[ad_1]

یک اتحادیه و گروهی از کارگران روز سه شنبه با طرح چالش پیشنهادی 22 یا Prop 22 ، یک رای جنجالی در کالیفرنیا که در ماه نوامبر توسط رأی دهندگان به تصویب رسید ، شرکت هایی مانند Uber و Lyft را از طبقه بندی رانندگان خود در ایالت به عنوان مستقل و نه مستقل ، طرح کردند مجریان

این دادخواست ، که توسط اتحادیه بین المللی کارمندان (SEIU) ، سه راننده سوار و یک مشتری سوار در کالیفرنیا تشکیل شده است ، به دنبال لغو حمایت از حمایت 22 است. طرح جبران خسارت کارگران ، یا تصویب قانون آینده در مورد برخی حقوق کارگران. در این شکایت همچنین ادعا می شود که Prop 22 الزام قانون اساسی ایالت مبنی بر مربوط بودن اقدامات رأی گیری به یک موضوع را نقض می کند.

بودجه 22 توسط Uber ، Lyft ، Instacart و DoorDash تأمین شد ، که بیش از 200 میلیون دلار با هم صرف عبور از آن کردند و بر اهمیت طبقه بندی کارگران برای آینده آنها تأکید کرد. شرکت ها تجارت خود را با ناوگان عظیمی از کارگران که به عنوان پیمانکار مستقل رفتار می کنند و از مزایای کارمندان گران قیمت مانند حداقل دستمزد ، اضافه کار ، مرخصی استحقاقی بیمار و بیمه بیکاری برخوردار نیستند ، مقیاس بندی می کنند. Prop 22 به آنها این امکان را می دهد که با برخی تخفیف ها به این کار ادامه دهند.

اوبر (UBER) بلافاصله به درخواست نظر در مورد موضوع پاسخ نداد. بلند می کنم (من برمیدارم)، اینستاكارت و DoorDash به CNN Business جهت محافظت از مشاغل و خدمات مبتنی بر برنامه كه قبلاً به عنوان بله در 22 تبلیغات شناخته می شد ، مشورتی را ارائه دادند كه بیانیه ای منتسب به جیم پایت ، راننده بازنشسته Uber را ارائه می داد.

پیات در بیانیه ای گفت: “تقریباً 10 میلیون رای دهنده در كالیفرنیا – از جمله بیشتر رانندگان مبتنی بر برنامه – از پروپ 22 عبور كرده اند تا ضمن محافظت از استقلال جدید ، از استقلال راننده نیز محافظت كنند.” آنها با صدای بلند و واضح صحبت کرده و از حد خارج شده اند. 22. دعاوی بیهوده ای که به دنبال تضعیف اراده صریح مردم دموکراتیک است ، در مقابل رسیدگی به حق در دادگاه ها ایستادگی نمی کنند. “

باب شونوور ، رئیس شورای ایالتی SEIU کالیفرنیا و SEIU محلی 721 ، در پاسخ به پرس مطبوعات روز سه شنبه ، گفت: “اگر شرکت های غول پیکر مجاز به تأمین بودجه ابتکارات رأی گیری که قانون اساسی کالیفرنیا را دور می زنند ، پیشینه ای را ایجاد می کند که هر حقی می تواند فقط با صرف هزینه کافی پس گرفته شود. دادگاه باید پیشنهاد 22 را لغو کند زیرا مغایر قانون اساسی است. ”

Prop 22 در پاسخ به قانون کار ایالتی ، لایحه مجمع 5 یا AB-5 ، که از 1 ژانویه 2020 به اجرا درآمد و آزمون “ABC” را رمزگذاری کرد تا مشخص شود آیا کارگران مستخدم استخدام هستند. محافظت و مزایا

طبق برنامه 22 ، شرکت ها ممکن است با رانندگان به عنوان پیمانکار مستقل رفتار کنند ، در حالی که مزایای امتیاز را برای برخی از رانندگان فراهم می کنند ، اما نه تمام طیف حمایتی که اگر کارگران تصویب نکنند ، از کارگران برخوردار می شوند.

لوازم 22 و اختلاف حقوقی پیرامون آن ممکن است عواقبی در خارج از ایالت کالیفرنیا داشته باشد. پس از پیروزی در روز انتخابات ، این شرکت ها به سرعت اعلام کردند که مدل های شبیه به Prop 22 را در خارج از کشور دنبال می کنند.

شونوور پروپ 22 را “حمله ای به حقوق کالیفرنیا دانست که اگر کنترل نشود ، به شرکت هایی مانند اوبر و لیفت اجازه می دهد تا حقوق کارگران را در سراسر کشور از بین ببرند.”

[ad_2]

منبع: pezeshk-khabar.ir

ایندکسر