درآمد 99 درصد هندی ها در مقابل 1 درصد ایرانی ها در بندر چابهار


پایگاه خبری تحلیلی منتخب (Entekhab.ir):

ایلنا: آمارهای رسمی سازمان بنادر نشان می‌دهد که عمدتاً در ۱۹ ماه گذشته، بندر شهید بهشتی چابهار ۸۰ درصد از فعالیت‌های کانتینری و ترانزیتی خود را از دست داده است، به طوری که حجم کل عملیات کانتینری بندر شهید بهشتی بین سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۳۹۹. همچنان پیمانکار کیهان شیران زرین است. وارد بندر نشد، از 4846 TEU به 8306 TEU رسید، یعنی حدود 70 درصد رشد کرد اما در سال 2020-2021 علم کانتینر با 80 درصد کاهش به 1450 TEU رسید.

دو هفته پیش همایش روز چابهار در بمبئی هند برگزار شد و در این مراسم وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراه های هند که به زودی برای بازدید از بندر چابهار به ایران سفر می کند، اعلام کرد که هند خواهان بندر چابهار به عنوان یک هاب ترانزیتی است. . بندر چابهار به دلیل موقعیت استراتژیک خود به نقطه کلیدی تجارت جهانی و تجارت دریایی تبدیل خواهد شد.

همچنین در این مراسم جلیل اسلامی معاون سازمان بنادر و دریانوردی که به نمایندگی از دولت ایران حضور داشت با تاکید بر اینکه بندر چابهار نقش مهمی در توسعه اقتصادی هند و ایران ایفا می کند و ایران دارای ویژگی های خاص است. مشوق هایی برای گسترش همکاری های تجاری هند و ایران از طریق بندر چابهار ارائه شد.

همه این صحبت ها و اظهارات در شرایطی است که بیش از 43 ماه از واگذاری بندر شهید بهشتی چابهار به شرکت هندی ایندیا پورتس گلوبال لیمیتد یا IPGL می گذرد و این بندر اکنون بر اساس اهدافی است که برای کالاهای ترانزیتی و کانتینر جدید است. بین هند، افغانستان و آسیای مرکزی و روسیه، محلی برای هند برای کسب درآمد از تخلیه کالاهای اساسی و بارگیری مواد معدنی و مصالح ساختمانی بدون هیچ گونه تلاش مؤثر بازاریابی و بازاریابی از طرف هند شده است. .

یادآور می‌شویم، حدود ۱۹ ماه پیش خبرگزاری ایلنا با انتشار اسنادی، تخلف سازمان بنادر و حمل‌ونقل دریایی را در موافقت پیمانکار منتخب ایرانی شرکت هندی هندی ایندیا پورتس گلوبال لیمیتد در بندر چابهار اعلام کرد. .

این پیمانکار یک شرکت وابسته به بنیاد مصطفان بود که با شرکت شرکت هندی در مناقصه برنده اعلام شد و سینا رسماً در بورس و بازار سرمایه برنده شدن در این مناقصه را اعلام کرد اما از زمان توسعه بندر سینا و توسعه خدمات دریایی، این شرکت در فهرست شرکت‌های تحریم شده قرار گرفت، اپراتور هندی مجبور شد نتایج مناقصه را تعدیل کند تا با خطوط و شرکت‌های کشتیرانی بین‌المللی دچار مشکل نشود، بنابراین شرکتی به نام «کیهان شیران زارین» که چند روز قبل از اعلام برنده و با سرمایه 300 هزار تومانی قرار شد به عنوان پیمانکار منتخب اعلام شود. البته هنوز مشخص نیست که شرکت مذکور چگونه توانسته در مدت زمان کوتاهی از سازمان بنادر و دریانوردی گواهی صلاحیت فعالیت در چنین نقطه راهبردی را اخذ کند و ابهامات زیادی در این زمینه وجود دارد.

حتما بخوانید:
قیمت در AED، امروز 29 اوت 1401

با شروع همکاری کیهان شیران زرین به عنوان پیمانکار ایرانی در طرف هندی قرارداد، آمار کارایی بندر شهید بهشتی در چرخه تجارت بین المللی و ترانزیت کالا و کانتینر 80 درصد کاهش یافت و حتی تامین گندم اهدایی دولت هند به مردم افغانستان که قبلا از بندر شهید بهشتی حمل می شد، از طریق پاکستان به افغانستان می رسد.

پس از گذشت 18 ماه از حضور این شرکت در بندر چابهار، ماه گذشته طرف هندی (IPGL) مناقصه دیگری را در ایران برگزار کرد تا در مورد ادامه فعالیت کیهان شیران زرین یا جایگزینی آن با سایر مناقصه گران تصمیم گیری شود. شرکت توسعه پس از انتشار این خبر در شبکه های اجتماعی اعلام کرد که در رقابت با فن آوران (وابسته به گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران) و شرکت بتا در یکی از بنادر استان سیستان و بلوچستان برنده شده است که البته به این معناست. بندر شهید بهشتی بود و این حضور در کنار فعالیت های کیهان شیران زرین در چابهار اجرایی شده است که ممکن است تا سه سال آینده ادامه داشته باشد.

اطلاعات حاکی از آن است که کیهان شیران زرین در پیشنهاد خود به طرف هندی 99 درصد از سهم IPGL از درآمد حاصل از عملیات تخلیه و بارگیری بندر شهید بهشتی را واگذار کرده است، یعنی کیهان شیران زرین تنها با یک درصد در این مناقصه شرکت کرده است. اشتراک گذاری. و 99 درصد را به اپراتور هندی از درآمد بندر شهید بهشتی برای 3 سال آینده ارائه کرد. در حالی که دو شرکت کننده دیگر از جمله شرکت فن آوران وابسته به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت بتا به ترتیب 15 درصد و 44 درصد سهام را پیشنهاد کردند که باعث شد طرف هندی شرکت کیهان شیران زرین را برای ادامه انتخاب کند. انتخاب شغل در بندر شهید.

حتما بخوانید:
ارزش سکه های ایرانی امروز 31 مرداد 1401

حال سوالی که در رابطه با نتایج این مناقصه مطرح می شود مربوط به درآمد طرف هندی است چرا که با عمل نکردن به وعده های خود در چابهار صاحب 99 درصد درآمد حاصل از تخلیه و بارگیری محموله و کانتینر شدند. در بندر شهید بهشتی

آمارهای رسمی سازمان بنادر نشان می دهد که عمدتاً در 19 ماه گذشته، بندر شهید بهشتی چابهار 80 درصد از فعالیت های کانتینری و ترانزیتی خود را از دست داده است، به طوری که حجم کل عملیات کانتینری بندر شهید بهشتی بین سال های 1398 تا 1399 بوده است. همچنان توسط کیهان شیران زرین وارد بندر می شود که به 4846 TEU نرسیده به 8306 TEU یعنی حدود 70 درصد افزایش اما در سال 2020-2021 علم کانتینری با 80 درصد کاهش به 1450 TEU رسید. البته همین حجم عملیات مربوط به تخلیه کالاهای اساسی وارداتی و بارگیری مواد معدنی و ساختمانی برای صادرات است که عملاً ربطی به بازاریابی و بازاریابی طرف هندی و حرکت فعلی کشتی ها و کالاها ندارد. در بندر شهید بهشتی صرفاً به دلیل تصمیم دولت ایران برای ایفای مسئولیت اجتماعی خود ما از توسعه محور شرق صحبت می کنیم.

در حال حاضر درآمد حاصل از تخلیه کالاهای اساسی و بارگیری مواد معدنی و مصالح ساختمانی در چابهار، صرف نظر از اینکه هندی ها در چابهار هستند یا نه، عملاً وابسته به نیاز بازار مصرف و تولید ایران است و این فعالیت نباید منبع درآمد طرف هندی در ایران باشد و باعث می شود از مسئولیت های اساسی خود غافل شوند.

لازم به ذکر است که در این مدت و به خصوص پس از بحران اوکراین، هندی ها از مسیرهای دیگری غیر از ایران برای حمل کالاهای خود استفاده می کردند که نمونه آن تحویل برنج، قهوه، غذاهای دریایی و انواع دیگر کالاها از چین و گرجستان بود. به روسیه.. همزمان، بندر چابهار شاهد جابجایی محموله های صادراتی و ترانزیتی از بندر چابهار به مالزی (پورت کلانگ)، تایلند (بانکوک، لامچابانگ و لاتکرابانگ)، ویتنام (هوشه مین)، چین (تین جین و شیامن) بود. ، چینگدائو) و هند (نواشیوا – بمبئی و موندرا) اما امروز با وجود اینکه بازدید هیئت های دولتی و تجاری از کشورهایی مانند ازبکستان، قرقیزستان و قزاقستان… در چابهار افزایش یافته است، اما خبری از افزایش آن نیست. در حمل و نقل بین المللی بار در بندر شهید بهشتی.

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum instagram beğeni bayan escort - vip elit escort lyft accident lawyer html nullednulled themesredfoxbetMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme BozdurmaKamagraMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme BozdurmaVodafone Mobil Ödeme Bozdurma