[ad_1]
برخی از شبکه های اجتماعی قبلاً سیاست هایی را به طور خاص علیه اطلاعات غلط واکسن Covid-19 معرفی کرده اند. دیگران هنوز در حال تصمیم گیری در مورد بهترین روش یا ساختن سیاست های موجود Covid-19 و محتوای مربوط به واکسن هستند. اما سیاست گذاری قسمت ساده ای است – اجرای مداوم جایی است که سیستم عامل ها اغلب فاقد آن هستند.
فیس بوک ، توییتر و سایر سیستم عامل ها برای آنها کار می کنند: ویروس کرونا و واکسن های معلق در حال حاضر موضوع بسیاری از تئوری های توطئه هستند که سیستم عامل ها درباره آنها اقدام کرده یا سیاست هایی ایجاد کرده اند. برخی ادعاهای نادرستی در مورد اثربخشی ماسک ها یا ادعاهای بی اساس مبنی بر کاشت ریز تراشه در افرادی که واکسن دریافت می کنند ، عنوان کرده اند.
در اوایل این ماه ، فیس بوک یک گروه خصوصی بزرگ را به محتوای واکسن اختصاص داد. اما هنوز گروه های زیادی به نمازخانه واکسن اختصاص یافته اند. با یک جستجوی مقدماتی توسط CNN Business ، حداقل دوازده گروه در فیس بوک که علیه واکسن ها طرفداری می کنند ، یافت شد که اعضای آنها از چند صد نفر تا ده ها هزار کاربر بودند. حداقل یک گروه به طور خاص بر مخالفت با واکسن Covid-19 تمرکز کردند.
بروک مک کیور ، دانشیار ارتباطات در دانشگاه کارولینای جنوبی که به مطالعه اطلاعات غلط درباره واکسن و شبکه های اجتماعی پرداخته است ، انتظار دارد محتوای ضد واکس افزایش یابد و گفت این یک “مشکل بزرگ” است.
“سرعتی که [these vaccines] آنها توسعه یافته اند ، این نگرانی برای برخی افراد است و این واقعیت است که ما هیچ سابقه ای در مورد این واکسن نداریم ، مردم از این بابت ترسیده و ناامن خواهند بود. ” آنها ممکن است تمایل بیشتری داشته باشند یا مایل باشند به این دلیل به اطلاعات غلط اعتقاد داشته باشند. “
این پیامدهای دنیای واقعی دارد. ترس مک کیور: اینکه مردم واکسن دریافت نکنند و Covid-19 همچنان گسترش یابد.
این گزارش می گوید سیستم عامل های رسانه های اجتماعی به “حداقل مطلق” رسیده اند.
این جایی است که تاکنون سیستم عامل ها برای مقابله با اطلاعات غلط واکسن Covid-19 ایستاده اند.
فیس بوک و اینستاگرام
سخنگوی فیس بوک گفت: “ما به محتوایی اجازه می دهیم که در مورد تحقیقات Covid-19 و آزمایشات واکسن بحث کند ، اما تا زمانی که مقامات بهداشت جهانی چنین واکسنی را تأیید نکنند ، ادعاهای وجود واکسن ایمن و موثر برای Covid-19 را حذف خواهیم کرد.” “ما همچنین تبلیغاتی را که موجب دلسردی افراد در واکسیناسیون می شود رد می کنیم.”
توییتر
سخنگوی توییتر گفت که این شرکت هنوز در حال کار بر روی سیاست ها و برنامه های محصول خود قبل از در دسترس بودن “واکسن زنده و مورد تأیید پزشکی” است.
از سال 2018 ، این شرکت درخواستی را اضافه کرده است که در صورت تقاضای مصرف کنندگان مربوط به واکسن ها ، مصرف کنندگان را به سمت یک منبع بهداشت عمومی سوق می دهد. در ایالات متحده ، وی مردم را به سمت واکسن سوق می دهد.
یوتیوب
سخنگوی یوتیوب گفت که او به نظارت بر وضعیت و به روزرسانی سیاست ها در صورت لزوم ادامه خواهد داد.
TikTok
TikTok گفت که این اطلاعات غلط مربوط به Covid-19 و واکسن ها از جمله محتوای ضد واکسن را حذف می کند. این شرکت گفت که این کار را از طریق کاربران گزارش دهنده محتوا انجام می دهد.
TikTok همچنین با بررسی واقعیت ، از جمله Politifact ، Lead Stories ، SciVerify و AFP ، برای ارزیابی صحت محتوا کار می کند.
در فیلم های مربوط به همه گیری – خواه گمراه کننده باشد یا نه – تیک توک دارای برچسبی است که می گوید: “اطلاعات مربوط به Covid-19 را بیاموزید” ، که به مرکزی با اطلاعات از منابعی مانند سازمان بهداشت جهانی منتهی می شود.
[ad_2]
منبع: pezeshk-khabar.ir