رسانه های اجتماعی باید خود را برای سیل اطلاعات غلط واکسن Covid-19 آماده کنند


فیس بوک قول داده است اقدامات سختگیرانه تری درباره اطلاعات نادرست واکسن ، از جمله کمتر دیده شدن آن در اخبار خبرها و توصیه نکردن شرکت های وابسته ، انجام دهد. اما اندکی بعد ، اینستاگرام ، متعلق به فیس بوک ، به نمایش پست های حساب های واکسن و هشتگ ها برای هر کسی که کلمه “واکسن” را جستجو می کند ، ادامه داد. علی رغم اقداماتی که علیه محتوای ضد واکسن از آن زمان انجام شده است – برخی از آخرین ماه گذشته – فیس بوک نتوانسته است حرکت سیستم عامل های خود را کاملا خفه کند.
اکنون ، با واکسن های Covid-19 که به طور بالقوه راه را برای برخی از آمریکایی ها در این ماه هموار می کند ، شرکت های فناوری بزرگترین آزمایش خود را در این جبهه تا به امروز تجربه می کنند. خطری که آنها برای انجام این کار درست دارند ، پس از سالها تلاش برای مبارزه با اطلاعات غلط واکسن ، نمی تواند بیشتر باشد.
فرانچسکو روکا ، رئیس فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت های هلال احمر ، روز دوشنبه گفت: “برای غلبه بر این همه گیری ، باید همه گیری بی اعتمادی موازی را نیز شکست دهیم.”

برخی از شبکه های اجتماعی قبلاً سیاست هایی را به طور خاص علیه اطلاعات غلط واکسن Covid-19 معرفی کرده اند. دیگران هنوز در حال تصمیم گیری در مورد بهترین روش یا ساختن سیاست های موجود Covid-19 و محتوای مربوط به واکسن هستند. اما سیاست گذاری قسمت ساده ای است – اجرای مداوم جایی است که سیستم عامل ها اغلب فاقد آن هستند.

فیس بوک ، توییتر و سایر سیستم عامل ها برای آنها کار می کنند: ویروس کرونا و واکسن های معلق در حال حاضر موضوع بسیاری از تئوری های توطئه هستند که سیستم عامل ها درباره آنها اقدام کرده یا سیاست هایی ایجاد کرده اند. برخی ادعاهای نادرستی در مورد اثربخشی ماسک ها یا ادعاهای بی اساس مبنی بر کاشت ریز تراشه در افرادی که واکسن دریافت می کنند ، عنوان کرده اند.

در اوایل این ماه ، فیس بوک یک گروه خصوصی بزرگ را به محتوای واکسن اختصاص داد. اما هنوز گروه های زیادی به نمازخانه واکسن اختصاص یافته اند. با یک جستجوی مقدماتی توسط CNN Business ، حداقل دوازده گروه در فیس بوک که علیه واکسن ها طرفداری می کنند ، یافت شد که اعضای آنها از چند صد نفر تا ده ها هزار کاربر بودند. حداقل یک گروه به طور خاص بر مخالفت با واکسن Covid-19 تمرکز کردند.

بروک مک کیور ، دانشیار ارتباطات در دانشگاه کارولینای جنوبی که به مطالعه اطلاعات غلط درباره واکسن و شبکه های اجتماعی پرداخته است ، انتظار دارد محتوای ضد واکس افزایش یابد و گفت این یک “مشکل بزرگ” است.

“سرعتی که [these vaccines] آنها توسعه یافته اند ، این نگرانی برای برخی افراد است و این واقعیت است که ما هیچ سابقه ای در مورد این واکسن نداریم ، مردم از این بابت ترسیده و ناامن خواهند بود. ” آنها ممکن است تمایل بیشتری داشته باشند یا مایل باشند به این دلیل به اطلاعات غلط اعتقاد داشته باشند. “

این پیامدهای دنیای واقعی دارد. ترس مک کیور: اینکه مردم واکسن دریافت نکنند و Covid-19 همچنان گسترش یابد.

متخصصان بهداشت عمومی می گویند واکسن ها بسیار بی خطر هستند و عوارض جانبی جدی آن بسیار نادر است.
اما پست های واکسیناسیون همچنان مخاطبان زیادی پیدا می کند. گزارشی در ماه ژوئیه توسط مرکز مبارزه با نفرت دیجیتال (CCDH) نشان داد که این شبکه ضد مومی حدود 58 میلیون نفر را جمع کرده است که عمدتا در ایالات متحده آمریکا ، بلکه در انگلستان ، کانادا و استرالیا مستقر هستند. “راه حل [of social media platforms] در ادامه به میزبانی برخی از مطالب ضد اطلاعات پرداخته و بازیگران آنلاین واکس های آماده را برای استفاده از فرصت ارائه شده توسط ویروس کرونا رها کردند. ”

این گزارش می گوید سیستم عامل های رسانه های اجتماعی به “حداقل مطلق” رسیده اند.

این جایی است که تاکنون سیستم عامل ها برای مقابله با اطلاعات غلط واکسن Covid-19 ایستاده اند.

فیس بوک و اینستاگرام

سخنگوی فیس بوک گفت: “ما به محتوایی اجازه می دهیم که در مورد تحقیقات Covid-19 و آزمایشات واکسن بحث کند ، اما تا زمانی که مقامات بهداشت جهانی چنین واکسنی را تأیید نکنند ، ادعاهای وجود واکسن ایمن و موثر برای Covid-19 را حذف خواهیم کرد.” “ما همچنین تبلیغاتی را که موجب دلسردی افراد در واکسیناسیون می شود رد می کنیم.”

قوانین Facebook Covid-19 بیان می کند که این شرکت در تلاش است محتوایی را حذف کند که به طور بالقوه می تواند به آسیب واقعی منجر شود ، از جمله با سیاست های منع اطلاع رسانی نادرست ، “که به خطر خشونت قریب الوقوع یا آسیب جسمی کمک می کند.”

توییتر

سخنگوی توییتر گفت که این شرکت هنوز در حال کار بر روی سیاست ها و برنامه های محصول خود قبل از در دسترس بودن “واکسن زنده و مورد تأیید پزشکی” است.

از سال 2018 ، این شرکت درخواستی را اضافه کرده است که در صورت تقاضای مصرف کنندگان مربوط به واکسن ها ، مصرف کنندگان را به سمت یک منبع بهداشت عمومی سوق می دهد. در ایالات متحده ، وی مردم را به سمت واکسن سوق می دهد.

توییتر دارای سیاست بلند مدت درباره محتوای کاذب و گمراه کننده در Covid-19. این شرکت تأکید کرد که بر حذف اطلاعات نادرست Covid-19 متمرکز است ، که شامل اقداماتی می شود که می تواند مضر باشد ، مانند انتشار دروغ در مورد اثربخشی ماسک ها.

یوتیوب

در ماه اکتبر ، YouTube سیاست های خود را به روز کرد تا شامل حذف فیلم هایی باشد که حاوی اطلاعات غلط در مورد واکسن Covid-19 است ، مانند هر ادعایی که با اجماع کارشناسان مقامات محلی بهداشت یا سازمان بهداشت جهانی مغایرت داشته باشد. به عنوان مثال ، یوتیوب گفته است كه ادعای كشتن واكسن در افراد یا ناباروری یا حذف ریز تراشه در افرادی كه واكسن دریافت می كنند را برطرف خواهد كرد.

سخنگوی یوتیوب گفت که او به نظارت بر وضعیت و به روزرسانی سیاست ها در صورت لزوم ادامه خواهد داد.

TikTok

TikTok گفت که این اطلاعات غلط مربوط به Covid-19 و واکسن ها از جمله محتوای ضد واکسن را حذف می کند. این شرکت گفت که این کار را از طریق کاربران گزارش دهنده محتوا انجام می دهد.

TikTok همچنین با بررسی واقعیت ، از جمله Politifact ، Lead Stories ، SciVerify و AFP ، برای ارزیابی صحت محتوا کار می کند.

سیاست اطلاعات گمراه کننده آن ، اطلاعات غلط در مورد نفرت ، تعصب و آسیب رساندن به سلامت جسمی افراد را در میان سایر دسته ها منع می کند.

در فیلم های مربوط به همه گیری – خواه گمراه کننده باشد یا نه – تیک توک دارای برچسبی است که می گوید: “اطلاعات مربوط به Covid-19 را بیاموزید” ، که به مرکزی با اطلاعات از منابعی مانند سازمان بهداشت جهانی منتهی می شود.




منبع: pezeshk-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>