مبارزات با نفوذ خارجی است ، و 26 تلاش از منابع مختلف از سال 2017 تا 2020 را برجسته می کند. (اوکراین به عنوان ثانیه دور دنبال می شود.)
با این وجود ، در فصل انتخابات سال 2020 ، بازیگران داخلی آمریکایی ، به جای عوامل خارجی ، به طور فزاینده ای مسئول کاشت اطلاعات غلط بودند. این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد ، در آستانه انتخابات ، فیس بوک تعداد بسیاری از شبکه های آمریکایی را که ایالات متحده را با رفتارهای غیر اصیل به اصطلاح هماهنگ (CIB) هدف قرار داده بودند ، حذف کرد.
در این گزارش آمده است: “به طور برجسته ، یکی از شبکه های CIB که ما یافتیم توسط Rally Forge ، یک شرکت بازاریابی مستقر در ایالات متحده ، اداره می شود که به نمایندگی از مشتریان خود ، از جمله کمیته اقدام سیاسی Turning Point USA” فعالیت می کند. “این کمپین جوامع معتبری را به خود جلب کرد و تیمی از نوجوانان را برای اجرای حسابهای جعلی و تکراری که به عنوان رأی دهندگان غیر مرتبط معرفی می شوند ، برای نظر در صفحات خبری و صفحات بازیگران سیاسی استخدام کرد.”
راه اندازی این کمپین ها فشار سیاسی و نظارتی شدیدی را بر Big Tech ایجاد کرده و س questionsالات مداوم را درباره قدرت نامتناسب صنعت در سیاست و اقتصاد گسترده تر مطرح کرده است. از آن زمان ، بسیاری از منتقدان خواستار از بین رفتن شرکت های بزرگ فناوری و قانون حاکم بر چگونگی تعدیل محتوای وب سایت های سیستم عامل های رسانه های اجتماعی شده اند.
شرکتهای فنی مانند فیس بوک با استخدام تعدیل کنندگان محتوای بیشتر و ایجاد سیاست های جدید سیستم عامل تقلبی به آنها پاسخ داده اند.
در این گزارش آمده است ، در حالی که فیس بوک تلاش های تعدیل خود را بهبود بخشیده است ، بسیاری از ارائه دهندگان اطلاعات مخفی تاکتیک های خود را توسعه داده اند. به گفته این شرکت ، از ایجاد کمپین های متناسب و هدفمندتر که می توانند از راه اندازی جلوگیری کنند ، تا برون سپاری کمپین های خود به اشخاص ثالث ، شرکت کنندگان در تهدید سعی در انطباق با تحمیل فیس بوک در یک بازی موش و گربه و پیچیده دارند.
منبع: pezeshk-khabar.ir