[ad_1]

گزارش فیس بوک که روز چهارشنبه منتشر شد ، نشان می دهد که چگونه اپراتورهای مخفی خارجی و داخلی در پاسخ به تلاش شرکت های رسانه های اجتماعی برای اقدام علیه حساب های جعلی و تأثیرگذاری بر عملکرد ، تاکتیک های خود را تغییر داده و پیچیده تر شده اند.

در این گزارش آمده است که تاکنون ، فیس بوک بیش از 150 شبکه را از جعل و تقلب هماهنگ حذف کرده است. بیست و هفت شبکه به روسیه و 23 شبکه به ایران متصل هستند. نه نفر اهل ایالات متحده هستند.

گزارش فیس بوک گفت ، ایالات متحده همچنان هدف اصلی برای مبارزات با نفوذ خارجی است ، و 26 تلاش از منابع مختلف از سال 2017 تا 2020 را برجسته می کند. (اوکراین به عنوان ثانیه دور دنبال می شود.)

با این وجود ، در فصل انتخابات سال 2020 ، بازیگران داخلی آمریکایی ، به جای عوامل خارجی ، به طور فزاینده ای مسئول کاشت اطلاعات غلط بودند. این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد ، در آستانه انتخابات ، فیس بوک تعداد بسیاری از شبکه های آمریکایی را که ایالات متحده را با رفتارهای غیر اصیل به اصطلاح هماهنگ (CIB) هدف قرار داده بودند ، حذف کرد.

در این گزارش آمده است: “به طور برجسته ، یکی از شبکه های CIB که ما یافتیم توسط Rally Forge ، یک شرکت بازاریابی مستقر در ایالات متحده ، اداره می شود که به نمایندگی از مشتریان خود ، از جمله کمیته اقدام سیاسی Turning Point USA” فعالیت می کند. “این کمپین جوامع معتبری را به خود جلب کرد و تیمی از نوجوانان را برای اجرای حسابهای جعلی و تکراری که به عنوان رأی دهندگان غیر مرتبط معرفی می شوند ، برای نظر در صفحات خبری و صفحات بازیگران سیاسی استخدام کرد.”

این کمپین برای اولین بار توسط واشنگتن پست در سپتامبر سال 2020 گزارش شد. در آن زمان سخنگوی روزنامه “ترمینگ پوینت” در بیانیه ای به پست ، این تلاش را “فعالیت سیاسی صادقانه افراد واقعی که از عقایدی که در اینترنت توصیف می کنند ، پشتیبانی می کنند” توصیف کرد و نه مزرعه ترول گمنام در روسیه. “سپس گروه در پاسخ به درخواست CNN از اظهار نظر خودداری كرد.
شبکه دیگری از ایالات متحده که فیس بوک اعلام کرد در ژوئیه 2020 آن را حذف کرده است ، با راجر استون ، دوست و مشاور سیاسی رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ پیوند داشته است. این شبکه از بیش از 50 حساب ، 50 صفحه و چهار حساب اینستاگرام پشتیبانی می کند. دسترسی به آن 260،000 حساب فیس بوک و بیش از 60،000 حساب اینستاگرام را پوشش می داد. (پس از بارگیری از فیس بوک ، استون اخبار مربوط به ممنوعیت خود در سایت رسانه های اجتماعی جایگزین Parler ، همراه با بیانیه ای را به اشتراک گذاشت: “ما در زمان محاکمه من کار راه آهن را بسیار عمیق و آشکار کشف کردیم ، به همین دلیل آنها مجبورند مرا ببندند همانطور که آنها به زودی خواهند آموخت ، من نمی توانم ساکت شوم و نمی خواهم ساکت شوم. “)
وجود محتوای جعلی و گمراه کننده در شبکه های اجتماعی از زمان انتخابات 2016 که افشاگری در مورد تلاش روسیه برای دخالت در روند دموکراتیک ایالات متحده به وجود آمد ، به داستانی غالب تبدیل شده است که سیستم عامل های فناوری از جمله فیس بوک ، توییتر و یوتیوب را تحت فشار قرار می دهد. کمپین های نفوذ خارجی که وانمود می کنند رای دهندگان در ایالات متحده هستند و با تبلیغات دیجیتال گمراه کننده ، اخبار جعلی و سایر فنون گمراه کننده رای دهندگان را هدف قرار می دهند ، به دنبال ایجاد تفرقه در انتخابات هستند.

راه اندازی این کمپین ها فشار سیاسی و نظارتی شدیدی را بر Big Tech ایجاد کرده و س questionsالات مداوم را درباره قدرت نامتناسب صنعت در سیاست و اقتصاد گسترده تر مطرح کرده است. از آن زمان ، بسیاری از منتقدان خواستار از بین رفتن شرکت های بزرگ فناوری و قانون حاکم بر چگونگی تعدیل محتوای وب سایت های سیستم عامل های رسانه های اجتماعی شده اند.

شرکتهای فنی مانند فیس بوک با استخدام تعدیل کنندگان محتوای بیشتر و ایجاد سیاست های جدید سیستم عامل تقلبی به آنها پاسخ داده اند.

در این گزارش آمده است ، در حالی که فیس بوک تلاش های تعدیل خود را بهبود بخشیده است ، بسیاری از ارائه دهندگان اطلاعات مخفی تاکتیک های خود را توسعه داده اند. به گفته این شرکت ، از ایجاد کمپین های متناسب و هدفمندتر که می توانند از راه اندازی جلوگیری کنند ، تا برون سپاری کمپین های خود به اشخاص ثالث ، شرکت کنندگان در تهدید سعی در انطباق با تحمیل فیس بوک در یک بازی موش و گربه و پیچیده دارند.

بنابراین وقتی شما یک نفوذ مخفی به ارزش چهار سال را متحد می کنید ، روندها چیست؟ “بن نیمو ، یکی از نویسندگان گزارش ، در توییتر نوشت چهار شنبه. “اپراتورهای بیشتری تلاش می کنند ، اما اپراتورهای بیشتری نیز گرفتار می شوند. چالش این است که به جلو حرکت کنیم تا جلو بمانیم و آنها را بگیریم.”



[ad_2]

منبع: pezeshk-khabar.ir