[ad_1]

در روز پنجشنبه AutoX ، یک علی بابا (مادر بزرگ)با پشتیبانی ، اعلام کرد که یک ربات کاملاً بدون راننده را در جاده های عمومی شنژن راه اندازی کرده است. این شرکت گفت اولین بازیکن در چین است که این کار را انجام می دهد و یک نقطه عطف مهم در صنعت محسوب می شود.

پیش از این ، شرکتهایی که در جاده های عمومی کشور شاتل مستقلی را اداره می کردند ، با اخطارهای سختگیرانه محدود شده بود و آنها را ملزم به داشتن یک راننده ایمنی در داخل می کرد.

این برنامه متفاوت است. در شنژن ، AutoX درایور پشتیبان یا تمام اپراتورهای از راه دور را به طور کامل حذف کرد برای ناوگان محلی متشکل از 25 اتومبیل ، می گوید. دولت محل کار AutoX را در شهر محدود نمی کند ، اگرچه این شرکت گفت که مرکز شهر را متمرکز کرده است.

این شرکت ویدئویی از مینی ون خود منتشر کرد – فیات کرایسلر پاسیفیکا ، که به طور مستقل در مرکز شهر حرکت می کند ، نحوه ورود مسافران ، بارگذاری یک بسته را در صندلی عقب و اجازه پرش سگ نشان می دهد.

همچنین این اتومبیل را به تصویر می کشد که در اطراف کامیون ها حرکت می کند ، از عابر پیاده گذشته منحرف می شود و دور خود را می چرخاند.

AutoX رباتیک بدون راننده خود را در جاده های شنژن نشان می دهد. اعتبار: AutoX

جیانگشیون شیائو ، مدیرعامل AutoX گفت: “این یک رویاست.” وی افزود: “پس از سالها تلاش و تلاش زیاد ، سرانجام به مرحله ای رسیده ایم كه این فن آوری به اندازه كافی بالغ شده است كه از خود احساس اطمینان می كنیم تا راننده را برای ایمنی واقعاً حذف كنیم”

شیائو گفت که این شرکت پس از تلاش برای بهبود نرم افزار و سخت افزار خود ، بر تنظیم کننده ها پیروز شد. “ما بیش از 100 وسیله نقلیه داریم که روزانه در جاده حرکت می کنند [in China] برای گرفتن اطلاعات ، “او گفت.” نرم افزار هوش مصنوعی بهتر است [now.]”

شیائو گفت: “از نظر فنی ، ماشین آماده است.” “داشتن این ماشین بسیار مهم است ، در غیر این صورت بدون راننده نمی توانیم بمانیم.”

AutoX در سال 2016 توسط شیائو ، دستیار سابق پرینستون که هنوز دوست دارد “پروفسور X” نامیده شود ، تاسیس شد. این شرکت مستقر در شنژن در ایجاد فناوری که وارد اتومبیل های خودران می شود تمرکز دارد و برای تولید و سرکوب رباتیک خود با خودروسازان بزرگی مانند فیات کرایسلر همکاری می کند.

ابتکار جدید هنوز در مرحله آزمایشی است و در حال حاضر برای عموم آزاد نیست. به گفته شیائو ، که گفت امیدوار است در دو یا سه سال آینده مجوز گسترش برنامه عادی مسافر را بدست آورد ، این به زودی تغییر می کند.

مسابقه رباتیک

اگرچه AutoX ادعا می کند در چین مزیت دارد ، اما این اولین بار نیست که رانندگان شاتل در جاده های عمومی خارج می شوند. تابستان امسال ، این شرکت برای انجام آزمایشات کاملاً مستقل در جاده های عمومی در مناطقی از سن خوزه ، کالیفرنیا ، موانع دیگری را در یکی از مهمترین بازارهای خود از بین برد.

در ماه اکتبر ، Alphabet’s Waymo یک قدم جلوتر رفت و گفت که خدمات حمل و نقل بدون سرنشین خود را برای عموم مردم در ققنوس ، آریزونا آغاز می کند.

رقابت داخلی نیز داغ می شود. اخیراً شرکت های چینی اجازه می دهند افراد عادی بیشتری تجربه کنند که رانندگی با اتومبیل خودران چگونه است.

& # 39؛  من مست نیستم ، این ماشین من است: & # 39؛  تسلا & # 39؛  & # 39؛  کامل خود & # 39؛  بررسی های متفاوتی دریافت می کند
شیائو گفت ، امسال ، بیماری همه گیر ویروس کرونا ، نیاز به خدمات بدون تماس را نشان می دهد ، که دولت را ترغیب می کند تا با تکنولوژی خودمختار سریعتر حرکت کند.
در ماه ژوئن ، دیدی ، بزرگترین شرکت خوش آمدید چین ، شروع به استفاده رایگان از اتومبیل های مستقل در منطقه ای مشخص از شانگهای کرد.
اخیراً ، یک غول فناوری چینی بایدو (شروع کنید) همچنین اعلام کرد که هر کسی می تواند خدمات رباتیک خود را در محله های خاصی از پکن امتحان کند. هر دو برنامه به درایورهای امنیتی ویژه ای نیاز دارند.

AutoX اکنون بیش از 100 ربات دارد که در پنج شهر چین از جمله شانگهای و ووهان واقع شده اند. سال آینده ، هدف آن دو برابر کردن بیش از 10 شهر محلی است. شیائو گفت که اینکه آیا این شرکت می تواند مردم را در بازارهای دیگر مردم را پشت فرمان بکشد ، به تنظیم کننده های محلی بستگی دارد.

در شانگهای ، وسایل نقلیه وی در دسترس کاربران عمومی است که می توانند از طریق برنامه Autonavi علی بابا ، یک برنامه نقشه برداری چینی ، از آنها استقبال کنند.

میشیگان قصد دارد برای طراحی اتومبیل های خودران بخشی از جاده را دوباره طراحی کند

آخرین تصویب شرکت تازه تاسیس توسط مقامات محلی در شنژن پس از شش ماه آزمایش ، که قبلاً در آنجا انجام شده بود ، انجام شد.

به گفته شیائو برخی از دروس این شرکت تاکنون شامل چگونگی سازگاری بهتر با شرایط ترافیکی در هر مکان است. به عنوان مثال ، در شنژن ، رانندگان اغلب مجبورند از کارگران تحویل دوچرخه و اسکوتر مراقبت کنند و رانندگان با رانندگی تهاجمی تر از ایالات متحده شناخته می شوند.

وی افزود: “سناریوهای قاچاق بسیار چالش برانگیزتر است.” “برای هوش مصنوعی خود ، ما مجبور شدیم کارهای زیادی انجام دهیم تا با رانندگی چینی محلی سازگار شویم.”

براساس گزارش شرکت مشاوره مک کینزی ، چین که بزرگترین بخش خودرویی جهان را در خود جای داده است ، می تواند روزی به بزرگترین بازار خودروهای خودکار در جهان تبدیل شود. پیش بینی می شود این کشور تا سال 2040 از خدمات تحرک خودمختار تا 1.1 تریلیون دلار درآمد کسب کند.

با این حال ، این صنعت راه طولانی را در پیش دارد. شیائو معتقد است که ممکن است پنج سال دیگر طول بکشد تا هواپیماهای بدون سرنشین در سراسر چین به یک قاعده تبدیل شوند.

وی گفت: “نوار فوق العاده بالایی است.” “این بسیار چالش برانگیز است ، اما ما بسیار خوشحال هستیم.”

[ad_2]

منبع: pezeshk-khabar.ir