[ad_1]

در یک جلسه استماع طولانی مدت در سنا ، سازندگان برنامه گفتند که قوانین اپل و گوگل در مورد پرداخت برنامه و به روزرسانی برنامه به غول های فناوری اجازه می دهد از خدمات رقیب خودداری کنند و وقتی سازندگان برنامه از رعایت این قانون سر باز می زنند ، آنها تلافی می کنند.

گاهی اوقات این تظاهرات شدید نشان می دهد که کنترل ضد انحصاری اپل پس از بیش از یک سال تمرکز مشابه روی همکارانی مانند آمازون ، فیس بوک و گوگل ، در حال افزایش است. و نمایندگان مجلس مصمم بودند که جلسه دادرسی به عنوان سکوی پرشی برای تسلط بر سیستم عامل های بزرگ فناوری باشد.
بیشتر شنوایی ها به نگرش اپل نسبت به سازندگان برنامه متمرکز بود ، بیشتر به دلیل بسته بودن اکوسیستم اپل ، که نصب برنامه های iOS را از هرجای دیگر به غیر از فروشگاه برنامه اپل ممنوع می کند.
این هفته ، اپل از محصول جدیدی موسوم به AirTag ، دستگاه کوچکی که می تواند برای یافتن موارد گمشده استفاده شود ، رونمایی کرد. Tile ، تولیدکننده محصولات رقیب ، اپل را متهم کرده است که در دادگاه با عدم اجازه دادن به دستگاه های Tile از همان فرکانس های باند پهن فوق پیشرفته و پیشرفته برای برقراری ارتباط با آیفون که AirTag از آن استفاده می کند ، به AirTag یک مزیت ناعادلانه در دادگاه داده است.

مدیر عامل شرکت اپل ، کایل آندیر گفت AirTag “یک محصول کاملاً متفاوت” است و این شرکت از رقابت در این بازار بسیار هیجان زده است.

انتقاد از اپل فقط از آنجا شدت گرفت. شاهدان دیگر عمل اپل در مورد شارژ کالاهای دیجیتال و ارائه دهندگان خدمات با 30٪ کمیسیون معاملات درون برنامه ای را نقض کردند. اپل ادعا می کند که هزینه های آن برای اطمینان از ایمن و قابل اعتماد بودن اکوسیستم iOS برای مصرف کنندگان است.

جارد سین ، مدیر ارشد حقوقی Match Group – صاحب Tinder – گفت: هزینه های فروشگاه برنامه اکنون بزرگترین هزینه این شرکت را نشان می دهد ، به 500 میلیون دلار در سال. (به عنوان مثال اگر کاربری اشتراک حق بیمه خود را از طریق برنامه iOS Tinder خریداری کند ، 30٪ به اپل تعلق می گیرد).

سین گفت: “این مبلغ 500 میلیون دلار است که می تواند به جیب مصرف کنندگان روزمره برگردد یا برای استخدام کارمندان یا سرمایه گذاری در نوآوری های جدید استفاده شود.”

Horacio Gutierrez ، مسئول حقوقی اسپاتیفای گفت ، شرکت هایی که سعی در یافتن گزینه هایی برای سیستم پرداخت اپل دارند – مانند اصرار به کاربران برای پرداخت مستقیم در وب سایت برنامه – به سرعت منفی اپل را پیدا می کنند.

گوتیرز گفت: “ما حتی نمی توانستیم برای مشتریان خود ایمیل بفرستیم تا به آنها در مورد راهی برای بروزرسانی بگوییم” ، که شامل پرداخت از طریق اپل نمی شود.

تولیدکنندگان برنامه گفتند ، توسعه دهندگان برنامه هایی که از غول های فناوری عبور می کنند از مجازات می ترسند. بلو شهادت داد که در آستانه دادرسی ، گوگل با Match Group درخواستی برای توضیح شهادت آینده خود تماس گرفت.

برنامه پراکسی اپل برای اولین بار بخش خطر ضد انحصار را شامل می شود

سناتور ریچارد بلومنتال رفتار اپل و گوگل را “به وضوح غیر محافظ” خواند و پس از شنیدن شهادت سینو ، به رئیس مجلس کمیته فرعی ، امی کلوبوچار ، گفت که وی معتقد است خواستار گوگل مورد تهدیدی است که باید توسط سنا بررسی شود.

کلوبوچار پاسخ داد: “این نقشه است.”

ویلسون وایت ، مدیر ارشد سیاست های عمومی گوگل ، شهادت داد که وی با مشخصات تماس سینوس موافق نیست.

وی گفت: “من با احترام این را تهدید نمی دانم و هرگز شرکای خود را تهدید نمی کنیم.”

اپل بعداً به ادعاهای Spotify در مورد انتقام غیرمنصفانه پاسخ داد – مانند ادعاهایی که Spotify به دلیل انتقاداتی که از اپل داشت ، از انتشار تبلیغاتی در فروشگاه برنامه رد شد و دلیل آن موفقیت بزرگ تجاری Spotify بود.

آندیر گفت: “ما از این مشاغل پشتیبانی می کنیم.” “هیچ مدرکی در مورد انتقام وجود ندارد.”

اندر همچنین از ساختار کمیسیون 30 درصدی اپل دفاع کرد و گفت این شرکت از همان ابتدا تصمیم گرفته است هزینه کالاهای دیجیتال و خدمات را اعمال کند و بیشتر توسعه دهندگان برنامه اصلاً هزینه ای پرداخت نمی کنند.

وی گفت: “ما هم اکنون یک بازار با 1.7 میلیون برنامه داریم.” “هشتاد و چهار درصد آنها هیچ چیز پرداخت نمی كنند.”

اپل ماه آینده یک پرونده قضایی علیه Epic Games ، سازنده بازی ویدئویی محبوب Fortnite ، در یک پرونده حقوقی که در فروشگاه برنامه تحت نظارت دقیق است ، آغاز می کند.

اما سناتور مایک لی ، یکی از اعضای لیست ، اپل را به چالش کشید تا توضیح دهد که چرا برخی سرویس ها مانند Uber از شرط کمیسیون مستثنی شده اند ، در حالی که برنامه های آنلاین دوستیابی مانند Tinder هنوز مشمول این موضوع هستند.

اپل تلاش کرده است تا لی را در مورد تمایز متقاعد کند ، با این استدلال که Uber محصول یا خدمات دیجیتالی ارائه نمی دهد زیرا این شامل کاربرانی است که با راننده حمل و نقل فیزیکی تماس می گیرند. در مقابل ، هنگام آشنایی آنلاین یا خرید کتاب های الکترونیکی ، اندیر گفت: “تمام تجربه در چهار گوشه دستگاه وجود دارد.”

این برای لی یا سین ثابت نبود که آنها ادعا می کردند اپراتورهای فروشگاه برنامه مانند اپل و گوگل “اساساً اینترنت را گرفته و آن را به فروشگاه های برنامه منتقل کرده اند.

“آنها قفلهای خود را ساخته اند ، و جعبه های خود را برای یک بخش ساخته اند. اگر کالاها و خدمات دیجیتالی هستید ، باید هزینه بپردازید. ” وی افزود: “آنها به دیگران دسترسی به بزرگراه را می دهند و آنچه ما می گوییم این است كه چرا بزرگراه برای همه یكسان نیست؟”

[ad_2]

منبع: pezeshk-khabar.ir

ایندکسر