[ad_1]

اما ترامپ تنها کسی نیست که پاکت رسانه های اجتماعی را فشار می دهد. در ماه های اخیر ، موجی قابل توجه از ورود رسانه های اجتماعی تازه کار وجود دارد. سال گذشته ، پلتفرم ویدیوی کوتاه TikTok در میان بحران به رهبری ترامپ در مورد مالکیت چینی این شرکت ، به 100 میلیون کاربر در ایالات متحده رسید. Clubhouse متمرکز بر صدا از هجوم توجه در هنگام شیوع بیماری همه گیر استفاده کرد. سایتهایی مانند گاب و پارلر به عنوان پناهگاه نمادهای محافظه کار ظهور کرده اند.
بنابراین برای راه اندازی یک بستر اجتماعی موفق در سال 2021 چه کاری لازم است؟ پاسخ تا حدی یک استراتژی فنی و جزئی است و تجزیه و تحلیل بین این دو نشان دهنده این است که چالش های پیش روی کارآفرینان جدید تا چه اندازه به شدت متفاوت است در مقایسه با روزهای مارک زاکربرگ ، که با هم هک کردند فیس بوک (FB) از اتاق خوابگاهش

آنگاه کل ایده شبکه های اجتماعی در حال ظهور بود. MySpace ، با تقویم زمانی معکوس زمانی و شبکه دوستانه ، بستر غالب بود. جریان محتوای الگوریتم محور که بعداً خواهیم فهمید زیرا فیسبوک اخبار هنوز فاصله زیادی داشت – و اینکه فیس بوک در آن زمان از چه عملکرد ساده ای برخوردار بود باید با دقت ساخته شود. آیفون اول حتی هنوز عرضه نشده است.

علی رغم این موانع فنی ، شرکت های اولیه شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و فیس بوک توییتر (TWTR) از یک مزیت واضح برخوردار بودند: آنها یکی از اولین افراد در زمینه کاملاً باز بودند که جذب کاربران و ساخت یک توالی گسترده را آسان تر می کردند.

امروز شرایط تغییر کرد. پیشرفت در فن آوری ایجاد وب سایت و ایجاد قابلیت های اساسی اجتماعی را بی اهمیت کرده است. اما به گفته کارآفرینان و سرمایه گذاران خطرناک ، تسلط و نفوذ شرکت های بزرگ در شبکه های اجتماعی شکستن و دستیابی به قدرت دائمی را بسیار دشوار می کند.

ایوان برفیلد ، سرمایه گذار فرشته و بنیانگذار سال 1776 ، جوجه کشی نوپای مستقر در واشنگتن دی سی ، گفت: “این روزها موانع تکنولوژیکی زیادی وجود ندارد.” “اساساً ، شما به عنوان یک سرویس به یک ارائه دهنده سیستم عامل مراجعه می کنید – Heroku آمازون یا Microsoft Azure با کد از Github. اگر می خواستم شخصی را استخدام کنم ، می توانم یک شبکه اجتماعی غنی از ویژگی نیز ایجاد کنم که ظرف دو روز کار می کند. ”

هر کسی که در پنج سال گذشته از یک برنامه رسانه اجتماعی استفاده کرده است ، می داند چه ویژگی هایی از این سرویس انتظار دارد. ارسال ها ، نظرات ، روش های ابراز تأیید یا واکنش های دیگر ، امکان افزودن عکس و فیلم – تاکنون همه آنها پیشنهادی استاندارد شده اند.

به گفته چارلی اودانل ، بنیانگذار بروکلین بریج ونتورس ، یک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر ، با استفاده از یک نرم افزار پلاگین و بازی مدرن ، نسخه کوتاه شده فیس بوک و بدون نسخه در ابتدا نمی تواند بیش از 25000 دلار هزینه داشته باشد. و به جای حقوق مهندسان ، بیشتر هزینه های بستر جدید اجتماعی به احتمال زیاد هزینه های مکرر پرداخت شده به ارائه دهندگان خدمات ابری است. هرچه تعداد کاربران به یک استارت آپ بیشتر جلب شود ، این هزینه ها بالاتر خواهد بود.

اودانل گفت: “اگر YouTube بعدی ایجاد كنید و در حال حاضر مردم فیلم ها را بارگذاری می كنند ، این پهنای باند و هزینه های ذخیره سازی است كه می تواند به سرعت از كنترل خارج شود.”

بورفیلد گفت ، یک بستر شبکه اجتماعی ساده با تعداد کم مخاطب می تواند ماهیانه چند هزار دلار به عنوان یک هزینه تکراری هزینه کند. اما کسی که آرزوی بستر بسیار بزرگتری را دارد مجبور است هزینه های بسیار بیشتری بپردازد.

برفیلد گفت: “اگر در نهایت با ده ها میلیون کاربر درگیر شوید ، پس می توانید به راحتی بیش از 1 میلیون دلار در ماه برای ذخیره سازی ، پهنای باند و محاسبات بپردازید.”

Amazon Web Services ، که برخی از محبوب ترین وب سایت ها را در اینترنت اداره می کند ، می گوید استارتاپ ها مجبور نیستند فوراً پرداخت کنند. این شرکت “یک لایه رایگان” را فراهم می کند که امکان استفاده رایگان را فراهم می کند. همچنین اعتبارات خدماتی را برای شرکت های نوپای واجد شرایط فراهم می کند که می تواند به تأمین هزینه های راه اندازی و راه اندازی کمک کند.

اما یک چالش حتی بزرگتر از ایجاد یک محصول این است که بفهمید چه محصولی را ارائه می دهید و توضیح دهید که چرا شبکه اجتماعی شما منحصر به فرد است و ارزش آن را برای صرف کمیاب ترین کالا – زمان.

همه شرکت های جدید با نسخه ای از این سوال روبرو هستند. مخاطبی که می خواهید به آن دسترسی پیدا کنید چیست؟ مشکل حل نشده چیست؟ چگونه این نوآوری می تواند هزینه ها را کاهش دهد یا تجربه غنی تری را فراهم کند؟ طرحی که به آن خدمت می کنید چیست و آیا این می تواند تعهدی را برای موفقیت ایجاد کند؟

برای برنامه هایی مانند Clubhouse ، پاسخ در دسترسی به نخبگان دره سیلیکون نهفته است – سرمایه گذاران و بنیان گذاران راه را برای Facebook و Google بعدی هموار می کنند.

اودانل گفت: “کلاب ها پدیده ای خارج از زمین چپ نبود ، که بسیار تعجب آور بود.” “بسیاری از اولین دعوت ها به Clubhouse ، مانند LinkedIn ، به سرمایه گذاران و بنیان گذاران مخاطره آمیز انجام شد. و VC ها اکنون به مینی سلبریتی تبدیل شده اند. همه می خواهند به شبکه ای که سرمایه گذاران در آن هستند بپیوندند.”

با این حال ، داشتن ایده خوب و حمایت از سرمایه گذاران تأثیرگذار لزوماً به موفقیت تجاری منجر نمی شود.

پس از تماشای فیس بوک ، اینستاگرام ، یوتیوب ، Spotify (نقطه) در حالی که دیگران به طور فزاینده ای بر صنعت تسلط دارند ، بزرگترین مشکل کارآفرینان بالقوه اجتماعی این است که چگونه می توانند مصرف کنندگان را از مصرف کنندگان فعلی منحرف کنند.

فیس بوک خود چندین بهترین سیستم عامل در جهان را کنترل می کند ، از جمله اینستاگرام و واتس اپ. محصول اصلی فیس بوک در مجموع بیش از 1.8 میلیارد کاربر روزانه دارد. توییتر ، یک سرویس مقایسه بسیار کوچکتر ، هنوز هم 192 میلیون کاربر روزانه را تشکیل می دهد. هر استارت آپ جدید ، طبق تعریف ، با تعداد کمتری شروع می شود و با مانع دیگری روبرو می شود که مردم را ترغیب می کند تا رویه های خود را تغییر دهند.

بورفیلد گفت: “بیایید بگوییم شما شخصی را مجبور به بارگیری برنامه خود می کنید. شما به معنای واقعی كلیكی یك یا دو یا سه ثانیه وقت دارید تا چیزی را برای فریب دادن او ایجاد كنید ، یا اینکه او گزاف گویی می كند.” وی در مقایسه با روزهای ابتدایی صنعت گفت: “این کاملاً برعکس است. ساخت آن فوق العاده آسان است. نیازی نیست مردم را بیاورید. ماندن آنها بسیار سخت است.”

با فرض اینکه یک بستر جدید رسانه های اجتماعی بتواند ظهور کند ، با مشکلات زیادی روبرو است. آنها برای اطمینان از محافظت از کلیه اطلاعات کاربری که به عنوان مثال محافظت می کند ، به سیستم نیاز دارند. این شركت باید وكلائی را استخدام كند كه بتوانند خط مشی رازداری پلتفرم را بررسی كرده و از مطابقت آن با مقررات ایالتی و فدرال و حتی بین المللی اطمینان حاصل كنند ، این قوانین در حال افزایش است كه قانونگذاران در سراسر جهان خواستار محدودیت در صنعت فناوری هستند.

سپس هنوز مسئله پایداری مالی و در نهایت سودآوری وجود دارد.

سایت هایی مانند Gab یا Parler ، که خود را به عنوان جایگزینی برای آزادی بیان در سیستم عامل های با شدت بیشتری توصیف می کنند ، دارای ارزش پیشنهادی کاملاً مشخص هستند – اما مسیر تاریک تری برای کسب درآمد دارند. پارلر گفت که مدل تجاری وی سرانجام حول تبلیغات خواهد چرخید ، اما بحث و جدال بر سر سخنرانی های سیاسی – به ویژه پس از راه اندازی آن از سیستم عامل های آمازون ، اپل و گوگل – می تواند مارک های بزرگ تجاری را از این امر باز دارد.

اگر او شبکه اجتماعی خود را راه اندازی کند ، ترامپ می تواند تقریباً همان چیز را پیدا کند ، حتی با پایگاه آتشین خود.

بورفیلد گفت: “چالش ایجاد یک شبکه اجتماعی یا حتی وادار کردن میلیون ها نفر به شنیدن سخنان وی نخواهد بود.” “من فکر می کنم اگر او بتواند این کار را در یک تجارت سودآور وارد کند بسیار مشکوک است.”

[ad_2]

منبع: pezeshk-khabar.ir

ایندکسر