دادخواست ضد انحصاری فیس بوک: ده ها ایالت و FTC از شرکت به اتهام رفتار ضد رقابتی شکایت می کنند



به ویژه ، کمیسیون تجارت فدرال به دنبال صدور حکم دائمی در دادگاه فدرال است که ، از جمله موارد دیگر ، ممکن است این شرکت را ملزم به دفع دارایی از جمله اینستاگرام و واتس اپ کند ، تا فیس بوک را همانطور که ما می شناسیم از بین ببرد. آژانس همچنین می خواهد از فیس بوک بخواهد که قبل از هرگونه اعلام قبلی و تأیید ادغام ها و ادغام های بعدی را درخواست کند.

ایان کانر ، مدیر دفتر رقابت FTC ، در بیانیه ای گفت: “شبکه های اجتماعی شخصی برای زندگی میلیون ها آمریکایی ضروری است.” “اقدامات فیس بوک برای ایجاد و حفظ انحصار خود ، مصرف کنندگان را از مزایای رقابت محروم می کند. هدف ما بازیابی رفتار ضد رقابتی فیس بوک و بازگرداندن رقابت است تا بتواند نوآوری و رقابت آزاد رشد کند.”

پرونده های قضایی موازی که ماه ها در جریان بوده است یکی از قدرتمندترین شرکت های سیلیکون ولی را با چالشی بی سابقه روبرو کرده است. شکایات مربوط به کسب و کنترل فیس بوک بر Instagram و WhatsApp ، دو سرویس اصلی در امپراتوری رسانه های اجتماعی است.

این پرونده ها حدود 14 ماه پس از آن رخ داد که لتیسیا جیمز دادستان کل نیویورک اعلام کرد دفتر وی توسط تیمی از دادستان کل اداره می شود تا از فیس بوک برای اقدامات بالقوه ضد رقابت تحقیق کند. سرانجام بیش از 40 دادستان کل دادخواست تجدیدنظر را در روز چهارشنبه امضا کردند. در همین حال ، FTC از ژوئن 2019 تحقیقات ضد انحصاری خود را در فیس بوک انجام داده است.

جیمز روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: “برای تقریباً یک دهه ، فیس بوک از سلطه و قدرت انحصاری خود برای شکست دادن رقبای کوچکتر خود و خفه کردن رقابت استفاده کرده است.” “با استفاده از مجموعه گسترده ای از داده ها و پول ، فیس بوک آنچه شرکت به عنوان تهدیدات بالقوه تصور می کند ، خرد یا مانع آن می شود.”

این دادخواست نیاز به یک حکم دادگاه دارد که طبق آن فیس بوک مجبور است مقامات دولتی را از هرگونه خرید آتی با ارزش 10 میلیون دلار یا بیشتر مطلع کند.

که در توییت کردن پس از اعلام این پرونده های قضایی ، فیس بوک گفت: “ما در حال بررسی شکایات هستیم و به زودی حرفی برای گفتن خواهیم داشت. سالها پس از تمیز کردن مالکیت FTC توسط دولت ، اکنون دولت می خواهد بدون در نظر گرفتن تاثیری که پیشینه در تجارت گسترده تر دارد ، انجام دهد. جامعه یا افرادی که محصولات ما را روزانه انتخاب می کنند. “

بیشتر بررسی های فیس بوک مربوط به شرکت هایی است که آنها برای ایجاد مخاطبان عظیم خریداری کرده اند که در حال حاضر بیش از 3 میلیارد کاربر را در مجموعه برنامه های خود تحت پوشش قرار می دهد ، طبق صورت های مالی آن. این تسلط سوالات برخی از کارشناسان حقوقی از جمله قانونگذاران آمریکایی را درمورد اینکه آیا مدیرعامل فیس بوک مارک زاکربرگ تصمیم گرفته تا تهدیدهای رقابتی را با پاک کردن خنثی کند ، ایجاد کرده است؟

با بلندتر شدن طبل در واشنگتن علیه فیس بوک ، این شرکت سالها فرصت دارد تا خود را برای یک مسابقه آماده کند. این شرکت تلاش کرده است تا برنامه های خود را در سطح فنی کاملاً یکپارچه کند ، راه حلی که به گفته برخی منتقدان یک استراتژی برای خنثی کردن هرگونه خرابی احتمالی است. وی در زمینه جذب وکلای با تجربه در ضد انحصارطلبی و دادخواهی قدم برد. و این شرکت با استناد به این نکته که فیس بوک از مقررات استقبال می کند ، نکات مکالمه خود را اصلاح کرده است ، اما از هم پاشیدگی بیش از حد می تواند به مزیت رقابتی سایر کشورها مانند چین در بخش فناوری با رشد سریع منجر شود.

این شرکت همچنین ادعا می كند كه تنظیم كنندگان در آن زمان معاملات واتس اپ و اینستاگرام را بررسی كرده اند و در آن زمان دلیلی برای انسداد آنها نمی دیدند. اینستاگرام به ویژه در اوایل چرخه زندگی خود خریداری شد ، قبل از اینکه بسیاری آن را به عنوان غول موفق امروز ببینند.

این پرونده های حقوقی روز چهارشنبه ، فیس بوک را به دومین شرکت بزرگ فناوری در جهان تبدیل کرد که امسال به دلیل نگرانی های ضد انحصاری با پرونده های قضایی مقامات دولت آمریکا و آمریکا روبرو است. در ماه اکتبر ، وزارت دادگستری و 11 کشور با طرح دعوی علیه گوگل ادعا کردند که برای حفظ جایگاه قدرتمند خود در جستجوی آنلاین و تبلیغات جستجو ، رقابت را خفه کرده است. (گوگل این ادعا را “عمیقاً ناقص” خواند و اینكه كاربران از پلتفرم گوگل استفاده می كنند زیرا آنها انتخاب می كنند ، نه به این دلیل كه مجبور به انجام آن شده اند.) به گفته كارشناسان ، آخرین پرونده اصلی ضد انحصار فن آوری قبل ، به دادخواست برجسته دولت آمریكا علیه مایکروسافت بازمی گردد. اواخر دهه 1990 و اوایل دهه 2000.

فیس بوک و گوگل تنها شرکت های فناوری نیستند که باعث نگرانی سیاستمداران می شود. مقامات ایالات متحده به طور فزاینده ای در حال تحقیق در مورد کل بخش فناوری برای رفتارهای بالقوه ضد رقابت هستند ، و توجه ویژه ای به چهار شرکت بزرگی دارند که اکنون گوشه گوشه زندگی ما را لمس می کنند. این بررسی از کنترل اپل بر اکوسیستم برنامه iOS تا درمان آمازون توسط فروشندگان شخص ثالث در بستر تجارت الکترونیکی خود متغیر است.

هال سینگر ، اقتصاددان و کارشناس ضد انحصار م Instituteسسه سیاست های عمومی دانشگاه جورج واشنگتن گفت ، در مورد فیس بوک ، مقامات دولتی باید در دادگاه ثابت کنند که ادعای سو m رفتار این شرکت منجر به صدمه واقعی ، قابل اندازه گیری برای مصرف کنندگان یا رقابت شده است.

سینگر گفت: “این نباید تاثیری در قیمت داشته باشد ؛ این می تواند چیزی در مورد حریم خصوصی باشد.” “اما شما باید آن را علیت نشان دهید.”

طبق دادخواست ایالتی ، ادعای رفتار غیرقانونی فیس بوک منجر به آسیب رساندن به کاربران شده است. در این شکایت گفته شده است ، در حالی که صنعت فناوری از “کاهش سرمایه گذاری در خدمات بالقوه رقابتی” رنج می برد ، کاربران اینترنت در بین سیستم عامل های رسانه های اجتماعی انتخاب کمتری و تجربه بدتری دارند.

در بیانیه انتقادی دیگر ، مقامات دولتی گفتند که فیس بوک بستر خود را به روی توسعه دهندگان برنامه های شخص ثالث باز کرده است تا آنها را وارد مدار شرکت کند ، و سپس دسترسی آنها به خدمات فیس بوک را قطع کرد ، زیرا فیس بوک آنها را رقابتی دانست تهدید.

سینگر گفت که اگر درنهایت فیس بوک تخطی از قانون در نظر گرفته شود ، این شرکت می تواند با این استدلال که خدمات آن خیلی محکم و یکپارچه هستند و نمی توانند رشد کنند ، مانع از تجزیه شود. اما وی گفت دادگاه باید تعیین کند که آیا این یک دلیل قانع کننده است.

همانطور که پرونده مایکروسافت نشان داده است ، پرونده های قضایی ضد انحصاری سالها به طول می انجامد. اما در پایان می توانند تأثیر بسزایی داشته باشند. کارشناسان اذعان می کنند که دادخواست مایکروسافت که در نهایت مورد توافق قرار گرفت ، زمینه ساز اوج گیری گوگل است.

به همین ترتیب ، یک تصمیم دادگاه که فیس بوک را خرد کند یا محدودیت های رفتاری خاصی را اعمال کند ، می تواند تأثیرات گسترده ای در مورد استارتاپ های جدید – و محصولاتی که مصرف کنندگان در بازار می بینند ، داشته باشد.




منبع: pezeshk-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>