رئیس سازمان بورس: قرعه کشی خودرو یک قرعه کشی ملی به تمام معنا و توزیع بی هدف رانت است/ 12 میلیون نفر از 85 میلیون ایرانی می توانند ثبت نام کنند/ در آخرین قرعه کشی 10 میلیون نفر برای 20 هزار خودرو ثبت نام کردند.


پایگاه خبری تحلیلی منتخب (Entekhab.ir):

رئیس سازمان بورس: قرعه کشی خودرو یک قرعه کشی ملی به تمام معنا و توزیع بی هدف رانت است/ 12 میلیون نفر از 85 میلیون ایرانی می توانند ثبت نام کنند/ در آخرین قرعه کشی 10 میلیون نفر برای 20 هزار خودرو ثبت نام کردند.

ایسنا: رئیس سازمان بورس با انتقاد از قرعه کشی ملی خودرو گفت: این روند تبعات اقتصادی و اجتماعی دارد.

مجید عشقی در میزگرد تبیین و بررسی پیامدهای عرضه خودرو در بورس کالا با اشاره به عرضه خودرو در بورس کالا، گفت: در صورت ادامه روند و افزایش عرضه، خود بازار نیز این روند را افزایش می دهد. به انتقادات در این زمینه پاسخ دهد. البته مشروط به منظم بودن تحویل که می تواند پاسخگوی مشتریان باشد. تقاضای واقعی خودرو این اعداد نیست.

وی با اشاره به روند قرعه کشی خودرو بیان کرد: بر اساس آخرین آمار ثبت نام نزدیک به 10 میلیون نفر برای 20 هزار خودرو ثبت نام کرده اند. از 85 میلیون نفر جمعیت این کشور، حدود 73 میلیون نفر به دلایل مختلف، از جمله داشتن خودرو یا زیر 18 سال، نتوانستند شرکت کنند. از 12 میلیون نفر باقی مانده، 10 میلیون نفر شرکت کردند. این یک قرعه کشی ملی به تمام معناست. در قرعه کشی ما می خواهیم برای فروش یک ماشین، توزیع بی هدف اجاره. جدای از پیامدهای اقتصادی، باید به این روند از منظر علمی هم نگاه کرد تا دید چه پیامدهای اجتماعی دارد. اینکه 10 میلیون نفر را در قرعه کشی شرکت کنیم و 20 هزار خودرو به مردم بدهیم.

رئیس سازمان بورس گفت: این روند زیان ده منجر به این شده که هیچ یک از اصلاحات لازم صورت نگیرد. طی شش سال گذشته بحث های زیادی در مورد واگذاری این خودروسازان مطرح شده است. قیمت گذاری، زیان انباشته این شرکت ها را به رقمی خیره کننده تبدیل کرده است. انگار می گویند آقای سرمایه گذار اگر جرات دارید این شرکت را بخرید! در حالی که شرکت را آتش می زنیم، می گوییم: بخر. واضح است که هیچکس جرات چنین ریسکی را ندارد و با این ساختار مالی در این صنعت سرمایه گذاری می کند.

حتما بخوانید:
خریداران Instacart پاسخ هایی را برای حساب های غیرفعال شده نادرست درخواست می کنند

عشقی ادامه داد: این سیاست ها باید با هم اتخاذ شود و برای اصلاح قیمت گذاری، ساختار مالی و فرآیند انتقال برنامه ریزی شود. در سازمان بورس یکی از برنامه هایی که با همکاری سومات، خودروسازان و سازمان خصوصی سازی انجام شد بحث ورود خودرو به بورس و فروش خودرو در بورس است.

در ادامه سید احسن خاندوزی وزیر اقتصاد نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه باید دسترسی و قیمت گذاری عادلانه برای مصرف کنندگان و افرادی که بخش مهمی از تقاضای صنعتی و محصولات تولیدی کشور را تشکیل می دهند تضمین شود، اظهار داشت: گاهی اوقات به قیمت افزایش قیمت تمام می شود. سود برای تولیدکنندگان، انصاف وقتی نوبت به قیمت‌گذاری می‌رسد، طرف مردم را فراموش می‌کنیم یا دولت‌ها به دلیل جذابیت و تمایلشان به مردم حاشیه سود را برای تولیدکنندگان می‌بندند، یافتن حد وسط راه پیشرفت است.

وی ادامه داد: بنابراین مبارزه با سودهای غیرمولد نه به هدف اول یعنی سودآوری تولید می انجامد و نه به دسترسی عادلانه. برای هر دوی این اهداف، ما باید با سازوکارهایی که تخصص را در کشور گسترش می دهد، بپردازیم. این اتفاق می تواند در مرکز ارز ترجیحی 4200 تومانی یا در برخی سیاست های صنعتی رخ دهد که جامعه را به سمت تحقیر خاصی سوق دهد. رویکرد عملی دولت سیزدهم محدود کردن هرچه بیشتر سوء استفاده های خاص و حداکثر رساندن سود برای مردم و سودآوری برای تولیدکنندگان است.

دیدگاهتان را بنویسید

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik android rat duşakabin fiyatları hack forum fethiye escort bayan escort - vip elit escort html nullednulled themeskürtçe aşk sözleriMobil Ödeme Bozdurmarekorbetgenco bahis